Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorŚwistowska, Małgorzata
dc.date.accessioned2015-06-11T10:43:31Z
dc.date.available2015-06-11T10:43:31Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn0860-6587
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/9495
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców;17
dc.titleObecność tekstów prozy polskiej po 1989 r. w nauczaniu języka polskiego jako obcego – realia, potrzeby, problem wyborupl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[425]-432pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationAkademia Pedagogiczna im. KEN, Krakówpl_PL
dc.referencesBurzyńska A. B., Dobesz U., 2004, Inwentarz tematyczny i funkcjonalno-pojęciowy do nauczania języka polskiego jako obcego w aspekcie kulturowym, [w:] Kultura w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Stan obecny – programy nauczania – pomoce dydaktyczne, red. W. Miodunka, Universitas, Kraków, s. 119–128.pl_PL
dc.referencesChoriew W., 2004, Kanon powojennej literatury polskiej dla studentów polonistyki w Rosji, [w:] Wrocławska dyskusja o języku polskim jako obcym. Materiały z międzynarodowej Konferencji Stowarzyszenia „Bristol”, red. A. Dąbrowska, Wydawnictwo WTN, Wrocław, s. 405–410.pl_PL
dc.referencesCieszyńska J., 2006, Dwujęzyczność, dwukulturowość – przekleństwo czy bogactwo? O poszukiwaniu tożsamości Polaków w Austrii, Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków.pl_PL
dc.referencesCzapliński P., 2008, Proza polska: ostatnie 20 lat, www.wsiz.rzeszow.pl (stan z 21.05. 2008).pl_PL
dc.referencesHajduk-Gawron W., 2005, Europejskość czy polskość – wkład literatury polskiej w nową wspólnotę kulturową?, [w:] Nauczanie języka polskiego jako obcego i polskiej kultury w nowej rzeczywistości europejskiej. Materiały z VI Międzynarodowej Konferencji Glottodydaktycznej, Uniwersytet Warszawski, Warszawa, s. 244–249.pl_PL
dc.referencesInne optyki. Nowe programy, nowe metody, nowe technologie w nauczaniu kultury polskiej i języka polskiego jako obcego, 2001, red. R. Cudak, J. Tambor, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice.pl_PL
dc.referencesJanus-Sitarz A., 2006, Zabawy z Mrożkiem a nauczanie komunikacyjne, [w:] Sprawności przede wszystkim, red. A. Seretny, E. Lipińska, Universitas, Kraków, s. 163–170.pl_PL
dc.referencesKita M., Skudrzyk A., 2007, Człowiek i jego świat w słowach i tekstach. Wybór tekstów języka polskiego dla cudzoziemców na poziomie zaawansowanym, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice.pl_PL
dc.referencesKultura w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Stan obecny – programy nauczania – pomoce dydaktyczne, 2004, red. W. Miodunka, Universitas, Kraków.pl_PL
dc.referencesLipińska E., Dąmbska E. G., 2006a, Kiedyś wrócisz tu..., cz. I: Gdzie nadwiślański brzeg. Podręcznik do nauki języka polskiego dla średnio zaawansowanych, Universitas, Kraków.pl_PL
dc.referencesLipińska E., Dąmbska E. G., 2006b, Kiedyś wrócisz tu..., cz. II: By szukać swoich dróg i gwiazd. Podręcznik do nauki języka polskiego dla zaawansowanych, Universitas, Kraków.pl_PL
dc.referencesMadeja A., Morcinek B., 2007, Polski mniej obcy. Podręcznik do nauki języka polskiego dla średnio zaawansowanych, „Śląsk”, Katowice.pl_PL
dc.referencesMazanek A., 2005, Urok warsztatów literackich jako formy polonistycznego kształcenia cudzoziemców, [w:] Nauczanie języka polskiego jako obcego i polskiej kultury w nowej rzeczywistości europejskiej. Materiały z VI Międzynarodowej Konferencji Glottodydaktycznej, Uniwersytet Warszawski, Warszawa, s. 270–274.pl_PL
dc.referencesMichułka D., 2004, Miejsce literatury w nauczaniu cudzoziemców. Propozycja antologii, [w:] Wrocławska dyskusja o języku polskim jako obcym. Materiały z międzynarodowej Konferencji Stowarzyszenia „Bristol”, red. A. Dąbrowska, Wydawnictwo WTN, Wrocław, s. 421–432.pl_PL
dc.referencesNauczanie języka polskiego jako obcego i polskiej kultury w nowej rzeczywistości europejskiej. Materiały z VI Międzynarodowej Konferencji Glottodydaktycznej, 2005, Uniwersytet Warszawski, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPaństwowe egzaminy certyfikatowe z języka polskiego jako obcego. Standardy wymagań egzaminacyjnych, 2003, Państwowa Komisja Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego, Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu.pl_PL
dc.referencesPróchniak V., 2001, „Przeprowadzka” do nowego języka, czyli literatura jako wtajemniczenie, [w:] Inne optyki. Nowe programy, nowe metody, nowe technologie w nauczaniu kultury polskiej i języka polskiego jako obcego, red. R. Cudak, J. Tambor, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice, s. 205–214.pl_PL
dc.referencesPróchniak V., 2004, Gra w domino, czyli o pożytkach płynących z czytania literatury kobiet (propozycje ćwiczeń), [w:] Wrocławska dyskusja o języku polskim jako obcym. Materiały z międzynarodowej Konferencji Stowarzyszenia „Bristol”, red. A. Dąbrowska, Wydawnictwo WTN, Wrocław, s. 333–340.pl_PL
dc.referencesSajenczuk M. E., 2004, Po polsku o sprawach świata. Teksty Ryszarda Kapuścińskiego w nauczaniu cudzoziemców, [w:] Wrocławska dyskusja o języku polskim jako obcym. Materiały z międzynarodowej Konferencji Stowarzyszenia „Bristol”, red. A. Dąbrowska, Wydawnictwo WTN, Wrocław, s. 325–332.pl_PL
dc.referencesSajenczuk M. E., 2006, Wywiad jako technika rozwijania sprawności mówienia w nauczaniu języka polskiego jako obcego w grupach wielokulturowych (z wykorzystaniem wybranych tekstów Ryszarda Kapuścińskiego), [w:] Sprawności przede wszystkim, red. A. Seretny, E. Lipińska, Universitas, Kraków, s. 171–184.pl_PL
dc.referencesSeretny A., 2007, Kto czyta – nie błądzi. Podręcznik do nauki języka polskiego. Ćwiczenia rozwijające sprawność czytania, Universitas, Kraków.pl_PL
dc.referencesSprawności przede wszystkim, 2006, red. A. Seretny, E. Lipińska, Universitas, Kraków.pl_PL
dc.referencesTichomirowa W., 2005, Monografia literaturoznawcza „Proza polska o II wojnie światowej w kontekście socjokulturowym 1989–2000” i jej wykorzystanie w edukacji literackiej na rosyjskiej polonistyce, [w:] Nauczanie języka polskiego jako obcego i polskiej kultury w nowej rzeczywistości europejskiej. Materiały z VI Międzynarodowej Konferencji Glottodydaktycznej, Uniwersytet Warszawski, Warszawa, s. 308–312.pl_PL
dc.referencesWrocławska dyskusja o języku polskim jako obcym. Materiały z międzynarodowej Konferencji Stowarzyszenia „Bristol”, 2004, red. A. Dąbrowska, Wydawnictwo WTN, Wrocław.pl_PL
dc.referencesZarzycka G., 2004, Linguakultura – czym jest, jak ją badać i „otwierać”?, [w:] Wrocławska dyskusja o języku polskim jako obcym. Materiały z międzynarodowej Konferencji Stowarzyszenia „Bristol”, red. A. Dąbrowska, Wydawnictwo WTN, Wrocław, s. 435–440.pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord