Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorBartoszewicz, Magdalena
dc.date.accessioned2023-10-26T14:27:58Z
dc.date.available2023-10-26T14:27:58Z
dc.date.issued2023-10-21
dc.identifier.issn2450-4491
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/48195
dc.description.abstractThe article describes the issue of positive psychology and its application to education, as well as concepts such as well-being and quality of life. Attention was paid to selfesteem and the role of adults in building self-esteem in children. The organization of the study is described, and the self-esteem-supporting activities used at the one of the preschool and school institution in Bialystok.en
dc.description.abstractW artykule opisano zagadnienie psychologii pozytywnej oraz jej zastosowania w edukacji, a także pojęcia takie jak dobrostan i jakość życia. Zwrócono uwagę na poczucie własnej wartości oraz rolę dorosłych w budowaniu poczucia wartości u dzieci. Opisano organizację badań oraz zaprezentowano działania wspierające poczucie własnej wartości stosowane w jednej z białostockich placówek.pl
dc.language.isoen
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.relation.ispartofseriesNauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne;2pl
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0
dc.subjectpositive psychologyen
dc.subjectself-esteemen
dc.subjectearly educationen
dc.subjectpsychologia pozytywnapl
dc.subjectpoczucie własnej wartościpl
dc.subjectwczesna edukacjapl
dc.titleThe Power of Words – An Example of Action Supporting Children’s Self-Esteemen
dc.title.alternativeSłowa mają moc – przykład działania wspierającego poczucie własnej wartości dziecipl
dc.typeArticle
dc.page.number118-126
dc.contributor.authorAffiliationUniversity of Bialystoken
dc.referencesAppelt K. (2005) Wiek szkolny. Jak rozpoznać potencjał dziecka? in: Psychologiczne portrety człowieka, A. I. Brzezińska (ed.), Gdańsk, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, pp. 259–301.en
dc.referencesBiernat R. (2016) Troska o poczucie własnej wartości dzieci w rzeczywistości szkolnej – wymiar teoretyczny i praktyczne implikacje, “Społeczeństwo. Edukacja. Język”, no. 4, pp. 150–167.en
dc.referencesDyrda B. (2005) Motywowanie do nauki uczniów twórczo uzdolnionych in: Psychopedagogika działań twórczych, K. J. Szmidt, M. Modrzejewska-Świgulska (eds.), Kraków, Oficyna Wydawnicza “Impuls”, pp. 119–127.en
dc.referencesGiers M., Giers M. (2017) Kształtowanie poczucia własnej wartości dzieci – prezentacja wybranych narzędzi terapeutycznych, “Studia Gdańskie. Wizje i rzeczywistość”, no. 14, pp. 219–231, https://doi.org/10.5604/01.3001.0014.3172en
dc.referencesGrabowiec A. (2011) Samoocena dzieci krzywdzonych w rodzinie, Lublin, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.en
dc.referencesJędrzejewska A. (2016) Samoocena dziecka – źródła i komunikaty weryfikujące, “Zbliżenia Cywilizacyjne”, no. 1(1), pp. 144–161, https://doi.org/10.21784/ZC.2016.005en
dc.referencesJuul J. (2011) Twoje kompetentne dziecko, trans. B. Hellmann, B. Baczyńska, Podkowa Leśna, Wydawnictwo MiND.en
dc.referencesKacprzak L. (2020) Optymizm w teorii i praktyce edukacyjnej in: Współczesne idee w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Monografia wieloautorska, A. Klim-Klimaszewska, I. Scholtzova (eds.), Siedlce, Wydawnictwo Naukowe IKRiBL, pp. 19–38.en
dc.referencesKielańska M. (2000) Poczucie własnej wartości u dzieci, “Edukacja i Dialog”, no. 10, pp. 30–35.en
dc.referencesKing L. A. (2001) The Hard Road to the Good Life: The Happy, Mature Person, “Journal of Humanistic Psychology”, no. 1, pp. 51–72, https://doi.org/10.1177/0022167801411005en
dc.referencesKolber M. (2014) Zastosowanie psychologii pozytywnej w edukacji, “Przegląd Pedagogiczny”, no. 2, pp. 156–165.en
dc.referencesKwiatek P., Bajer P. P. (2014) Aplikacja psychologii pozytywnej w edukacji na przykładzie doświadczenia Geelong Grammar School (Australia), “Przegląd Badań Edukacyjnych”, no. 17, pp. 227–244, https://doi.org/10.12775/PBE.2013.022en
dc.referencesLewandowska-Kidoń T., Wosik-Kawala D. (2009) Rozwijanie poczucia własnej wartości u dzieci w młodszym wieku szkolnym, Kraków, Oficyna Wydawnicza “Impuls”.en
dc.referencesObuchowska I. (2011) Szkoła moich marzeń, “Psychologia w Szkole”, no. 3(31), pp. 4–6.en
dc.referencesOleś P. K. (2003) Wprowadzenie do psychologii osobowości, series: Wykłady z psychologii, vol. 11, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe Scholar.en
dc.referencesRobbins R. W., Trześniewski K. H. (2005) Self-Esteem Development Across the Life Span, “Current Directions in Psychological Science”, no. 14(3), pp. 158–162, https://doi.org/10.1111/j.0963-7214.2005.00353.xen
dc.referencesRyś M. (2011) Kształtowanie się poczucia własnej wartości i relacji z innymi w różnych systemach rodzinnych, “Kwartalnik Naukowy Towarzystwa Uniwersyteckiego FIDES ETRATIO”, no. 2(6), pp. 65–84.en
dc.referencesSeligman M. E. P. (1997) Optymistyczne dziecko, trans. A. Jankowski, Poznań, Media Rodzina.en
dc.referencesSeligman M. E. P. (2000) Optymizmu można się nauczyć, trans. A. Jankowski, Poznań, Media Rodzina.en
dc.referencesSeligman M. E. P., Ernst R., Gillham K., Linkins M. (2009) Positive Education: Positive Psychology and Classroom Interventions, “Oxford Review of Education”, no. 35(3), pp. 293–311, http://dx.doi.org/10.1080/03054980902934563en
dc.referencesTrzebińska E. (2008) Psychologia pozytywna, Warszawa, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.en
dc.referencesUszyńska-Jarmoc J. (2007) Od twórczości potencjalnej do autokreacji w szkole, Białystok, Wydawnictwo Uniwersyteckie Trans Humana.en
dc.referencesZbonikowski A. (2011) Poczucie własnej wartości dziecka z ograniczeniami w rozwoju, “Pedagogika Rodziny. Family Pedagogy”, no. 1(3/4), pp. 59–68.en
dc.contributor.authorEmailmagdalena.bartoszewicz@interia.pl
dc.identifier.doi10.18778/2450-4491.17.09
dc.relation.volume17


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako https://creativecommons.org/licenses/by/4.0