Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorŁuczak, Paweł
dc.date.accessioned2024-04-19T08:15:49Z
dc.date.available2024-04-19T08:15:49Z
dc.date.issued2020-01-18
dc.identifier.citationŁuczak P., Internetowe narzędzia rozwoju zasobów ludzkich organizacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020, https://doi.org/10.18778/8220-171-0pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8220-171-0
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/51827
dc.description.abstractInternetowe narzędzia rozwoju zasobów ludzkich z roku na rok zyskują znaczenie. Stają się łatwiejsze i bardziej intuicyjne w użytkowaniu, są przyjazne dla uczących się i nauczających, pozwalają „uczyć się na życzenie”. W praktyce jednak rozwój zasobów ludzkich nie zawsze dokonuje się na skutek wcześniej planowanych organizacyjnych lub indywidualnych działań. Coraz częściej ma on charakter spontaniczny (a tym samym często nieformalny bądź pozaformalny). Jest rezultatem „surfowania” po sieci w czasie pracy albo w wolnych chwilach, w trakcie których jednostka wzbogaca swoją wiedzę lub umiejętności niejako przez przypadek. Sukcesywnie rośnie również uznawalność wiedzy i umiejętności zdobytych w procesie nieformalnego kształcenia z wykorzystaniem narzędzi internetowych. W prezentowanej monografii autor przedstawia przegląd narzędzi i technik rozwoju zasobów ludzkich z użyciem Internetu z szerokiej perspektywy, obejmującej zarówno zorganizowane formy rozwoju, jak i samodzielne działania pracowników.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesZarządzanie;
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.subjectzasoby ludzkie organizacjipl_PL
dc.subjectzarządzanie zasobami ludzkimipl_PL
dc.subjectInternetpl_PL
dc.subjectnarzędzia internetowepl_PL
dc.titleInternetowe narzędzia rozwoju zasobów ludzkich organizacjipl_PL
dc.typeBookpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Paweł Łuczak, Łódź 2020; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2020pl_PL
dc.page.number177pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Zarządzania Zasobami Ludzkimipl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8220-172-7
dc.referencesAbbate J. (2000), Inventing the Internet, MIT Press, Cambridge, MA.pl_PL
dc.referencesAckoff R. (1973), Science in the systems age: Beyond IE, OR, and MS, „Operations Research”, vol. 21, no. 3, s. 661–671.pl_PL
dc.referencesAdamczewski P., Kużdowicz P., Bartczak K. (2016), Nowoczesne rozwiązania ICT w zarządzaniu wiedzą w organizacjach inteligentnych, Texter, Warszawa.pl_PL
dc.referencesAdamik A. (2013), Organizacja w teoriach – ewolucja w sposobach postrzegania organizacji, [w:] A. Adamik (red.), Nauka o organizacji – ujęcie dynamiczne, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa.pl_PL
dc.referencesAgarwal R. (1982), Organization and management, Tata McGraw-Hill Education, New Delhi.pl_PL
dc.referencesAgrawal V., Agrawal A., Agarwal S. (2016), Assessment of factors for e-learning: An empirical investigation, „Industrial and Commercial Training”, vol. 48, no. 8, s. 409–415.pl_PL
dc.referencesAli G., Magalhaes R. (2008), Barriers to implementing e‐learning: A Kuwaiti case study, „International Journal od Training and Development”, vol. 12, no. 1, s. 36–53.pl_PL
dc.referencesAllen M. (2010), Corporate universities. Globalization and greater sophistication, „Journal of International Management Studies”, vol. 5, no. 1, s. 48–53, [za:] A. Różański (2014), Rozwój zasobów ludzkich w organizacji, Politechnika Lubelska, Lublin.pl_PL
dc.referencesAnbuoli P. (2016), Human resource management, Laxmi Book Publication, Solapur.pl_PL
dc.referencesAndrzejczak A. (2010), Projektowanie i realizowanie szkoleń, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesAndrzejewska A. (2015), Dylematy funkcjonowania człowieka w wirtualnym świecie, [w:] J. Bednarek, A. Andrzejewska (red.), Cyberprzestrzeń, człowiek, edukacja. Dylematy społeczności cyfrowej, Oficyna Wydawnicza „IMPULS”, Kraków.pl_PL
dc.referencesAntczak Z. (2014), Wpływ narzędzi informatycznych na kierunki ewolucji funkcji personalnej w przedsiębiorstwach w Polsce w XXI wieku, „Informatyka Ekonomiczna”, nr 32, s. 11–23.pl_PL
dc.referencesArdichvili A. (2008), Learning and knowledge sharing in virtual communities of practice: Motivators, barriers, and enablers, „Advances in Developing Human Resources”, vol. 10, no. 4, s. 541–554.pl_PL
dc.referencesArmstrong M. (2011), Zarządzanie zasobami ludzkimi, Ofi yna a Wolters Kluwer business, Warszawa.pl_PL
dc.referencesArmstrong M., Taylor S. (2016), Zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBabbie E. (2013), Badania społeczne w praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBajcar B., Borkowska A., Czerw A., Gąsiorowska A., Nosal C. (2006), Psychologia preferencji i zainteresowań zawodowych. Przegląd teorii i metod, Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBakiera L., Stelter Ż. (2011), Leksykon psychologii rozwoju człowieka, Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBalasiewicz A., Błaut R., Chojnacki W. (2014), Słownik pedagogiki pracy i organizacji, Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, Pułtusk–Warszawa.pl_PL
dc.referencesBalcerowicz L. (1998), Wolność i rozwój, Wydawnictwo ZNAK, Kraków.pl_PL
dc.referencesBandura A. (2007), Teoria społecznego uczenia się, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBarwińska D. (2009), Uczenie się nieformalne i incydentalne w procesie całożyciowego uczenia się dorosłych, [w:] A. Pakuła, M. Dudak (red.), Edukacja ustawiczna dorosłych w europejskiej przestrzeni kształcenia z perspektywy polskich doświadczeń, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin.pl_PL
dc.referencesBaum A. (2014), Konektywizm w edukacji społeczeństwa informacyjnego, [w:] S. Kuruliszwili (red.), Technologie informacyjne a zmiany współczesnej edukacji, Oficyna Wydawnicza „IMPULS”, Kraków.pl_PL
dc.referencesBednarek J., Lubina E. (2008), Kształcenie na odległość – podstawy dydaktyki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBednarska N. (2015), Wikipedia na uczelni i w szkole – przyszli nauczyciele o Wikipedii, „Ruch Pedagogiczny”, nr 1, s. 141–153.pl_PL
dc.referencesBednarski A. (2001), Zarys teorii organizacji i zarządzania, Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa Stowarzyszenie Wyższej Użyteczności Dom Organizatora, Toruń.pl_PL
dc.referencesBereźnicki E. (2004), Podstawy dydaktyki, Oficyna Wydawnicza „IMPULS”, Kraków.pl_PL
dc.referencesBerger L., Berger D (2004), The talent management handbook: Creating organizational excellence by identifying, developing, & promoting your best people, McGraw-Hill Education, New York.pl_PL
dc.referencesBertalanffy L. (1956), General systems theory: General systems, „Yearbook of Society for General Systems Research”, vol. 1, s. 1–10.pl_PL
dc.referencesBhave D. (2014), The invisible eye? Electronic performance monitoring and employee job performance, „Personnel Psychology”, vol. 67, no. 3, s. 605–635.pl_PL
dc.referencesBiałobłocki T., Moroz J. (2006), Nowoczesne techniki informacji i komunikacji – rozwój i zastosowanie, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBidgoli H. (red.) (2004), The Internet encyclopedia, John Wiley & Sons, Hoboken, NJ.pl_PL
dc.referencesBeliczyński J. (2011), Praktyka i wiedza z zakresu zarządzania w starożytności, „Zeszyty Naukowe. Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie”, nr 871, s. 193–209.pl_PL
dc.referencesBielski M. (2002), Podstawy teorii organizacji i zarządzania, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBierema L., Hill J. (2005), Virtual mentoring and HRD, „Advances in Developing Human Resources”, vol. 7, no. 4, s. 556–568.pl_PL
dc.referencesBierema L., Merriam S. (2002), E-mentoring: Using computer mediated communication to enhance the mentoring process, „Innovative Higher Education”, vol. 26, no. 3, s. 211–227.pl_PL
dc.referencesBilgic H., Seferoglu S., Dogan D. (2016), Digital natives in online learning environments: New bottle old wine – the design of online learning environments for today’s generation, [w:] M. Pinheiro, D. Simões (red.), Handbook of research on engaging digital natives in higher education settings, Information Science Reference, Hershey, PA.pl_PL
dc.referencesBlegen H. (1968), The system approach to the study of organizations, „Acta Sociologica”, vol. 11, no. 1–2, s. 12–30.pl_PL
dc.referencesBloor M., Wood F. (2006), Keywords in qualitative methods, Sage, London.pl_PL
dc.referencesBoczukowska B. (2010), Jak kształcić dorosłych – refleksje andragoga, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.pl_PL
dc.referencesBohdziewicz P. (2008), Kariery zawodowe w gospodarce opartej na wiedzy (na przykładzie grupy zawodowej informatyków), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesBolesta-Kukułka K. (1993), Jak patrzeć na świat organizacji, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBreunig K. (2016), Limitless learning: Assessing social media use for global workplace learning, „The Learning Organization”, vol. 23, no. 4, s. 249–270.pl_PL
dc.referencesBroadribb S., Carter Ch. (2009), Using second life in human resource development, „British Journal of Educational Technology”, vol. 40, no. 3, s. 547–550.pl_PL
dc.referencesBrown D. (2014), Experiental approach to organizational development, Pearson Education Limited, Harlow.pl_PL
dc.referencesBrzezińska A. (2003), Pojęcie zmiany rozwojowej, [w:] J. Strelau (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki. t. 1: Psychologia ogólna, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesBrzeziński T. (red.) (2000), Historia medycyny, Wydawnictwo Lekarskie PZWL, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBrzostek-Pawłowska J. (2007), Rola metadanych w upublicznianiu, promocji i interoperacyjności e-kontentu, [w:] M. Dąbrowski, M. Zając (red.), e-edukacja.net, Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBugalska A., Ostrowska I. (2017), Zastosowanie Development Centre w praktyce – case study, „Współczesne Problemy Zarządzania”, nr 2, s. 21–55.pl_PL
dc.referencesButler C. (2000), Is the Internet helping to create learning environments?, „Campus-Wide Information Systems”, vol. 17, no. 2, s. 44–49.pl_PL
dc.referencesCabanero‐Johnson P., Berge Z. (2009), Digital natives: Back to the future of microworlds in a corporate learning organization, „The Learning Organization”, vol. 16, no. 4, s. 290–297.pl_PL
dc.referencesCalonge C. (2008), Educational frontiers: Learning in a VIRTUAL WORLD, „Educause Review”, vol. 43, no. 5, s. 36–48.pl_PL
dc.referencesCastells M. (2003), Galaktyka internetu. Refleksje nad internetem, biznesem i społeczeństwem, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesCewińska J., Wojtaszczyk K. (2012), Realne zarządzanie zasobami ludzkimi w wirtualnym świecie, [w:] B. Mikuła (red.), Historia i perspektywy nauk o zarządzaniu. Księga pamiątkowa dla uczczenia Jubileuszu 40-lecia pracy naukowo-dydaktycznej prof. zw. dra hab. Arkadiusza Potockiego, Wydawnictwo Fundacji Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków.pl_PL
dc.referencesChaberek M., Jezierski A. (red.) (2010), Informatyczne narzędzia procesów logistycznych, Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa.pl_PL
dc.referencesCheng F.F., Chiu Ch.Ch., Wu Ch.S., Tsaih D.Ch. (2017), The influence of learning style on satisfaction and learning effectiveness in the asynchronous web-based learning system, „Library Hi Tech”, vol. 35, no. 4, s. 473–489.pl_PL
dc.referencesChurchill N., Lewis V. (1987), The five stages of small business growth, „Harvard Business Review”, vol. 3, s. 40–52.pl_PL
dc.referencesClarke A. (2007), E-learning nauka na odległość, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa.pl_PL
dc.referencesCoyle-Shapiro J., Conway N. (2009), Exchange relationships. Examining psychological contracts and perceived organizational support, „Journal of Applied Psychology”, vol. 90, no. 4, s. 774–781.pl_PL
dc.referencesCreswell J.W. (2013), Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.pl_PL
dc.referencesCzakon W. (2009), Mity o badaniach jakościowych w naukach o zarządzaniu, „Przegląd Organizacji”, nr 9, s. 13–17.pl_PL
dc.referencesCzarkowski J. (2012), E-learning dla dorosłych, Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesCzernek K. (2015), Wprowadzenie do badań jakościowych w naukach o zarządzaniu, [w:] W. Czakon (red.), Podstawy metodologii badań w naukach o zarządzaniu, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa.pl_PL
dc.referencesDiNucci D. (1999), Fragmented future, „Print Magazine”, vol. 32, s. 32–38, 221–222.pl_PL
dc.referencesDooley L. (2002), HRD literature: Where is it published?, [w:] T. Egan, S. Lynham (red.), Proceedings of the academy of human resource development, Bowling Green State University, no. 1.pl_PL
dc.referencesDowns A. (1967), Inside bureaucracy, Little, Brown, Inc., Boston.pl_PL
dc.referencesDrucker P. (2007), The practice of management, Elsevier, Burlington.pl_PL
dc.referencesDyląg W. (2013), BHP w biurze, Państwowa Inspekcja Pracy, Warszawa.pl_PL
dc.referencesEvans Ch. (2008), The effectiveness of m-learning in the form of podcast revision lectures in higher education, „Computers & Education”, vol. 50, s. 491–498.pl_PL
dc.referencesFerdous F., Manir Chowdhury M., Bhuiyan F. (2015), Barriers to the implementation of human resource information systems, „Asian Journal of Management Sciences & Education”, vol. 4, no. 1, s. 33–42.pl_PL
dc.referencesFlaherty J. (2005), Coaching – Evoking excellence in others, 2nd ed., Elsevier Butterworth–Heinemann, Amsterdam–Boston.pl_PL
dc.referencesFrania M. (2017), Nowe media, technologie i trendy w edukacji, Oficyna Wydawnicza „IMPULS”, Kraków.pl_PL
dc.referencesFurmanek W. (2018), Najważniejsze idee czwartej rewolucji przemysłowej (industrie 4.0), „Dydaktyka Informatyki”, nr 13, s. 55–63.pl_PL
dc.referencesGajewski R. (2007), Projekt ElaStan: e-samokształcenie potencjalnych telepracowników, [w:] M. Dąbrowski, M. Zając (red.), e-edukacja.net, Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGarcia E., Elbeltagi I., Brown M., Dungay K. (2015), The implications of a connectivist learning blog model and the changing role of teaching and learning, „British Journal of Educational Technology”, vol. 46, no. 4, s. 877–894.pl_PL
dc.referencesGeissler H., Hasenbein M., Kanatouri S., Wegener R. (2014), E-coaching: Conceptual and empirical fi dings of a virtual coaching programme, „International Journal of Evidence Based Coaching and Mentoring”, vol. 12, no. 2, s. 165–187.pl_PL
dc.referencesGikas J., Grant M. (2013), Mobile computing devices in higher education: Student perspectives on learning with cellphones, smartphones & social media, „Internet and Higher Education”, vol. 19, s. 18–26.pl_PL
dc.referencesGithens, R. (2007), Older adults and e-learning: Opportunities and barriers, „Quarterly Review of Distance Education” vol. 8, no. 4, s. 329–338.pl_PL
dc.referencesGospodarek T. (2015), Systemy ERP. Modelowanie, projektowanie, wdrażanie, Helion, Gliwice.pl_PL
dc.referencesGórniak J., Worek B., Krupnik S. (2007), Zastosowanie podejścia badań jakościowych w ewaluacji ex-post, [w:] A. Haber (red.), Ewaluacja ex-post. Teoria i praktyka badawcza, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGrace T. (2009), Wikis as a knowledge management tool, „Journal of Knowledge Management”, vol. 13, no. 4, s. 67–74.pl_PL
dc.referencesGreiner L. (1972), Evolution and revolution as organizations grow, „Harvard Business Review”, vol. 50, no. 4, s. 37–46.pl_PL
dc.referencesGrover A., Stewart D. (2010), Defining interactive social media in an educational context, [w:] Ch. Wankel (red.), Cutting-edge social media approaches to business education: Teaching with LinkedIn, Facebook, Twitter, Second life, and blogs, Information Age Publishing, Charlotte, NC.pl_PL
dc.referencesGuerreschi C. (2006), Nowe uzależnienia, Salwator, Kraków.pl_PL
dc.referencesHarrison R., Kessels J. (2014), Human resources development in a knowledge economy: An organisational view, [za:] J. Walton, C. Valentin (red.), Human resources development, Palgrave Macmillan, Basingstoke.pl_PL
dc.referencesHendry Ch. (2011), Human resources management – A strategic approach to employment, Routledge, New York.pl_PL
dc.referencesHeo G.M., Lee R. (2013), Blogs and social network sites as activity systems: Exploring adult informal learning process through activity theory framework, „Educational Technology & Society”, vol. 16, no. 4, s. 133–145.pl_PL
dc.referencesHolm A. (2012), E-recruitment: Towards an ubiquitous recruitment process and candidate relationship management, „Zeitschrift für Personalforschung”, vol. 26, no. 3, s. 241–259.pl_PL
dc.referencesHussin H., Bunyarit F., Hussein R. (2009), Instructional design and e‐learning: Examining learners’ perspective in Malaysian institutions of higher learning, „Campus-Wide Information Systems”, vol. 26, no. 1, s. 4–19.pl_PL
dc.referencesHyla M. (2007), Przewodnik po e-learningu, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa.pl_PL
dc.referencesIdenberg P. (1993), Four styles of strategy development, long range planning, „The Journal of the Strategic Planning Society”, vol. 26, no. 6, s. 134–139.pl_PL
dc.referencesIwu C., Eme-Ukandu N., Allen-Ile C. (2016), Effects of the use of Electronic Human Resource Management (E-HRM) within Human Resource Management (HRM) functions at universities, „Acta Universitatis Danubius. Administratio”, vol. 8, no. 1, s. 5–20.pl_PL
dc.referencesJabłoński W. (2012), Sytuacje trudne w wywiadzie telefonicznym, „Przegląd Socjologiczny”, nr 61, s. 133–153.pl_PL
dc.referencesJackson M. (2002), System approaches to management, Kluwer Academic Publishers, New York.pl_PL
dc.referencesJamka B. (2011), Czynnik ludzki we współczesnym przedsiębiorstwie: zasób czy kapitał?, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa.pl_PL
dc.referencesJanasz S., Ensher E., Heun C. (2008), Virtual relationships and real benefits: Using e‐mentoring to connect business students with practicing managers, „Mentoring & Tutoring: Partnership in Learning”, vol. 16, no. 4, s. 494–411.pl_PL
dc.referencesJanczyk J. (2013), Web 3.0 szansą dla edukacji w obszarze zastosowań wirtualnych instruktorów, [w:] Zacher (red.), Wirtualizacja – problemy, wyzwania, skutki, POLTEXT, Warszawa.pl_PL
dc.referencesJaniak A. (2017), Determinanty jakości kształcenia kursów e-learningowych. Wyniki badań pilotażowych, [w:] W. Heller, A. Janiak, M. Mikołajczyk, E-learning jako przestrzeń komunikacji społecznej, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Poznań–Kalisz.pl_PL
dc.referencesJankowiak B. (2016), Cyberprzemoc (cyberbullying) wśród młodzieży jako zachowanie ryzykowne, [w:] N. Walter (red.), Zanurzeni w mediach. Konteksty edukacji medialnej, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Poznań.pl_PL
dc.referencesJankowski D., Przyszczypkowski K., Skrzypczak J. (2007), Podstawy edukacji dorosłych. Zarys problematyki, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Poznań.pl_PL
dc.referencesJednoralska A. (2012), Budowa i diagnoza organizacji uczących się, [w:] B. Glinka, M. Kostera (red.), Nowe kierunki w organizacji i zarządzaniu – organizacje, konteksty, procesy zarządzania, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa.pl_PL
dc.referencesJemielniak D. (red.) (2012a), Badania jakościowe – metody i narzędzia, t. 1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesJemielniak D. (red.) (2012b), Badania jakościowe – metody i narzędzia, t. 2, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesJędrych E. (2013), Inwestowanie w pracowników – wyzwania dla menedżerów, „Zeszyty Naukowe Politechniki Łódzkiej. Organizacja i Zarządzanie”, nr 1146, s. 89–98.pl_PL
dc.referencesJones N., O’Shea J. (2004), Challenging hierarchies: The impact of e-learning, „Higher Education”, vol. 48, s. 379–395.pl_PL
dc.referencesJuchnowicz M. (red.) (2014), Zarządzanie kapitałem ludzkim – procesy, narzędzia, aplikacje, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesJurek J. (2016), Wdrożenia informatycznych systemów zarządzania, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKast F., Rosenzweig J. (1979), Organization and management: A system and contingency approach, McGraw-Hill Education, New York.pl_PL
dc.referencesKawczyński S. (2007), Problem plagiatowania w szkolnictwie wyższym. Charakterystyka elektronicznego systemu antyplagiatowego, „E-mentor”, nr 2(19).pl_PL
dc.referencesKeskitalo T., Pyykkö E., Ruokamo H. (2011), Exploring the meaningful learning of students in second life, „Educational Technology & Society”, vol. 14, s. 16–26.pl_PL
dc.referencesKilby T. (2001), The direction of web‐based training: A practitioner’s view, „The Learning Organization”, vol. 8, no. 5, s. 194–199.pl_PL
dc.referencesKim J., Kizildag M. (2011), M‐learning: Next generation hotel training system, „Journal of Hospitality and Tourism Technology”, vol. 2, no. 1, s. 6–33.pl_PL
dc.referencesKirkpatrick D. (2010), The Facebook effect: The inside story of the company that is connecting the world, Simonn & Schuster Paperbacks, New York.pl_PL
dc.referencesKisielnicki J. (2008), Zarządzanie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKlichowski M. (2017), Learning in CyberParks, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Poznań.pl_PL
dc.referencesKociatkiewicz J., Kostera M. (2014), Zaangażowane badania jakościowe, „Problemy Zarządzania”, nr 12(1), s. 9–17.pl_PL
dc.referencesKonecki K. (2000), Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKonieczny O. (red.) (2007), Inwestycja w kadry. Perspektywa instytucji szkoleniowych, WYG International, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKos-Łabędowicz J. (2015), Internet jako źródło informacji w decyzjach nabywczych konsumenta, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKossowska M., Sołtysińska I. (2002), Szkolenia pracowników a rozwój organizacji, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.pl_PL
dc.referencesKotarbiński T. (1965), Traktat o dobrej robocie, Zakład Narodowy Imienia Ossolińskich, Wydawnictwo Polskiej Akademii Nauk, Wrocław–Warszawa–Kraków.pl_PL
dc.referencesKotuła S. (2007), Web 2.0 – współczesny paradygmat internetu, [w:] M. Sokołowski (red.), Oblicza internetu – architektura komunikacyjna Sieci, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Elblągu, Elbląg.pl_PL
dc.referencesKozielecki J. (2000), Koncepcje psychologiczne człowieka, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKoźmiński A., Latusek-Jurczak D. (2017), Rozwój teorii organizacji od systemu do sieci, POLTEXT, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKoźmiński A., Piotrowski W. (red.) (2004), Zarządzanie – teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKożuch B. (2010), Nauka o organizacji, CeDeWu, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKożusznik B. (2014), Zachowania człowieka w organizacji, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKożusznik B., Adamiec M. (2000), Zarządzanie zasobami ludzkimi. Aktor – kreator – inspirator, Akade, Katowice.pl_PL
dc.referencesKrawiec W., Kubiak D. (2011), Organizacja e-księgowości w przedsiębiorstwie, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego”, nr 625, s. 563–578.pl_PL
dc.referencesKról H. (2006a), Istota rozwoju kapitału ludzkiego organizacji, [w:] H. Król, A. Ludwiczyński (red.), Zarządzanie zasobami ludzkimi – tworzenie kapitału ludzkiego organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKról H. (2006b), Kapitał ludzki organizacji, [w:] H. Król, A. Ludwiczyński (red.), Zarządzanie zasobami ludzkimi – tworzenie kapitału ludzkiego organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKuruliszwili S. (2014), Technologia informacyjna determinantem zmian edukacyjnych, [w:] S. Kuruliszwili (red.), Technologie informacyjne a zmiany współczesnej edukacji, Oficyna Wydawnicza „IMPULS”, Kraków.pl_PL
dc.referencesKuruliszwili S. (2015), Internet – wielość narzędzi, bogactwo danych, siła przekazu. Szanse i zagrożenia, [w:] M. Tanaś, S. Galanciak (red.), Cyberprzestrzeń, człowiek, edukacja. Cyfrowa przestrzeń kształcenia, Oficyna Wydawnicza „IMPULS”, Kraków.pl_PL
dc.referencesKuruliszwili S. (2016), Technologie informacyjne a andragogika – edukacyjne wyzwania współczesności, Instytut Rozwoju Służb Społecznych, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKuś J., Stefańska K., Bukowska A. (2015), Metodologia badań psychologicznych prowadzonych w przestrzeni Internetu, „Studia Metodologiczne”, nr 34, s. 210–237.pl_PL
dc.referencesKwiatkowska D., Dąbrowski M. (2012), Dojrzałość technologiczna uczniów w świetle wyników badań ankietowych, „E-mentor”, nr 1(43), s. 4–16.pl_PL
dc.referencesLaskus M. (2005), Uwięzieni w sieci, „Chip”, nr 11.pl_PL
dc.referencesLau J. (2011), Kompetencje informacyjne w procesie uczenia się przez całe życie. Wytyczne, Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich, Warszawa.pl_PL
dc.referencesLedzińska M., Czerniawska M. (2011), Psychologia nauczania – ujęcie poznawcze, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesLee K. (2012), Augmented reality in education and training, „TechTrends”, vol. 56, no. 2, s. 13–21.pl_PL
dc.referencesListwan T. (2002), Przedmiot, ewolucja i znaczenie zarządzania kadrami, [w:] T. Listwan (red.), Zarządzanie kadrami, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.pl_PL
dc.referencesLittle B. (2010), E‐learning flowers in the UK, „Industrial and Commercial Training”, vol. 42, no. 3, s. 135–138.pl_PL
dc.referencesLizak D., Goździalska A., Seń M., Jaśkiewicz J., Satora R. (2014), Promocja zdrowia i edukacja zdrowotna – obowiązek czy wyzwanie dla pracowników ochrony zdrowia w XXI w.?, [w:] A. Goździalska, J. Jaśkiewicz, G. Dębska (red.), Działania opiekuńcze w profilaktyce i terapii, Oficyna Wydawnicza AFM, Kraków.pl_PL
dc.referencesLorens R. (2011), Nowe technologie w edukacji, Wydawnictwa Szkolne PWN, Warszawa–Bielsko-Biała.pl_PL
dc.referencesLovett J. (2012), Sekrety pomiarów w mediach społecznościowych, Helion, Gliwice.pl_PL
dc.referencesLubina E. (2007), M-learning – marzenia szaleńców czy długie ramię e-learningu, [w:] M. Dąbrowski, Zając (red.), e-edukacja.net, Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych, Warszawa.pl_PL
dc.referencesŁaguna M. (2004), Szkolenia, jak je prowadzić, by…, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesŁuczak P. (2014), Uczestnicy procesu szkolenia źródłem barier utrudniających wykorzystanie e-learningu, „Dokonania Młodych Naukowców”, nr 3, s. 534–540.pl_PL
dc.referencesMachaczka J. (1998), Zarządzanie rozwojem organizacji. Czynniki, modele, strategia, diagnoza, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa–Kraków.pl_PL
dc.referencesMałachowski W. (2006), Outplacement jako narzędzie zarządzania zasobami ludzkimi, ORGMASZ, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMałecka M., Mirecka M. (2014), Zastosowanie moderacji jako metody pracy z osobami dorosłymi, [w:] A. Szostkiewicz (red.), Uczenie się przez całe życie. Rozwój – kariera – partycypacja społeczna, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, Toruń.pl_PL
dc.referencesMarcial D., Caballero R.D.B., Rendal J.B., Patrimonio G. (2015), „I am offline”: Measuring barriers to open online learning in the Philippines, „Information Technologies and Learning Tools”, vol. 45, no. 1, s. 28–41.pl_PL
dc.referencesMarciniak J. (red.) (2013), Human resources, Ofi yna Ekonomiczna Wolters Kluwer Polska, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMarler J., Fisher S. (2013), An evidence-based review of e-HRM and strategic human resource management, „Human Resource Management Review”, vol. 23, s. 18–36.pl_PL
dc.referencesMasłyk-Musiał E. (2014), Organizacja w zmianach – perspektywa konsultanta, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMasson R., Rennie F. (2008), E-learning and social networking handbook: Resources for higher education, Routledge, New York.pl_PL
dc.referencesMathews P. (2006), The role of mentoring in promoting organizational competitiveness, „Competitiveness Review: An International Business Journal”, vol. 16, no. 2, s. 158–169.pl_PL
dc.referencesMatthews J., Megginson D., Surtees M. (2007), Rozwój zasobów ludzkich, Helion, Gliwice.pl_PL
dc.referencesMaxwell J. (1996), Qualitative research design. An interactive approach, „Applied Social Research Methods Series”, vol. 41, Sage Publications, Thousand Oaks, CA.pl_PL
dc.referencesMazur B. (2014), Zrównoważone zarządzanie zasobami ludzkimi, [w:] J. Stachowicz, M. Nowicka-Skowron, L. Voronina (red.), Rozwój organizacji i regionu wyzwaniem dla ekonomii i nauk o zarządzaniu, Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa Stowarzyszenie Wyższej Użyteczności „Dom Organizatora”, Lublin–Toruń.pl_PL
dc.referencesMcKenna E., Beech N. (1997), Zarządzanie zasobami ludzkimi, Gebethner i Ska, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMcNamara H. (2011), The rise of e-coaching, „Training Journal”, vol. 05, s. 66–70.pl_PL
dc.referencesMeger Z. (2012), Nowe narzędzia edukacyjne w sieciach społecznościowych, [w:] M. Dąbrowski, M. Zając (red.), E-learning – narzędzia i praktyka, Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMigacz M. (2015), Neurony lustrzane w ławce szkolnej, [w:] W. Sikorski (red.), Neuroedukacja. Jak wykorzystywać potencjał mózgu w procesie uczenia się, Dobra Literatura, Słupsk.pl_PL
dc.referencesMikołajczyk K. (2012), Specyfika procesu dydaktycznego w e-learningu na przykładzie wykładów online w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, [w:] M. Dąbrowski, M. Zając (red.), E-learning – narzędzia i praktyka, Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMikuła B. (2006), Organizacje oparte na wiedzy, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.pl_PL
dc.referencesMilkovich G., Boudreau J. (1988), Personel/human resources management: A diagnostic approach, BPI Irwing, Homewood, IL.pl_PL
dc.referencesMiyazoe T., Anderson T. (2010), Learning outcomes and students’ perceptions of online writing: Simultaneous implementation of a forum, blog, and Wiki in an efl blended learning setting, „System an International Journal of Educational Technology and Applied Linguistics”, vol. 38, no. 2, s. 185–199.pl_PL
dc.referencesMorbitzer J. (2016), Współczesna przestrzeń obecności człowieka – między realnością a wirtualnością, „Zeszyty Naukowe. Pedagogika”, nr 13, s. 59–68.pl_PL
dc.referencesMorgan L. (2012), Generation Y, learner autonomy and the potential of Web 2.0 tools for language learning and teaching, „Campus-Wide Information Systems”, vol. 29, no. 3, s. 166–176.pl_PL
dc.referencesMoroz M. (2010), Elektroniczna administracja – usługi publiczne dla przedsiębiorstw w Polsce. Stan obecny i perspektywy, [w:] J. Lichtarski (red.), Nowe kierunki w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.pl_PL
dc.referencesNeumann G., Krzyżaniak S. (2006), The ECR e-coach: A virtual coaching environment to improve understanding and implementation of efficient consumer response in practice, [w:] E. Blümel, E. Ginters (red.), Annual proceedings of Vidzeme University College: ICTE in regional development, Vidzeme University College, Valmiera.pl_PL
dc.referencesNewell S. (2005), Recruitment and selection, [w:] S. Bach (red.), Managing human resources, Blackwell Publishing, Oxford.pl_PL
dc.referencesNikodemska J. (2011), Jak nas psuje Facebóg, „Focus”, nr 2(185), s. 34.pl_PL
dc.referencesNikolaou I. (2014), Social networking Web sites in job search and employee recruitment, „International Journal of Selection and Assessment”, vol. 22, no. 2, s. 179–189.pl_PL
dc.referencesNoskova T., Pavlova T., Yakovleva O. (2016), Social media for shaping professional experience of master degree students, [w:] E. Smyrnova-Trybulska (red.), E-learning vol. 8. E-learning methodology implementation and evaluation, University of Silesia in Katowice, Katowice–Cieszyn.pl_PL
dc.referencesNowe technologie w uczeniu. Raport z badania (2013), Obserwatorium Zarządzania, Warszawa.pl_PL
dc.referencesNycz M. (2005), Hurtownie materiału dydaktycznego w systemie nauczania wirtualnego, [w:] M. Nycz, M. Owoc (red.), Pozyskiwanie wiedzy i zarządzanie wiedzą, „Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu”, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław.pl_PL
dc.referencesOgrodowczyk A. (2005), Wykorzystanie Internetu w procesie edukacji ustawicznej, [w:] M. Sokołowski (red.), Oblicza Internetu. Internet a globalne społeczeństwo informacyjne, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Elblągu, Elbląg.pl_PL
dc.referencesOkoń W. (1999), Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa.pl_PL
dc.referencesOlejniczak Z., Nowak J., Grabara J. (2004), Systemy informatyczne w organizacji. Procesy biznesowe a informatyzacja administracji publicznej, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesOleksyn T. (2014), Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPacholski M., Słaboń A. (2010), Słownik pojęć socjologicznych, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków.pl_PL
dc.referencesPalka S. (2006), Humanistyczne podejście w badaniach pedagogicznych i praktyce pedagogicznej, [w:] M. Kubinowski, M. Nowak (red.), Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie, Oficyna Wydawnicza „IMPULS”, Kraków.pl_PL
dc.referencesPappu A., Rudnicky A. (2014), Learning situated knowledge bases through dialog, „INTERSPEECH”, s. 120–124.pl_PL
dc.referencesPasikowski S. (2015), Czy wielkość jest niezbędna? O rozmiarze próby w badaniach jakościowych, „Przegląd Badań Edukacyjnych”, nr 21(2), s. 195–211.pl_PL
dc.referencesPayne A. (2006), Handbook of CRM. Achieving excellence in customer management, Elsevier, Oxford.pl_PL
dc.referencesParry E., Tyson S. (2011), Desired goals and actual outcomes of e-HRM, „Human Resource Management Journal”, vol. 21, no. 3, s. 335–354.pl_PL
dc.referencesPeter S., Bacon E., Dastbaz M. (2010), Adaptable, personalised e‐learning incorporating learning styles, „Campus-Wide Information Systems”, vol. 27, no. 2, s. 91–100.pl_PL
dc.referencesPetty G. (2005), Nowoczesne nauczanie. Praktyczne wskazówki i techniki dla nauczycieli, wykładowców i szkoleniowców, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesPilch T., Bauman T. (2001), Zasady badań pedagogicznych, Wydawnictwo Naukowe „Żak”, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPilipczuk P. (2012), Współczesna mitologia coachingu, Helion, Gliwice.pl_PL
dc.referencesPiotrkowski K. (2006), Organizacja i zarządzanie, AlmaMer Wyższa Szkoła Ekonomiczna, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPlebańska M. (2011), E-learning, tajniki edukacji na odległość, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPlebańska M. (2013), Platforma e-learningowa jako trzon systemu zarządzania wiedzą pracowników, edu-Libri, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPlebańska M., Kula I. (2011), E-learning – treści, narzędzia, praktyka, AlmaMer Wyższa Szkoła Ekonomiczna, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPluta-Olearnik M. (2006), Rozwój usług edukacyjnych w erze społeczeństwa informacyjnego, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPocztowski A. (1998), Zarządzanie zasobami ludzkimi. Zarys problematyki i metod, Antykwa, Kraków.pl_PL
dc.referencesPocztowski A. (2003), Zarządzanie zasobami ludzkimi, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPocztowski A. (2008), Istota talentu i zarządzania talentami, [w:] A. Pocztowski (red.), Zarządzanie talentami w organizacji, Oficyna a Wolters Kluwer business, Kraków.pl_PL
dc.referencesPocztowski A. (red.) (2007), Funkcja personalna. Diagnoza i kierunki zmian, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków.pl_PL
dc.referencesPoell R. (2014), Workplace learning theories and practices, [w:] J. Walton, C. Valentin (red.), Human resources development: Practices and orthodoxies, Palgrave Macmillan, Basingstoke.pl_PL
dc.referencesPopiel I. (2015), Aspekty pojęciowe kapitału ludzkiego i jego znaczenie, „Studia Prawno-Ekonomiczne”, t. XCV, s. 301–315.pl_PL
dc.referencesPotocki A., Gach D. (2004), Psychosocjologiczne uwarunkowania komputerowego wspomagania pracy zespołowej, [w:] E. Niedzielska, H. Dudycz, M. Dyczkowski (red.), Nowoczesne technologie informacyjne w zarządzaniu, „Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu”, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław.pl_PL
dc.referencesPółturzycki J. (1999), Dydaktyka dla nauczycieli, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.pl_PL
dc.referencesPrice A. (2011), Human resources management, 4th ed., Engage Learning EMEA, Hamphshire.pl_PL
dc.referencesQuinn R., Cameron K. (1983), Organizational life cycles and shifting criteria of effectiveness: Some preliminary evidence, „Management Science”, vol. 29, no. 1, s. 33–51.pl_PL
dc.referencesRae L. (2006a), Planowanie i projektowanie szkoleń, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.pl_PL
dc.referencesRae L. (2006b), Efektywne szkolenie, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.pl_PL
dc.referencesRae L. (2015), Planowanie i projektowanie szkoleń, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRibbers A., Waringa A. (2012), E-coaching: Theory and practice for a new online approach to coaching, Routlege, New York.pl_PL
dc.referencesRobbins S., DeCenzo D. (2002), Podstawy zarządzania, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRoberts G., Sambrook S. (2014), Social networking and HRD, „Human Resource Development International”, vol. 17, no. 5, s. 577–587.pl_PL
dc.referencesRosenberg M. (2006), Beyond e-learning, Pfeiffer a Wiley Imprint, San Francisco.pl_PL
dc.referencesRowell R. (2011), YouTube: The company and its founders, ABDO Publishing Company, Edina, MN.pl_PL
dc.referencesRóżański A. (2014), Rozwój zasobów ludzkich w organizacji, Politechnika Lubelska, Lublin.pl_PL
dc.referencesSanchez-Casado N., Navarro J.G.C., Wensley A., Tomaseti-Solano E. (2016), Social networking sites as a learning tool, „The Learning Organization”, vol. 23, no. 1, s. 23–42.pl_PL
dc.referencesSarkar N., Ford W., Manzo Ch. (2017), Engaging digital natives through social learning: Systemics, „Cybernetics and Informatics”, vol. 15, no. 2, s. 1–5.pl_PL
dc.referencesScarpello V. (red.) (2008), The handbook of human resource management education, Sage Publications, Los Angeles.pl_PL
dc.referencesSchaffer R. (2010), Psychologia rozwojowa. Podstawowe pojęcia, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.pl_PL
dc.referencesSchwald B., de Laval B. (2003), An augmented reality system for training and assistance to maintenance in the industrial context, „Journal of WSCG”, vol. 11, no. 1–3, s. 3–7.pl_PL
dc.referencesSenge P. (1998), Piąta dyscyplina, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa.pl_PL
dc.referencesShelest O. (2016), Inwestowanie w szkolenia – ryzyko pracownika?, „Zarządzanie Zasobami Ludzkimi”, nr 1(108), s. 25–40.pl_PL
dc.referencesSiemens G. (2005), Connectivism: A learning theory for the digital age, „International Journal of Instructional Technology and Distance Learning”, vol. 2, no. 1, s. 3–10.pl_PL
dc.referencesSiemens G. (2017), Konektywizm – teoria uczenia dla epoki cyfrowej, [w:] Ł. Badowski (red.), Konferencja Pokazać-Przekazać, Centrum Nauki Kopernik, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSkibińska M., Kwiatkowska W., Majewska K. (2014), Aktywność uczących się w przestrzeni Internetu, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, Toruń.pl_PL
dc.referencesSloman M. (2014), Nowe zjawiska w świecie szkoleń, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSmall G., Vorgan G. (2011), iMózg. Jak przetrwać technologiczną przemianę współczesnej umysłowości, Vesper, Poznań.pl_PL
dc.referencesSmyrnova-Trybulska E. (2018), Technologie informacyjno-komunikacyjne i e-learning we współczesnej edukacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice.pl_PL
dc.referencesSokołowska E. (2013), Psychologia kształcenia – podstawowe założenia teoretyczne i prawidłowości, [w:] E. Sokołowska (red.), Psychologia wspierania rozwoju i kształcenia, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSolarczyk-Ambrozik E. (2004), Kształcenie ustawiczne w perspektywie globalnej i lokalnej. Między wymaganiami rynku a indywidualnymi strategiami edukacyjnymi, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Poznań.pl_PL
dc.referencesSosnowski T. (2012), Doceńmy badania eksploracyjne, „Roczniki Psychologiczne”, t. XV, nr 3, s. 51–55.pl_PL
dc.referencesStabryła A. (1995), Rozwój jako przedmiot zarządzania, [w:] P. Buła (red.), Rozwój organizacji – księga jubileuszowa dla uczczenia 50-lecia działalności naukowej Profesora Jerzego Trzcienieckiego, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków.pl_PL
dc.referencesStabryła A. (2014), Analiza zdolności rozwojowej przedsiębiorstwa w kontekście innowacyjności, „Studia Ekonomiczne”, nr 183, cz. 2, s. 173–184.pl_PL
dc.referencesStephenson J., Brown C., Griffin D. (2008), Electronic delivery of lectures in the university environment: An empirical comparison of three delivery styles, „Computers & Education”, vol. 50, s. 640–651.pl_PL
dc.referencesStrelau J., Doliński D. (red.) (2015), Psychologia akademicka, t. 2, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesStrużycki M. (red.) (2014), Podstawy zarządzania, Oficyna Wydawnicza Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa.pl_PL
dc.referencesStrużyna J., Bratnicki M., Majowska M., Ingram T. (2008), Rozwój zarządzania zasobami ludzkimi, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach, Katowice.pl_PL
dc.referencesSutherland J., Canwell D. (2007), Klucz do zarządzania zasobami ludzkimi – najważniejsze teorie, pojęcia, postacie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSzałkowski A. (red.) (2002), Rozwój pracowników. Przesłanki, cele, instrumenty, POLTEXT, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSzałkowski A. (red.) (2005), Rozwój kapitału intelektualnego współczesnej organizacji, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.pl_PL
dc.referencesSzeloch Z. (1998), Strategia personalna przedsiębiorstwa, [w:] Z. Janowska (red.), Zarządzanie personelem w praktyce gospodarczej, Absolwent, Łódź.pl_PL
dc.referencesSzewczyk A. (2007), Społeczeństwo informacyjne – problemy rozwoju, Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSzpunar M. (2017), Imperializm kulturowy internetu, Instytut Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.pl_PL
dc.referencesSztabiński P., Sawiński Z., Sztabiński F. (2005), Fieldwork jest sztuką, Wydawnictwo Instytutu Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSztompka P. (2012), Socjologia. Analiza społeczeństwa, Wydawnictwo ZNAK, Kraków.pl_PL
dc.referencesŚlusarz A. (2016), Distance education research fields and methods, [w:] E. Smyrnova-Trybulska (red.), E-learning vol. 8. E-learning methodology: Implementation and evaluation, University of Silesia in Katowice, Katowice–Cieszyn.pl_PL
dc.referencesŚwierczyńska-Kaczor U. (2013), Hobbit, smoki i centaury – możliwość zastosowania gier online w edukacji, [w:] L. Zacher (red.), Wirtualizacja – problemy, wyzwania, skutki, POLTEXT, Warszawa. Thomas K., Akdere M. (2013), Social media as collaborative media in workplace learning, „Human Resource Development Review”, vol. 12, no. 3, s. 329–344.pl_PL
dc.referencesThompson L., Jeffries M., Topping K. (2010), E-mentoring for e-learning development, „Innovations in Education and Teaching International”, vol. 47, no. 3, s. 305–315.pl_PL
dc.referencesTopol P. (2011), Nauka języka w Second Life? Tak! Ale czym?, [w:] M. Dąbrowski, M. Zając (red.), Koncepcje i praktyka e-edukacji, Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTopol P. (2013a), Funkcjonalność edukacyjna wirtualnych światów, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Poznań.pl_PL
dc.referencesTopol P. (2013b), Środowisko akademickie w Second Life – grupy, kursy i programy akademickie, „E-mentor”, nr 3(50), s. 44–51.pl_PL
dc.referencesTozman R. (2012), Learning on demand: How evolution of the Web is shaping the future of learning, American Society for Training and Development, Alexandria.pl_PL
dc.referencesTrinkle D.A., Merriman D.A. (red.) (2006), The history highway, a 21st century guide to Internet resources, M.E. Sharpe Inc., Armonk, NY.pl_PL
dc.referencesTrutkowski C. (2016), Training needs analysis and national training strategies, Centre of Expertise for Local Government Reform, Strasbourg.pl_PL
dc.referencesTyrańska M. (red.) (2012), Współczesne tendencje w zarządzaniu zasobami ludzkimi, Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWagner J. (2011), Kształcenie na odległość wspomagane komputerowo jako element procesu edukacji pedagogów, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.pl_PL
dc.referencesWalat W. (2010), Poszukiwanie nowego modelu edukacji w oparciu o idee kognitywizmu i konstruktywizmu, „Edukacja – Technika – Informatyka”, nr 1(1), s. 123–135.pl_PL
dc.referencesWaring R., Buchanan F. (2010), Social networking Web sites: The legal and ethical aspects of pre-employment screening and employee surveillance, „Journal of Human Resources Education”, vol. 4, no. 2, s. 14–23.pl_PL
dc.referencesWiatrowski Z. (2005), Podstawy pedagogiki pracy, Wydawnictwo Akademii Bydgoskiej, Bydgoszcz.pl_PL
dc.referencesWieczerzycki W. (red.) (2012), E-logistyk@, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWilsz J. (2008), Rozwój człowieka dorosłego i zmiany dokonujące się w jego osobowości, [w:] Z. Wiatrowski, I. Mandrzejewska-Smól, A. Aftański (red.), Pedagogika pracy i andragogika, Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna we Włocławku, Włocławskie Towarzystwo Naukowe, Włocławek.pl_PL
dc.referencesWodecki A. (2008), Second Life Uniwersytetu, [w:] M. Dąbrowski, M. Zając (red.), E-edukacja dla rozwoju społeczeństwa, Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWojtaszczyk K. (2012), Employer branding czyli zarządzanie marką pracodawcy. Uwarunkowania, procesy, pomiar, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesWojtaszczyk K. (2015), Samokształcenie w mediach społecznościowych narzędziem rozwoju zasobów ludzkich organizacji, [w:] M. Makowiec (red.), Wybrane problemy w kształtowaniu zachowań organizacyjnych, Katedra Zachowań Organizacyjnych – Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Kraków.pl_PL
dc.referencesWojtaszczyk K., Mizera-Pęczek P. (2016), Propozycja wartości zatrudnienia a zaangażowanie pracowników sektora kultury, Wydawnictwo Stowarzyszenia Innowatorów Zarządzania, Łódź.pl_PL
dc.referencesWoodman R. (2005), Organization development and change, [w:] S. Cartwright (red.), The Blackwell Encyclopedia of Management, t. 5: Human resources management, Blackwell Publishing, Chichester, West Sussex.pl_PL
dc.referencesZając M. (2009), Using learning styles to personalize online learning, „Campus-Wide Information Systems”, vol. 26, no. 3, s. 256–265.pl_PL
dc.referencesZakrzewska-Bielawska A. (red.) (2017), Podstawy zarządzania. Teoria i ćwiczenia, Wydawnictwo Nieoczywiste, Warszawa.pl_PL
dc.referencesZeffane R. (2009), Pride and commitment in organizations: Exploring the impact of satisfaction and trust climate, „Organizacijų Vadyba: Sisteminiai Tyrimai”, vol. 51, [za:] A. Rudzewicz (2017), Zaufanie w przedsiębiorstwie – znaczenie i pomiar, „Zarządzanie i Finanse. Journal of Management and Finance” XV, nr 2, cz. 1, s. 291–304.pl_PL
dc.referencesZieleniewski J. (1976), Organizacja zespołów ludzkich – wstęp do teorii organizacji i kierowania, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa.pl_PL
dc.referencesZimniewicz K. (2001), Podstawy zarządzania, Holding Edukacyjny – Paweł Pietrzyk, Poznań.pl_PL
dc.referencesZioło K. (2014), Formy doskonalenia kapitału ludzkiego determinantą rozwoju organizacji, [w:] E. Kulej-Dudek, P. Pypłacz, K. Smoląg (red.), Rozwój i doskonalenie funkcjonowania organizacjipl_PL
dc.referencesaspekty teoretyczne i praktyczne, Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa.pl_PL
dc.referencesŻarczyńska-Dobiesz A. (2008), Adaptacja nowego pracownika do pracy w przedsiębiorstwie, Oficyna Ekonomiczna Grupa Wolters Kluwer Polska, Kraków.pl_PL
dc.referencesAamoth D. (2011), A brief history of Skype, http://techland.time.com/2011/05/10/a-brief-history-of-skype/ (dostęp: 5.08.2015).pl_PL
dc.referencesApple – iCloud, http://www.apple.com/pl/icloud/ (dostęp: 2.01.2017).pl_PL
dc.referencesBoni M. (2011), Modzi 2011, http://www.obserwatoriumkultury.pl/files/study/raport_modzi_2011_copy2.pdf (dostęp: 5.08.2015).pl_PL
dc.referencesCzym jest pinterest, https://about.pinterest.com/pl (dostęp: 2.02.2018).pl_PL
dc.referencesDolliver M. (2016), Global Millennials 2016: Gauging the digital behavior of young adults around the world, https://www.emarketer.com/Report/Global-Millennials-2016-Gauging-Digital-Behavior-of-Young-Adults-Around-World/2001852 (dostęp: 19.09.2016).pl_PL
dc.referencesDziubińska M., Wierzbicka A. (2012), Dobry scenariusz, niezły reżyser – czynniki sukcesu w tworzeniu kursu e-learningowego, „E-edukacja”, http://www.e-edukacja.net/osma/referaty/Sesja_2c_2.pdf (dostęp: 26.12.2018).pl_PL
dc.referencesFB Newsroom: Products, http://newsroom.fb.com/products/ (dostęp: 2.02.2018).pl_PL
dc.referencesFleerackers T., Web 1.0 vs Web 2.0 vs Web 3.0 vs Web 4.0 vs Web 5.0 – A bird’s eye on the evolution and definition, https://flatworldbusiness.wordpress.com/flat-education/previously/web-1-0-vs-web- 2-0-vs-web-3-0-a-bird-eye-on-the-definition/ (dostęp: 16.12.2016).pl_PL
dc.referencesGdak S. (2009), Portal, wortal, serwis, strona, blog z czym to się je, https://www.blog.gdaq.pl/?p=2024 (dostęp: 3.05.2018).pl_PL
dc.referencesGrzegorczyk G. (2011/2012), Konektywizm – teoria uczenia się w epoce cyfrowej, „Oświata Mazowiecka – Biuletyn Informacyjny Kuratorium Oświaty w Warszawie”, http://www.kuratorium.waw.pl/ftp/dokumenty/oswiata_mazowiecka/om_05-10-12-2011-01-2012.pdf (dostęp: 11.12.2018).pl_PL
dc.referencesInstagram about us, https://www.instagram.com/about/faq/ (dostęp: 2.02.2018).pl_PL
dc.referencesInternet hall of fame – innovator Tim Berners-Lee, http://internethalloffame.org/inductees/tim-berners-lee (dostęp: 5.08.2015).pl_PL
dc.referencesInternet Live Stats, http://www.internetlivestats.com/internet-users/ (dostęp: 21.05.2018).pl_PL
dc.referencesJędrzejczyk W. (2018), Zarządzanie zasobami ludzkimi 4.0, https://www.wz.pw.edu.pl/index.php/content/download/5997/37179/file/ZZL%204.0_Waldemar_Jędrzejczyk.pdf (dostęp: 28.05.2019).pl_PL
dc.referencesLaningham S. (2006), developerWorks interviews: Tim Berners-Lee, http://www.ibm.com/developer-works/podcast/dwi/cm-int082206txt.html (dostęp: 5.08.2015).pl_PL
dc.referencesMalik A. (2011), Prawdziwy początek internetu w Polsce – sensacyjne odkrycie, http://www.komputer-swiat.pl/nowosci/wydarzenia/2011/40/prawdziwy-poczatek-internetu-w-polsce-nieznany-fakt.aspx (dostęp: 1.05.2015).pl_PL
dc.referencesmDokumenty – w Administracji Publicznej, https://www.gov.pl/cyfryzacja/mdokumenty (dostęp: 2.02.2018).pl_PL
dc.referencesO Tumblr, https://www.tumblr.com (dostęp: 7.09.2016).pl_PL
dc.referencesOd papierowej do cyfrowej Polski, https://www.gov.pl/cyfryzacja/od-papierowej-do-cyfrowej-polski (dostęp: 2.02.2018).pl_PL
dc.referencesOikarinen J., Founding IRC, „mIRC”, http://www.mirc.com/jarkko.html (dostęp: 4.08.2015).pl_PL
dc.referencesPetronzio M. (2012), A brief history of instant messaging, http://mashable.com/2012/10/25/instant-messaging-history/ (dostęp: 28.07.2015).pl_PL
dc.referencesProgram Zintgrowanej Informatyzacji Państwa, https://www.gov.pl/cyfryzacja/program-zintegrowanej-informatyzacji-panstwa (dostęp: 2.02.2018).pl_PL
dc.referencesRafa J. (1999), Internet w Polsce – historia, stan obecny i perspektywy rozwoju. Konferencja „Obywatele Internetu”, Trzebinia 29 czerwca 1999, http://rafa.eu.org/papers/trzebinia.html (dostęp: 12.08.2015).pl_PL
dc.referencesSłownik Języka Polskiego PWN, http://sjp.pwn.pl/szukaj/rozwój.html (dostęp: 4.06.2017).pl_PL
dc.referencesSnap Inc, https://www.snap.com/en-US/ (dostęp: 2.02.2018).pl_PL
dc.referencesSocial learning survey results, http://masie.com/Surveys/social-learning-survey-results.html (dostęp: 22.12.2014).pl_PL
dc.referencesSosnowski P. (2018), 1700 kandydatów podpowiada firmom co zmienić w rekrutacji, http://interviewme.pl/blog/badanie-kandydatow (dostęp: 25.01.2019).pl_PL
dc.referencesStatista – The Statistics Portal, https://www.statista.com/statistics/272014/global-social-networks-ranked-by-number-of-users/ (dostęp: 21.05.2018).pl_PL
dc.referencesTwitter about company, https://about.twitter.com/company (dostęp: 11.01.2017).pl_PL
dc.referencesUMCS w Second Life, http://secondumcs.blogspot.com (dostęp: 7.12.2018).pl_PL
dc.referencesUNESCO a Zrównoważony Rozwój, http://www.unesco.pl/edukacja/dekada-edukacji-nt-zrownowazonego-rozwoju/unesco-a-zrownowazony-rozwoj/ (dostęp: 4.05.2017).pl_PL
dc.referencesWhat is Computer Based Assessment, https://www.proprofs.com/c/lms/what-is-computer-based-assessment/ (dostęp: 3.05.2018).pl_PL
dc.referencesWikipedia: Społeczność wikipedystów, https://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Społeczność_wikipedystów (dostęp: 3.05.2018).pl_PL
dc.referencesWorldometers – Real Time World Statistics, http://www.worldometers.info/world-population/world-population-by-year/ (dostęp: 21.05.2018).pl_PL
dc.referencesZych B. (2017), Rekrutacja 5.0, czyli nowy trend w pozyskiwaniu talentów IT, https://hrstandard.pl/2017/05/02/rekrutacja-5-0-czyli-nowy-trend-pozyskiwaniu-talentow-it/ (dostęp: 28.03.2019).pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2018 r., poz. 1668).pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 26 stycznia 2018 r. o zmianie ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2018 r., poz. 398).pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. z 1994 r. Nr 24, poz. 83).pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz.U. z 1994 r. Nr 121, poz. 591).pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz.U. z 1992 r. Nr 21, poz. 86).pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz.U. z 1991 r. Nr 80, poz. 350).pl_PL
dc.referencesRozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 8 sierpnia 2011 r. w sprawie obszarów wiedzy, dziedzin nauki i sztuki oraz dyscyplin naukowych i artystycznych (Dz.U. z 2011 r. Nr 179, poz. 1065).pl_PL
dc.referencesRozporządzenie Ministra Pracy i Gospodarki z dnia 27 lipca 2004 r. w sprawie szkolenia z dziedziny Bezpieczeństwa i Higieny Pracy (Dz.U. z 2004 r. Nr 180, poz. 1860).pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8220-171-0


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/