Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKrawiec, Wioletta
dc.date.accessioned2025-01-28T11:57:13Z
dc.date.available2025-01-28T11:57:13Z
dc.date.issued2022-07-01
dc.identifier.citationKrawiec W., Forms and Methods of Internationalization of Enterprises – The Case Study of Polish Manufacturer of Household Furniture, [w:] The Best Practice of Marketing Management in Polish and International Enterprises: The Marriage of Science and Business – Case Studies, Akademia Zarządzania i Finansów, Szymańska K. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2022, s. 39-50, https://doi.org/10.18778/8220-842-9.05en
dc.identifier.isbn978-83-8220-842-9
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/54424
dc.description.abstractThis paper addresses the problem of forming a company's expansion strategy in foreign markets – for example, a Polish furniture manufacturing company. Therefore, it is undertaken to characterize the furniture market in Poland and describe the expansion method of a selected Polish furniture company. Included are such elements as the motives for internationalization of the company, methods of evaluation and selection of foreign markets, forms of expansion into international markets, and methods of determining the effects of the company's activities in foreign markets. Given the above problem, it will be explained by available secondary sources from the furniture industry and own research with a representative of a home furniture manufacturing company in Northern Poland.en
dc.description.abstractNiniejsza publikacja odnosi się do problemu kształtowania strategii ekspansji firmy na rynkach zagranicznych - przykładowo polskiej firmy produkującej meble. Dlatego też podjęto się scharakteryzowania rynku meblowego w Polsce i opisania sposobu ekspansji wybranej polskiej firmy meblarskiej. Uwzględniono w niej takie elementy jak motywy internacjonalizacji firmy, metody oceny i wyboru rynków zagranicznych, formy rozwoju na rynki międzynarodowe oraz metody określania efektów działalności firmy na rynkach zagranicznych. Biorąc pod uwagę powyższy problem, zostanie on wyjaśniony przez dostępne źródła wtórne z branży meblarskiej oraz badania własne z udziałem przedstawiciela firmy produkującej meble domowe w północnej Polsce.pl
dc.language.isoen
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.relation.ispartofSzymańska K. (red.), The Best Practice of Marketing Management in Polish and International Enterprises: The Marriage of Science and Business – Case Studies, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2022;pl
dc.relation.ispartofseriesAkademia Zarządzania i Finansówpl
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.titleForms and Methods of Internationalization of Enterprises – The Case Study of Polish Manufacturer of Household Furnitureen
dc.title.alternativeFormy i metody internacjonalizacji przedsiębiorstw: studium przypadku polskiego producenta mebli domowychpl
dc.typeBook chapter
dc.page.number39-50
dc.contributor.authorAffiliationThe University of Lodz, Faculty of Management, Department of Marketingen
dc.identifier.eisbn978-83-8220-843-6
dc.identifier.doi10.18778/8220-842-9.05


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/