Show simple item record

dc.contributor.authorRoge, Michał
dc.date.accessioned2015-06-30T12:09:58Z
dc.date.available2015-06-30T12:09:58Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn0208-6018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/10309
dc.description.abstractThe purpose of this study was to investigate the last changes in social media marketing. In particular, the aim was to examine and describe how and why changes, especially in Facebook EdgeRank algorithm, influences marketing activities. Author analyzed changes in Facebook platform which was held in 2012. The information which was gathered could have practical significance. The existing knowledge needs to be brought into the industrial purchasing perspective in the social media market setting.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis, Folia Oeconomica;287
dc.subjectFacebookpl_PL
dc.subjectInternet Marketingpl_PL
dc.subjectSocial Mediapl_PL
dc.subjectmarketing internetowypl_PL
dc.subjectmedia społecznościowepl_PL
dc.titleZmiany w funkcjonowaniu serwisu społecznościowego Facebook i ich wpływ na jego użyteczność marketingowąpl_PL
dc.title.alternativeFacebook Changes in 2013: The Impact on The Utility of Internet Marketingpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[169]-179pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzaniapl_PL
dc.referencesCellan-Jones R., Facebook 'likes' and adverts' value doubted, www.bbc.co.uk, http://www.bbc.co. uk/news/ technology-18813237 [dostęp: 10.12 2012]pl_PL
dc.referencesEdgerank, http://edgerank.netpl_PL
dc.referencesFacebook Investor Relations, http://investor.fb.com/pl_PL
dc.referencesGregor B., Gasińska M. (2011), Portale społecznościowe jako kanał komunikacji marketingowej, [w:] A. Pabian (red.), Zarządzanie działalnością marketingową w skali krajowej, międzynarodowej i globalnej, Częstochowapl_PL
dc.referencesGregor S, Stawiszyński M. (2012), Wykorzystanie mediów społecznościowych w przedsiębiorstwach, [w:] Gospodarka elektroniczna. Wyzwania rozwojowe, T. 1, Zeszyty Naukowe, Nr 702, Szczecinpl_PL
dc.referencesGrygielski M., Social media a komunikacja z klientem, Nowy Marketing. Where is the beef?, http://nowymarketing.pl/a/736,social-media-a-komunikacja-z-klientempl_PL
dc.referencesIAB Chile, The MIXX Conference & Expo, The Official Interactive Event of Advertising Week 2012, The Power of Like2: How Social Marketing Works, http://www.iab.clpl_PL
dc.referencesKawik A. (2012), Zasięg postów bez zmian? Tak twierdzą przedstawiciele Facebooka, http://social press.pl/2012/11/zasieg-postow-bez-zmian-tak-twierdza-przedstawiciele-facebooka/# [dostęp: 11.12.2012]pl_PL
dc.referencesMocarski K., Kto naprawdę stracił fanów na Facebooku, czyli kasowanie kont okiem Sotrender Research Team, http://blog.sotrender.com/pl/2012/11/kto-naprawde-stracil-fanow-na-facebooku/pl_PL
dc.referencesNielsen Online Measurement, Social Media Report 2012, http://blog.nielsen.com/nielsenwire/ social/2012/pl_PL
dc.referencesPielesiek K., Facebook wziął się za jesienne porządki, Gazeta.pl – technologie, http://technologie. gazeta.pl/internet/1,113840,12564962,Facebook_wzial_sie_za_jesienne_porzadki.html.pl_PL
dc.referencesSmartNet Research & Solutions, Miesięczny Raport Sotrender – Listopad 2012, http://blog.sotrend er.com/pl/2012/12/fanpage-trends-listopad-2012/pl_PL
dc.referencesStatystyki wygenerowane przez serwis Socialbakers.com, http://www.socialbakers.com/facebookstatistics/pl_PL
dc.referencesPaździernik na Facebooku i w Fanpage Trends – zmiany w Edge Ranku, promowanie postów i Global Pages, http://blog.sotrender.com/pl/2012/11/ pazdziernik-na-facebooku-i-w-fanpa ge-trends/ [dostęp: 11.12.2012]pl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record