Show simple item record

dc.contributor.authorIwińska-Knop, Krystyna
dc.date.accessioned2015-02-06T18:01:37Z
dc.date.available2015-02-06T18:01:37Z
dc.date.issued1988
dc.identifier.issn0208-6018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/6570
dc.description.abstractW artykule podjęto próbę oceny skłonności przedsiębiorstw do rozwoju innowacji produktów wynikające z zasad reformy gospodarczej. Weryfikacji podlegają 2 hipotezy: po pierwsze - samodzielność decyzyjna przedsiębiorstw oraz przyjęta ich funkcja celu powinny wpływać na wyzwolenie inicjatyw w kierunku rozwoju nowego produktu; po drugie - odtworzenie funkcj i rynku je s t niezbędnym warunkiem rozwoju nowego produktu. Wskazano na bariery rozwoju nowego produktu wynikające ze sprzeczności w ramach reformy a także innych zmiennych. Podstawę źródłową rozważań stanowią badania empiryczne przeprowadzane w latach 1982 i 1983 w 9 przedsiębiorstwach produkcyjnych różnych branż na terenie Łodzi. Posłużono się kwestionariuszem ankietowym skierowanym do przedstawicieli dyrekcji tych przedsiębiorstw, przeprowadzono także wywiady głębinowe z członkami kadry kierowniczej. Rozważania wykazały, iż dotychczas nie udało się uruchomić mechanizmów ekonomiczno-finansowych, które stymulowałyby w przedsiębiorstwach rozwój innowacji produktów.pl_PL
dc.description.sponsorshipZadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 dofinansowane zostało ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukę.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica;85
dc.titleProduct Innovations Propensity at the Company Level in Centrally Planned Economies (Case Study of Poland)pl_PL
dc.title.alternativeSkłonność do innowacji w przedsiębiorstwie w gospodarce centralnie planowanej na przykładzie Polskipl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number59-68pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationInstitute of Marketing, University of Lodzpl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record