dc.contributor.author | Pich, Edgard | |
dc.date.accessioned | 2015-11-04T13:03:41Z | |
dc.date.available | 2015-11-04T13:03:41Z | |
dc.date.issued | 2001 | |
dc.identifier.issn | 1505-9065 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/13230 | |
dc.description.abstract | Autor artykułu określa nędzę oraz jej skutek jako trudność dostępu do wiedzy autentycznej,
rozumianej jako produkt ciagłego, krytycznego, ewolucyjnego przedstawiania świata lub jego
fragmentu. Ta problematyka występuje w tak różnych, choć napisanych w tym samym czasie
dziełach, jak "Nędznicy" Wiktora Hugo czy "Poematy antyczne" Leconte'a de Lisle'a. Twórców tych
łączy głębokie przekonanie, że w procesie wytwarzania wiedzy zerwała się nić ciągłości; nade
wszystko jednak pragną oni walczyć z tym zjawiskiem poszukując nowych form wypowiedzi
literackiej, co wyraźnie widać w porównaniu z metodą stosowaną przez filozofów. Proudhon lub
Marx czynią bowiem z nędzy przedmiot zewnętrzny wobec języka, który ma służyć analizie
i rozwiązywaniu tego problemu społecznego. | pl_PL |
dc.language.iso | fr | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Romanica;3 | |
dc.title | Misére et savoir | pl_PL |
dc.title.alternative | Nędza i wiedza | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.page.number | 51-63 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Université Lumiére Lyon 2 | pl_PL |