Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorBieńkowska, Jolanta
dc.date.accessioned2015-06-25T06:46:44Z
dc.date.available2015-06-25T06:46:44Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn0208-6018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/10182
dc.description.abstractThe main objective of this article was to propose a model of standards of innovative behavior within the organization. These include: trust, failure, uncertainty and creativity. Treating them as a system of interdependent factors, correlated with other dimensions of functioning of the organization, such as management style, organizational structure, strategy and management concept. Detailed description of the standards was used to present their specifics and to emphasize the role of the organizational culture in the development of ability of the organization to act innovatively.pl_PL
dc.description.abstractCelem głównym artykułu było przedstawienie propozycji modelu norm innowacyjnych zachowań w organizacji. Zaliczono do nich: zaufanie, porażkę, niepewność oraz kreatywność. Traktując je jako układ czynników współzależnych od siebie, a także korelujących z innymi wymiarami funkcjonowania organizacji, takimi jak: styl kierowania, struktura organizacyjna, strategia i koncepcja zarządzania. Opis wyszczególnionych norm posłużył do przedstawienia ich specyfiki oraz podkreślenia roli kultury organizacyjnej w rozwijaniu zdolności organizacji do innowacyjnego działania.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica;283
dc.titleKultura proinnowacyjna – wyzwanie współczesnościpl_PL
dc.title.alternativeInnovation-Oriented Culture – the Challenge of Modern Timespl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[37]-48pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Zarządzaniapl_PL
dc.referencesAmabil T. M., How to kill creativity, „Harvard Business Review”, September-October 1998pl_PL
dc.referencesArchem T., Stany okiem Florydy. Ryszarda Florydy, czyli kreatywni w górę, „Metropolia” 06/2008pl_PL
dc.referencesBecker G. S., Human Capital, http://www2.um.edu.uy/acid/Family_Economics/Becker% 20-%20Family%20&%20Human%20Capital.pdf [dostęp 15.03.2012]pl_PL
dc.referencesBiałoń L., Istota i cechy firmy innowacyjnej [w:] Białoń L., (red.), Zarządzanie działalnością innowacyjną, Placet, Warszawa 2010pl_PL
dc.referencesCzajkowska M., Zaufanie w organizacji - filozoficzny zarys podstaw zagadnienia, [w:] Błaszczyk W., Bednarska-Wnuk I., Kuźbik P., (red.), „Nurt metodologiczny w naukach o zarządzaniu”, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2010pl_PL
dc.referencesDaft R., Murphy J., Willmontt H., Organization: Theory and Design, Cengage Learning EMEA, 2010pl_PL
dc.referencesDeschamps J. P., Liderzy innowacyjności. Ja rozwijać i utrzymać innowacyjność w firmie, Oficyna a Wolters Kluwer Business, Warszawa 2011pl_PL
dc.referencesDrozdowski R., Zakrzewska A., Puchalska K., Morchat M., Mroczkowska D., Wspieranie postaw proinnowacyjnych przez wzmacnianie kreatywności jednostki, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa 2010pl_PL
dc.referencesFrese M., Grand Theories and Mid-Range Theories: Cultural Effects and Theorizing and the Attempt to Understand Active Approaches to Wok, Smith K.G., Hitt M. A., (red.), Great Minds In Management: The Process of Theory Development, Oxford University Press, 2005pl_PL
dc.referencesGogatz A., Mondejar R., Business Creativity: Breaking the Invisible Barriers, Palgrave Macmillan, 2005pl_PL
dc.referencesGreat Minds in Management: The Process of Theory Development, (eds.), Smith K. G., Hitt M. A., OUP Oxford, 2005pl_PL
dc.referencesJarus T., Nie ma ryzyka, nie ma innowacji, Portal Innowacji, 2011, http://www.pi.gov.pl/parp/chapter_86196.asp?soid=A805BEAED1F24A8890FCF66E4AE57 D13 [dostęp 31.01.2013]pl_PL
dc.referencesJerzyk. E., Leszczyński G., Mruk H., Kreatywność w biznesie, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2004pl_PL
dc.referencesKeith N., Frese M., Enhancing Firm Performance and Innovativeness Through Error Management Culture [in:] Ashkanasy N. M., Wilderom C. P. M., Peterson M. F., (red.), The Handbook of Organizational Culture and Climate, SAGE Publications, 2011pl_PL
dc.referencesKozioł L., Analiza metod zarządzania czasem w przedsiębiorstwie [w:] Stabryła A., (red.), Analiza i projektowanie systemów zarządzania w przedsiębiorstwie, Mfiels.pl, 2010pl_PL
dc.referencesMikuła B., Pietruszka-Ortyl A., Potocki A., Zarządzanie przedsiębiorstwem XXI w., Difin, 2002pl_PL
dc.referencesPodręcznik Oslo. Zasady gromadzenia i interpretacji danych dotyczących innowacji, Wydanie trzecie. Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju, Urząd Statystyczny Wspólnot Europejskich, Warszawa 2008pl_PL
dc.referencesPompowski T., Rozwój zależy od prawa do błędu, obesrwatorfiansowy.pl, http://m.obserwatorfinansowy.pl/forma/debata/rozwoj-zalezy-od-prawa-do-bledu/ [dostęp 28.02.2013]pl_PL
dc.referencesRadomska E., Innowacje i ich źródła – w poszukiwaniu nowych metod budowania i wzmacniania konkurencyjności współczesnych przedsiębiorstw. Cz. I, „Sztuka Zarządzania”, kwiecień 2011, nr 11pl_PL
dc.referencesSchermerhorn J. R., Exploring Management, John Willey & Sons, 2009pl_PL
dc.referencesWierzyński W., Bez ryzyka nie ma innowacji, http://top500innovators.org/top-500/edycja -ii-stanford-2013/11-w-mediach-edycja-ii-stanford-2012/33-bez-ryzyka-nie-ma-innowacji [dostęp 28.02.2013]pl_PL
dc.referencesZakrzewska-Krzyś H., Potencjał przemysłów kreatywnych w polskiej gospodarce, „Twój Biznes”, 9/2011pl_PL
dc.referencesZarządzanie kreatywnością i innowacją, Harvard Business Essentials, Wydawnictwo MT Biznes, 2005pl_PL
dc.referencesZieleniewski J., Organizacja i zarządzanie, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1981pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord