Przeglądaj według

 


SPIS TREŚCI

1. Wstęp
Beata Grochala, Waldemar Martyniuk
2. Władek. Wspomnienie o Profesorze Miodunce
Anna Dąbrowska
3. Wystąpienie Ministra Andrzeja Szeptyckiego, Podsekretarza Stanu w MNiSW
Andrzej Szeptycki
4. Wystąpienie Dyrektora NAWA – dr. Dawida Kosteckiego
Dawid Kostecki
5. Wystąpienie prof. Władysława Miodunki
Władysław Miodunka
6. Doświadczenia i wyzwania w certyfikowaniu znajomości języka polskiego na Uniwersytecie Gdańskim
Irena Chawrilska
7. System certyfikacji języka polskiego jako obcego z perspektywy Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej – doświadczenia i wyzwania
Kamila Dembińska, Mariusz Czech
8. Gatunki wypowiedzi pisemnych w glottodydaktyce a egzaminy certyfikatowe z języka polskiego jako obcego
Anna Dunin-Dudkowska
9. Wypowiedź ustna na egzaminie certyfikatowym z języka polskiego jako obcego – w stronę podejścia działaniowego i mediacji językowej
Iwona Janowska
10. Certyfikacja języka polskiego jako obcego z perspektywy komisji egzaminacyjnych
Agnieszka Karolczuk
11. 20 lat państwowego systemu poświadczania znajomości języka polskiego jako obcego – doświadczenia i wyzwania
Waldemar Martyniuk
12. Badanie prawidłowości oceny prac egzaminacyjnych (podstawy prawne, zasady, procedury, problemy, wnioski)
Grażyna Przechodzka
13. Certyfikacja na przełomie wieków – w świetle kilku konferencji sprzed 20 lat
Jolanta Tambor
14. Język polski na Uniwersytecie Studiów Międzynarodowych Jilin. Zarys struktury organizacyjnej i praktyki dydaktycznej
Chundong He, Szymon Gębuś
15. Państwowe egzaminy certyfikatowe z języka polskiego jako obcego – perspektywa egzaminatorów pracujących w Łodzi
Iwona Dembowska-Wosik
16. Osiągnięcia Chińczyków na egzaminach certyfikatowych z języka polskiego jako obcego
Anna Dunin-Dudkowska, Agata Małyska
17. Dziedzictwo polsko-żydowskie w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Wybrane zagadnienia
Karolina Fastyn, Agnieszka Karczewska
18. Obszary ekwiwalencji w języku polskim i języku chińskim na przykładzie funkcji przypadków
Dominika Strok-Amain, Maciej Kret
19. Panu bogu świeczkę, a diabłu ogórek. Positive education and Polish language instruction in Taiwan (The Museum of World Religions)
Natalia Tsai
20. Profesor Bożena Ostromęcka-Frączak – wspomnienie
Beata Grochala

Najnowsze pozycje