dc.contributor.author | Seretny, Anna | |
dc.date.accessioned | 2015-06-11T09:51:34Z | |
dc.date.available | 2015-06-11T09:51:34Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.issn | 0860-6587 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/9491 | |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców;17 | |
dc.title | Rozwijanie kompetencji leksykalnej uczących się przez obcowanie z tekstem | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.page.number | [547]-559 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Jagielloński | pl_PL |
dc.references | Alderson J. C., 1984, Reading in a foreign language: a reading problem or a language problem, [w:] Reading in a Foreign Language, ed. J. C. Alderson, A. H. Urquhart, London–New York. | pl_PL |
dc.references | Chodkiewicz H., 1986, O sprawności czytania w nauczaniu języka obcego, WSiP, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Chodkiewicz H., 2000, Vocabulary Acquisition form the Written Context, Maria Curie-Skłodowska University Press, Lublin. | pl_PL |
dc.references | Cobb T., Horst M., 2001, Reading Academic English: Carrying Learners Across the Lexical Threshold, [w:] Research Perspective on English for Academic Purposes, ed. J. Flowerdew, A. Peacock, Cambridge University Press, Cambridge, s. 315–329. | pl_PL |
dc.references | Gass S., 1988, Second language vocabulary acquisition, “Annual Review of Applied Linguistics”, No 9, s. 92–106. | pl_PL |
dc.references | Grabe W., 2002, Reading in a second language, [w:] The Oxford Handbook of Applied Linguistics, ed. R. Kaplan, Oxford University Press, Oxford, s. 49–59. | pl_PL |
dc.references | Grellet F., 1981, Developing Reading Skills, Oxford Univeristy Press, Oxford. | pl_PL |
dc.references | Hirsh D., Nation I. S. P., 1992, What vocabulary size is needed to read unsimplified text for pleasure?, “Reading in a Foreign Language”, No 8, s. 689–696. | pl_PL |
dc.references | Koda K., 2005, Insights into Second Language Reading, Cambridge University Press, Cambridge. | pl_PL |
dc.references | Komorowska H., 2002, Metodyka nauczania języków obcych, Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Korosadowicz M., 1987, Aspekty komunikacji niewerbalnej w nauczaniu języka obcego, „Przegląd Glottodydaktyczny”, t. 9. | pl_PL |
dc.references | Lado R., 1961, Language Testing, Longman, London. | pl_PL |
dc.references | Laufer B., 1989, What percentage of text-lexis is essential for comprehension? [w:] Special Language: From Humans Thinking to Thinking Machines, ed. C. Lauren, M. Nordman, Multilingual Matters, Clevendon. | pl_PL |
dc.references | Laufer B., 1992, How much lexis is needed fo reading comprehension, [w:] Vocabulary and Applied Linguistics, ed. P. J. L. Arnaud, H. Béjoint, Macmillan, London. | pl_PL |
dc.references | Lipińska E., 2004, Niewerbalne środki przekazu w nauczaniu i organizacji egzaminów, [w:] Opisywanie, rozwijanie i testowanie znajomości języka polskiego jako obcego, red. A. Seretny, W. Martyniuk, E. Lipińska, Universitas, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Michéa R., 1950, Vocabulaire et culture, “Les Langues Modernes”, vol. XLVI, s. 227–232. | pl_PL |
dc.references | Nation I. S. P., 1997, Vocabulary size, text coverage & word lists, [w:] Vocabulary: Description, acquisition, pedagogy, ed. N. Schmitt, M. McCarthy, Cambridge University Press, New York. | pl_PL |
dc.references | Nation I. S. P., 2001, Learning Vocabulary in Another Language, Cambridge University Press, Cambridge. | pl_PL |
dc.references | Pawłowska R., 2008, Maturalny sprawdzian sprawności czytania tekstu naukowego (publicystycznego) w funkcji poznawczej, http://www.testy.com.pl/. | pl_PL |
dc.references | Schmitt N., 2000, Vocabulary and Language Teaching, Cambridge University Press, Cambridge. | pl_PL |
dc.references | Seretny A., Lipińska E., 2005, ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego, Universitas, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Sinclair J. M., Renouf A., 1988, A lexical syllabus for language learning, [w:] Vocabulary Learning and Teaching, ed. R. Carter, M. McCarthy, Longman, London, s. 141–160. | pl_PL |
dc.references | Zgółkowa H., 1992, Dobór słownictwa do nauczania języka polskiego jako obcego, [w:] Język polski jako obcy. Programy nauczania na tle badań współczesnej polszczyzny, red. W. Miodunka, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków, s. 37–104. | pl_PL |