Argument z postmodernizmu. Epizod z wojny twórców z krytykami
Streszczenie
W artykule przeanalizowano spór reżyserki Barbary Białowąs z recenzentem Michałem Walkiewiczem w kontekście innych przypadków, w których postmodernizm miał służyć za tarczę chroniącą przed ostrzem krytyki (Siostra Małgorzaty Saramonowicz, Lubiewo Michała Witkowskiego, Agent Manueli Gretkowskiej). Tekst kończy się rozważaniem: czy hasło „postmodernizm” wciąż jeszcze cokolwiek znaczy, czy może stanowi już tylko prosty chwyt erystyczny? In this article, the author analyses a dispute between director Barbara Białowąs and film critic Michał Walkiewicz in the context of several other cases where postmodernism has been used as a shield against criticism (Siostra by Małgorzata Saramonowicz, Lubiewo by Michał Witkowski, Agent by Manuela Gretkowska). The paper seeks to answer the question: does the term “postmodernism” still carry meaning or has it become just an eristic argument?
Collections