Show simple item record

dc.contributor.editorGolik-Górecka, Grażyna
dc.date.accessioned2023-10-25T16:14:12Z
dc.date.available2023-10-25T16:14:12Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationGolik-Górecka G. (red.), Mariaż nauki z praktyką. Najlepsze praktyki zarządzania marketingowego w polskich i międzynarodowych przedsiębiorstwach. Studia przypadków, WUŁ, Łódź 2020, https://doi.org/10.18778/8220-282-3pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8220-282-3
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/48173
dc.description.abstractPublikacja ta przedstawia realizację najlepszych praktyk w procesie wdrażania strategii marketingowych w wybranych firmach zagranicznych i polskich. Na tle teoretycznych rozważań dotyczących istoty, koncepcji i standardów najlepszych praktyk zobrazowane są strategie widziane okiem praktyka, teoretyka i analityka w przestrzeni zarówno rzeczywistej, jak i wirtualnej. Stąd też w przeprowadzonych analizach uwidacznia się mariaż nauki z biznesem. Przedstawione studia przypadków dotyczą różnych branż oraz przedsiębiorstw zarówno polskich, jak i zagranicznych analizowanych przez studentów, wykładowców oraz praktyków.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectzarządzanie marketingiempl_PL
dc.subjectGiełda Papierów Wartościowych w Warszawiepl_PL
dc.subjecte-commercepl_PL
dc.subjectblitzscalingpl_PL
dc.subjectstart-uppl_PL
dc.subjectstrategie marketingowepl_PL
dc.titleMariaż nauki z praktyką. Najlepsze praktyki zarządzania marketingowego w polskich i międzynarodowych przedsiębiorstwach. Studia przypadkówpl_PL
dc.typeBookpl_PL
dc.page.number166pl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8220-283-0
dc.referencesBednarek M., Doskonalenie systemów zarządzania: nowa droga do przedsiębiorstwa lean, Difin, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesDoyle D.P., Phi Delta Kappan, 1994.pl_PL
dc.referencesGolik-Górecka G. (red.), Strategie marketingowe w polskich firmach na rynkach wirtualnych i realnych. Studia przypadków, wydanie pierwsze, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016.pl_PL
dc.referencesGrzegorczyk W., Krawiec W., Strategie ekspansji polskich przedsiębiorstw na rynki zagraniczne. Etapy i formy. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2019.pl_PL
dc.referencesGrzegorczyk W., Szymańska K., Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych. Studia przypadków, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2018.pl_PL
dc.referencesGrzegorczyk W. (red.), Zarządzanie przedsiębiorstwem – wybrane problemy. Studia przypadków, wydanie pierwsze, Wydawnictwo SIZ, Łódź 2017.pl_PL
dc.referencesGrzegorczyk W. (red.), Wybrane problemy zarządzania i finansów. Studia przypadków, wydanie pierwsze, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015.pl_PL
dc.referencesGrzegorczyk W. (red.), Kreowanie i realizacja strategii marketingowych przedsiębiorstwa. Studia przypadków, wydanie pierwsze, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016.pl_PL
dc.referencesKarwańska A., Wiktor D., Przedsiębiorczość i korzyści społeczne: Identyfikacja dobrych praktyk, [w:] Ekonomia Społeczna Teksty, nr 6/2008.pl_PL
dc.referencesMeffert H., Burmann Ch., Koers M. (red.), Markenmanagment. Mit Best Practice – Fallstudien, Gabler, Wiesbaden 2002 s. 475–670.pl_PL
dc.referencesOsiadacz J., Innowacje w sektorze usług – przewodnik po systematyce oraz przykłady dobrych praktyk, Klub Innowacyjnych Przedsiębiorstw, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesRutkowski K., Zrozumieć fenomen najlepszych praktyk w logistyce i zarządzaniu łańcuchem dostaw, Gospodarka Materiałowa i Logistyka, nr 12/2006 s. 2–4.pl_PL
dc.referencesSzczeblewska H., Formularz zgłoszenia dobrych praktyk, [w:] Złota księga dobrych praktyk, 2016.pl_PL
dc.referencesWoodburn D., Engaging Marketing In Performance Maeasurement, „Measuring Business Excellence” 2004, No. 2.pl_PL
dc.referencesŻabińska T., Żabiński L. (red.), Koncepcje marketingu a praktyki zarządzania, AE, Katowice 2007, s. 160.pl_PL
dc.referencesBest practice, Wikipedia, https://en.wikipedia.org/wiki/Best_practice (dostęp: 12.09.2019).pl_PL
dc.referencesBrajer-Marczak R., http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.baztech-2ecbc83d-5711-4d06-ba68-fe8a01bf8db6/c/Brajer_M_Dobre_praktyki_SIP_1_43__2017.pdf, (dostęp: 8.10.2019), s. 16.pl_PL
dc.referencesKenton W., Best Practices, [w:] Investopedia (dostęp: 10.09.2019).pl_PL
dc.referencesKodeks środowiska naukowego marketingu, http://pntm.pl/kodeks/ (dostęp: 8.01.2020).pl_PL
dc.referencesNartowski A.S., Dobre praktyki spółek notowanych na GPW 2016. Podręcznik, https://www.gpw.pl/pub/GPW/files/PDF/Podrecznik_DPSN_2016_9_03_16.pdf (dostęp: 30.10.2019).pl_PL
dc.referencesNowakowska J., Czym jest dobra praktyka? Zasady i kryteria identyfikacji, Leaderatorium, http://cdr112.e-kei.pl/leader/index.php/42-czas-na-popularyzacjleaderowskich-dobrych-praktyk (dostęp: 6.11.2019).pl_PL
dc.referencesRouse M., Best Practice, Whatls.com, February 2007, https://searchsoftwarequality.techtarget.com/definition/best-practice (dostęp: 10.11.2019).pl_PL
dc.referencesSadun R., Mała czarna zarządzania: niezbędne praktyki liderów, https://www.hbrp.pl/b/malaczarna-zarzadzania-niezbedne-praktyki-liderow/ICYJaYxW (dostęp: 12.10.2019).pl_PL
dc.referencesSierszeń A., Standardy typu „best practice”, https://docplayer.pl/1654543-Standardy-typu-bestpractice-artur-sierszen-asiersz-kis-p-lodz-pl-http-bzyczek-kis-p-lodz-pl.html (dostęp: 28.09.2019).pl_PL
dc.referencesWhat are Best Practices and Why are They Important?, That Company, https://www.thatcompany.com/what-are-best-practices-and-why-are-they-important (dostęp: 12.09.2019).pl_PL
dc.referencesZawistowski A., Dobre praktyki a innowacyjność, https://www.log24.pl/artykuly/dobre-praktyki-a-innowacyjnosc (dostęp: 16.10.2019).pl_PL
dc.referenceshttps://www.gpw.pl/pub/GPW/files/PDF/GPW_1015_17_DOBRE_PRAKTYKI_v2.pdf (dostęp: 14.12.2019).pl_PL
dc.referencesBlikle A., Kształtowanie polityki cenowej, 2015.pl_PL
dc.referencesKeller K., Kotler P., Marketing, REBIS, Poznań 2013, s. 324–326.pl_PL
dc.referencesRawski M., Nowe podejście do badania efektów synergii w metodzie refleksji strategicznej, Zeszyty Naukowe nr 581, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 2002, s. 49.pl_PL
dc.referencesSławińska M., Zarządzanie przedsiębiorstwem handlowym, PWE, Warszawa 2002, s. 70.pl_PL
dc.referenceshttp://infostrefa.com/infostrefa/pl/wiadomosci/31311904,przedsiebiorstwo-przemyslu-spozywczego-pepees-sa-raport-okresowy-polroczny-za-2018-psr (dostęp: 21.01.2019).pl_PL
dc.referenceshttps://gazetagieldowa.pl/uncategorized/pepees-producent-skrobi/ (dostęp: 20.01.2019).pl_PL
dc.referenceshttp://www.pepees.pl/ (dostęp: 20.01.2019).pl_PL
dc.referenceshttp://www.pepees.pl/index.php?wiad=757 (dostęp: 21.01.2019).pl_PL
dc.referencesGregor B., Stawiszyński M., e-Commerce, Oficyna Wydawnicza Branta, 2002.pl_PL
dc.referencesHamel G., Dwaj najbardziej zapracowani stratedzy, „Business Week/Polska” 1996, nr 12.pl_PL
dc.referencesKaleta A., Cechy skutecznej strategii, „Przegląd Organizacji” 1998, nr 9, s. 19–22.pl_PL
dc.referencesPolowczyk J., Skuteczne strategie biznesowe, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu, Poznań 2008.pl_PL
dc.referencesPeters T.J., Waterman R.H. jr, In search of Excellence. Lessons from America’s Best-Run Companies, Harper & Row, New York 1982.pl_PL
dc.referencesZakrzewska-Bielawska A., Ewolucja szkół strategii: przegląd głównych podejść i koncepcji, Prace Naukowe Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania, 2014.pl_PL
dc.referencesStrategia, Słownik języka polskiego PWN, https://sjp.pwn.pl/sjp/strategia;2576315 (dostęp: 25.06.2019).pl_PL
dc.referencesStrategia, Internetowa Encyklopedia PWN, https://encyklopedia.pwn.pl/haslo/strategia;3980216. html (dostęp: 25.06.2019).pl_PL
dc.referenceshttps://pl.wikipedia.org/wiki/Afera_Volkswagena (dostęp: 22.06.2019).pl_PL
dc.referencesAlkorn J. (red.), Podstawy marketingu, Instytut Marketingu, Kraków 2001.pl_PL
dc.referencesJakubek E., Wpływ standaryzacji świadczeń medycznych na jakość opieki zdrowotnej, Poznań 2012.pl_PL
dc.referencesKanownik G., Zwycięskie koncepcje strategiczne w zarządzaniu szpitalami, ZESZYTY NAUKOWE UNIWERSYTETU SZCZECIŃSKIEGO, nr 854 Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia nr 73 (2015) s. 959–968.pl_PL
dc.referencesKnecht Z., Zarządzanie i planowanie marketingowe, C.H. Beck, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesKotler P., Armstrong G., Saunders J., Wong V., Marketing. Podręcznik europejski, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesKotler P., Marketing, Poznań 2005.pl_PL
dc.referencesŁuniewska P., Finansowanie systemu ochrony zdrowia w Polsce, „Współczesna Gospodarka” 2014, t. 5, nr 1, s. 71.pl_PL
dc.referencesMichalski E., Marketing. Podręcznik akademicki, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesNowak-Starz G., Siwek M., Salwa A., Babiarz A., Bujnowska M., Strzelecka A., Wójcik T., Markowski K., Rola jakości usług medycznych we współczesnym systemie ochrony zdrowia, [w:] Zdrowie publiczne standardem dobrostanu, Kielce.pl_PL
dc.referencesRuta A., Marketingowe zarządzanie placówką medyczną, Przegląd Naukowo-Metodyczny „Edukacja dla Bezpieczeństwa” 2014, nr 2, s. 165–172.pl_PL
dc.referencesRogala M., Badora-Musiał K., Kowalska I., Mokrzycka A., Rola działań marketingowych w zarządzaniu podmiotem leczniczym na przykładzie Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie, „Zdrowie Publiczne i Zarządzanie” 2014, t. 12, nr 2, s. 163–17.pl_PL
dc.referencesWielicka K., Zarys funkcjonowania systemów opieki zdrowotnej w wybranych krajach Unii Europejskiej, Politechnika Śląska, Wydział Organizacji i Zarządzania, Instytut Zarządzania i Administracji. Forbes. Podwójnie płodny biznes, https://www.forbes.pl/przywodztwo/podwojnie-plodny-biznes/5knfr1y (dostęp: 27.01.2019).pl_PL
dc.referencesAllegro ma 4 mln użytkowników dziennie, AliExpress przed polskimi elektromarketami (Top 10), https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/allegro-ilu-ma-uzytkownikow-sklepy-internetowenajpopularniejsze-w-2018-r-top10 (dostęp: 10.05.2019).pl_PL
dc.referencesBajdak A., Marketing automation – systemy wspierające i łączące pracę działu marketingu i działu sprzedaży, „Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy” 2016, nr 45, s. 450.pl_PL
dc.referencesBłażewicz G., Rewolucja w marketing automation: jak wykorzystać potencjał Big Data, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2018.pl_PL
dc.referencesDziewanowska K., Relacje i lojalność klientów w marketingu, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesKotler P., Armstrong G., Marketing. Wprowadzenie, Wydawnictwo Wolter Kluwer, 2015.pl_PL
dc.referencesMisztal A., Funkcjonowanie e-biznesu, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2018.pl_PL
dc.referencesNowak M., Śmigielska G., http://www.pwe.com.pl/files/1276809751/file/mir_nr_2_2015_nowak.pdf, 2015, s. 10–11.pl_PL
dc.referencesSkorupska J., E-commerce, strategia, zarządzanie, finanse, PWN, 2017.pl_PL
dc.referencesPolacy polubili zakupy na AliExpress, http://www.dlahandlu.pl/e-commerce/wiadomosci/polacy-polubili-zakupy-na-aliexpress,72863.html (dostęp: 11.05.2019).pl_PL
dc.referencesInternauci zaufali e-sklepom. Raport „E-commerce w Polsce 2018” już dostępny, https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/internauci-zaufali-e-sklepom-raport-e-commercew-polsce-2018-juz-dostepny.html (dostęp: 13.05.2019).pl_PL
dc.referencesGaertner D., Platformy do sprzedaży w internecie, https://www.grupa-tense.pl/blog/platformy-do-sprzedazy-w-internecie/ (dostęp: 12.05.2019).pl_PL
dc.referencesKrawczyk M., 5 najpopularniejszych serwisów e-commerce w Polsce, https://dommarketingu.pl/5-najpopularniejszych-serwisow-e-commerce-w-polsce/ (dostęp: 10.05.2019).pl_PL
dc.referencesSzymon Midera – Klub Absolwenta, Uniwersytet Łódzki, https://absolwent.uni.lodz.pl/absolwenci-vip/szymon-midera/ (dostęp: 19.03.2019).pl_PL
dc.referencesEkSoc StartUp! – Wspieramy innowacje, Uniwersytet Łódzki, http://www.eksocstartup.uni.lodz.pl/ (dostęp: 19.03.2019).pl_PL
dc.referenceshttps://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/oplaty-i-cenniki/cennik-ile-kosztuje-korzystanie-zallegro-3GBbgPnBPso (dostęp: 13.05.2019).pl_PL
dc.referenceshttps://dlakupujacych.allegro.pl/wygodne-zakupy/najwiekszy-wybor (dostęp: 11.05.2019).pl_PL
dc.referenceshttps://linkedin.com/company/shumee-s.a./about/ (dostęp: 10.05.2019).pl_PL
dc.referenceshttps://magazyn.allegro.pl/3333-serwis-allegro-to-nasz-sposob-na-wasze-szybkie-i-wygodne-zakupy-przez-internet (dostęp: 10.05.2019).pl_PL
dc.referenceshttps://news.shumee.pl/pr/430390/pierwszy-milion (dostęp: 10.05.2019).pl_PL
dc.referenceshttps://news.shumee.pl/pr/416432/shumee-w-2018-jak-przeszlismy-przez-doline-smierci (dostęp: 10.05.2019).pl_PL
dc.referenceshttps://news.shumee.pl/blog/377962/lubie-ludzi-wplacam-na-szlachetna-paczke (dostęp 19.03.2019).pl_PL
dc.referenceshttps://news.shumee.pl/blog/377616/shumee-wspiera-zero-waste-czyli-styl-zycia-smart (dostęp 19.03.2019).pl_PL
dc.referenceshttps://news.shumee.pl/blog/384219/monest-piekny-design-vegan-friendly (dostęp: 19.03.2019).pl_PL
dc.referenceshttps://news.shumee.pl/pr/430390/pierwszy-milion (dostęp: 18.04.2019).pl_PL
dc.referenceshttps://shumee.pl/events/masterpass (dostęp: 19.04.2019)pl_PL
dc.referencesDziewanowska K., Relacje i lojalność klientów w marketingu, UW Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referenceshttps://www.lppsa.com/relacje-inwestorskie/dywidenda (dostęp: 29.06.2019).pl_PL
dc.referenceshttps://www.lppsa.com/relacje-inwestorskie/raporty/raporty-okresowe (dostęp: 29.06.2019).pl_PL
dc.referenceshttps://www.lppsa.com/relacje-inwestorskie/nasza-strategia (dostęp: 29.06.2019).pl_PL
dc.referenceshttps://www.lppsa.com/relacje-inwestorskie/o-spolce (dostęp: 29.06.2019).pl_PL
dc.referenceshttps://www.lppsa.com/o-nas/strategia (dostęp: 29.06.2019).pl_PL
dc.referenceshttps://www.lppsa.com/o-nas/misja-wizja-wartosci (dostęp: 29.06.2019).pl_PL
dc.referenceshttps://www.lppsa.com/o-nas/historia-lpp (dostęp: 29.06.2019).pl_PL
dc.referenceshttps://www.lppsa.com/marki (dostęp: 29.06.2019).pl_PL
dc.referenceshttps://www.inditexcareers.com/portalweb/pl/marki (dostęp: 3.07.2019).pl_PL
dc.referenceshttps://firma.ccc.eu/pl/10,profil-dzialalnosci.html (dostęp: 3.07.2019).pl_PL
dc.referenceshttps://pl.wikipedia.org/wiki/Adidas (dostęp: 3.07.2019).pl_PL
dc.referenceshttps://pl.wikipedia.org/wiki/Associated_British_Foods (dostęp: 3.07.2019).pl_PL
dc.referenceshttps://corporate.zalando.com/en/company/company (dostęp: 3.07.2019).pl_PL
dc.referenceshttps://kobieta.wp.pl/asos-oferta-historia-dzialalnosc-6185494903109761g (dostęp: 3.07.2019).pl_PL
dc.referenceshttps://www.vrg.pl/o-nas/vrg-sa-w-skrocie (dostęp: 3.07.2019).pl_PL
dc.referenceshttp://www.redan.com.pl/nasze-marki/ (dostęp: 3.07.2019).pl_PL
dc.referenceshttps://emonnari.pl/o-nas,9.html (dostęp: 3.07.2019).pl_PL
dc.referencesGodlewska-Majkowska H., Skrzypek E., Płonka M., Przewaga konkurencyjna w przedsiębiorstwie, Texter, Warszawa 2016, s. 23.pl_PL
dc.referencesLubomska-Kalisz J., Zastosowanie tradycyjnych strategii konkurencji przez współczesne przedsiębiorstwa, „Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania” 2015, t. 1, nr 40, Uniwersytet Szczeciński, s. 14.pl_PL
dc.referencesWłodarczyk T.M., Źródła przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa – aktualny stan dyskusji, s. 277, [w:] E. Walińska, Współczesne problemy finansów, rachunkowości i zarządzania, Tom 7, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013.pl_PL
dc.referenceshttps://polskiprzemysl.com.pl/budownictwo/chemia-budowlana-z-grupy-atlas/ (dostęp: 15.05.2019).pl_PL
dc.referenceshttps://www.atlas.com.pl (dostęp: 15.05.2019).pl_PL
dc.referenceshttps://pl.wikipedia.org/wiki/Grupa_Atlas (dostęp: 15.05.2019).pl_PL
dc.referenceshttps://www.chemiaibiznes.com.pl/aktualnosc/rynek-chemii-budowlanej-w-2018-r-wzrosl-o-11 (dostęp: 15.05.2019).pl_PL
dc.referenceshttp://informacjebranzowe.pl/grupa-atlas-swietuje-swoje-25-lecie (dostęp: 15.05.2019).pl_PL
dc.referenceshttp://www.chemiabudowlana.info/bso,art,4352,szukaj,atlas,,atlas_historia_prawdziwa (dostęp: 15.05.2019).pl_PL
dc.referenceshttps://www.atlas.com.pl/grupa-atlas/ (dostęp: 15.05.2019).pl_PL
dc.referenceshttp://www.chemiabudowlana.info/bso,art,4352,szukaj,atlas,,atlas_historia_prawdziwa (dostęp: 15.05.2019).pl_PL
dc.referenceshttps://www.academia.edu/6555673/Stategia_rozwoju_Grupy_ATLAS (dostęp: 15.05.2019).pl_PL
dc.referenceshttps://www.atlas.com.pl/atlas-pl/zintegrowany-system-zarzadzania/ (dostęp: 15.05.2019).pl_PL
dc.referenceshttps://axhelpers.com/blog/zintegrowane-systemy-zarzadzania-przedsiebiorstwem-czym-sa-i-do-czego-ci-sie-przydadza/ (dostęp: 15.05.2019).pl_PL
dc.referenceshttp://www.sprawozdaniefinansowe.pl/atlas-spolka-z-oo,sprawozdanie-finansowe,264887,pl.html (dostęp: 15.05.2019).pl_PL
dc.referenceshttps://log4.pl/asseco-bs-w-kanalach-dystrybucji-grupy-atlas,12,7747.html (dostęp: 15.05.2019).pl_PL
dc.referenceshttp://forumbiznesu.pl/co_cementuje_firme_i_buduje_jej_sukces-s-k3804.html (dostęp: 15.05.2019).pl_PL
dc.referenceshttps://www.atlas.com.pl/wp-content/uploads/2019/04/AF-marzec-2019.pdf (dostęp: 15.05.2019).pl_PL
dc.referenceshttps://swiatatlasa.com.pl/aktualnosci (dostęp: 15.05.2019).pl_PL
dc.referenceshttp://www.ekonomicznie.pl/artykuly.php?art_id=9 (dostęp: 15.05.2019).pl_PL
dc.referenceshttps://www.atlas.com.pl/atlas-pl/odpowiedzialnosc-spoleczna/ (dostęp: 15.05.2019).pl_PL
dc.referenceshttps://makis.pl/atlas-arena (dostęp: 15.05.2019).pl_PL
dc.referenceshttps://inwestor.newseria.pl/newsy/grupa-atlas-przekierowuje,p1879806267 (dostęp: 15.05.2019).pl_PL
dc.referenceshttp://najwyzszajakoscqi.pl/index.php/artykuly/176-cele-okolobiznesowe-element-dopelniajacysukces (dostęp: 15.05.2019).pl_PL
dc.referenceshttp://www.chemiabudowlana.info/bso,art,10827,szukaj,atlas,,nowoczesny_marketing_a_rozwoj_firmy_atlas_przykladem_innowacyjnej_marki (dostęp: 15.05.2019).pl_PL
dc.referencesRaport KPMG, Ekspansja międzynarodowa polskich przedsiębiorstw produkcyjnych (Studium przypadku: GRUPA ATLAS – trudna droga na rynek wschodni) (dostęp: 15.05.2019).pl_PL
dc.referenceshttps://mfiles.pl/pl/index.php/Efekt_synergii (dostęp: 15.05.2019).pl_PL
dc.referencesRAPORT PREMIUM O FIRMIE ATLAS SP. Z O.O. sporządzony przez Info Veriti, https://www.computerplus.com.pl/home/files/6545355CF632A50AC1257ECB003D0D46/$file/Komunikacja%20i%20cyfryzacja%20w%20budowaniu%20przewagi%20konkurencyjnej.pdf (dostęp: 15.05.2019).pl_PL
dc.referenceshttps://www.atlas.com.pl/wp-content/uploads/2019/04/AF-marzec-2019.pdf (dostęp: 15.05.2019).pl_PL
dc.referenceshttp://www.wneiz.pl/nauka_wneiz/sip/sip40-2015/SiP-40-t1-11.pdf (dostęp: 15.05.2019).pl_PL
dc.referenceshttps://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-strategia-konkurencyjna-twojej-firmy (dostęp: 15.05.2019).pl_PL
dc.referenceshttp://dspace.uni.lodz.pl:8080/xmlui/handle/11089/26845 (dostęp: 15.05.2019).pl_PL
dc.referencesGolczyk P., Neuromarketing, czyli różnica między prawdą a kłamstwem, http://golczyk.com/neuromarketing-czyli-roznica-miedzy-prawda-a-klamstwem/ (dostęp: 5.06.2019).pl_PL
dc.referencesGregor B., Kalińska-Kula M., Badania marketingowe na użytek decyzji menedżerskich, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014.pl_PL
dc.referencesGregor B., Wdowiak Ł., Istota oraz metody badań neuromarketingowych, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu” 2016, nr 459, s. 1–10.pl_PL
dc.referencesKrawiec W., Badania neuromarketingowe – sposób na odkrycie nieuświadomionych zachowań i reakcji klienta, [w:] Wiażewicz J., Zielińska A., Determinanty i efekty współczesnej efektywności marketingowej, Oficyna Wydawnictwo Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów 2015, s. 105–112.pl_PL
dc.referencesNogala A., Ikea opublikowała nowy Raport Zrównoważonego Rozwoju, http://raportcsr.pl/ikea-opublikowala-nowy-raport-zrownowazonego-rozwoju/ (dostęp: 12.06.2019).pl_PL
dc.referencesSznajder M., Podsumowanie. Problematyka, pojęcia, definicje stosowane w neuromarketingu, [w:] Mruk H., Sznajder M. (red.), Neuromarketing. Interdyscyplinarne spojrzenie na klienta, Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu, Poznań 2008.pl_PL
dc.referencesZaltman G., Jak myślą klienci. Podróż w głąb umysłu rynku, Forum, Poznań 2003.pl_PL
dc.referenceshttp://odpowiedzialnybiznes.pl/targicsr/targicsr2016/ikea/ (dostęp: 12.06.2019).pl_PL
dc.referenceshttps://publicrelations.pl/jak-ikea-zapobiega-marnowaniu-zywnosci-csr/ (dostęp: 12.06.2019).pl_PL
dc.referenceshttps://www.pulshr.pl/csr/klienci-doceniaja-idee-zrownowazonego-rozwoju-ikea-umie-z-tego-korzystac,59792.html (dostęp: 12.06.2019).pl_PL
dc.referenceshttps://www.ikea.com/ms/pl_PL/pdf/YS_2017/IKEA_YS_FY17_digital_FINAL_version.pdf (dostęp: 12.06.2019).pl_PL
dc.referenceshttp://www.skandynawia.net.pl/ikea-historia-firmy/ (dostęp: 30.05.2018).pl_PL
dc.referenceshttp://blog.michalgosk.com/psychologia-kolorow-kolor-zolty/ (dostęp: 30.05.2018).pl_PL
dc.referenceshttp://biotechnologia.pl/biotechnologia/neuromarketing-cele-narzedzia-i-prognozy,13089?month=8&year=2017 (dostęp: 30.05.2018).pl_PL
dc.referenceshttps://www.gazetkonosz.pl/ikea/katalog-2018-zrob-na-nie-miejsce-od-wtorku-05-09-2017/?page=4 (dostęp: 30.05.2018).pl_PL
dc.referenceshttps://mfiles.pl/pl/index.php/Neuromarketing?fbclid=IwAR0hLNFB4mSTLagfoV3E5d74cZyfMQmaB8b1YNFsUeklQmtB5ejnvhG5KU (dostęp: 05.2019).pl_PL
dc.referenceshttps://pl.wikipedia.org/wiki/Neuromarketing?fbclid=IwAR2FvFnrjheDJ6lwV2ZibX7GjWkq-iTTPmGSIlLzEQk6AZkLi5terwTYFBQ (dostęp: 5.06.2019).pl_PL
dc.referenceshttp://symetria.pl/blog/artykuly/neuromarketing-klucz_do_umyslu_konsumenta/ (dostęp: 30.05.2018).pl_PL
dc.referenceshttps://www.gazetkonosz.pl/ikea/katalog-2018-zrob-na-nie-miejsce-od-wtorku-05-09-2017/?page=4 (dostęp: 30.05.2018).pl_PL
dc.referenceshttps://charaktery.eu/psychowiesci/czy-metoda-platnosci-wplywa-na-wielkosc-zakupow (dostęp: 30.05.2018).pl_PL
dc.referencesAronsson M., Education matters – but does entrepreneurship education? An interview with David Birch, „Academy of Management Learning & Education” 2004, Vol. 3(3).pl_PL
dc.referencesBaruk J., Zarządzanie wiedzą i innowacjami, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2006.pl_PL
dc.referencesBecker J., Marketing-Konzeption. Grundlagen des Strategischen marketing-Managements, Vahlen, Munchen 1988, p. 65.pl_PL
dc.referencesBlank S., Dorf B., Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku, Helion, Gliwice 2013.pl_PL
dc.referencesCohen W., Wykłady Druckera, M.T. Biznes, Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesCravens A.D., Strategic Marketing, Homewood, Irwin, Boston 1991, p. 224.pl_PL
dc.referencesDrucker P.F., The Daily Drucker, HarperCollins, New York 2004.pl_PL
dc.referencesDrucker P.F., Klient a biznes. Jak skutecznie zarządzać firmą, Międzynarodowa Fundacja Rynku Międzynarodowego i Przekształceń Własnościowych w Rzeczypospolitej Polskiej – Centrum Prywatyzacji, Warszawa 1993.pl_PL
dc.referencesKotler P., Armstrong G., Marketing. Wprowadzenie. Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesMcCarthy E.J., Basic Marketing a Managerial Approach, Homewood III, R.D. Irwin, Georgetown 1981, p. 231.pl_PL
dc.referencesNiestrój R., Przedmiot i podstawowe opcje strategii marketingowej, „Zeszyty Naukowe AE w Krakowie” 1993, nr 411, s. 56–58.pl_PL
dc.referencesRawski M., Stosowane strategie marketingowe przez przedsiębiorstwa prowadzące działalność na polskim rynku (w świetle wyników badania), „Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej, Organizacja i Zarządzanie” 2014, z. 74, s. 415–424.pl_PL
dc.referencesRies E., Metoda Lean Startup, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2012.pl_PL
dc.referencesRies E., The Lean Startup, London 2011.pl_PL
dc.referencesRutkowski I., Strategie marketingowe – sposoby interpretacji, „Marketing i Rynek” 1995, nr 9, s. 2–5.pl_PL
dc.referencesSkowron S., Skrzetuski R., Rola marketingu w budowie start-upu, „Marketing i Zarządzanie” 2016, nr 3(44), s. 257–266.pl_PL
dc.referencesStayton J., Mangematin, V., Startup time, innovation and organizational emergence: A study of USA-based international technology ventures, „Journal Of International Entrepreneurship” 2016, Vol. 14(3).pl_PL
dc.referencesSzydlik M., Sprzedasz mniej bez emocji, https://marketing.org.pl/mwp/401-sprzedasz-mniej-bez-emocji (dostęp: 30.06.2019).pl_PL
dc.referencesTurek D., Psychologia start-upowca. Dlaczego sukces nie zależy tylko od pomysłu?, [w:] Start-up a uwarunkowania sukcesu. Wymiar teoretyczno-praktyczny, red. A. Kałowski, J. Wysocki, SGH, Warszawa 2017, s. 67–92.pl_PL
dc.referenceshttps://produktowo.org/brand24-historia-startupu/ (dostęp: 30.06.2019).pl_PL
dc.referenceshttps://www.deliveryhero.com (dostęp: 30.06.2019).pl_PL
dc.referenceshttps://en.wikipedia.org/wiki/Delivery_Hero (dostęp: 30.06.2019).pl_PL
dc.referenceshttp://www.portalspozywczy.pl/tagi/delivery-hero,25739.html (dostęp: 30.06.2019).pl_PL
dc.referenceshttps://www.deliveryhero.com/delivery-hero-awards-start-up-that-fights-food-waste/ (dostęp: 30.06.2019).pl_PL
dc.referenceshttps://www.forbes.com/sites/peggyannesalz/2019/02/20/how-delivery-hero-uses-emotive-marketing-to-get-a-bigger-slice-of-the-food-delivery-market/#b487c25780f3 (dostęp: 30.06.2019).pl_PL
dc.referenceshttps://www.slideshare.net/optimizely/how-digital-experimentation-drives-decisions-at-delivery-hero (dostęp: 30.06.2019).pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8220-282-3


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe