Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKazik, Joanna
dc.date.accessioned2015-10-26T07:39:42Z
dc.date.available2015-10-26T07:39:42Z
dc.date.issued1998
dc.identifier.issn1427-9673
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/12876
dc.description.abstractTematem artykułu jest prezentacja Madonny w scenie ukrzyżowania w dwóch angielskich średniowiecznych dramatach misteryjnych: Towneley Cycle oraz York Cycle. Autorka analizuje obraz Marii w York Cycle gdzie Błogosławiona Maria jawi się jako pełna pobożności święta osoba uczestnicząca w akcie zbawienia. Cierpienie Jezusa przyjmuje ona z bólem, choć jednocześnie rozumie jego poświęcenie i dostrzega wagę poświęcenia Chrystusa. W drugim dramacie Maria ukazana jest jako matka bolejąca nad męką i śmiercią swego syna, wątpiąca w sens ukrzyżowania. Autorka podkreśla znaczenie bólu i cierpienia Chrystusa jako symboli jego natury ludzkiej, koniecznej do zbawienia świata jak i również znaczenie związku pomiędzy Marią a Chrystusem.pl_PL
dc.description.sponsorshipZadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 dofinansowane zostało ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukę.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Anglica;2
dc.titleNotes on the Presentation of the Blessed Virgin Mary in “Mortificacio Cristi” in The York Plays and “The Crucifixion” in The Towneley Playspl_PL
dc.title.alternativePrezentacja Świętej Marii w scenie „Mortificacio Cristi” w York Plays oraz w scenie „The Crucifixion” w Towneley Playspl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number33-41pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord