Show simple item record

dc.contributor.authorWiśniewska-Kin, Monika
dc.contributor.authorBonar, Jolanta
dc.date.accessioned2023-10-26T14:27:51Z
dc.date.available2023-10-26T14:27:51Z
dc.date.issued2023-10-21
dc.identifier.issn2450-4491
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/48187
dc.description.abstractIn the introduction, we discuss the key categories profiling the themes of the thematic issue dedicated to reflecting on the question of childhood as an area of inspiring and oppressive cultural discourses. We initiate questions about the sources of stagnation and the remedies necessary to undertake reflection on children’s discursive expressions.en
dc.description.abstractWe wprowadzeniu omawiamy kluczowe kategorie profilujące problematykę numeru tematycznego poświęconego refleksji nad zagadnieniem dzieciństwa jako obszaru inspirujących i opresywnych dyskursów kulturowych. Inicjujemy pytania o źródła stagnacji i środki zaradcze niezbędne do uruchomienia namysłu nad dyskursywnie pojmowanymi wypowiedziami dzieci.pl
dc.language.isopl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.relation.ispartofseriesNauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne;2pl
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0
dc.subjectdiscoursesen
dc.subjecteducational discourseen
dc.subjectcritical-emancipatory perspectiveen
dc.subjectdyskursypl
dc.subjectdyskurs edukacyjnypl
dc.subjectperspektywa krytyczno-emancypacyjnapl
dc.titleDyskursywnie o dziecku i dzieciństwie – wprowadzenie w problematykępl
dc.title.alternativeDiscursively about the Child and Childhood – An Introduction to the Issueen
dc.typeOther
dc.page.number8-16
dc.contributor.authorAffiliationWiśniewska-Kin, Monika - Uniwersytet Łódzkipl
dc.contributor.authorAffiliationBonar, Jolanta - Uniwersytet Łódzkipl
dc.referencesJanowski A. (1995) Uczeń w teatrze życia szkolnego, Warszawa, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.pl
dc.referencesKlus-Stańska D. (2018) Paradygmaty dydaktyki. Myśleć teorią o praktyce, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.pl
dc.referencesKowalski M. A. (2010) Dyskurs kolonialny w Drugiej Rzeczypospolitej, Warszawa, Wydawnictwo DiG.pl
dc.referencesKrauz M., Gajda S. (red.) (2005) Współczesne analizy dyskursu. Kognitywna analiza dyskursu a inne metody badawcze, Rzeszów, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego.pl
dc.referencesLabocha J. (1996) Dyskurs jako proces przekazywania wiedzy w: Dyskurs edukacyjny, T. Rittel (red.), Kraków, Wydawnictwo Naukowe WSP, s. 9–15.pl
dc.referencesRittel S. J. (1996) Modelowanie dyskursu edukacyjnego w: Dyskurs edukacyjny, T. Rittel (red.), Kraków, Wydawnictwo Naukowe WSP, s. 221–231.pl
dc.referencesWodak R., Krzyżanowski M. (red.) (2011) Jakościowa analiza dyskursu w naukach społecznych, Warszawa, Oficyna Wydawnicza Łośgraf.pl
dc.referencesŻydek-Bednarczuk U., Zeler B. (1996) Strategia i komunikacja w dyskursie edukacyjnym w: Dyskurs edukacyjny, T. Rittel (red.), Kraków, Wydawnictwo Naukowe WSP, s. 39–51.pl
dc.contributor.authorEmailWiśniewska-Kin, Monika - monika.kin@now.uni.lodz.pl
dc.contributor.authorEmailBonar, Jolanta - jolanta.bonar@now.uni.lodz.pl
dc.identifier.doi10.18778/2450-4491.17.01
dc.relation.volume17


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by/4.0