Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorLewandowska, Lucynaen
dc.date.accessioned2015-04-28T13:05:53Z
dc.date.available2015-04-28T13:05:53Z
dc.date.issued2014-10-03en
dc.identifier.issn1508-2008en
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/8414
dc.description.abstractThe article analyses franchising as a business model based on an economic relationship between the parties. The discussion of the early forms of franchising and of factors stimulating its development in Poland and the world is followed by the presentation of data showing franchise growth trends in Poland for, respectively, domestic and foreign brands. The article highlights the advantages of franchising, which allow it to resist economic crises, stimulate entrepreneurship and innovativeness, and minimise business risks. It also offers a number of comments, observations and conclusions on the synergies that both firms and the Polish economy as a whole can derive from franchising.en
dc.description.abstractArtykuł traktuje o franczyzie jako koncepcji prowadzenia działalności gospodarczej na podstawie uzgodnionego przez strony układu ekonomicznego. Dostarcza informacji o genezie franczyzy, uwarunkowaniach jej rozwoju w świecie i Polsce. Prezentuje udokumentowane tendencje wzrostu polskiego rynku franczyzowego z uwzględnieniem rodzimych i zagranicznych marek franczyzowych. Zwraca uwagę na atuty franczyzy pozwalające jej oprzeć się kryzysom gospodarczym, stymulować rozwój przedsiębiorczości i innowacyjności oraz minimalizować ryzyko biznesowe. Zawiera również komentarze, spostrzeżenia, sugestie i konstatacje na temat efektów synergicznych uzyskiwanych w firmach i całej polskiej gospodarce z tytułu zastosowań franczyzy.en
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegoen
dc.relation.ispartofseriesComparative Economic Research;17en
dc.rightsThis work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 3.0 License.en
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/en
dc.subjectfranchisingen
dc.subjectfranchiseen
dc.subjectfranchise systemen
dc.subjectknow-howen
dc.subjectentrepreneurshipen
dc.subjectknowledgeen
dc.subjectinnovationen
dc.subjectcompetitivenessen
dc.subjectstandardizationen
dc.subjectbusiness risken
dc.subjectfranchisingen
dc.subjectfranczyzaen
dc.subjectsystem franczyzowyen
dc.subjectknow-howen
dc.subjectprzedsiębiorczośćen
dc.subjectwiedzaen
dc.subjectinnowacjeen
dc.subjectkonkurencyjnośćen
dc.subjectstandaryzacjaen
dc.subjectryzyko biznesoween
dc.titleFranchising as a Way of Creating Entrepreneurship and Innovationen
dc.page.number163-181en
dc.contributor.authorAffiliationUniversity of Łódź, Faculty of Economics and Sociology, Department of Economics of Industry and Capital Marketsen
dc.identifier.eissn2082-6737
dc.referencesBanachowicz E., Nowak J., Starkowski M.T. (1995), Franchising czyli klucz do przyszłości, Businessman Book, Warszawaen
dc.referencesFuchs B. (1998), Umowy franchisingowe, Wyd. Zakamycze, Krakówen
dc.referenceshttp://franchising.pl/artykul/6325/rozwoj-franczyzy-w-europie (07/03/2014)en
dc.referenceshttp://franczyza.org.plen
dc.referenceshttp://msp.nf.plen
dc.referenceshttp://www.arss.com.pl/pl/publikacje/257-raport-zagraniczne-sieci-franczyzowe-w-polsce-cz-1 (07-03-2014)en
dc.referenceshttp://franczyzawpolsce.plen
dc.referencesKlein N. (2008), Doktryna szoku, Warszawskie Wydawnictwo Literackie MUZA S.A., Warszawaen
dc.referencesLewandowska L. (1999), Niekonwencjonalne formy finansowania przedsiębiorczości, ODDK, Gdańsken
dc.referencesStawicka M.K (2009), Franczyza. Droga do sukcesu, Helion, Gliwiceen
dc.referencesStecki L. (1994), Franchising, TNOiK, Dom Organizatora, Toruńen
dc.referencesStiglitz J.E. (2007), Wizja sprawiedliwej globalizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawaen
dc.referencesWojtaszek-Mik E. (2001), Umowa franchisingu w świetle prawa konkurencji wspólnoty europejskiej i polskiego prawa antymonopolowego, TNOiK, Toruńen
dc.referenceswww.franchising.info.pl - Portal Pomysłów na Biznesen
dc.referenceswww.profitsystem.plen
dc.referencesZiółkowska M.J. (2001), Franczyza. Nowoczesny model rozwoju biznesu, CeDeWu, Warszawaen
dc.identifier.doi10.2478/cer-2014-0028en


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 3.0 License.
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 3.0 License.