Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorCzajkowska, Maria
dc.date.accessioned2015-06-25T13:24:07Z
dc.date.available2015-06-25T13:24:07Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn0208-6018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/10190
dc.description.abstractAmong the challenges the teaching staff of contemporary universities face, one question arises as particularly important: on what ground an authority should be built in today's environment? Contrary to the generally believed opinion of the authority crisis this article is about the types of authority in a student – master relationship, and its adjustment to the new generation characteristics of students; and, consequently, what requirements should be placed in front of the staff.pl_PL
dc.description.abstractWśród wyzwań stojących przed kadrą dydaktyczną współczesnych uczelni wyższych jedno wydaje się być szczególnie istotne: na jakich podstawach w dzisiejszych warunkach otoczenia budować autorytet? Wbrew szerzącemu się poglądowi o kryzysie autorytetu artykuł traktuje o tym, który z typów autorytetu w relacji uczeń – mistrz jest adekwatny do cech charakteryzujących nowe pokolenie studentów i w konsekwencji tego, jakie wymagania należy postawić przed kadrą dydaktyczną.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica;283
dc.titleAutorytet nauczyciela akademickiego w realiach współczesnościpl_PL
dc.title.alternativeAcademic Teacher Authority in Contemporary Timespl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[99]-106pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Zarządzaniapl_PL
dc.referencesAdair J., Być liderem, Petit, Warszawa 1998pl_PL
dc.referencesAdair J., Przywództwo i motywacja [w:] Stewart D. M., (red.), „Praktyka kierowania. Jak kierować sobą, innymi i firmą”, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1997pl_PL
dc.referencesAronson E., Człowiek istota społeczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009pl_PL
dc.referencesBuckingham M., Engaging Generation Y, „T+D”, sierpień 2006, Vol. 60pl_PL
dc.referencesCialdini R., Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2000pl_PL
dc.referencesCzapla T., Program studiów uzgodniony z praktykami, „Dziennik Łódzki”, 16-17 lutego 2013pl_PL
dc.referencesEncyklopedia organizacji i zarządzania, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1981pl_PL
dc.referencesEncyklopedia PWN, http://encyklopedia.pwn.pl/haslo/3872622/autorytet.html [20.02.2013]pl_PL
dc.referencesFazlagić J. A., Charakterystyka pokolenia Y, „e-mentor”, 2008, nr 3 (25) [22.02.2013]pl_PL
dc.referencesFive tips for managing’ generation Y, Vol. 202, From the University of Queensland report „Generation Y As Hospitality Employees”, Caterer & Hotelkeeper, 24 sierpnia 2012pl_PL
dc.referencesGobillot E., Przywództwo przez integrację, Wolters Kluwer, Kraków 2008pl_PL
dc.referencesMartyniak Z., Prekursorzy nauki organizacji i zarządzania, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1993pl_PL
dc.referencesMurin Ch., Generation Y, „Supply House Times”, październik 2012, Vol. 55pl_PL
dc.referencesOrganizacja przedsiębiorstwa. Teoria i praktyka, praca zbiorowa, PWE, Warszawa 1972pl_PL
dc.referencesPenn Ch., Generation Y are our future, Caterer & Hotelkeeper; 10 grudnia 2012, Vol. 202pl_PL
dc.referencesPlaton, Państwo, Prawa, Antyk, Kęty 1997pl_PL
dc.referencesRelacje mistrz uczeń ważne dla rozwoju nauki,www.prezydent.pl/aktualnosci/nominacje/art, 723,relacje-mistrz-uczen-wazne-dla-rozwoju-nauki.html [20.02.2013]pl_PL
dc.referencesRobbins St., Zachowania w organizacji, PWE, Warszawa 2004pl_PL
dc.referencesSikorski Cz., Profesjonalizm. Filozofia zarządzania nowoczesnym przedsiębiorstwem, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1995pl_PL
dc.referencesSikorski Cz., Przywództwo emocjonalne a racjonalne w edukacji [w:] Kwiatkowski St. M., Michalak J. M., (red.), „Przywództwo edukacyjne w teorii i praktyce”, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Warszawa 2010pl_PL
dc.referencesSikorski Cz., Zachowania ludzi w organizacji, PWN, Warszawa 1999pl_PL
dc.referencesSłownik Języka Polskiego, sjp.pwn.pl/slownik/2572537/profesjonalizm [20.02.2013]pl_PL
dc.referencesŚnieżyński M., O autorytecie nauczyciela akademickiego, www.wsp.krakow.pl/konspekt /konspekt3/sniezynski.html [20.02.2013]pl_PL
dc.referencesTerelak J. F., Psychologia menedżera. Wybrane zagadnienia psychologii organizacji i zarządzania, Difin, Warszawa 1999pl_PL
dc.referencesThe Lifelong Learning Programme: education and training opportunities for all http://ec.europa.eu/education/lifelong-learning-programme/index_en.htm [22.02.2013]pl_PL
dc.referencesWebber R. A., Zasady zarządzania organizacjami, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1990pl_PL
dc.referencesZimbardo Ph. G., Psychologia i życie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001pl_PL
dc.referencesZydel R., Młodzi w krzywym zwierciadle, „Harvard Business Review Polska”, 2010, nr 92pl_PL
dc.referencescw.edu.pl/szkola_tutorow_akademickich_2013,page,127 [20.02.2013]pl_PL
dc.referenceswww.tutoring.pl/strefa-wiedzy/tutoring/kim-jest-tutor [20.02.2013]pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord