Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorPasikowski, Sławomir
dc.date.accessioned2025-07-08T14:21:18Z
dc.date.available2025-07-08T14:21:18Z
dc.date.issued2025-07-03
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/55880
dc.description.abstractThe article is an introduction to the 20th volume of „Nauki o Wychowaniu. Studia Interdisciplinarne”. It presents the main topic of theory and its applications, and the conceptual framework of the volume together with an outline of its contents. In the summary, it shifts the emphasis to a discussion on the positions presented in the volume, engaging it and inviting it to continue.en
dc.description.abstractArtykuł stanowi wprowadzenie do 20. tomu „Nauk o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne”. Prezentuje główne zagadnienie, jakim jest teoria i jej aplikacje, oraz ramę koncepcyjną tomu wraz z zarysem jego zawartości. W podsumowaniu przenosi akcent na dyskusję ze stanowiskami prezentowanymi w tomie, podejmując ją i zapraszając do kontynuacji.pl
dc.language.isopl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.relation.ispartofseriesNauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne;1pl
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0
dc.subjecttheoryen
dc.subjectmodelen
dc.subjectconcepten
dc.subjectscienceen
dc.subjectteoriapl
dc.subjectmodelpl
dc.subjectkoncepcjapl
dc.subjectnaukapl
dc.titleWprowadzenie. Teoria w naukach humanistycznych i społecznych: koluzje ujęć i aplikacjipl
dc.title.alternativeIntroduction. Theory in the Humanities and Social Sciences: Collusions of Approaches and Applicationsen
dc.typeOther
dc.page.number8-10
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzkipl
dc.identifier.eissn2450-4491
dc.referencesGadamer H.-G. (2006) Truth and Method, London & New York, Continuum.pl
dc.referencesHarding S. (1986) The Science Question in Feminism, Ithaca & London, Cornell University Press.pl
dc.referencesMendelson E. (2010) Introduction to Mathematical Logic, London & New York, Taylor & Francis.pl
dc.referencesMiłkowski M. (2023) Metanauka poznawcza: nowe podejście do badania teorii, “Przegląd Psychologiczny”, no. 66(1), pp. 69–92, https://doi.org/10.31648/przegldpsychologiczny.9459pl
dc.referencesPopper K. (2010) The Logic of Scientific Discovery, London & New York, Routledge.pl
dc.referencesQuine W. V. O. (1961) Two Dogmas of Empiricism in: From a Logical Point of View, W. V. O. Quine, London, Harper & Row, pp. 20–46.pl
dc.referencesvan Fraassen B. C. (1980) The Scientific Image, Oxford, Clarendon Press, https://doi.org/10.1093/0198244274.001.0001pl
dc.contributor.authorEmailslawomir.pasikowski@now.uni.lodz.pl
dc.identifier.doi10.18778/2450-4491.20.01
dc.relation.volume20


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako https://creativecommons.org/licenses/by/4.0