Rozpoznawanie wartości organizacyjnych za pomocą analizy pragmalingwistycznej na przykładzie koncepcji społecznej odpowiedzialności organizacji (CSR)
Abstract
Obecnie firmy poszukują rozwiązań, które pozwolą im na przetrwanie oraz odróżnienie się od konkurencji. Jednym z rozwiązań wybieranych przez firmy jest koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Tematyka społecznej odpowiedzialności biznesu i wartości jest ze sobą powiązana. Celem głównym pracy było rozpoznanie zgodności wartości deklarowanych przez organizacje z wartościami przez nie realizowanymi w praktyce ich działalności na przykładzie koncepcji odpowiedzialności społecznej biznesu (CSR) za pomocą analizy pragmalingwistycznej tekstów upublicznianych przez firmy. Praca składa się ze wstępu, czterech rozdziałów oraz zakończenia. Pierwszy z nich poświęcony został tematyce społecznej odpowiedzialności biznesu. W drugim rozdziale opisana została rola języka w rozpoznawaniu wartości. Trzeci rozdział pracy zawiera informacje dotyczące metodologii wykorzystywanej w niniejszym badaniu, celu pracy, problemu badawczego, pytań badawczych, a także opis etapów postępowania badawczego oraz charakterystykę próby badawczej. Ostatni z rozdziałów dotyczy wyników przeprowadzonej analizy. Dysertację kończy podsumowanie, w którym zaprezentowano wnioski z przeprowadzonych badań.