Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorJerzyk-Wojtecka, Justyna
dc.date.accessioned2015-09-25T06:09:31Z
dc.date.available2015-09-25T06:09:31Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn0860-7435
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/11935
dc.description.abstractThe paper contains theoretical issues, particularly about adults education and information literacy courses for students. Information literacy courses should develop qualifications of scientific information searching, efficient using of spiders and searchers, which are included in OPACs, data bases, e–publication services or digital libraries. The process of the courses preparing and conducting is presented. The paper ends with the results of the short evaluating questionnaire and its conclusions.pl_PL
dc.description.abstractW artykule przedstawiono zagadnienia teoretyczne opisujące specyfikę nauczania dorosłych oraz zajęć z zakresu kompetencji informacyjnych. Są to zajęcia mające na celu rozwijanie umiejętności budowania zapytań wyszukiwawczych, sprawnego posługiwania się wyszukiwarkami, znajdującymi się m. in. w katalogach OPAC, bazach danych i serwisach e-wydawnictw czy bibliotekach cyfrowych. Zaprezentowano proces przygotowania poszczególnych zajęć i ich scenariusze. W końcowej części artykułu zawarte zostały wyniki krótkie-go kwestionariusza oceny jakości szkoleń, przeprowadzonego na potrze-by Biblioteki Uniwersytetu Łódzkiego, w którym studenci ocenili zajęcia, a także płynące z nich wnioski.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Librorum;20
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectlibrary educationpl_PL
dc.subjectadult educationpl_PL
dc.subjectinformation literacypl_PL
dc.subjectLibrary of the Lodz Universitypl_PL
dc.subjectpedagogika bibliotecznapl_PL
dc.subjectnauczanie dorosłychpl_PL
dc.subjectBiblioteka Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.titleSzkolenia z zakresu information literacy w Bibliotece Uniwersytetu Łódzkiego. Omówienie badań ewaluacyjnychpl_PL
dc.title.alternativeThe Information Literacy Courses in the University of Lodz Library. The Evaluation Research Reportpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number69-85pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationBiblioteka Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.referencesA Framework for Qualifications of the European Higher Education Area: Bologna Working Group on Qualifications Frameworks. (2005). Ministry of Science, Technology and Innovation, Copenhagen. Pobrane 23 lipca 2014, z: http://www.ond.vlaanderen.be/hogeronderwijs/bologna/documents/050218_QF_EHEA.pdf/pl_PL
dc.referencesThe Framework of Qualifications for the European Higher Education Area, pobrane 23 lipca 2014 z http://www.ehea.info/article-details.aspx?ArticleId=65pl_PL
dc.referencesInvestigator Training International. Investigator Training and Development Specialists. (n. d.). Pobrane 23 lipca 2014, z: http://www.internationaltraining.co.uk/ training.htmlpl_PL
dc.referencesKuhlthau, C. C. (2004). Seeking Meaning. A Process Approach to Library and Information Services. Westport: Library Unlimited.pl_PL
dc.referencesLau, J. (2011). Kompetencje informacyjne w procesie uczenia się przez całe życie. Wytyczne. Warszawa, IFLA. Pobrane 23 lipca 2014, z: http://www.ifla.org/ files/assets/information-literacy/publications/ifla-guidelines-pl.pdfpl_PL
dc.referencesMikołajuk, L. (2014). Udział biblioteki akademickiej w kształceniu kompetencji informacyjnych studentów Uniwersytetu Łódzkiego. W: M. Odlanicka-Poczobutt, K. Zioło (red.), Biblioteka akademicka. Infrastruktura – uczelnia – otoczenie, Gliwice, 24-25 października 2013 r. (s. 277–290). Gliwice: Wydaw. Politechniki Śląskiej.Pobrane 31 lipca 2014, z: http://hdl.handle.net/ 11089/4497/pl_PL
dc.referencesRogers, A. & Horrocks, N. (2010). Teaching Adults. Berkshire: Open University Press.pl_PL
dc.referencesTorras, M. C. & Saetre, T. P. (2009). Information Literacy Education: A Process Approach: Professionalising the Pedagogical Role of Academic Librarians. Oxford: Chandos Publishing.pl_PL
dc.referencesWiorogórska, Z. (2013). Edukacja informacyjna stałym elementem programu studiów. W: M. Wrocławska, J. Jerzyk–Wojtecka (red.), Biblioteka w komórce? Przyszłość usług bibliotecznych (s. 179-188). Łódź: Wydaw. Uniwersytetu Łódzkiego.pl_PL
dc.contributor.authorEmailjustyna.jerzyk@lib.uni.lodz.plpl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska