Multi Level Marketing - Determinanty sukcesu biznesowego
Abstract
Przedmiotem rozprawy doktorskiej jest problematyka sukcesu biznesowego w kontekście działalności biznesowej polegającej na współpracy z firmami z branży Multi Level Marketingu (MLM). W rozprawie w sposób kompleksowy dokonano analizy koncepcji MLM, uwzględniając zarówno aspekty teoretyczne, jak i empiryczne. W pracy podkreślono złożoność i wielowymiarowość problematyki sukcesu rynkowego oraz zidentyfikowano główne czynniki, które mogą mieć wpływ na możliwość osiągnięcia sukcesu w działalności MLM. Inspirującym modelem identyfikującym takie obszary okazał się model czterolistnej koniczyny R. Kozielskiego, skupiający się na obszarach takich jak odkrywanie możliwości biznesowych, tworzenie konceptów i modeli biznesu, podnoszenie sprawności operacyjnej oraz kreowanie kultury organizacyjnej i przywództwa.
Rozprawa stanowi połączenie analizy teoretycznej i empirycznej, gdzie teoria czerpie z dostępnej literatury przedmiotu, zarówno polskiej jak i międzynarodowej, natomiast część empiryczna opiera się na badaniach ilościowych i jakościowych. W pracy wykorzystano tzw. triangulację metodologiczną. Badania ilościowe zostały przeprowadzone na grupie 352 przedsiębiorców, którzy prowadzą działalność biznesową w oparciu o model MLM. Z kolei badania jakościowe miały charakter wywiadów swobodnych z ważnymi przedstawicielami sprzedaży bezpośredniej i MLM w Polsce.
Praca posiada również walory aplikacyjne. Stanowi cenne źródło informacji dla osób rozważających rozpoczęcie działalności MLM, oferując wiedzę na temat czynników, które mogą wpływać na ich wyniki rynkowe.
The following license files are associated with this item:
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Zarządzanie wizerunkiem firmy przy wykorzystaniu inbound marketingu na przykładzie fan page
Stopczyńska, Kinga (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)Creating a corporate image/brand in the world today is almost the duty of every company. That’s what is most important, however, is the fact that it should be the result of the strategy we adopt, and the plan by which ... -
Empiryczna analiza płynności rynku akcji w oparciu o wybrane mierniki
Otola, Iwona; Grabowska, Marlena (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012)The main aim of this paper is to measure and analyze the liquidity of stock markets based on the selected measures of liquidity. In the theoretical part of the paper, the essence of liquidity by diversifying its approach ... -
Comparative Analysis of the Practice of Internet Use in the Marketing Activities of Higher Education Institutions in Poland and Ukraine
Kisiołek, Artur; Karyy, Oleh; Нalkiv, Liubov (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-06-23)In the information age, the role of higher education as a factor of social progress is increasing. The competition among higher education institutions is also growing. This requires higher education institutions’ (HEIs) ...