Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorSpychała, Małgorzata
dc.date.accessioned2015-06-26T07:14:50Z
dc.date.available2015-06-26T07:14:50Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn0208-6018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/10228
dc.description.abstractIn the article the issue of occupational competencies and implementation stages of 21st century manager’s competency profile in municipal sector were presented. In the practical part of this paper examination of managers’ professional competencies in selected enterprises of Wielkopolska municipal sector was performed. Current managers’ knowledge and skills level were taken into account during planning of their development.pl_PL
dc.description.abstractW artykule została zaprezentowana istota kompetencji zawodowych oraz główne etapy projektowania profilu kompetencyjnego dla menedżera XXI w. sektora komunalnego. W części praktycznej dokonano oceny rzeczywistych kompetencji zawodowych menedżerów w wybranych przedsiębiorstwach Wielkopolskiego Sektora Komunalnego. Rzeczywisty poziom wiedzy i umiejętności menedżerów będzie wykorzystany podczas planowania ich rozwoju.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica;283
dc.titleKompetencje zawodowe menedżera przyszłosci w wielkopolskim sektorze komunalnympl_PL
dc.title.alternativeOccupational Competencies of Future Manager in Wielkopolska Municipal Sectorpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[185]-198pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationPolitechnika Poznańska, Wydział Inżynierii Zarządzaniapl_PL
dc.referencesBoyatzis R., The competent manager: a model for effective performance, Wiley, New York, 1982pl_PL
dc.referencesBoyatzis R., Competencies in the 21st century, Case Western Reserve University, Cleveland, Ohio, USA, „Journal of Management Development”, 2008, Vol. 27, No. 1pl_PL
dc.referencesBranowska A., Siemieniak P., Spychała M., Workers' occupational competencies in a modern enterprise, Publishing House of Poznan University of Technology, Poznan 2011pl_PL
dc.referencesBratnicki M., Strużyna J., Paradoksy kształcenia menedżerów [w:] Dylematy kształcenia menedżerów u progu XXI w., UJ – Instytut Zarządzania, Kraków 2001pl_PL
dc.referencesCovey S. R., Siedem nawyków skutecznego działania, Rebis, Poznań 2004pl_PL
dc.referencesCovey S. R., Zasady skutecznego przywództwa, Rebis, Poznań 2004pl_PL
dc.referencesDavenport T. H., Zarządzanie pracownikami wiedzy, Oficyna & Wolters Kluwer Business, Kraków 2007pl_PL
dc.referencesDickson D., Hargie O., Skilled interpersonal communication: research, theory and practice, Routledge, London 2004pl_PL
dc.referencesDubois D., Rothwell W., Competency-Based Human Resource Management, Davies-Black Publishing 2004pl_PL
dc.referencesMcEvoy G., Hayton J., Wrnick A., Mumford T., Hanks S., Blahna M., A competency-based model for developing human resource professionals, „Journal of Management Education”, 2005, 29pl_PL
dc.referencesFryczyńska M., Kapitał społeczny a warunki pracy i zarządzanie wiedzą w efektywnych organizacjach [w:] Makowski K., (red.), Kształtowanie warunków pracy a efektywność organizacji, WSP, Warszawa 2005pl_PL
dc.referencesKanarski L., Przywództwo we współczesnych organizacjach, Elipsa, Warszawa 2005pl_PL
dc.referencesMorawski M., Zarządzanie profesjonalistami, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2009pl_PL
dc.referencesPerrini F., Building a European Portrait of Corporate Social Responsibility Reporting, „European Management Journal”, December 2005, Vol. 23, No. 6pl_PL
dc.referencesRakowska A., Kompetencje współczesnego menedżera [w:] Rakowska A., (red.), Zarządzanie kompetencjami w organizacji, Warszawa, 2005pl_PL
dc.referencesRausch E., Sherman H., Washbush J. B., Defining and assessing competencies for competency -based, outcome-focused management development, „The Journal of Management Development”, 2002, 21, 184-200pl_PL
dc.referencesRostkowski T., Zarządzanie kompetencjami w UE [w:] Juchnowicz M., (red.), Standardy europejskie w zarządzaniu zasobami ludzkimi, Poltex, Warszawa 2004pl_PL
dc.referencesSajkiewicz A., Kompetencje menedżerów w organizacji uczącej się, Difin, Warszawa 2008pl_PL
dc.referencesSidor-Rządkowska M., Kompetencyjne systemy ocen pracowników. Przygotowanie, wdrażanie i integrowanie z innymi systemami ZZL, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003pl_PL
dc.referencesSmółka P., Kompetencje społeczne, metody pomiaru i doskonalenia umiejętności interpersonalnych, Oficyna & Wolters Kluwer Business, Kraków 2008pl_PL
dc.referencesSpychała M., Communication competences as a part of social competences in an organization [w:] Popławski S., (red.), The social contexts of communication, Publishing House of Poznań University of Technology, Poznań 2010pl_PL
dc.referencesSpychała M., System badania i oceny kompetencji zawodowych pracowników jako warunek trwałego rozwoju organizacji [w:] Urbanowska – Sojkin E., (red.), Wybory strategiczne w przedsiębiorstwach, Strategie funkcjonalne, Zeszyty Naukowe 172, Poznań 2011pl_PL
dc.referencesSpychała M., Social competencies of ethical manager in the modern enterprise, [w:] Spychała M., (red.), Corporate Social Responsibility – Conceptions, Theory and Practice, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań 2012pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord