Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorChmielecki, Konrad
dc.date.accessioned2025-08-22T06:00:18Z
dc.date.available2025-08-22T06:00:18Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.otherRPS4729
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/56165
dc.descriptionZ uwagi na obowiązujące prawo autorskie dostęp do plików został ograniczony do sieci lokalnej w Bibliotece UŁ, natomiast metadane pozostają otwarte na licencji Creative Commons Uznanie Autorstwa (CC BY).pl_PL
dc.description.abstractNiniejsza rozprawa została podzielona na dwie części. W pierwszej z nich autor prezentuje podstawy i ustalenia teoretyczne pozwalające przedstawić pole badawcze, którym się zajmuje. Zaprezentowana perspektywa teoretyczna obejmuje sztukę ruchomego obrazu w pełnym zakresie, czyli włączając w jej zakres media audiowizualne, które pojawiały się w różnych okresach rozwoju historycznego filmu, mowa mianowicie o wideo, telewizji, animacji komputerowej, rzeczywistości wirtualnej i Internecie. Z uwagi na podejmowane zagadnienie intermedialności ogranicza zakres analizowanego w drugiej części pracy materiału do medium filmowego. To założone „ograniczenie" jest podyktowane tym, że sztuka filmowa stanowi obecnie medium, na polu którego wyjątkowo jaskrawo krzyżują się podstawowe procesy intermedialne. Choć to samo stwierdzenie można równie mocno eksponować przy próbie opisu estetyki wideo, to jednak w linii prostej problemy podejmowane przy tej okazji odsyłają do filmu - pierwszego medium, które posługiwało się ruchomym obrazem i zainicjowało intermedialną tradycję, obecnie ogarniająca niemal wszystkie media audiowizualne.pl_PL
dc.description.sponsorshipProjekt pt. Digitalizacja i udostępnienie kolekcji cennych dysertacji doktorskich z nauk humanistycznych (SON BIBL/SP/0033/2024/02) dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki w ramach Programu Społeczna odpowiedzialność nauki II.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectbadania nad kulturą wizualnąpl_PL
dc.subjecthistoria intermediów i intermedialnościpl_PL
dc.subjectintermedialna estetyka ruchomego obrazupl_PL
dc.subjectDerek Jarmanpl_PL
dc.subjectfilm historycznypl_PL
dc.titleIntermedialna estetyka ruchomego obrazu w kontekście badań nad kulturą wizualną. Od filmowego mise-en-scène do cyfrowego mise-en-pagepl_PL
dc.typePhD/Doctoral Dissertationpl_PL
dc.page.number308pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Instytut Teorii Literatury, Teatru i Sztuk Audiowizualnych, Katedra Mediów i Kultury Audiowizualnej Zakład Mediów Elektronicznychpl_PL
dc.dissertation.directorKluszczyński, Ryszard W.


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe