• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma naukowe | Scientific Journals
  • Ekonomia Międzynarodowa
  • Ekonomia Międzynarodowa Zeszyt nr 013 (2016)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma naukowe | Scientific Journals
  • Ekonomia Międzynarodowa
  • Ekonomia Międzynarodowa Zeszyt nr 013 (2016)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Trendy rozwojowe franchisingu w Polsce i Europie

No Thumbnail [100%x80]
View/Open
Keskin 2016.pdf (625.2Kb)
Date
2016-03
Author
Keskin, Milena
Metadata
Show full item record
Abstract
Franchising stał się jedną z najpopularniejszych form rozwoju przedsiębiorstw. Dynamiczny proces globalizacji wymaga internacjonalizacji przedsiębiorstw. Okazuje się, że ta forma rozwoju jest koncepcją pozwalającą osiągnąć przewagę konkurencyjną na rynku lokalnym i globalnym. Równocześnie także sama idea franchisingu z biegiem lat ulegała ciągłym przemianom. Celem tej pracy jest przedstawienie bieżących trendów rozwojowych franchisingu w Polsce i Europie na podstawie dostępnej literatury przedmiotu oraz danych rynkowych. Jednocześnie praca ta ma za zadanie wspomóc wysiłki naukowe podejmowane w celu analizy zjawiska franchisingu i zachodzących w nim przemian na tle procesów globalizacyjnych.
 
Franchising became one of the most popular forms of enterprise development. A dynamic globalization process requests international presence of enterprises and this form of development turns out to be a concept which allows to reach a competitive advantage on a local and global market. At the same time the concept of franchising evolved in the course of time. The aim of this study is to present, based on an available literature and market data, the current franchising development trends in Poland and Europe. The study also aims to contribute to scholarly efforts being undertaken to analize the phenomenon of franchising and its transformation.
 
URI
http://hdl.handle.net/11089/17921
Collections
  • Ekonomia Międzynarodowa Zeszyt nr 013 (2016) [7]

University of Lodz Repository

Contact Us | Send Feedback | Accessibility
 

 


University of Lodz Repository

Contact Us | Send Feedback | Accessibility
 

 

NoThumbnail