Show simple item record

dc.contributor.authorGołaszewska-Kaczan, Urszula
dc.date.accessioned2014-10-29T09:41:48Z
dc.date.available2014-10-29T09:41:48Z
dc.date.issued2014-09
dc.identifier.issn1899-2226
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/5676
dc.description.abstractCorporate foundations are structures created by companies to conduct socially responsible activities. They are intended to make these activities more profes-sional, better organised and coordinated. The foundations can also serve as a way of creating a positive image of a firm. The aim of the article is to present this form of business activity through illustrating the basic characteristics of corpo-rate foundations and the issues connected with operating them in Poland.en
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherLodz University Presspl_PL
dc.relation.ispartofseriesAnnales. Etyka w życiu gospodarczym;3
dc.subjectcorporate social responsibilityen
dc.subjectcorporate foundationsen
dc.titleFundacje korporacyjne w Polscepl_PL
dc.title.alternativeCorporate Foundations in Polanden
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number65-73pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet w Białymstokupl_PL
dc.identifier.eissn2353-4869
dc.referencesAndrejczuk M., Społeczna odpowiedzialność biznesu jako element społeczeństwa obywatelskiego?, http://odpowiedzialnybiznes.pl/pl/baza-wiedzy/publikacje/artykuly/spole czna-odpowiedzialnosc-biznesu-jako-element-spoleczenstwa-obywatelskiego,5044. html, materiał z 29 lipca 2011, online.
dc.referencesBorowska M., Fundacje korporacyjne i publiczne pieniądze, http://wiadomosci.ngo.pl/ wiadomosci/829691.html, materiał z 10 grudnia 2012, online.
dc.referencesBusiness Dictionary, hasło: Corporate Foundation, http://www.businessdictionary.com/ definition/corporate-foundation.html.
dc.referencesDżoga M., Wiele fundacji korporacyjnych służy do wydawania firmowych pieniędzy, „Gazeta prawna” 2008, 13 października, http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/ 89472,wiele_fundacji_korporacyjnych_sluzy_do_wydawania_firmowych_pieniedz y.html, online.
dc.referencesFritz J., Corporation Foundation, http://nonprofit.about.com/od/c/g/corpfound.htm
dc.referencesFundacje korporacyjne w Polsce. Raport z badań 2012, Forum Darczyńców w Polsce, Warszawa 2012, http://www.csrinfo.org/images/stories/Publikacje2012/forum_dar czyncow_raport_fundacje_korporacyjne_www.pdf, online.
dc.referencesFundacje korporacyjne w Polsce. Raport z badań, Warszawa 2008, http://www.forum darczyncow.pl/docs/raport-fundacje-korporacyjne-w-polsce.pdf, online.
dc.referencesGołaszewska-Kaczan U., Zaangażowanie społeczne przedsiębiorstwa, Wyd. Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2009.
dc.referencesHerlin H., Pedersen J.T., Corporate Foundations Catalysts of NGO–Business Partnerships?, “Journal of Corporate Citizenship” June 2013, nr 50.
dc.referencesHuczek M., Organizacja pozarządowa jako ważny interesariusz i partner przedsiębiorstwa [w:] Biznes odpowiedzialny wobec interesariuszy, red. A. Chodyński, Oficyna Wydawnicza AFM, Kraków 2013.
dc.referencesIS0 26000, http://www.odpowiedzialnafirma.pl/o-csr/iso-26000.
dc.referencesISO 26 000 Odpowiedzialność społeczna, http://biznesodpowiedzialny.pl/pliki/normy/ discovering_iso_26000PL.pdf, online.
dc.referencesPawłowska Z., Norma PN-ISO 26000. Wytyczne dotyczące społecznej odpowiedzialności, http://www.mg.gov.pl/files/upload/17274/Wytyczne%20dotyczace%20spolecznej% 20odpowiedzialnosci.pdf.
dc.referencesPomagać, a nie zabierać, „Rzeczypospolita” 2010, 12 października, wydanie online, www.rp.pl/artykul/731515.html?print=tak&p=0.
dc.referencesPorter M.E., M.R. Kramer, Filantropia przedsiębiorstwa jako źródło przewagi konkurencyjnej, „Harvard Business Review Polska”, Wrzesień 2003.
dc.referencesRey-Garcia M., J. Martin-Cavanna, L.I. Alvarez-Gonzalez, Assessing and Advancing Foundation Transparency: Corporate Foundations as a Case Study, „Fundation Review” 2012, vol. 4, nr 3.
dc.referencesRuszpel M., Fundacja korporacyjna czyli… jaka, http://wiadomosci.ngo.pl/wiadomosci/ 827468.html, materiał z 29 listopada 2012, online.
dc.referencesTetenta-Skwiercz D., Uwarunkowania realizacji koncepcji społecznej odpowiedzialności w przedsiębiorstwach polskich na tle doświadczeń Wielkiej Brytanii i Niemiec, Wyd. UE we Wrocławiu, Wrocław 2013.
dc.referencesWesthuew M., S. Einwiller, Corporate Foundations: Their Role for Corporate Social Responsibility, „Corporate Reputation Review” 2006, nr 2.
dc.contributor.authorEmailulakaczan@o2.pl
dc.relation.volume17
dc.subject.jelL21
dc.subject.jelM14


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record