Show simple item record

dc.contributor.authorMazurek-Łopacińska, Krystyna
dc.date.accessioned2015-03-26T07:57:23Z
dc.date.available2015-03-26T07:57:23Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.issn0208-6018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/7479
dc.description.abstractEuropean culture is the mélange of cultural heritages regional, local and minority cultures. Polish people associate European culture with values such as: tolerance for others, openness on new ideas, environment protection, care of health and fitness, state's concern with satisfy citizen's needs and also aspiration for fulfillment, big importance of electronic technology, high level of citizen's security, strong aspiration for success. Distances which divide Poles from European culture result from differences in hierarchy of life's values, maintenance's cost and attitudes and consumer behaviors. Processes of globalization and Poland's integration with European Union stimulate modern trends in behaviors of Polish customers and also influence on level of Polish people consumer ethnocentrism.pl_PL
dc.description.sponsorshipZadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukępl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica;179/2
dc.titlePostawy i zachowania polskich konsumentów u progu integracji z UE (w świetle wyników badań ankietowych)pl_PL
dc.title.alternativeCustomer's Behaviors on the Verge of Integration With European Union ( In the Light of Guestionnaire-based Research Results)pl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[139]-148pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationAkademia Ekonomiczna we Wrocławiu, Katedra Badań Marketingowychpl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record