Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorAtraszkiewicz, Monika
dc.date.accessioned2015-06-10T14:19:56Z
dc.date.available2015-06-10T14:19:56Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.issn1505-9057
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/9427
dc.description.abstractThe following article is concerned with the presence of Juliusz Słowacki’s literature in High School at the threshold of the third millennium. The analysis of the problem is based on the XIX century literature readers views, on the statistical analisis of the XX century reading, which were published, surreys conreyed among high school leameners and students as well as own observations. The most important points were presenting factors contributing to the poets popularity among students in comparison to the general reading situation in Poland, and also establishing the Polish teachers’ role in the process of written word popularity increase. The article ends up with a number of proposals concerning the ways and solutions to the problems of general reading in our country, making Słowacki works more popular and making the students familiar with the poet’s heritage as well as updating the creations of the artist.pl_PL
dc.description.sponsorshipZadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukępl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica;7/2
dc.titleOdbiór Słowackiego na tle ogólnych preferencji czytelniczych od początku wieku XX po przełom tysiąclecipl_PL
dc.title.alternativeThe reception of Słowacki in comparision o f the general reading preferencespl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[295]-310pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord