Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorRudolf, Wawrzyniec
dc.date.accessioned2015-04-27T12:58:11Z
dc.date.available2015-04-27T12:58:11Z
dc.date.issued2014-10
dc.identifier.isbn1231-7853
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/8181
dc.description.abstractW opracowaniu podjęto próbę spojrzenia na konkurencyjność regionu z perspektywy, rozwiniętej w sektorze przedsiębiorstw, teorii zasobowej. W myśl tego podejścia organizacja terytorialna chcąc korzystać z zasobów będących w dyspozycji jej interesariuszy instytucjonalnych musi wchodzić z nimi w relacje. Zwrócono szczególną uwagę na rolę tzw. zasobów relacyjnych od których współcześnie w coraz większym zakresie zależy potencjał rozwoju terytorium. W wymiarze empirycznym opracowanie dotyczy analizy treści nowych strategii rozwoju polskich województw (analiz SWOT) pod kątem występowania w nich zapisów wskazujących na istnienie lub deficyt różnego rodzaju relacji w regionie. Dokonano ich charakterystyki i wyciągnięto wnioski dotyczące oceny zasobów relacyjnych przez samorządy województw.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherPolskie Wydawnictwo Ekonomicznepl_PL
dc.relation.ispartofseriesMarketing i Rynek;4/10
dc.subjectzasoby relacyjnepl_PL
dc.subjectzasoby niematerialnepl_PL
dc.subjectkonkurencyjność regionupl_PL
dc.subjectpolityka regionalnapl_PL
dc.titleRola zasobów relacyjnych w budowaniu konkurencyjności regionu w zapisach strategii rozwoju województw 2020pl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number322-330pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Zarządzania Miastem i Regionempl_PL
dc.contributor.authorBiographicalnoteW latach 2011-2015 adiunkt w Katedrze Zarządzania Miastem i Regionem na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego kierowanej przez prof. Tadeusza Markowskiego. Wcześniej, w latach 2001-2011, adiunkt w Katedrze Marketingu Międzynarodowego i Dystrybucji na Wydziale Studiów Międzynarodowych i Politologicznych UŁ kierowanej przez profesora Tomasza Domańskiego. Prowadzi badania w zakresie zarządzania w sektorze publicznym. Interesuje się szeroko rozumianym marketingiem terytorialnym. W kręgu jego zainteresowania leżą następujące obszary: marketing relacji, marketing interesariuszy, współpraca międzyorganizacyjna, polityk regionalna.pl_PL
dc.contributor.authorEmailwrudolf@uni.lodz.plpl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord