Sześcioetapowa metoda nauczania informatyki w szkole podstawowej
Abstract
W niniejszym artykule skupiam się na przedstawieniu teoretycznych założeń sześcioetapowej metody nauczania dla przedmiotu informatyka. Zastosowanie tej metody nauczania przez nauczycieli w szkole podstawowej może znacząco zwiększyć jakość prezentowanych treści. Wskazywana w niniejszej publikacji metoda została wcześniej opisana przeze mnie w pracy magisterskiej pt. Nauczająco-kontrolujący program pt. „Nowoczesne programowalne układy logiczne w projektowaniu układów cyfrowych o wielkiej skali integracji”. Opracowana metoda została zaimplementowana w programie ICON do nauki podstaw projektowania układów cyfrowych w bazie nowoczesnych mikroukładów programowalnych. Jej uniwersalność jednak pozwala na zaadoptowanie innych treści, zadań, przedmiotów. In this article, I focus on presenting the theoretical assumptions of the 6-step teaching method for the subject of computer science. The use of this teaching method by primary school teachers can significantly increase the quality of the content presented. The method indicated in this article was previously developed by the author of the thesis entitled The teaching and controlling program „Modern programmable logic circuits in the design of digital circuits with a large scale of integration”. The developed method was implemented in the ICON program for learning the basics of designing digital circuits in the base of modern programmable microcircuits. However, its universality allows the implementation of other content, tasks and items.
Collections