Intermedialna estetyka ruchomego obrazu w kontekście badań nad kulturą wizualną. Od filmowego mise-en-scène do cyfrowego mise-en-page
Streszczenie
Niniejsza rozprawa została podzielona na dwie części. W pierwszej z nich autor prezentuje podstawy i ustalenia teoretyczne pozwalające przedstawić pole badawcze, którym się zajmuje. Zaprezentowana perspektywa teoretyczna obejmuje sztukę ruchomego obrazu w pełnym zakresie, czyli włączając w jej zakres media audiowizualne, które pojawiały się w różnych okresach rozwoju historycznego filmu, mowa mianowicie o wideo, telewizji, animacji komputerowej, rzeczywistości wirtualnej i Internecie. Z uwagi na podejmowane zagadnienie intermedialności ogranicza zakres analizowanego w drugiej części pracy materiału do medium filmowego. To założone „ograniczenie" jest podyktowane tym, że sztuka filmowa stanowi obecnie medium, na polu którego wyjątkowo jaskrawo krzyżują się
podstawowe procesy intermedialne. Choć to samo stwierdzenie można równie mocno eksponować przy próbie opisu estetyki wideo, to jednak w linii prostej problemy podejmowane przy tej okazji odsyłają do filmu - pierwszego medium, które posługiwało się ruchomym obrazem i zainicjowało intermedialną tradycję, obecnie ogarniająca niemal wszystkie media audiowizualne.
Collections
Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne: