dc.contributor.author | Wiśniewska-Kin, Monika | |
dc.contributor.author | Bonar, Jolanta | |
dc.date.accessioned | 2023-10-26T14:27:51Z | |
dc.date.available | 2023-10-26T14:27:51Z | |
dc.date.issued | 2023-10-21 | |
dc.identifier.issn | 2450-4491 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/48187 | |
dc.description.abstract | In the introduction, we discuss the key categories profiling the themes of the thematic issue dedicated to reflecting on the question of childhood as an area of inspiring and oppressive cultural discourses. We initiate questions about the sources of stagnation and the remedies necessary to undertake reflection on children’s discursive expressions. | en |
dc.description.abstract | We wprowadzeniu omawiamy kluczowe kategorie profilujące problematykę numeru tematycznego poświęconego refleksji nad zagadnieniem dzieciństwa jako obszaru inspirujących i opresywnych dyskursów kulturowych. Inicjujemy pytania o źródła stagnacji i środki zaradcze niezbędne do uruchomienia namysłu nad dyskursywnie pojmowanymi wypowiedziami dzieci. | pl |
dc.language.iso | pl | |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl |
dc.relation.ispartofseries | Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne;2 | pl |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 | |
dc.subject | discourses | en |
dc.subject | educational discourse | en |
dc.subject | critical-emancipatory perspective | en |
dc.subject | dyskursy | pl |
dc.subject | dyskurs edukacyjny | pl |
dc.subject | perspektywa krytyczno-emancypacyjna | pl |
dc.title | Dyskursywnie o dziecku i dzieciństwie – wprowadzenie w problematykę | pl |
dc.title.alternative | Discursively about the Child and Childhood – An Introduction to the Issue | en |
dc.type | Other | |
dc.page.number | 8-16 | |
dc.contributor.authorAffiliation | Wiśniewska-Kin, Monika - Uniwersytet Łódzki | pl |
dc.contributor.authorAffiliation | Bonar, Jolanta - Uniwersytet Łódzki | pl |
dc.references | Janowski A. (1995) Uczeń w teatrze życia szkolnego, Warszawa, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne. | pl |
dc.references | Klus-Stańska D. (2018) Paradygmaty dydaktyki. Myśleć teorią o praktyce, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN. | pl |
dc.references | Kowalski M. A. (2010) Dyskurs kolonialny w Drugiej Rzeczypospolitej, Warszawa, Wydawnictwo DiG. | pl |
dc.references | Krauz M., Gajda S. (red.) (2005) Współczesne analizy dyskursu. Kognitywna analiza dyskursu a inne metody badawcze, Rzeszów, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego. | pl |
dc.references | Labocha J. (1996) Dyskurs jako proces przekazywania wiedzy w: Dyskurs edukacyjny, T. Rittel (red.), Kraków, Wydawnictwo Naukowe WSP, s. 9–15. | pl |
dc.references | Rittel S. J. (1996) Modelowanie dyskursu edukacyjnego w: Dyskurs edukacyjny, T. Rittel (red.), Kraków, Wydawnictwo Naukowe WSP, s. 221–231. | pl |
dc.references | Wodak R., Krzyżanowski M. (red.) (2011) Jakościowa analiza dyskursu w naukach społecznych, Warszawa, Oficyna Wydawnicza Łośgraf. | pl |
dc.references | Żydek-Bednarczuk U., Zeler B. (1996) Strategia i komunikacja w dyskursie edukacyjnym w: Dyskurs edukacyjny, T. Rittel (red.), Kraków, Wydawnictwo Naukowe WSP, s. 39–51. | pl |
dc.contributor.authorEmail | Wiśniewska-Kin, Monika - monika.kin@now.uni.lodz.pl | |
dc.contributor.authorEmail | Bonar, Jolanta - jolanta.bonar@now.uni.lodz.pl | |
dc.identifier.doi | 10.18778/2450-4491.17.01 | |
dc.relation.volume | 17 | |