dc.contributor.author | Bartoszewicz, Magdalena | |
dc.date.accessioned | 2023-10-26T14:27:58Z | |
dc.date.available | 2023-10-26T14:27:58Z | |
dc.date.issued | 2023-10-21 | |
dc.identifier.issn | 2450-4491 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/48195 | |
dc.description.abstract | The article describes the issue of positive psychology and its application to education, as well as concepts such as well-being and quality of life. Attention was paid to selfesteem and the role of adults in building self-esteem in children. The organization of the study is described, and the self-esteem-supporting activities used at the one of the preschool and school institution in Bialystok. | en |
dc.description.abstract | W artykule opisano zagadnienie psychologii pozytywnej oraz jej zastosowania w edukacji, a także pojęcia takie jak dobrostan i jakość życia. Zwrócono uwagę na poczucie własnej wartości oraz rolę dorosłych w budowaniu poczucia wartości u dzieci. Opisano organizację badań oraz zaprezentowano działania wspierające poczucie własnej wartości stosowane w jednej z białostockich placówek. | pl |
dc.language.iso | en | |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl |
dc.relation.ispartofseries | Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne;2 | pl |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 | |
dc.subject | positive psychology | en |
dc.subject | self-esteem | en |
dc.subject | early education | en |
dc.subject | psychologia pozytywna | pl |
dc.subject | poczucie własnej wartości | pl |
dc.subject | wczesna edukacja | pl |
dc.title | The Power of Words – An Example of Action Supporting Children’s Self-Esteem | en |
dc.title.alternative | Słowa mają moc – przykład działania wspierającego poczucie własnej wartości dzieci | pl |
dc.type | Article | |
dc.page.number | 118-126 | |
dc.contributor.authorAffiliation | University of Bialystok | en |
dc.references | Appelt K. (2005) Wiek szkolny. Jak rozpoznać potencjał dziecka? in: Psychologiczne portrety człowieka, A. I. Brzezińska (ed.), Gdańsk, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, pp. 259–301. | en |
dc.references | Biernat R. (2016) Troska o poczucie własnej wartości dzieci w rzeczywistości szkolnej – wymiar teoretyczny i praktyczne implikacje, “Społeczeństwo. Edukacja. Język”, no. 4, pp. 150–167. | en |
dc.references | Dyrda B. (2005) Motywowanie do nauki uczniów twórczo uzdolnionych in: Psychopedagogika działań twórczych, K. J. Szmidt, M. Modrzejewska-Świgulska (eds.), Kraków, Oficyna Wydawnicza “Impuls”, pp. 119–127. | en |
dc.references | Giers M., Giers M. (2017) Kształtowanie poczucia własnej wartości dzieci – prezentacja wybranych narzędzi terapeutycznych, “Studia Gdańskie. Wizje i rzeczywistość”, no. 14, pp. 219–231, https://doi.org/10.5604/01.3001.0014.3172 | en |
dc.references | Grabowiec A. (2011) Samoocena dzieci krzywdzonych w rodzinie, Lublin, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej. | en |
dc.references | Jędrzejewska A. (2016) Samoocena dziecka – źródła i komunikaty weryfikujące, “Zbliżenia Cywilizacyjne”, no. 1(1), pp. 144–161, https://doi.org/10.21784/ZC.2016.005 | en |
dc.references | Juul J. (2011) Twoje kompetentne dziecko, trans. B. Hellmann, B. Baczyńska, Podkowa Leśna, Wydawnictwo MiND. | en |
dc.references | Kacprzak L. (2020) Optymizm w teorii i praktyce edukacyjnej in: Współczesne idee w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Monografia wieloautorska, A. Klim-Klimaszewska, I. Scholtzova (eds.), Siedlce, Wydawnictwo Naukowe IKRiBL, pp. 19–38. | en |
dc.references | Kielańska M. (2000) Poczucie własnej wartości u dzieci, “Edukacja i Dialog”, no. 10, pp. 30–35. | en |
dc.references | King L. A. (2001) The Hard Road to the Good Life: The Happy, Mature Person, “Journal of Humanistic Psychology”, no. 1, pp. 51–72, https://doi.org/10.1177/0022167801411005 | en |
dc.references | Kolber M. (2014) Zastosowanie psychologii pozytywnej w edukacji, “Przegląd Pedagogiczny”, no. 2, pp. 156–165. | en |
dc.references | Kwiatek P., Bajer P. P. (2014) Aplikacja psychologii pozytywnej w edukacji na przykładzie doświadczenia Geelong Grammar School (Australia), “Przegląd Badań Edukacyjnych”, no. 17, pp. 227–244, https://doi.org/10.12775/PBE.2013.022 | en |
dc.references | Lewandowska-Kidoń T., Wosik-Kawala D. (2009) Rozwijanie poczucia własnej wartości u dzieci w młodszym wieku szkolnym, Kraków, Oficyna Wydawnicza “Impuls”. | en |
dc.references | Obuchowska I. (2011) Szkoła moich marzeń, “Psychologia w Szkole”, no. 3(31), pp. 4–6. | en |
dc.references | Oleś P. K. (2003) Wprowadzenie do psychologii osobowości, series: Wykłady z psychologii, vol. 11, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe Scholar. | en |
dc.references | Robbins R. W., Trześniewski K. H. (2005) Self-Esteem Development Across the Life Span, “Current Directions in Psychological Science”, no. 14(3), pp. 158–162, https://doi.org/10.1111/j.0963-7214.2005.00353.x | en |
dc.references | Ryś M. (2011) Kształtowanie się poczucia własnej wartości i relacji z innymi w różnych systemach rodzinnych, “Kwartalnik Naukowy Towarzystwa Uniwersyteckiego FIDES ETRATIO”, no. 2(6), pp. 65–84. | en |
dc.references | Seligman M. E. P. (1997) Optymistyczne dziecko, trans. A. Jankowski, Poznań, Media Rodzina. | en |
dc.references | Seligman M. E. P. (2000) Optymizmu można się nauczyć, trans. A. Jankowski, Poznań, Media Rodzina. | en |
dc.references | Seligman M. E. P., Ernst R., Gillham K., Linkins M. (2009) Positive Education: Positive Psychology and Classroom Interventions, “Oxford Review of Education”, no. 35(3), pp. 293–311, http://dx.doi.org/10.1080/03054980902934563 | en |
dc.references | Trzebińska E. (2008) Psychologia pozytywna, Warszawa, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne. | en |
dc.references | Uszyńska-Jarmoc J. (2007) Od twórczości potencjalnej do autokreacji w szkole, Białystok, Wydawnictwo Uniwersyteckie Trans Humana. | en |
dc.references | Zbonikowski A. (2011) Poczucie własnej wartości dziecka z ograniczeniami w rozwoju, “Pedagogika Rodziny. Family Pedagogy”, no. 1(3/4), pp. 59–68. | en |
dc.contributor.authorEmail | magdalena.bartoszewicz@interia.pl | |
dc.identifier.doi | 10.18778/2450-4491.17.09 | |
dc.relation.volume | 17 | |