CONTENT



    III. HANDEL I DYSTRYBUCJA W GLOBALIZUJĄCYM SIĘ ŚWIECIE


  1. Dystrybucja jako ogniwo więzi partnerskich na rynku polskim
    Marian Strużycki
  2. Przemiany strukturalne w warunkach globalizacji rynku
    Maria Sławińska
  3. Globalizacja handlu a instytucje rynkowe (na przykładzie giełd towarowych w Polsce i krajach UE)
    Marek Drewiński
  4. Internacjonalizacja polskiego handlu jako element procesu globalizacji
    Tomasz Domański
  5. Kierunki rozwoju dystrybucji dóbr konsumpcyjnych w globalizującym się świecie
    Beata Reformat
  6. Strategie dystrybucji spółek joint venture
    Anna Czubała, Renata Zembura
  7. Warunki implementacji partnerskich relacji w kanałach rynku (na przykładzie zarządzania kategoriami)
    Krystyna Iwińska-Knop
  8. Rewitalizacja handlu w centrach dużych ośrodków miejskich na przykładzie Poznania
    Jan Mikołajczyk
  9. Czy marka handlowa może być marką?
    Jacek Kall
  10. Handel elektroniczny - stan i perspektywy rozwoju. Wyniki badań
    Michał Kucia
  11. Handel elektroniczny - szansa czy zagrożenie dla sklepów tradycyjnych? badań
    Aleksandra Kaniewska-Sęba, Grzegorz Leszczyński
  12. Marketingowe ujęcie modeli handlu elektronicznego na rynku B2C
    Piotr Drygas
  13. Aukcje internetowe jako mechanizm alokacji zasobów w skali światowej
    Joanna Białynicka-Birula
  14. Internet jako narzędzie globalizacji w systemach franchisingowych
    Izabela Steinerowska-Streb
  15. IV. KONSUMENT W GLOBALNYM SPOŁECZEŃSTWIE INFORMACYJNYM


  16. Nowa Gospodarka a nowa konsumpcja
    Czesław Bywalec
  17. Struktura otoczenia polskich gospodarstw domowych - próba klasyfikacji
    Józefa Kramer
  18. Wiedza jako atut konsumenta w globalnym społeczeństwie informacyjnym
    Józef Perenc, Grażyna Rosa
  19. Postawy i zachowania polskich konsumentów u progu integracji z UE (w świetle badań ankietowych)
    Krystyna Mazurek-Łopacińska
  20. Zachowania konsumentów w krajach UE jak o przejaw kształtowania się społeczeństwa informacyjnego
    Jadwiga Berbeka
  21. Koncepcyjno-metodyczne problemy badania racjonalności zachowań konsumentów
    Ewa Kieżel
  22. Konsument we współczesnym świecie
    Agata Niemczyk
  23. Zmiany jakościowe w konsumpcji Polaków na tle procesów integracyjnych w Europie
    Agata Malysa-Kaleta
  24. Etnocentryzm polskich konsumentów żywności w procesie globalizacji konsumpcji
    Krystyna Gutkowska
  25. Rola symboli w zachowaniach konsumenckich a wyzwania Nowej Gospodarki
    Jolanta Tkaczyk
  26. Postawy polskich konsumentów wobec produktów ekologicznych jako przejaw globalnego trendu ekologicznego
    Inez Mackiewicz-Walczak, Małgorzata Remi
  27. Zwyczaje zakupowe klienta bankowości internetowej
    Marcin Lipowski
  28. Zachowania konsumentów indywidualnych na rynku bankowości internetowej
    Sławomir Smyczek
  29. Internet jak o źródło informacji o poziomie zamożności gospodarstw domowych
    Grzegorz Maciejewski
  30. V. MARKETING W EDUKACJI MENEDŻERSKIEJ - W ŚWIETLE WYZWAŃ GOSPODARKI OPARTEJ NA WIEDZY


  31. Usługi edukacyjne szkół wyższych w Polsce wobec rozwoju nowych technologii
    Mirosława Pluta-Olearnik
  32. Rola studiów magisterskich i podyplomowych w budowaniu kapitału intelektualnego
    Robert Kozielski, Dariusz Trzmielak
  33. Akademickie i pozaakademickie formy edukacji w marketing
    David Chapman, Robert Kozielski
  34. Próba oceny chłonności rynku pracy na specjalistów z zakresu zarządzania i marketingu
    Wiesław Ciechomski
  35. E-learning i szkolenia tradycyjne - usługi komplementarne czy substytucyjne?
    Renata Nestorowicz
  36. Nauczanie wirtualne w kształceniu menedżerów
    Jarosław Sosnowski
  37. Marka na rynku dydaktyki internetowej
    Magdalena Ratałewska, Janusz Zrobek
  38. Metody kształcenia menedżerów na wyższych uczelniach
    Aleksandra Krawczyńska, Anna Sibińska
  39. Wykorzystanie metody studium przypadku w nauczaniu marketingu międzynarodowego
    Paweł Kowalski, Wawrzyniec Rudolf
  40. Problematyka e-biznesu w edukacji menedżerskiej (na przykładzie bloku specjalizacyjnego e-commerce)
    Bogdan Gregor, Marcin Stawiszyński

Zadanie pt. Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukę.

Recent Submissions

  • Problematyka e-biznesu w edukacji menedżerskiej (na przykładzie bloku specjalizacyjnego e-commerce) 

    Gregor, Bogdan ORCID; Stawiszyński, Marcin (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)
    Main aim of the paper is to present the idea of e-commerce specialisation programme. E-commerce is one of eight programmes chosen by the fourth year students of Faculty of Management and Marketing. This specialisation is ...
  • Marka na rynku dydaktyki internetowej 

    Ratalewska, Magdalena ORCID; Zrobek, Janusz (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)
    The paper presents issues connected with creation of the brand in the market of e-learning. It is important to make that brand well known and competitive. It can help the firm to reach a good position in the market of e-learning.
  • Nauczanie wirtualne w kształceniu menedżerów 

    Sosnowski, Jarosław (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)
    Increasing demand on knowledge in modern society extorts permanent education by the whole life. The telecommunicational technologies make possible the winning right away the knowledge of the residence or seat of the firm. ...
  • E-learning i szkolenia tradycyjne - usługi komplementarne czy substytucyjne? 

    Nestorowicz, Renata (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)
    One of the ways of deepening and updating employees' knowledge is e-learning. It can be applied as an independent training method, as a support for traditional methods or/and a technique of updating knowledge. According ...
  • Próba oceny chłonności rynku pracy na specjalistów z zakresu zarządzania i marketingu 

    Ciechomski, Wiesław (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)
    The paper contains an analysis of students' demand on faculty of management and marketing. It is still the most popular faculty in Poland (250 thousands students study management and marketing). The faculty is lectured not ...
  • Akademickie i pozaakademickie formy edukacji w marketingu 

    Chapman, David; Kozielski, Robert ORCID (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)
    This article is a missionary tract arguing for marketing education as a fundamental requirement for a successful marketing career. Marketing can be defined as a process for understanding markets, for quantifying present ...
  • Rola studiów magisterskich i podyplomowych w budowaniu kapitału intelektualnego 

    Kozielski, Robert ORCID; Trzmielak, Dariusz ORCID (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)
    The key for any successful market activity at the beginning of 21st century lies in the ability of its personnel to increase their future oriented knowledge skills. This begins with identifying and understanding the forces ...
  • Usługi edukacyjne szkół wyższych w Polsce wobec rozwoju nowych technologii 

    Pluta-Olearnik, Mirosława (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)
    The aim of this article is the analyses and evaluation of education process changes on the level of higher education, influenced by new ICT technologies innovation. The primary subject of the article is Polish HE institution ...
  • Internet jako źródło informacji o poziomie zamożności gospodarstw domowych 

    Maciejewski, Grzegorz (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)
    Except for the conventional secondary source of information, data available via Internet become more and more significant in a study of the level of households wealth. Useful information can be found in specialized trade ...
  • Zachowania klientów indywidualnych na rynku bankowości internetowej 

    Smyczek, Sławomir (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)
    Customer behaviour on internet banking market was undertaking in this paper. Most of Polish customers present passive or neutral attitudes. Only 16% of customers use banking services by Internet. Range of internet banking ...
  • Zwyczaje zakupowe klienta bankowości internetowej 

    Lipowski, Marcin (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)
    Internet banking changes buying behavior of bank services users. Managing of the account over the Internet lets them to communicate with bank easier and more often. Internet banking gives customer more opportunities for ...
  • Postawy polskich konsumentów wobec produktów ekologicznych jako przejaw globalnego trendu ekologicznego 

    Mackiewicz-Walczak, Inez; Remi, Małgorzata (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)
    Nowadays can be observed spreading of global idea and shaping of similar consciences. Uniformity of the consumers behaviour which is the consequence of the information access and larger consumers mobility is connected also ...
  • Rola symboli w zachowaniach konsumenckich a wyzwania Nowej Gospodarki 

    Tkaczyk, Jolanta (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)
    The efficient communication between the enterprise and its environment made through the product consists in the proper use of symbols and their transfer to the product image and its attributes. Structural changes, which ...
  • Etnocentryzm polskich konsumentów żywności w procesie globalizacji konsumpcji 

    Gutkowska, Krystyna (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)
    Ethnocentrism is not commonly observed attitude towards food products among Polish consumers. As primary data show the Polish origin of products is going to be more important factor for consumers who are older, less educated ...
  • Zmiany jakościowe w konsumpcji Polaków na tle procesów integracyjnych w Europie 

    Małysa-Kaleta, Agata (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)
    Process of integration Poland with European Union has influence on consumption and customer behaviour on the market. Well developed countries in European Union are becoming exemplars of Polish customers consumption. ...
  • Konsument we współczesnym świecie 

    Niemczyk, Agata (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)
    The paper deals with some factors forming behavior of present consumer. Among of them the author indicates: the processes of globalization; fate factors, such as wars, epidemics; processes of imitation; processes of ...
  • Koncepcyjno-metodyczne problemy badania racjonalności zachowań konsumentów 

    Kieżel, Ewa (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)
    Rationality, with reference to consumer behaviours, has relative but also specific character. Operations that are based on logical reflections, concerning relation between goals and means to achieve them and also between ...
  • Zachowania konsumentów w krajach UE jako przejaw kształtowania się społeczeństwa informacyjnego 

    Berbeka, Jadwiga (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)
    The paper concerns the problem of creation of Information Society in Europe. The main target of the paper is to verify a hypothesis that European consumers' behavior proves emerging of the Information Society. At the ...
  • Postawy i zachowania polskich konsumentów u progu integracji z UE (w świetle wyników badań ankietowych) 

    Mazurek-Łopacińska, Krystyna (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)
    European culture is the mélange of cultural heritages regional, local and minority cultures. Polish people associate European culture with values such as: tolerance for others, openness on new ideas, environment protection, ...
  • Wiedza jako atut konsumenta w globalnym społeczeństwie informacyjnym 

    Perenc, Józef; Rosa, Grażyna (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)
    The change that is taking place in many markets faster and faster forces the customer to get familiar with it on an ongoing basis, learn faster and react to stimuli. The primary feature of the new era will be special meaning ...

View more