Wydział Nauk o Wychowaniu | Faculty of Educational Sciences: Recent submissions
Now showing items 721-740 of 1007
-
Problematyka pedagogiczna w kręgu zainteresowań wydawców rosyjskich przełomu XVIII i XIX wieku („okres nowikowowski” – „okres karamzinowski”)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
Działalność wydawnictwa M. Arcta na rzecz popularyzowania wiedzy na początku XX w. na przykładzie serii „Książki dla Wszystkich” i „Biblioteczka Dzieł Społeczno-Ekonomicznych”
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
Wkład oficyny wydawniczej Karola Miarki (młodszego) w rozwój ruchu polskiego na Górnym Śląsku na przełomie XIX i XX stulecia
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
Działalność wydawnicza polskiej socjalnej demokracji w Galicji – konteksty edukacyjne
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
Rynek – polityka – edukacja. Wydawcy profesjonalni w Królestwie Polskim wobec programów upowszechniania i popularyzacji wiedzy na przełomie XIX i XX wieku
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
Wstęp
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
Zapomniane podręczniki szkolne z serii „Zarysy Przyrody” (1865–1867) autorstwa Romana Pacewicza
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
„Miesięcznik Towarzystwa Szkoły Ludowej” (1901–1906) i „Przewodnik Oświatowy” (1907–1939) oraz ich wydawca – Towarzystwo Szkoły Ludowej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
Rola „Przeglądu Pedagogicznego” (1882–1905) w upowszechnianiu czytelnictwa i książki dziecięcej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
Drukarnia i księgarnia przyszkolna Gimnazjum Wołyńskiego i Liceum Krzemienieckiego (1811–1832)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
Podręczniki i książki dla nauczycieli, dzieci i młodzieży w ofercie wydawniczej oficyny Friedleinów w Krakowie
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
Edycje i edytorzy polskich podręczników historii doby zaborów. Stan badań i ich perspektywy
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
Inicjatywy wydawnicze Towarzystwa Nauczycieli Szkół Wyższych na rzecz rozwoju szkoły średniej (wybrane przykłady)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
Przyczynki do działalności wydawniczej Towarzystwa Nauczycieli Szkół Wyższych na przełomie XIX i XX wieku
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
Wstęp
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
Ja przez całe życie nie przeczytałem książki...” Nietypowa biografia edukacyjna – uczenie się „poza” książką
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)Tekst ukazuje analizę biografii edukacyjnej na przykładzie wywiadu z 46-letnim mężczyzną. Analiza ta ujawnia instytucjonalny przebieg edukacji (edukację formalną – szkolną) oraz edukację nieformalną, ze szczególnym ... -
Autobiografia jako autokreacja. Twórcze aspekty procesu myślenia autobiograficznego w edukacji dorosłych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)W swoim artykule zakładam, że aktywność autobiograficzna jest formą autokreacji. Wspomaganie myślenia autobiograficznego w edukacji dorosłych może wpływać na kształtowanie postaw twórczych wobec codziennych zadań i problemów. ... -
Tożsamość i uczenie się biograficzne w wikiświecie
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)Autorka przedstawia konsekwencje gwałtownie dokonujących się zmian społeczno- technicznych, powstanie społeczeństwa sieciowego i wpływ tych zjawisk na tożsamość oraz biografię. Przedstawia „dzieci sieci” – młodych dorosłych ... -
Sylwetka innowacyjnego menedżera w oparciu o biografie edukacyjne menedżerów
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)W artykule zaprezentowano fragmenty biografii edukacyjnych innowacyjnych menedżerów. Tę grupę zawodową charakteryzuje duża różnorodność doświadczeń edukacyjnych i zawodowych. Biografie edukacyjne innowacyjnych menedżerów ... -
„Całożyciowe uczenie się” pedagogów-artystów na tle ich autobiografii zawodowych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)Artykuł nawiązuje do fragmentu badań autobiograficznych dotyczących specyfiki rozwoju zawodowego pedagogów–nauczycieli plastyki, którzy łączą pracę pedagogiczną z własną twórczością artystyczną. W pierwszej części ...