Trendy rozwojowe franchisingu w Polsce i Europie
Abstract
Franchising stał się jedną z najpopularniejszych form rozwoju przedsiębiorstw.
Dynamiczny proces globalizacji wymaga internacjonalizacji przedsiębiorstw.
Okazuje się, że ta forma rozwoju jest koncepcją pozwalającą osiągnąć przewagę
konkurencyjną na rynku lokalnym i globalnym. Równocześnie także sama idea
franchisingu z biegiem lat ulegała ciągłym przemianom. Celem tej pracy jest
przedstawienie bieżących trendów rozwojowych franchisingu w Polsce i Europie
na podstawie dostępnej literatury przedmiotu oraz danych rynkowych. Jednocześnie
praca ta ma za zadanie wspomóc wysiłki naukowe podejmowane w celu
analizy zjawiska franchisingu i zachodzących w nim przemian na tle procesów
globalizacyjnych. Franchising became one of the most popular forms of enterprise development.
A dynamic globalization process requests international presence of enterprises
and this form of development turns out to be a concept which allows to reach
a competitive advantage on a local and global market. At the same time the concept
of franchising evolved in the course of time. The aim of this study is to
present, based on an available literature and market data, the current franchising
development trends in Poland and Europe. The study also aims to contribute to
scholarly efforts being undertaken to analize the phenomenon of franchising and
its transformation.
Collections