Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorSeretny, Anna
dc.date.accessioned2015-06-11T09:51:34Z
dc.date.available2015-06-11T09:51:34Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn0860-6587
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/9491
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców;17
dc.titleRozwijanie kompetencji leksykalnej uczących się przez obcowanie z tekstempl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[547]-559pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Jagiellońskipl_PL
dc.referencesAlderson J. C., 1984, Reading in a foreign language: a reading problem or a language problem, [w:] Reading in a Foreign Language, ed. J. C. Alderson, A. H. Urquhart, London–New York.pl_PL
dc.referencesChodkiewicz H., 1986, O sprawności czytania w nauczaniu języka obcego, WSiP, Warszawa.pl_PL
dc.referencesChodkiewicz H., 2000, Vocabulary Acquisition form the Written Context, Maria Curie-Skłodowska University Press, Lublin.pl_PL
dc.referencesCobb T., Horst M., 2001, Reading Academic English: Carrying Learners Across the Lexical Threshold, [w:] Research Perspective on English for Academic Purposes, ed. J. Flowerdew, A. Peacock, Cambridge University Press, Cambridge, s. 315–329.pl_PL
dc.referencesGass S., 1988, Second language vocabulary acquisition, “Annual Review of Applied Linguistics”, No 9, s. 92–106.pl_PL
dc.referencesGrabe W., 2002, Reading in a second language, [w:] The Oxford Handbook of Applied Linguistics, ed. R. Kaplan, Oxford University Press, Oxford, s. 49–59.pl_PL
dc.referencesGrellet F., 1981, Developing Reading Skills, Oxford Univeristy Press, Oxford.pl_PL
dc.referencesHirsh D., Nation I. S. P., 1992, What vocabulary size is needed to read unsimplified text for pleasure?, “Reading in a Foreign Language”, No 8, s. 689–696.pl_PL
dc.referencesKoda K., 2005, Insights into Second Language Reading, Cambridge University Press, Cambridge.pl_PL
dc.referencesKomorowska H., 2002, Metodyka nauczania języków obcych, Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKorosadowicz M., 1987, Aspekty komunikacji niewerbalnej w nauczaniu języka obcego, „Przegląd Glottodydaktyczny”, t. 9.pl_PL
dc.referencesLado R., 1961, Language Testing, Longman, London.pl_PL
dc.referencesLaufer B., 1989, What percentage of text-lexis is essential for comprehension? [w:] Special Language: From Humans Thinking to Thinking Machines, ed. C. Lauren, M. Nordman, Multilingual Matters, Clevendon.pl_PL
dc.referencesLaufer B., 1992, How much lexis is needed fo reading comprehension, [w:] Vocabulary and Applied Linguistics, ed. P. J. L. Arnaud, H. Béjoint, Macmillan, London.pl_PL
dc.referencesLipińska E., 2004, Niewerbalne środki przekazu w nauczaniu i organizacji egzaminów, [w:] Opisywanie, rozwijanie i testowanie znajomości języka polskiego jako obcego, red. A. Seretny, W. Martyniuk, E. Lipińska, Universitas, Kraków.pl_PL
dc.referencesMichéa R., 1950, Vocabulaire et culture, “Les Langues Modernes”, vol. XLVI, s. 227–232.pl_PL
dc.referencesNation I. S. P., 1997, Vocabulary size, text coverage & word lists, [w:] Vocabulary: Description, acquisition, pedagogy, ed. N. Schmitt, M. McCarthy, Cambridge University Press, New York.pl_PL
dc.referencesNation I. S. P., 2001, Learning Vocabulary in Another Language, Cambridge University Press, Cambridge.pl_PL
dc.referencesPawłowska R., 2008, Maturalny sprawdzian sprawności czytania tekstu naukowego (publicystycznego) w funkcji poznawczej, http://www.testy.com.pl/.pl_PL
dc.referencesSchmitt N., 2000, Vocabulary and Language Teaching, Cambridge University Press, Cambridge.pl_PL
dc.referencesSeretny A., Lipińska E., 2005, ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego, Universitas, Kraków.pl_PL
dc.referencesSinclair J. M., Renouf A., 1988, A lexical syllabus for language learning, [w:] Vocabulary Learning and Teaching, ed. R. Carter, M. McCarthy, Longman, London, s. 141–160.pl_PL
dc.referencesZgółkowa H., 1992, Dobór słownictwa do nauczania języka polskiego jako obcego, [w:] Język polski jako obcy. Programy nauczania na tle badań współczesnej polszczyzny, red. W. Miodunka, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków, s. 37–104.pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord