Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorPotoczna, Małgorzata
dc.date.accessioned2015-05-08T06:51:43Z
dc.date.available2015-05-08T06:51:43Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn2353-4850
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/8678
dc.description.abstractZawarta w artykule charakterystyka wybranych aspektów funkcjonowania Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej (PWSZ) w Skierniewicach ma na celu wskazanie roli, jaką w procesie przełamywania ekskluzji społecznej młodzieży regionu skierniewickiego (mieszkającej w małych miejscowościach lub na obszarach wiejskich) odgrywa uczelnia. Funkcjonuje ona od 1 października 2005 r. Została utworzona w środowisku niedużego miasta, otoczonego obszarami wiejskimi1 z potrzeby wzmocnienia potencjału edukacyjnego i stworzenia młodzieży mniej zamożnej, dla której studiowanie w dużych aglomeracjach miejskich jest zbyt kosztowne, możliwości zdobycia wyższego wykształcenia w uczelni państwowej w miejscu zamieszkania (lub w jego pobliżu). W roku akademickim 2005/2006, w pierwszym roku działalności uczelni, naukę rozpoczęło 270 studentów studiów stacjonarnych i 87 studiów niestacjonarnych. Obecnie w uczelni studiuje 1272 studentów, w tym 700 to studenci studiów stacjonarnych, a 572 studiów ‒ niestacjonarnych. Dyplom ukończenia studiów otrzymało dotychczas łącznie 1228 absolwentów.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Sociologica; 49
dc.subjectsystem edukacjipl_PL
dc.subjectszkolnictwo wyższepl_PL
dc.subjectwykluczenie społecznepl_PL
dc.titleRola państwowej lokalnej szkoły wyższej w procesie przełamywania ekskluzji społecznej młodzieży z wiejskich środowisk i małych miasteczek na przykładzie Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Skierniewicachpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number147-161pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationInstytut Nauk Społecznych, Wydział Ekonomii i Administracji, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Skierniewicachpl_PL
dc.referencesBuchner-Jeziorska A. (2011), Studia wyższe – bez szans na sukces?!, „Acta Universitatis Lodziensis”, Fola Sociologica, nr 39, s. 17‒31pl_PL
dc.referencesDenek K. (2005), Ku dobrej edukacji, Wydawnictwo Akapit, Toruńpl_PL
dc.referencesGrabowska I., Węziak-Białowolska D., Kotowska I. E., Panek T. (2013), Warunki życia gospodarstw domowych. Edukacja i kapitał Ludzki, [w:] Diagnoza społeczna 2013. Warunki i jakość życia Polaków. Raport, „Contemporary Economics”, vol. 7, s. 84‒101pl_PL
dc.referencesJastrzębska L. (2013), Uczelnie przyszłości. Raport 15-lecia, „Perspektywy”, nr 3, (Państwowe Wyższe Szkoły Zawodowe), s. 18‒28pl_PL
dc.referencesKowalak T. (1998), Marginalność i marginalizacja społeczna, Dom Wydawniczy ELIPSA, Warszawapl_PL
dc.referencesKozarzewski P. (2008), Wykluczenie edukacyjne, [w:] M. Jarosz (red.), Wykluczeni. Wymiar społeczny, materialny i etniczny, Instytut Studiów Politycznych PAN, Warszawa, s. 137‒176pl_PL
dc.referencesNowak-Dziemianowicz M. (2012), Kompetencje społeczne jako jeden z efektów kształcenia w Krajowych Ramach Kwalifikacji w kontekście pytań o cele i funkcje edukacji, Instytut Badań Edukacyjnych, Warszawa, http://biblioteka-krk.ibe.edu.pl/opac_css/doc_num.php? explnum_id=308, 7.03.2014pl_PL
dc.referencesPanek T., Czapiński J. (2013), Wykluczenie społeczne, [w:] Diagnoza społeczna 2013. Warunki i jakość życia Polaków. Raport, „Contemporary Economics”, vol. 7, s. 342‒375pl_PL
dc.referencesPilch T. (2004), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, Marginalizacja społeczna a edukacja, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawapl_PL
dc.referencesSzafraniec K. (2011), Młodzi 2011. Raport, Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Warszawa. Ustawa z dnia 26 czerwca 1997 r. o wyższych szkołach zawodowych (1997), DzU, nr 96, poz. 590. Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (2005), DzU, nr 164, poz. 1365pl_PL
dc.contributor.authorEmailmatmalmar@poczta.onet.plpl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord