dc.contributor.author | Czajkowska, Maria | |
dc.date.accessioned | 2015-06-25T13:24:07Z | |
dc.date.available | 2015-06-25T13:24:07Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.issn | 0208-6018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/10190 | |
dc.description.abstract | Among the challenges the teaching staff of contemporary universities face, one question arises
as particularly important: on what ground an authority should be built in today's environment?
Contrary to the generally believed opinion of the authority crisis this article is about the types
of authority in a student – master relationship, and its adjustment to the new generation characteristics
of students; and, consequently, what requirements should be placed in front of the staff. | pl_PL |
dc.description.abstract | Wśród wyzwań stojących przed kadrą dydaktyczną współczesnych uczelni wyższych jedno
wydaje się być szczególnie istotne: na jakich podstawach w dzisiejszych warunkach otoczenia
budować autorytet? Wbrew szerzącemu się poglądowi o kryzysie autorytetu artykuł traktuje o tym,
który z typów autorytetu w relacji uczeń – mistrz jest adekwatny do cech charakteryzujących nowe
pokolenie studentów i w konsekwencji tego, jakie wymagania należy postawić przed kadrą dydaktyczną. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica;283 | |
dc.title | Autorytet nauczyciela akademickiego w realiach współczesności | pl_PL |
dc.title.alternative | Academic Teacher Authority in Contemporary Times | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.page.number | [99]-106 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Zarządzania | pl_PL |
dc.references | Adair J., Być liderem, Petit, Warszawa 1998 | pl_PL |
dc.references | Adair J., Przywództwo i motywacja [w:] Stewart D. M., (red.), „Praktyka kierowania. Jak kierować sobą, innymi i firmą”, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1997 | pl_PL |
dc.references | Aronson E., Człowiek istota społeczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009 | pl_PL |
dc.references | Buckingham M., Engaging Generation Y, „T+D”, sierpień 2006, Vol. 60 | pl_PL |
dc.references | Cialdini R., Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2000 | pl_PL |
dc.references | Czapla T., Program studiów uzgodniony z praktykami, „Dziennik Łódzki”, 16-17 lutego 2013 | pl_PL |
dc.references | Encyklopedia organizacji i zarządzania, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1981 | pl_PL |
dc.references | Encyklopedia PWN, http://encyklopedia.pwn.pl/haslo/3872622/autorytet.html [20.02.2013] | pl_PL |
dc.references | Fazlagić J. A., Charakterystyka pokolenia Y, „e-mentor”, 2008, nr 3 (25) [22.02.2013] | pl_PL |
dc.references | Five tips for managing’ generation Y, Vol. 202, From the University of Queensland report „Generation Y As Hospitality Employees”, Caterer & Hotelkeeper, 24 sierpnia 2012 | pl_PL |
dc.references | Gobillot E., Przywództwo przez integrację, Wolters Kluwer, Kraków 2008 | pl_PL |
dc.references | Martyniak Z., Prekursorzy nauki organizacji i zarządzania, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1993 | pl_PL |
dc.references | Murin Ch., Generation Y, „Supply House Times”, październik 2012, Vol. 55 | pl_PL |
dc.references | Organizacja przedsiębiorstwa. Teoria i praktyka, praca zbiorowa, PWE, Warszawa 1972 | pl_PL |
dc.references | Penn Ch., Generation Y are our future, Caterer & Hotelkeeper; 10 grudnia 2012, Vol. 202 | pl_PL |
dc.references | Platon, Państwo, Prawa, Antyk, Kęty 1997 | pl_PL |
dc.references | Relacje mistrz uczeń ważne dla rozwoju nauki,www.prezydent.pl/aktualnosci/nominacje/art, 723,relacje-mistrz-uczen-wazne-dla-rozwoju-nauki.html [20.02.2013] | pl_PL |
dc.references | Robbins St., Zachowania w organizacji, PWE, Warszawa 2004 | pl_PL |
dc.references | Sikorski Cz., Profesjonalizm. Filozofia zarządzania nowoczesnym przedsiębiorstwem, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1995 | pl_PL |
dc.references | Sikorski Cz., Przywództwo emocjonalne a racjonalne w edukacji [w:] Kwiatkowski St. M., Michalak J. M., (red.), „Przywództwo edukacyjne w teorii i praktyce”, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Warszawa 2010 | pl_PL |
dc.references | Sikorski Cz., Zachowania ludzi w organizacji, PWN, Warszawa 1999 | pl_PL |
dc.references | Słownik Języka Polskiego, sjp.pwn.pl/slownik/2572537/profesjonalizm [20.02.2013] | pl_PL |
dc.references | Śnieżyński M., O autorytecie nauczyciela akademickiego, www.wsp.krakow.pl/konspekt /konspekt3/sniezynski.html [20.02.2013] | pl_PL |
dc.references | Terelak J. F., Psychologia menedżera. Wybrane zagadnienia psychologii organizacji i zarządzania, Difin, Warszawa 1999 | pl_PL |
dc.references | The Lifelong Learning Programme: education and training opportunities for all http://ec.europa.eu/education/lifelong-learning-programme/index_en.htm [22.02.2013] | pl_PL |
dc.references | Webber R. A., Zasady zarządzania organizacjami, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1990 | pl_PL |
dc.references | Zimbardo Ph. G., Psychologia i życie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001 | pl_PL |
dc.references | Zydel R., Młodzi w krzywym zwierciadle, „Harvard Business Review Polska”, 2010, nr 92 | pl_PL |
dc.references | cw.edu.pl/szkola_tutorow_akademickich_2013,page,127 [20.02.2013] | pl_PL |
dc.references | www.tutoring.pl/strefa-wiedzy/tutoring/kim-jest-tutor [20.02.2013] | pl_PL |