Show simple item record

dc.contributor.authorKalinowski, Tomasz Bartosz
dc.date.accessioned2023-10-19T11:48:35Z
dc.date.available2023-10-19T11:48:35Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationKalinowski T. B., Dojrzałość procesowa a wyniki organizacji, WUŁ, Łódź 2018, https://doi.org/10.18778/8142-344-1pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8142-344-1
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/48106
dc.description.abstractPublikacja zawiera kompleksowe omówienie koncepcji dojrzałości procesowej oraz jej wpływu na najistotniejszy rezultat funkcjonowania każdej organizacji – wyniki finansowe i pozafinansowe. Warstwę teoretyczną książki ilustrują propozycje modeli oceny dojrzałości procesowej i pomiaru wyników organizacji, a także wyniki badań wtórnych – obejmujących systematyczne przeglądy literatury, analizę i syntezę dotychczasowych badań empirycznych analizowanego obszaru – oraz badań pierwotnych przeprowadzonych z wykorzystaniem metody modelowania równań strukturalnych.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectdojrzałość procesowapl_PL
dc.subjectmodele dojrzałości procesowejpl_PL
dc.subjectwyniki organizacjipl_PL
dc.subjectwyniki badanych przedsiębiorstwpl_PL
dc.titleDojrzałość procesowa a wyniki organizacjipl_PL
dc.typeBookpl_PL
dc.page.number371pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Logistykipl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8142-345-8
dc.referencesAdamiec M., Potencjał ludzki w organizacji, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesAdams C., Zutshi A., Corporate social responsibility: Why business should act responsibility and be accountable, „Australian Accounting Review” 2004, vol. 14(3), s. 31–39.pl_PL
dc.referencesAdesola S., Baines T., Developing and evaluating a methodology for business process improvement, „Business Process Management Journal” 2005, vol. 11(1), s. 37–46.pl_PL
dc.referencesAiken L.S., West S.G., Multiple Regression: Testing and Interpreting Interactions, Sage, Newbury Park 1991.pl_PL
dc.referencesAkaike H., Information theory and an extension of the maximum likelihood principle. Selected Papers of Hirotugu Akaike, Springer, New York 1998.pl_PL
dc.referencesAlShathry O., Business process management: a maturity assessment of Saudi Arabian organizations, „Business Process Management Journal” 2016, vol. 22(3), s. 507–521.pl_PL
dc.referencesAmaratunga D., Baldry D., Sarshar M., Process improvement through performance measurement: the balanced scorecard methodology, „Work Study” 2001, vol. 50(5), s. 179–188.pl_PL
dc.referencesAmit R., Schoemaker P.J., Strategic assets and organizational rent, „Strategic Management Journal” 1993, vol. 14(1), s. 33–46.pl_PL
dc.referencesAnderson E.W., Fornell C., Lehmann D.R., Customer satisfaction, market share, and profitability findings from Sweden, „Journal of Marketing Research” 1994, vol. 58(3), s. 53–66.pl_PL
dc.referencesAnderson J.C., Gerbing D.W., Structural equation modeling in practice: A review and recommended two-step approach, „Psychological Bulletin” 1988, vol. 103(3), s. 411–422.pl_PL
dc.referencesAndriessen D., Making Sense of Intellectual Capital: Designing a Method for the Valuation of Intangibles, Butterworth Heinemann, Boston 2004.pl_PL
dc.referencesArbuckle J.L., IBM® SPSS® Amos™ 21 User’s Guide, IBM, 2012.pl_PL
dc.referencesArmistead C., Machin S., Implications of business process management for operations management, „International Journal of Operations & Production Management” 1997, vol. 17(9), s. 886–898pl_PL
dc.referencesArmstrong M., Performance Management. Key Strategies and Practical Guidelines, Kogan Page, London 2000.pl_PL
dc.referencesAuksztol J., Chomuszko M., Modelowanie organizacji procesowej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesAysar P.S., Johnson W.C., Strategic capabilities of business process: looking for competitive advantage, „Competitiveness Review” 2003, vol. 13(2), s. 46–52.pl_PL
dc.referencesBabbie E., Badania społeczne w praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesBabbie E., Podstawy badań społecznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesBach J., The Immaturity of the CMM, „American Programmer” 1994, vol. 7(1), s. 13–18.pl_PL
dc.referencesBadania panelowe, http://www.naukowiec.org/wiedza/metodologia/badania-panelowe_655.html (dostęp: 18.04.2018).pl_PL
dc.referencesBaird K., Jia Hu K., Reeve R., The relationships between organizational culture, total quality management practices and operational performance, „International Journal of Operations & Production Management” 2011, vol. 31(7), s. 789–814.pl_PL
dc.referencesBalicka A., Koopetycja w teorii zasobowej przedsiębiorstwa, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu” 2014, nr 335, s. 9–24.pl_PL
dc.referencesBandara W., Indulska M., Chong S., Sadiq S., Major issues in business process management: an expert perspective, ECIS 2007.pl_PL
dc.referencesBarney J., Firm resources and sustained competitive advantage, „Journal of Management” 1991, vol. 17(1), s. 99–120.pl_PL
dc.referencesBazińska R., Radzikowska-Wrzosek R., Retowski S., Szczygieł D., Strategie pracy emocjonalnej – konstrukcja i trafność Skali Pracy Emocjonalnej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesBecker J., Kahn D., The process in focus. In Process management, Springer, Berlin 2003.pl_PL
dc.referencesBecker J., Knackstedt R., Pöppelbuß J., Developing Maturity Models for IT Management – A Procedure Model and its Application, „Business & Information Systems Engineering” 2009, vol. 1(3), s. 213–222.pl_PL
dc.referencesBecker J., Niehaves B., Pöppelbuß J., Simons A., Maturity Models in IS Research, European Conference on Information Systems, Pretoria 2010.pl_PL
dc.referencesBecker J., Rosemann M., Uthmann C. von, Guidelines of Business Process Modeling. Business Process Management, Springer, Berlin 2000.pl_PL
dc.referencesBenbasat I., Dexter A.S., Drury D.H., Goldstein R.C., A critique of the stage hypothesis: theory and empirical evidence, „Communications of the ACM” 1984, vol. 27(5), s. 476–485.pl_PL
dc.referencesBenner M., Dynamic or static capabilities? Process management techniques and response to technological change, „Journal of Product Innovation Management” 2009, vol. 26(5), s. 473–486.pl_PL
dc.referencesBerliner A., Brimson J.A., Cost Management for Today’s Advanced Manufacturing – The CAM – I Conceptual Design, Harvard Business School Press, Boston 1988.pl_PL
dc.referencesBielski M., Efektywność organizacji – pojęcie wielowymiarowe, „Prakseologia” 1986, nr 1(1), s. 97–102.pl_PL
dc.referencesBieńkowska A., Kral Z., Zabłocka-Kluczka A., Pomiar dokonań organizacji w controllingu procesowym, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu” 2013, nr 289, s. 81–90.pl_PL
dc.referencesBititci U.S., Garengo P., Ates A., Nudurupati S.S., Value of maturity models in performance measurement, „International Journal of Production Research” 2015, vol. 53(10), s. 3062–3085.pl_PL
dc.referencesBitkowska A., Zarządzanie procesowe we współczesnych organizacjach, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesBlikle A.J., Doktryna jakości. Rzecz o skutecznym zarządzaniu, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2014.pl_PL
dc.referencesBOC, Process management life cycle (PMLC), 2007, http://www.bocpmmc.com/docs/BOC_PMLC_folder_web_de.pdf (dostęp: 12.11.2017).pl_PL
dc.referencesBollen K.A., A new incremental fit index for general structural equation models, „Sociological Methods & Research” 1989, vol. 17(3), s. 303–316.pl_PL
dc.referencesBollen K.A., Long J.S., Testing Structural Equation Models, Sage, Newbury Park 1993.pl_PL
dc.referencesBoomsma A., Hoogland J.J., The robustness of LISREL modeling revisited. Structural equation models: Present and future, „A Festschrift in Honor of Karl Jöreskog” 2001, vol. 2(3), s. 139–168.pl_PL
dc.referencesBourguignon A., Performance management and management control: evaluated managers’ point of view, „European Accounting Review” 2004, vol. 13(4), s. 659–687.pl_PL
dc.referencesBPMInstitute.org, State of Business Process Management (BPM): Assessing the Current State of BPM Awareness and Usage, 2006, http://www.bpminstitute.org/category/content-category/business-process-management (dostęp: 10.05.2016).pl_PL
dc.referencesBraganza A., Lambert R., Strategic integration: developing a process-governance framework, „Knowledge and Process Management” 2000, vol. 7(3), s. 177–186.pl_PL
dc.referencesBrajer-Marczak R., Efektywność organizacji z perspektywy modelu dojrzałości procesowej, „Zarządzanie i Finanse” 2012, nr 3(1), s. 513–523.pl_PL
dc.referencesBrajer-Marczak R., Wyniki procesów z perspektywy dojrzałości procesowej organizacji zorientowanych na jakość, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu” 2012, nr 264, s. 44–56.pl_PL
dc.referencesBratnicki M., Kompetencje przedsiębiorstwa. Od określenia kompetencji do zbudowania strategii, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 2000.pl_PL
dc.referencesBratnicki M., Refleksje teoretyka nad przedsiębiorczością i przedsiębiorcami współczesnego biznesu, „Przegląd Organizacji” 2001, nr 5, s. 8–11.pl_PL
dc.referencesBreckler S.J., Applications of covariance structural modeling in psychology: cause for concern?, „Psychological Bulletin” 1990, vol. 107(23), s. 260–273.pl_PL
dc.referencesBrignall T.J., Fitzgerald L., Johnston R., Silvestro R., Performance Measurement in Service Businesses, Chartered Institute of Management Accountants, London 1991.pl_PL
dc.referencesBrilman J., Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesBrocke J. vom, Sinnl T., Culture in business process management: a literature review, „Business Process Management Journal” 2011, vol. 17(2), s. 357–377.pl_PL
dc.referencesBromwich M., Bhimani A., Management Accounting: Evolution Not Revolution, The Chartered Institute of Management Accountants, London 1989.pl_PL
dc.referencesBronzo M., Resende P.T.V. de, Oliveira M.P.V. de, McCormack K.P., Sousa P.R. de, Ferreira R.L., Improving performance aligning business analytics with process orientation, „International Journal of Information Management” 2013, vol. 33(2), s. 300–307.pl_PL
dc.referencesBrooking A., Intellectual Capital: Core Assets for the Third Millennium Enterprise, Thompson Business Press, London 1996.pl_PL
dc.referencesBrown M.G., Keeping score: Using the right metrics to drive world-class performance, Amacom, New York 1996.pl_PL
dc.referencesBrowne M., Cudeck R., Alternative ways of assessing model fit, „Sociological Methods and Research” 1992, vol. 21(2), s. 230–259.pl_PL
dc.referencesBrzyski P., Tobiasz-Adamczyk B., Knurowski T., Trafność i rzetelność skali GARS w populacji osób w starszym wieku w Polsce, „Gerontologia Polska” 2012, vol. 20(3), s. 109–117.pl_PL
dc.referencesBucher T., Winter R., Taxonomy of business process management approaches, [w:] J. vom Brocke, M. Rosemann (eds.), Handbook on Business Process Management 2, Springer, Berlin 2010.pl_PL
dc.referencesBuglione L., On the Contractual Use of Maturity Model, white paper ver. 1.0, 2010, http://www.semq.eu/pdf/mm_contract.pdf (dostęp: 18.01.2018).pl_PL
dc.referencesBuhl H.U., Röglinger M., Stöckl S., Braunwarth K.S., Value orientation in process management, „Business & Information Systems Engineering” 2011, vol. 3(3), s. 163–172.pl_PL
dc.referencesBull R., A window on performance management, „Management Accounting” 1993, no. 4, s. 28–30.pl_PL
dc.referencesBurlton R., BPM critical success factors lessons learned from successful BPM organizations, 2011, https://www.bptrends.com/publicationfiles/10–04–2011-ART-BPM%20Critical%20 Success%20Factors-Burlton.pdf (dostęp: 3.05.2018).pl_PL
dc.referencesBurlton R.T., Business Process Management: Profiting from Process, Sams, Indianapolis 2001.pl_PL
dc.referencesBuzzell R.D., Gale B.T., The PIMS Principles: Linking Strategy to Performance, Free Press, New York 1987.pl_PL
dc.referencesByrne B.M., The Maslach Burnout Inventory: Validating factorial structure and invariance across intermediate, secondary, and university educators, „Multivariate Behavioral Research” 1991, vol. 26(4), s. 583–605.pl_PL
dc.referencesCambridge Advanced Learner’s Dictionary, https://dictionary.cambridge.org/dictionary/ english/maturity (dostęp: 26.01.2018).pl_PL
dc.referencesCameron K.S., Effectiveness as paradox: Consensus and conflict in conceptions of organizational effectiveness, „Management Science” 1986, vol. 32(5), s. 539–553.pl_PL
dc.referencesCarmines E.G., Zeller R.A., Reliability and validity assessment, Sage Publications, Beverly Hills 1980.pl_PL
dc.referencesChaganti R., Cook R.G., Smeltz W.J., Effects of styles, strategies, and systems on the growth of small businesses, „Journal of Developmental Entrepreneurship” 2002, vol. 7(2), s. 175–192.pl_PL
dc.referencesChandler Jr A.D., The visible hand: The managerial revolution in American business, Harvard University Press, Cambridge 1993.pl_PL
dc.referencesChen L., Fong P.S., Revealing performance heterogeneity through knowledge management maturity evaluation: A capability-based approach, „Expert Systems with Applications” 2012, vol. 39(18), s. 13523–13539.pl_PL
dc.referencesChenhall R.H., Langfield-Smith K., Multiple Perspectives of Performance Measures, „European Management Journal” 2007, vol. 25(4), s. 266–282.pl_PL
dc.referencesChrapko M., CMMI: Doskonalenie procesów w organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesChurchill G.A., Badania marketingowe: podstawy metodologiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesChurchill G.A., Marketing research: methodological foundations, Dryden Press, New York 1995.pl_PL
dc.referencesCieśliński W., Doskonalenie procesowej orientacji przedsiębiorstw: model platformy treningu procesowego, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław 2011.pl_PL
dc.referencesCizkowicz B., Zastosowanie modelowania równań strukturalnych w badaniu związków przyczynowych na przykładzie danych PISA 2012, [w:] B. Niemierko, M.K. Szmigel (red.), Diagnozy edukacyjne: dorobek i nowe zadania, XX Krajowa Konferencja Diagnostyki Edukacyjnej, Gdańsk 2014, s. 107–118.pl_PL
dc.referencesClarke L., Zarządzanie zmianą, Gebethner & Ska, Warszawa 1997.pl_PL
dc.referencesCochran W.G., The χ2 test of goodness of fit, „The Annals of Mathematical Statistics” 1952, vol. 23(3), s. 315–345.pl_PL
dc.referencesCooper C.M., Hedges L.V., The Handbook of Research Synthesis, Russell Sage Foundation, New York 1994.pl_PL
dc.referencesCooper R., Turney P.B.B., Internally focused activity – based cost systems. Measures for manufacturing excellence, Harvard Business School Press, Boston 1990.pl_PL
dc.referencesCrabtree A.D., DeBusk G.K., The effects of adopting the balanced scorecard on shareholder returns, „Advances in Accounting” 2008, vol. 24(1), s. 8–15.pl_PL
dc.referencesCrosby P.B., Quality is free: The art of making quality certain, McGraw-Hill, New York 1980.pl_PL
dc.referencesCurtis B., Alden J., Maturity model du jour: A recipe for side dishes, 2007, https://www.bptrends.com/publicationfiles/10–07-COL-maturitymodeldujour-CurtisAlden-final.pdf (dostęp: 1.02.2018).pl_PL
dc.referencesCurtis B., Hefley W.E., Miller S., Overview of the People Capability Maturity Model, Carnegie-Mellon University, Pittsburgh 1995.pl_PL
dc.referencesCyfert S., Barriers occurring during the implementation of management processes in an organisation, „Management” 2004, vol. 8(1), s. 75–81.pl_PL
dc.referencesCyfert S., Strategiczne doskonalenie architektury procesów w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań 2006.pl_PL
dc.referencesCyfert S., Krzakiewicz K., Nauka o organizacji, Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesCzakon W., Podstawy metodologii badań w naukach o zarządzaniu, Wolters Kluwer, Warszawa 2015.pl_PL
dc.referencesCzarnecki M., Rozwój organizacyjny a problemy wzrostu przedsiębiorstw, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2016.pl_PL
dc.referencesCzekaj J. (red.), Zarządzanie procesami biznesowymi: aspekt metodyczny, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Kraków 2009.pl_PL
dc.referencesCzyż-Gwiazda E., Koncepcje pomiaru efektywności funkcjonowania organizacji – zastosowanie metody DEA w ocenie efektywności organizacji, „Zarządzanie i Finanse” 2013, nr 1, s. 103–116.pl_PL
dc.referencesCzyż-Gwiazda E., Orientacja procesowa organizacji – aspekt teoretyczno-empiryczny, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu” 2014, nr 340, s. 251–265.pl_PL
dc.referencesCzyż T., Zastosowanie analizy czynnikowej do badania struktury ekonomicznej regionalnej Polski, „Prace Geograficzne” 1971, nr 92, s. 26–34.pl_PL
dc.referencesDaft R.L., Organizational theory and design, West Publishing, St. Paul 1992.pl_PL
dc.referencesDahlgaard J., Kristesen K., Kanji G., Podstawy zarządzania jakością, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.pl_PL
dc.referencesDavenport T.H., Process innovation: reengineering work through information technology, Harvard Business Press, Boston 1993.pl_PL
dc.referencesDavenport T.H., Short J.E., Information technology and business process redesign, „Operations Management: Critical Perspectives on Business and Management” 2003, vol. 1(1), s. 1–27.pl_PL
dc.referencesDavidsson P., Achtenhagen L., Naldi L., Small firm growth, „Foundations and Trends in Entrepreneurship” 2010, vol. 6(2), s. 69–166.pl_PL
dc.referencesDay G.S., The capabilities of market-driven organisations, „Journal of Marketing” 1994, vol. 58, s. 37–52.pl_PL
dc.referencesDe Bruin T., Freeze R., Kaulkarni U., Rosemann M., Understanding the main phases of developing a maturity assessment model, Australasian Conference on Information Systems ACIS, Sydney 2005.pl_PL
dc.referencesDe Gruitjer P.N.M., Van Der Kamp L.J.T., Advances in psychological and educational measurement, Wiley, New York 1976.pl_PL
dc.referencesDean J., Pricing policies for new products, „Harvard Business Review” 1950, vol. 28(6), s. 45–53.pl_PL
dc.referencesDehning B., Richardson V.J., Returns on Investments in Information Technology: A Research Synthesis, „Journal of Information Systems” 2002, vol. 16(1), s. 7–30.pl_PL
dc.referencesDelmar F., Davidsson P., Gartner W.B., Arriving at the high-growth firm, „Journal of Business Venturing” 2003, vol. 18(2), s. 189–216.pl_PL
dc.referencesDeming W.E., Out of the Crisis, MIT Press, Boston 2000.pl_PL
dc.referencesDeToro I., McCabe T., How to Stay Flexible and Elude Fads, „Quality Progress” 1997, vol. 30(3), s. 55–60.pl_PL
dc.referencesDijkman R., Lammers S. V., de Jong A., Properties that influence business process management maturity and its effect on organizational performance, „Information Systems Frontiers” 2016, vol. 18(4), s. 717–734.pl_PL
dc.referencesDing L., Velicer W.F., Harlow L.L., Effects of estimation methods, number of indicators per factor, and improper solutions on structural equation modeling fit indices, „Structural Equation Modeling: A Multidisciplinary Journal” 1995, vol. 2(2), s. 119–143.pl_PL
dc.referencesDobroszek J., Pomiar efektywności dokonań działalności logistycznej, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica” 2013, nr 263, s. 175–195.pl_PL
dc.referencesDooley K., Subra A., Anderson J., Maturity and its impact on new product development project performance, „Research in Engineering Design” 2001, vol. 13(1), s. 23–29.pl_PL
dc.referencesDumas M., La Rosa M., Mendling J., Reijers H., Fundamentals of business process management, Springer, Heidelberg 2013.pl_PL
dc.referencesEckes G., Six Sigma jako trwały element kultury organizacji, MT Biznes, Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesEdvinsson L., Corporate Longitude: What You Need To Know To Navigate The Knowledge Economy, Brookhouse, London 2002.pl_PL
dc.referencesEdvinsson L., Developing intellectual capital at Skandia, „Long Range Planning” 1997, vol. 30(3), s. 320–331.pl_PL
dc.referencesEdvinsson L., Malone M.S., Kapitał intelektualny, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesEisenhardt K.M., Martin J.A., Dynamic capabilities: what are they?, „Strategic Management Journal” 2000, vol. 21(10/11), s. 1105–1121.pl_PL
dc.referencesElzinga D.J., Horak T., Lee C.Y., Bruner C., Business process management: survey and methodology, „IEEE Transactions on Engineering Management” 1995, vol. 42(2), s. 119–128.pl_PL
dc.referencesFalkowski A., Francuz P., Model, badanie, eksperyment, analiza danych, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 1994.pl_PL
dc.referencesFarsi J.Y., Azizi M., Espahbod S., The Role of Process Maturity on Innovation and Performance of Entrepreneurial Opportunistic Organizations: A Case Study on Nano Firms, „Journal of Entrepreneurship and Innovation Management” 2013, vol. 2(1), s. 51–70.pl_PL
dc.referencesFeldbacher P., Suppan P., Schweiger C., Singer R., Business Process Management: A Survey among Small and Medium Sized Enterprises, S-BPM ONE, Springer, Berlin 2011.pl_PL
dc.referencesFisher D., The business process maturity model – a practical approach for identifying opportunities for optimization, 2004, http://www.bptrends.com/publicationfiles/10–04%20ART%20 BP%20Maturity%20Model%20-%20Fisher.pdf (dostęp: 18.01.2018).pl_PL
dc.referencesFlamholtz E.G., Randle Y., Growing pains: Transitioning from an entrepreneurship to a professionally managed firm, John Wiley & Sons, Hoboken 2012.pl_PL
dc.referencesFornell C., Johnson M.D., Anderson F.W., Chia J., Bryant B.E., The American customer satisfaction index: Nature, purpose and findings, „Journal of Marketing” 1996, vol. 60(4), s. 7–18pl_PL
dc.referencesFornell C., Larcker D.F., Evaluating Structural Equation Models with Unobservable Variables and Measurement Error, „Journal of Marketing Research” 1981, vol. 18(2), s. 39–50.pl_PL
dc.referencesForstner E., Kamprath N., Röglinger M., Capability development with process maturity models – Decision framework and economic analysis, „Journal of Decision Systems” 2014, vol. 23(2), s. 127–150.pl_PL
dc.referencesFoss N.J., Scientific progress in strategic management: the case of the resource-based view, „International Journal of Learning and Intellectual Capital” 2007, vol. 4(1–2), s. 29–46.pl_PL
dc.referencesFoster G., Gupta M., Marketing, cost management and management accounting, „Journal of Management Accounting Research” 1994, vol. 6(3), s. 43–77.pl_PL
dc.referencesFraser P., Moultrie J., Gregory M., The use of maturity models/grids as a tool in assessing product development capability, Engineering Management Conference IEMC 2002, IEEE, Cambridge 2002.pl_PL
dc.referencesFrick N., Küttner T.F., Schubert P., Assessment Methodology for a Maturity Model for Interorganizational Systems – The Search for an Assessment Procedure. System Sciences HICSS 2013, IEEE, Wailea 2013.pl_PL
dc.referencesGabryelczyk R., Does Grade Level Matter for the Assessment of Business Process Management Maturity?, „Nase Gospodarstwo” 2016, vol. 62(2), s. 3–11.pl_PL
dc.referencesGajda J.B., Modele strukturalne w ekonomii i zarządzaniu, „Problemy Zarządzania” 2009, vol. 7(4), s. 35–41.pl_PL
dc.referencesGarcía-Mireles G.A., Moraga M.A., García F., Development of maturity models: a systematic literature review, EASE 2012.pl_PL
dc.referencesGarson G.D., Structural equation modelling, Statistical Associates Publishing, Asheboro 2009.pl_PL
dc.referencesGartner, Gartner worldwide survey of more than 2500 CIOs, 2014, http://www.gartner.com/ (dostęp: 14.02.2018).pl_PL
dc.referencesGębczyńska A., Bujak A., Assessment of the degree of process approach implementation in Polish businesses, „The TQM Journal” 2017, vol. 29(1), s. 118–132.pl_PL
dc.referencesGębczyńska A., Jagodziński J., Analiza korzyści wynikających z wdrożenia zarządzania procesami w aspekcie poziomu dojrzałości, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu” 2017, nr 463, s. 147–157.pl_PL
dc.referencesGębczyńska M., Wymiary systemu pomiaru efektywności w małych i średnich przedsiębiorstwach, „Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie” 2016, nr 89, s. 135–145.pl_PL
dc.referencesGlavan L., Understanding process performance measurement systems, „Business Systems Research” 2011, vol. 2(2), s. 25–38.pl_PL
dc.referencesGoldenson D., Gibson D.L., Demonstrating the impact and benefits of CMMI: an update and preliminary results, Software Engineering Institute, Special Report, 2003, http://resources.sei.cmu.edu/library/asset-view.cfm?assetid=6365 (dostęp: 19.07.2017).pl_PL
dc.referencesGottschalk P., Maturity levels for interoperability in digital government, „Government Information Quarterly” 2009, vol. 26(1), s. 75–81.pl_PL
dc.referencesGovindarajan V., Fisher J., Strategy, control systems, and resource sharing: Effects on business-unit performance, „Academy of Management Journal” 1990, vol. 33(2), s. 259–285.pl_PL
dc.referencesGrajewski P., Koncepcja struktury organizacji procesowej, Dom Organizatora, Toruń 2003.pl_PL
dc.referencesGrajewski P., Organizacja procesowa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesGrajewski P., Organizacja procesowa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2016.pl_PL
dc.referencesGrajewski P., Procesowe zarządzanie organizacją, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesGrajewski P., Uwarunkowania implementacji procesów do organizacji, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu” 2009, nr 52, s. 381–388.pl_PL
dc.referencesGrajewski P., Nogalski B., Potencjalne źródła niesprawności w organizacji procesowej, [w:] M. Romanowska, M. Trocki (red.), Podejście procesowe w zarządzaniu, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesGrant R.M., The resource-based theory of competitive advantage: Implication for strategy formulation, „California Management Review” 1991, vol. 33(3), s. 114–135.pl_PL
dc.referencesGreber T., Statystyczne sterowanie procesami – doskonalenie jakości z pakietem Statistica, Stat Soft, Kraków 2000.pl_PL
dc.referencesGreen F.B., Amenkhienan F., Johnson G., Performance Measures and JIT, „Strategic Finance” 1991, vol. 72(8), s. 50–53.pl_PL
dc.referencesGreiner L.E., Evolution and revolution as organizations grow, „Harvard Business Review” 1972, vol. 50(4), s. 37–46.pl_PL
dc.referencesGrela G., Ocena poziomu dojrzałości procesowej organizacji, „Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy” 2013, nr 35, s. 169–181.pl_PL
dc.referencesGriffin R.W., Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa 1996.pl_PL
dc.referencesGulledge Jr T.R., Sommer R.A., Business process management: public sector implications, „Business Process Management Journal” 2002, vol. 8(4), s. 364–376.pl_PL
dc.referencesHaffer R., Samoocena i pomiar wyników działalności w systemach zarządzania przedsiębiorstw: w poszukiwaniu doskonałości biznesowej, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2011.pl_PL
dc.referencesHair J., Black W., Babin B., Anderson R., Multivariate data analysis. A global perspective, Pearson, London 2010.pl_PL
dc.referencesHall R.E., Taylor J.B., Makroekonomia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.pl_PL
dc.referencesHałas J., Przedstawienie i porównanie wybranych modeli rozwoju organizacji. „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu” 2016, nr 444, s. 190–198.pl_PL
dc.referencesHammer M., Reengineering work: don’t automate, obliterate, „Harvard Business Review” 1990, vol. 68(4), s. 104–112.pl_PL
dc.referencesHammer M., The Process Audit, „Harvard Business Review” 2007, vol. 85(4), s. 111–123.pl_PL
dc.referencesHammer M., The superefficient company, „Harvard Business Review” 2001, vol. 79(8), s. 82–93.pl_PL
dc.referencesHammer M., Champy J., Reengineering the Corporation: A Manifesto for Business Revolution, Harper Business, New York 1993.pl_PL
dc.referencesHammer M., Champy J., Reengineering the Corporation: Manifesto for Business Revolution, Harper Collins Publishers, New York 2009.pl_PL
dc.referencesHamrol A., Strategie i praktyki sprawnego działania, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2015.pl_PL
dc.referencesHarmon P., Business Process Change: A Guide for Business Managers and BPM and Six Sigma Professionals, Morgan Kaufmann, Burlington 2007.pl_PL
dc.referencesHarmon P., Business Process Change: A Manager’s Guide to Improving, Redesigning, and Automating Processes, Morgan Kaufmann Publishers, San Francisco 2003.pl_PL
dc.referencesHarmon P., Evaluating an organization’s business process maturity, 2004, http://simprocess.com/pdf/BPtrendLevelEval1to5.pdf (dostęp: 18.01.2018).pl_PL
dc.referencesHarmon P., Governance and Maturity, 2008, https://www.bptrends.com/governance-and-maturity/ (dostęp: 12.09.2017).pl_PL
dc.referencesHarmon P., Process maturity models, 2009, http://www.bptrends.com/publicationfiles/spotlight_051909.pdf (dostęp: 24.11.2017).pl_PL
dc.referencesHarmon P., Wolf C., The State of Business Process Management, 2014, http://www.bptrends.com/bpt/wp-content/uploads/BPTrends-State-of-BPM-Survey-Report.pdf (dostęp: 6.02.2018).pl_PL
dc.referencesHarmon P., Wolf C., The state of business process management, 2016, https://www.bptrends. com/bptrends-surveys/ (dostęp: 18.12.2017).pl_PL
dc.referencesHarrington H.J., Business process improvement, McGraw-Hill, New York 1991.pl_PL
dc.referencesHarrison J.M., Holloway C.A., Patell J.M., Measuring delivery performance: A case study from the semiconductor industry, Harvard Business School Press, Boston 1990.pl_PL
dc.referencesHarry M., Shroeder R., Sześć sigma, wykorzystanie programu jakości do poprawy wyników finansowych, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2001.pl_PL
dc.referencesHawkins D.I., Tull D.S., Marketing research: Measurement & method, Pearson, New York 1993.pl_PL
dc.referencesHayes R., Wheelwright S. C., Clark K.B., Restoring our Competitive Edge: Competing through Manufacturing, Free Press, New York 1988.pl_PL
dc.referencesHelfat C.E., Peteraf M.A., The dynamic resource-based view: Capability lifecycles, „Strategic Management Journal” 2003, vol. 24(10), s. 997–1010.pl_PL
dc.referencesHendricks K.B., Singhal V.R., Stratman J.K., The impact of enterprise systems on corporate performance: A study of ERP, SCM, and CRM system implementations, „Journal of Operations Management” 2007, vol. 25(2), s. 65–82.pl_PL
dc.referencesHernaus T., Pejić Bach M., Bosilj Vukšić V., Influence of strategic approach to BPM on financial and non-financial performance, „Baltic Journal of Management” 2012, vol. 7(4), s. 376–396.pl_PL
dc.referencesHeskett J.L., Jones T.O., Loveman G.W., Sasser Jr W.E., Schlesinger L.A., Putting the service – profit chain to work, „Harvard Business Review” 1994, vol. 72(2), s. 164–174.pl_PL
dc.referencesHevner A.R., March S.T., Park J., Ram S., Design science in information systems research, „MIS Quarterly” 2004, vol. 28(1), s. 75–105.pl_PL
dc.referencesHoogland J.J., Boomsma A., Robustness studies in covariance structure modeling: An overview and a meta-analysis, „Sociological Methods & Research” 1998, vol. 26(3), s. 329–367.pl_PL
dc.referencesHouy C., Fettke P., Loos P., Empirical research in business process management-analysis of an emerging field of research, „Business Process Management Journal” 2010, vol. 16(4), s. 619–661.pl_PL
dc.referencesHoyle R.H. (ed.), Statistical strategies for small sample research, Sage, London 1999.pl_PL
dc.referenceshttps://mfiles.pl/pl/index.php/Artefakt (dostęp: 3.01.2018).pl_PL
dc.referenceshttps://mfiles.pl/pl/index.php/Reengineering (dostęp: 28.12.2017).pl_PL
dc.referenceshttps://mfiles.pl/pl/index.php/Six_sigma (dostęp: 28.12.2017).pl_PL
dc.referenceshttps://mfiles.pl/pl/index.php/Zarządzanie_przez_jakość (dostęp: 28.12.2017)pl_PL
dc.referenceshttps://www.gartner.com (dostęp: 14.02.2018)pl_PL
dc.referencesHumphrey W.S., Characterizing the software process: A maturity framework, Carnegie Mellon University/Software Engineering Institute, Pittsburgh 1987.pl_PL
dc.referencesHumphrey W.S., Characterizing the software process: a maturity framework, „IEEE Software” 1988, vol. 5(2), s. 73–79.pl_PL
dc.referencesHung R.Y.-Y., H., Business process management as competitive advantage: a review and empirical study, „Total Quality Management & Business Excellence” 2006, vol. 17(1), s. 21–40.pl_PL
dc.referencesHys K., Wybrane modele dojrzałości systemu zarządzania jakością w organizacji, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu” 2016, nr 421, s. 175–186.pl_PL
dc.referencesHyvönen J., Strategy, performance measurement techniques and information technology of the firm and their links to organisational performance, „Management Accounting Research” 2007, vol. 18(3), s. 343–366.pl_PL
dc.referencesInaganti S., Aravamudan S., SOA maturity model, 2007, http://www.bptrends.com/publicationfiles/04–07-ART-The%20SOA%20MaturityModel-Inagantifinal.pdf (dostęp: 19.05.2011).pl_PL
dc.referencesIndulska M., Recker J., Rosemann M., Green P., Business process modelling: Current issues and future challenges. In International Conference on Advanced Information Systems Engineering, Springer, Berlin 2009.pl_PL
dc.referencesIttner C.D., Does measuring intangibles for management purposes improve performance? A review of the evidence, Accounting & Business Research” 2008, vol. 38(3), s. 261–272.pl_PL
dc.referencesIttner C.D., Larcker D.F., Quality strategy, strategic control systems, and organizational performance, „Accounting, Organizations and Society” 1997, vol. 22(3/4), s. 295–314pl_PL
dc.referencesIttner C.D., Larcker D.F., Nagar V., Rajan M.V., Supplier selection, monitoring practices and firm performance, „Journal of Accounting and Public Policy” 1999, vol. 18(3), s. 253–281.pl_PL
dc.referencesIversen J., Nielsen P.A., Norbjerg J., Situated assessment of problems in software development, „Database for Advances in Information Systems” 1999, vol. 30(2), s. 66–81.pl_PL
dc.referencesIwasiewicz A., Zarządzanie jakością, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa–Kraków 1999.pl_PL
dc.referencesJanssen K.J., Revesteyn P., Business processes management in the Netherlands and Portugal: The effect of BPM maturity on BPM performance, „Journal of International Technology and Information Management” 2015, vol. 24(1), Article 3.pl_PL
dc.referencesJarrar Y.F., Zairi M., Internal transfer of best practice for performance excellence: a global survey, „Benchmarking: An International Journal” 2000, vol. 7(4), s. 239–246.pl_PL
dc.referencesJasińska J., Zmiany w organizacjach: sprawne zarządzanie, sytuacje kryzysowe i warunki osiągania sukcesu, Wydawnictwo Frel, Warszawa 2015.pl_PL
dc.referencesJaworska E., Pomiar dokonań w obszarze społecznego aspektu odpowiedzialności przedsiębiorstwa wobec pracowników, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu” 2015, vol. 398, s. 179–188.pl_PL
dc.referencesJeston J., Nelis J., Business process management: practical guidelines to successful implementations, Butterworth-Heinemann, Oxford 2006.pl_PL
dc.referencesJohnson H.T., Activity-based information: A blueprint for world – class management accounting, „Strategic Finance” 1988, vol. 69(12), s. 23–36.pl_PL
dc.referencesJohnson H.T., Kaplan R.S., Relevance Lost: The Rise and fall of Management Accounting, Harvard Business School Press, Boston 1987.pl_PL
dc.referencesJöreskog K.G., Sorbom D., Advances in Factor analysis and Structural Equation models, Abt Books, Cambridge 1979.pl_PL
dc.referencesJuchniewicz M., Analiza czynników kształtujących poziom i strukturę dojrzałości projektowej organizacji w Polsce, [w:] P. Wyrozębski, M. Juchniewicz, W. Metelski (red.), Wiedza, dojrzałość, ryzyko w zarządzaniu projektami. Wyniki badań, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesKaczmarczyk S., Badania marketingowe: podstawy metodyczne, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2014.pl_PL
dc.referencesKafel P., Sikora T., The level of management maturity in the Polish food sector and its relation to financial performance, „Total Quality Management & Business Excellence” 2014, vol. 25(5–6), s. 650–663.pl_PL
dc.referencesKalinowski T.B., Modele oceny dojrzałości procesów, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica” 2011, nr 258(2), s. 173–187pl_PL
dc.referencesKalinowski T.B., Wpływ dojrzałości procesowej na efektywność organizacji, „Marketing i Rynek” 2015, nr 5(2), s. 1023–1039.pl_PL
dc.referencesKania K., Doskonalenie zarządzania procesami biznesowymi w organizacji z wykorzystaniem modeli dojrzałości i technologii informacyjno-komunikacyjnych, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Katowice 2013.pl_PL
dc.referencesKannengiesser U., Subsuming the BPM life cycle in an ontological framework of designing, CAiSE Workshop Proceedings, LNBIP, 2008.pl_PL
dc.referencesKaplan R.S., Norton D.P., Strategiczna karta wyników. Jak przełożyć strategię na działanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesKaplan R.S., Norton D.P., Strategy Maps – Converting Intangible Assets into Tangible Outcomes, Harvard Business School Press, Boston 2004.pl_PL
dc.referencesKaplan R.S., Norton D.P., The Balanced Scorecard – Translating Strategy into Action, Harvard Business School Press, Boston 1996.pl_PL
dc.referencesKaplan R.S., Norton D.P., The Strategy Focused Organization: How Balanced Scorecard Companies Thrive in the New Business Environment, Harvard Business School Press, Boston 2000.pl_PL
dc.referencesKarasiewicz K., Makrowski R., Modelowanie strukturalne z programem AMOS, SPSS Polska, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesKaraszewski R., TQM. Teoria i praktyka, Dom Organizatora, Toruń 2004.pl_PL
dc.referencesKazanjian R., Relation of dominant problems to stages of growth in technology-based new ventures, „Academy of Management Journal” 1988, vol. 31(2), s. 257–279.pl_PL
dc.referencesKazanjian R.K., Drazin R., An empirical test of a stage of growth progression model, „Management Science” 1989, vol. 35(12), s. 1489–1503.pl_PL
dc.referencesKeegan D.P., Eiler R.G., Jones C.R., Are your performance measures obsolete?, „Strategic Finance” 1989, vol. 70(12), s. 45–50.pl_PL
dc.referencesKettinger W.J., Teng J.T., Guha S., Business process change: a study of methodologies, techniques, and tools, „MIS Quarterly” 1997, vol. 21(1), s. 55–80.pl_PL
dc.referencesKihn L.A., Performance outcomes in empirical management accounting research. Recent developments and implications for future research, „International Journal of Productivity and Performance Management” 2010, vol. 59(5), s. 468–492.pl_PL
dc.referencesKing J.L., Kraemer K.L., Evolution and organizational information systems: an assessment of Nolan’s stage model, „Communications of the ACM” 1984, vol. 27(5), s. 466–475.pl_PL
dc.referencesKline P., A handbook of test construction, Methuen, New York 1986.pl_PL
dc.referencesKline P., Psychometrics and psychology, Academic Press, London 1979.pl_PL
dc.referencesKlingebiel N., Performancemeasurement& balanced scorecard, Verlag Vahlen, Munchen 2001.pl_PL
dc.referencesKohlbacher M., The effects of process orientation: a literature review, „Business Process Management Journal” 2010, vol. 16(1), s. 135–152.pl_PL
dc.referencesKohlegger M., Maier R., Thalmann S., Understanding maturitymodels. Results of a structured content analysis, Proceedings of I-KNOW 2009 and I-SEMANTICS 2009.pl_PL
dc.referencesKonarski R., Modelerównań strukturalnych. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesKorol J., Modele równań strukturalnych i sieci neuronowe w modelowaniu rozwoju zrównoważonego, Akademickie Wydawnictwo Ekonomiczne, Gorzów Wielkopolski 2005.pl_PL
dc.referencesKot M.S., Jakubowski J., Sokołowski A., Statystyka, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesKotarbiński T., Niektóre zagadnienia epistemologii pragmatycznej. Problemy efektywności badań naukowych. Materiały sympozjum naukoznawczego, WAP, Warszawa 1971.pl_PL
dc.referencesKowalak R., Mierniki dokonań w kokpitach menedżerskich przedsiębiorstwa, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu” 2016, nr 442, s. 213–221.pl_PL
dc.referencesKowalewski M., Systemy pomiaru dokonań przedsiębiorstwa, [w:] E. Nowak (red.), Pomiar i raportowanie dokonań przedsiębiorstwa, CeDeWu, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesKrzyżanowski L.J., O podstawach kierowania organizacjami inaczej: paradygmaty, modele, metafory, filozofia, metodologia, dylematy, trendy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.pl_PL
dc.referencesKueng P., Process performance measurement system: a tool to support process-based organizations, „Total Quality Management” 2000, vol. 11(1), s. 67–85.pl_PL
dc.referencesKumar V., Smart P.A., Maddern H., Maull R.S., Alternative perspectives on service quality and customer satisfaction: the role of BPM, „Internal Journal of Service Industry Management” 2008, vol. 19(2), s. 176–187.pl_PL
dc.referencesKuznets S., Economic Growth and Structure, Heinemann Educational Books, London 1965.pl_PL
dc.referencesLangfield-Smith K., Thorne H.T., Hilton R.W., Management Accounting: Information for Managing and Creating Value, McGraw-Hill Australia, North Ryde 2006.pl_PL
dc.referencesLee R.G., Dale B.G. Business process management: a review and evaluation, „Business Process Management Journal” 1998, vol. 4(3), s. 214–225.pl_PL
dc.referencesLevie J., Lichtenstein B.B., A terminal assessment of stages theory: Introducing a dynamic states approach to entrepreneurship, „Entrepreneurship Theory and Practice” 2010, vol. 34(2), s. 317–350.pl_PL
dc.referencesLew G., Pomiar dokonań relacji z klientami w przedsiębiorstwach handlowych, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu” 2015, nr 398, s. 289–297.pl_PL
dc.referencesLichtarski J., Profile orientacji w zarządzaniu przedsiębiorstwem i kształtujące je czynniki, [w:] H. Jagoda, J. Lichtarski (red.), Kierunki i dylematy rozwoju nauki i praktyki zarządzania przedsiębiorstwem, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław 2010.pl_PL
dc.referencesLlewellyn N., Armistead C., Business process management: Exploring social capital within processes, „International Journal of Service Industry Management” 2000, vol. 11(3), s. 225–243.pl_PL
dc.referencesLockamy III A., McCormack K., The development of a supply chain management process maturity model using the concepts of business process orientation, „Supply Chain Management: An International Journal” 2004, vol. 9(4), s. 272–278.pl_PL
dc.referencesLodhi A., Köppen V., Saake G., Business process modelling: Active research areas and challenges, Otto-von-Guericke University, Magdeburg 2011.pl_PL
dc.referencesLovelock C.H., Patterson P.G., Walker R.H., Services Marketing: An Asia-Pacific Perspective, Prentice Hall, Sydney 2001.pl_PL
dc.referencesLow J., The value creation index, „Journal of Intellectual Capital” 2000, vol. 1(3), s. 252–262.pl_PL
dc.referencesLuftman J., Assessing IT/business alignment, „Information Systems Management” 2003, vol. 20(4), s. 9–15.pl_PL
dc.referencesLynch R.L., Cross K.F., Measure up! The essential guide to measuring business performance, Mandarin, London 1992.pl_PL
dc.referencesŁukasiński W., Dojrzałość organizacji zarządzanej projakościowo, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2016.pl_PL
dc.referencesMaier A.M., Moultrie J., Clarkson P.J., Developing maturity grids for assessing organisational capabilities: Practitioner guidance, Proceedings of the 4th International Conference on Management Consulting, Academy of Management, MCD, Vienna 2009.pl_PL
dc.referencesMalik K., Ekonomiczno-ekologiczna efektywność gospodarowania w warunkach rynkowych, [w:] F. Piontek (red.), Ekonomia a rozwój zrównoważony. Teoria i kształcenie, Wydawnictwo Ekonomia i Środowisko, Białystok 2001.pl_PL
dc.referencesMarch S.T., Smith G., Design and natural science research on information technology, „Decision Support Systems” 1995, vol. 15(4), s. 251–266.pl_PL
dc.referencesMarr B., Adams C., The balanced scorecard and intangible assets: Similar ideas, unaligned concepts, „Measuring Business Excellence” 2004, vol. 8(3), s. 18–27.pl_PL
dc.referencesMarsh H.W., Hau K.T., Confirmatory factor analysis: Strategies for small sample sizes, „Statistical Strategies for Small Sample Research” 1999, no. 1, s. 251–284.pl_PL
dc.referencesMarsh H.W., Hocevar D., Application of confirmatory factor analysis to the study of self-concept: Firstand higher order factor models and their invariance across groups, „Psychological Bulletin” 1985, vol. 97(3), s. 562–582.pl_PL
dc.referencesMartensen A., Dahlgaard J.J., Park-Dahlgaard S. M., Grønholdt L., Measuring and diagnosing innovation excellence – simple contra advanced approaches: a Danish study, „Measuring Business Excellence” 2007, vol. 11(4), s. 51–65.pl_PL
dc.referencesMartyniak Z., Nowe metody i koncepcje zarządzania, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Kraków 2002.pl_PL
dc.referencesMaslow A., Motivation and Personality, Harper, New York 1954.pl_PL
dc.referencesMatolcsy Z.P., Booth P., Wieder B., Economic Benefits of Enterprise Resource Planning Systems: Some Empirical Evidence, „Accounting and Finance” 2005, vol. 45, s. 439–456.pl_PL
dc.referencesMaull R.S., Tranfield D.R., Maull W., Factors characterising the maturity of BPR programmes, „International Journal of Operations & Production Management” 2003, vol. 23(6), s. 596–624.pl_PL
dc.referencesMayntz R., Lipnik W., Holm K., Hübner P., Wprowadzenie do metod socjologii empirycznej, PWN, Warszawa 1985.pl_PL
dc.referencesMazur Z., Zarządzanie procesami w systemach wytwarzania, Uczelniane Wydawnictwo Naukowo-Dydaktyczne AGH, Kraków 2007.pl_PL
dc.referencesMcCormack K., Business Process Maturity – Theory and Application, Booksurge Publishing, Charleston 2007.pl_PL
dc.referencesMcCormack K.P., Johnson W.C., Business process orientation: Gaining the e-business competitive advantage, CRC Press, Boca Raton 2001.pl_PL
dc.referencesMcCormack K.P., Johnson W.C., Supply chain networks and business process orientation: advanced strategies and best practices, CRC Press, Boca Raton 2003.pl_PL
dc.referencesMcCormack K., Willems J., van den Bergh J., Deschoolmeester D., Willaert P., Stemberger M.I., Skrinjar R., Trkman P., Ladeira M.B., Valadares de Oliveira M.P., Vuksic V.B. Vlahovic N., A global investigation of key turning points in business process maturity, „Business Process Management Journal” 2009, vol. 15(5), s. 792–815.pl_PL
dc.referencesMcIver J., Carmines E.G., Unidimensional scaling, Sage, New York 1981.pl_PL
dc.referencesMelville N., Kraemer K., Gurbaxani V., Review: Information Technology and Organizational Performance: An Integrative Model of IT Business Value, „MIS Quarterly” 2004, vol. 28(2), s. 283–322.pl_PL
dc.referencesMettler T., Rohner P., Situational Maturity Models as Instrumental Artifacts for Organizational Design, DESRIST 2009 Proceedings.pl_PL
dc.referencesMettler T., Rohner P., Winter R., Towards a classification of maturity models in information systems. Management of the interconnected world, Physica-Verlag HD, Heidelberg 2010.pl_PL
dc.referencesMichalak J., Pomiar dokonań: od wyniku finansowego do Balanced Scorecard, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesMikołajczyk Z., Metody i techniki zarządzania w zarządzaniu procesowym (na tle XX-wiecznej literatury przedmiotu), [w:] M. Romanowska, M. Trocki (red.), Podejście procesowe w zarządzaniu, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 2004, s. 227–233.pl_PL
dc.referencesMikołajczyk Z., Procesy zarządzania zmianami – założenia teoretyczne a praktyka polskich przedsiębiorstw, [w:] Instrumenty zarządzania we współczesnym przedsiębiorstwie (materiały konferencyjne), Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań 1997.pl_PL
dc.referencesMitręga M., Dynamiczne zdolności – wzloty i upadki paradygmatu strategii, „Studia i Prace WNEiZ US” 2017, nr 48, s. 55–64.pl_PL
dc.referencesMosconi W., McNair C.J., Measuring performance in an advanced manufacturing environment, „Strategic Finance” 1987, vol. 69(1), s. 28–31.pl_PL
dc.referencesMuehlen M. zur, Ho D.T.-Y., Risk management in the BPM lifecycle, [w:] C.J. Bussler, A. Haller, BPM 2005 international workshops, BPI, BPD, ENEI, BPRM, WSCOBPM, BPS, Springer, Berlin 2006.pl_PL
dc.referencesMuhanna W.A., Barney J.B., Information Technology and the Performance of the Customer Service Process: A Resource-Based Analysis, „MIS Quarterly” 2005, vol. 29(4), s. 625–652.pl_PL
dc.referencesMuthén L.K., Muthén B.O., How to use a Monte Carlo study to decide on sample size and determine power, „Structural Equation Modeling” 2002, vol. 9(4), s. 599–620.pl_PL
dc.referencesNajmi M., Rigas J., Fan I.S., A framework to review performance measurement systems, „Business Process Management Journal” 2005, vol. 11(2), s. 109–122.pl_PL
dc.referencesNalewajko E., Niektóre teoretyczne ujęcia efektywności organizacyjnej (studium literatury), „Organizacja i Kierowanie” 1983, nr 31(1), s. 222–233.pl_PL
dc.referencesNave D., How to compare six sigma, lean and the theory of constraints. A framework for choosing what’s best for your organization, „Quality Progress” 2002, vol. 35(3), s. 73–78.pl_PL
dc.referencesNeely A. (ed.), Business Performance Measurement: Unifying Theory and Integrating Practice, Cambridge University Press, New York 2007.pl_PL
dc.referencesNeely A.D., Adams C., Kennerley M., The performance prism: The scorecard for measuring and managing business success, Financial Times/Prentice Hall, London 2002.pl_PL
dc.referencesNeely A., Gregory M., Platts K., Performance measurement system design: a literature review and research agenda, „International Journal of Operations & Production Management” 1995, vol. 15(4), s. 80–116.pl_PL
dc.referencesNelson R.R., Winter S.G., An Evolutionary Theory of Economic Change, Harvard University Press, Cambridge 1982.pl_PL
dc.referencesNetjes M., Reijers H.A., Aalst W.M. van der, Supporting the BPM life-cycle with FileNet, CAiSE workshop proceedings, Namur University Press, Namur 2006.pl_PL
dc.referencesNeubauer T., An empirical study about the status of business process management, „Business Process Management Journal” 2009, vol. 15(2), s. 166–183.pl_PL
dc.referencesNita B., Rola rachunkowości zarządczej we wspomaganiu zarządzania dokonaniami przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław 2009.pl_PL
dc.referencesNolan R.L., Managing the computer resource: a stage hypothesis, „Communications of the ACM” 1973, vol. 16(7), s. 399–405.pl_PL
dc.referencesNolan R.L., Managingthecrisis in dataprocessing, „Harvard Business Review” 1979, vol. 57(2), s. 115–126.pl_PL
dc.referencesNosowski A., Zarządzanie procesami w instytucjach finansowych, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2010pl_PL
dc.referencesNowosielski S., Dojrzałość procesowa a wyniki ekonomiczne organizacji, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu” 2012, nr 264, s. 354–369.pl_PL
dc.referencesNowosielski S., Podejście procesowe w organizacjach, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław 2009.pl_PL
dc.referencesNowosielski S., Procesy i projekty w zarządzaniu zamianą organizacyjną, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu” 2017, nr 463, s. 67–86.pl_PL
dc.referencesNowosielski S. (red.), Procesy i projekty logistyczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław 2008.pl_PL
dc.referencesNunnally J.C., Introduction to psychological measurement, McGraw-Hill, New York 1970.pl_PL
dc.referencesNunnaly J.C., Bernstein I.H., Psychometric theory, McGraw-Hill, New York 1994.pl_PL
dc.referencesOakland J.S., Oakland on Quality Management, Elsevier Butterworth-Heinemann, Oxford 2004.pl_PL
dc.referencesOkręglicka M., Mynarzova M., Kaňa R., Business process maturity in small and medium-sized enterprises, „Polish Journal of Management Studies” 2015, vol. 12(1), s. 121–131.pl_PL
dc.referencesOsbert-Pociecha G., Relacje między efektywnością a elastycznością, „Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu” 2007, nr 1183, s. 339–352.pl_PL
dc.referencesPalmberg K., Exploring process management: are there any widespread models and definitions?, „The TQM Journal” 2009, vol. 21(2), s. 203–215.pl_PL
dc.referencesParmenter D., Key Performance Indicators. Developing, Implementing and Using Winnings KPIs, John Wiley & Sons, New Jersey 2010.pl_PL
dc.referencesPăunescu C., Acatrinei C., Managing maturity in process-based improvement organizations: a perspective of the Romanian companies, „Journal of Business Economics and Management” 2012, vol. 13(2), s. 223–241.pl_PL
dc.referencesPavlou P.A., El Sawy O.A., Understanding the elusive black box of dynamic capabilities, „Decision Sciences” 2011, vol. 42(1), s. 239–273.pl_PL
dc.referencesPenrose E.T., The Theory of the Growth of the Firm, Oxford University Press, New York 2009.pl_PL
dc.referencesPeteraf M.A., The cornerstones of competitive advantage: A resource-based view, „Strategic Management Journal” 1993, vol. 14(3), s. 179–191.pl_PL
dc.referencesPeters T.J., Management systems: The language of organizational character and competence, „Organizational Dynamics” 1980, vol. 9(1), s. 3–26.pl_PL
dc.referencesPeterson M., An Introduction to Decision Theory, Cambridge University Press, Cambridge 2009.pl_PL
dc.referencesPN-EN-ISO 9000: 2015 Systemy Zarządzania Jakością. Podstawy i terminologia, PKN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPN-EN-ISO 9004: 2010 Zarządzanie ukierunkowane na trwały sukces organizacji– Podejście wykorzystujące zarządzanie jakością, PKN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPöppelbuß J., Niehaves B., Simons A., Becker J., Maturity models in information systems research: Literature search and analysis, „CAIS” 2011, vol. 29(1), s. 1–15.pl_PL
dc.referencesPower B., Michael Hammer’s Process and Enterprise Maturity Model, 2007, http://www.bptrends.com/publicationfiles/07–07-ART-HammersPEMM-Power-final1.pdf (dostęp: 12.03.2017).pl_PL
dc.referencesPrananto A., McKay J., Marshall P., A study of the progression of e-business maturity in Australian SMEs: Some evidence of the applicability of the stages of growth for e-business model, PACIS 2003 Proceedings, 2003.pl_PL
dc.referencesPritchard J.P., Armistead C., Business process management – lessons from European business, „Business Process Management Journal” 1999, vol. 5(1), s. 10–35.pl_PL
dc.referencesProcesowcy.pl, Dojrzałość procesowa polskich organizacji 2010, 2010, http://procesowcy.pl (dostęp: 20.04.2010).pl_PL
dc.referencesProcesowcy.pl, Dojrzałość procesowa polskich organizacji 2013, 2013, http://procesowcy.pl/dojrzalosc-procesowa-polskich-organizacji_2013/ (dostęp: 15.12.2017).pl_PL
dc.referencesProcesowcy.pl, Dojrzałość procesowa polskich organizacji 2016, 2016, http://procesowcy.pl/dojrzalosc-procesowa-2016/ (dostęp: 15.12.2017).pl_PL
dc.referencesProcess Renewal Group Polska, Dojrzałość procesowa organizacji w Polsce, 2013, http://prgpolska.pl/ (dostęp: 15.12.2017).pl_PL
dc.referencesPrzelaskowski W., Modele ekonomiczne w świetle cybernetyki, PWN, Warszawa 1971.pl_PL
dc.referencesPszczołowski T., Dylematy sprawnego działania, Wiedza Powszechna, Warszawa 1982.pl_PL
dc.referencesPszczołowski T., Mała encyklopedia prakseologii i teorii zarządzania, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Warszawa 1978.pl_PL
dc.referencesPszczołowski T., Zasady sprawnego działania. Wstęp do prakseologii, Wiedza Powszechna, Warszawa 1982.pl_PL
dc.referencesQuinn R.E., Cameron K., Organizational life cycles and some shifting criteria of effectiveness, „Management Science” 1983, vol. 29(1), s. 35–51.pl_PL
dc.referencesRadosavljevic M., Assessment of process management maturity in developing countries based on SAW method, „Journal of Business Economics and Management” 2014, vol. 15(4), s. 599–614.pl_PL
dc.referencesRai A., Patnayakuni R., Patnayakuni N., Technology Investment and Business Performance, „Communications of the ACM” 1997, vol. 40(7), s. 89–97.pl_PL
dc.referencesRaschke R.L., Ingraham L.R., Business Process Maturity’s Effect on Performance, AMCIS 2010 Proceedings (paper 402), 2010.pl_PL
dc.referencesRavesteyn P., Zoet M., Spekschoor J., Loggen R., Is There Dependence Between Process Maturity and Process Performance?, „Communications of the IIMA” 2012, vol. 12(2), s. 5–26.pl_PL
dc.referencesReichheld F.F., The Loyalty Effect: The Hidden Force behind Growth, Profits and Lasting Value, Harvard Business School Press, Boston 1996.pl_PL
dc.referencesReichheld F.F., Sasser Jr W.E., Zero defections: Quality comes to services, „Harvard Business Review” 1990, vol. 68(5), s. 105–111.pl_PL
dc.referencesRigdon E.E., CFI contra RMSEA: A comparison of two fit indexes for structural equation modelling, „Structural Equation Modeling: A Multidisciplinary Journal” 1996, vol. 3(4), s. 369–379.pl_PL
dc.referencesRöglinger M., Pöppelbuß J., What makes a useful maturity model? A framework for general design principles for maturity models and its demonstration in business process management, Proceedings of 19th European Conference on Information Systems, Helsinki 2011.pl_PL
dc.referencesRöglinger M., Pöppelbuß J., Becker J., Maturity models in business process management, „Business Process Management Journal” 2012, vol. 18(2), s. 328–346.pl_PL
dc.referencesRohloff M., Advances in business process management implementation based on a maturity assessment and best practice exchange, „Information Systems and E-Business Management” 2010, vol. 9(3), s. 383–403.pl_PL
dc.referencesRohloff M., Case study and maturity model for business process management implementation, [w:] U. Dayal, J. Eder, J. Koehler, H.A. Reijers (eds.), Business Process Management, 7th International Conference, BPM 2009, Springer, Ulm 2009.pl_PL
dc.referencesRosemann M., The service portfolio of a BPM center of excellence, [w:] J. vom Brocke, M. Rosemann (eds.), Handbook on business process management 2, Springer, Berlin 2010.pl_PL
dc.referencesRosemann M., Brocke J. vom, The six core elements of business process management, [w:] J. vom Brocke, M. Rosemann (eds.), Handbook on business process management, Springer, Berlin 2015.pl_PL
dc.referencesRosemann M.T., De Bruin T., A model for measuring business process management maturity, Proceedings of the 13th European Conference on Information Systems, Regensburg 2005.pl_PL
dc.referencesRosemann M., De Bruin T., Application of a holistic model for determining BPM maturity, 2005, https://www.bptrends.com/publicationfiles/02–05%20WP%20Application%20of%20 a%20Holistic%20Model-%20Rosemann-Bruin%20-%E2%80%A6.pdf (dostęp: 23.10.2017).pl_PL
dc.referencesRosemann M., De Bruin T., Hueffner T., A model for business process management maturity, ACIS 2004 Proceedings.pl_PL
dc.referencesRosemann M., Vessey I., Toward Improving the Relevance of Information Systems Research to Practice: The Role of Applicability Checks, „MIS Quarterly” 2008, vol. 32(1), s. 1–22.pl_PL
dc.referencesRummler-Brache Group, Business process management in US firms today, 2004, http://rummler-brache.com/upload/files/PPI_Research_Results.pdf (dostęp: 18.01.2018).pl_PL
dc.referencesRummler G., Brache A., Improving Performance: How to Manage the White Space on the Organization Chart, Jossey-Bass, San Francisco 1990.pl_PL
dc.referencesRummler G., Brache A., Podnoszenie efektywności organizacji, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2000.pl_PL
dc.referencesSaeed K.A., Malhotra M.K., Grover V., Examining the Impact of Interorganizational Systems on Process Efficiency and Sourcing Leverage in Buyer-Supplier Dyads, „Decision Sciences” 2005, vol. 36(3), s. 365–396.pl_PL
dc.referencesSagan A., Badania marketingowe – podstawowe kierunki, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 1998.pl_PL
dc.referencesSagan A., Model pomiarowy satysfakcji i lojalności, StatSoft Polska, Kraków 2003.pl_PL
dc.referencesScheel H. von, Rosing G. von, Skurzak K., Hove M., BPM and Maturity Models, [w:] M. von Rosing, A.W. Scheer, H. von Scheel (eds.), The Complete Business Process Handbook, Morgan Kaufmann, Boston 2015.pl_PL
dc.referencesScheer A.-W., Brabaender E., BPM governance. The process of business process management, IDS Scheer AG, Saarbruecken 2009.pl_PL
dc.referencesScheer A.-W., Brabaender E., The process of business process management, [w:] J. vom Brocke, M. Rosemann (eds.), Handbook on business process management 2, Springer, Berlin 2010.pl_PL
dc.referencesSchonberger R.J., Knod Jr E.M., SynchroService! An Innovative way to Build a Dynasty of Customers, Richard Irwin, New York 1994.pl_PL
dc.referencesScott J.E., Mobility, business process management, software sourcing, and maturity model trends: propositions for the IS organization of the future, „Information Systems Management” 2007, vol. 24(2), s. 139–145.pl_PL
dc.referencesSenkus P., Zarządzanie i dowodzenie z wykorzystaniem orientacji procesowej. Sektor prywatny, sektor publiczny, sektor non profit, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesShewhart W.A., Deming W.E., Statistical method from the viewpoint of quality control, Courier Corporation, New York 1939.pl_PL
dc.referencesShih T.H., Fan X., Comparing response rates in e-mail and paper surveys: A meta-analysis, „Educational Research Review” 2009, vol. 4(1), s. 26–40.pl_PL
dc.referencesSidorova A., Isik O., Business process research: a cross-disciplinary review, „Business Process Management Journal” 2010, vol. 16(4), s. 566–597.pl_PL
dc.referencesSiegel S., Castellan N.J., Nonparametric statistics for the behavioral sciences, McGraw-Hill, New York 1988.pl_PL
dc.referencesSilvestro R., Westley C., Challenging the paradigm of the process enterprise: a case-study analysis of BPR implementation, „Omega” 2002, vol. 30(3), s. 215–225.pl_PL
dc.referencesSim K.L., Killough L.N., The performance effects of complementarities between manufacturing practices and management accounting systems, „Journal of Management Accounting Research” 1998, no. 10, s. 325–346.pl_PL
dc.referencesSimms J., Business: Corporate social responsibility – you know it makes sense, „Accountancy” 2002, vol. 130(1311), s. 48–50.pl_PL
dc.referencesSimons R., Performance measurement and control systems for implementing strategy, Prentice Hall, New Jersey 2000.pl_PL
dc.referencesSink D.S., Productivity management: planning, measurement and evaluation, control, and improvement, John Wiley & Sons, New Jersey 1985.pl_PL
dc.referencesSink D.S., Tuttle T. C., Planning and measurement in your organization of the future, Industrial Engineering and Management Press, Norcross 1989.pl_PL
dc.referencesSkoczylas W., Wskaźniki i systemy wskaźników ekonomicznych w pomiarze dokonań przedsiębiorstw, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2013.pl_PL
dc.referencesSkrzypek E., Dojrzałość jakościowa a wyniki przedsiębiorstw zorientowanych projakościowo, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesSkrzypek E., Jakość i efektywność, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2002.pl_PL
dc.referencesSkrzypek E., Hofman M., Zarządzanie procesami w przedsiębiorstwie: identyfikowanie, pomiar, usprawnianie, Wolters Kluwer, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesSliż P., Dojrzałość procesowa organizacji – wyniki badań empirycznych, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu” 2016, nr 421, s. 520–542.pl_PL
dc.referencesSłownik języka polskiego, t. I: A–K, PWN, Warszawa 1978.pl_PL
dc.referencesSłownik języka polskiego PWN, 2014, http://sjp.pwn.pl/sjp/dojrzaly;2452975.html (dostęp: 12.06.2017).pl_PL
dc.referencesSmart P.A., Maddern H., Maull R.S., Understanding business process management: implications for theory and practice, „British Journal of Management” 2009, vol. 20(4), s. 491–507.pl_PL
dc.referencesSmith H., Fingar P., Business process management: the third wave, Meghan-Kiffer Press, Tampa 2003.pl_PL
dc.referencesSobańska I., Czarnecki J., Wnuk-Pel T., Rachunek kosztów i rachunkowość zarządcza, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2003.pl_PL
dc.referencesSoftware Engineering Institute/Carnegie Mellon University, ASystems Engineering. Capability Maturity Model, Version 1.1, 1995, https://www.sei.cmu.edu/reports/95mm003.pdf (dostęp: 5.01.2018)pl_PL
dc.referencesSoftware Engineering Institute/Carnegie Mellon University, Capability Maturity Model for Acquisition, Version 1.3, 2010, https://www.sei.cmu.edu/reports/10tr032.pdf (dostęp: 11.01.2018).pl_PL
dc.referencesSoftware Engineering Institute/Carnegie Mellon University, Capability Maturity Model for Development, Version 1.3, 2010, https://resources.sei.cmu.edu/asset_files/TechnicalReport/2010_005_001_15287.pdf (dostęp: 11.01.2018).pl_PL
dc.referencesSoftware Engineering Institute/Carnegie Mellon University, Capability Maturity Model for Services, Version 1.3, 2010, https://www.sei.cmu.edu/reports/10tr034.pdf (dostęp: 11.01.2018).pl_PL
dc.referencesSoftware Engineering Institute/Carnegie Mellon University, Integrated Product Development Capability Maturity Model, Version 1.3, 2010, https://resources.sei.cmu.edu/asset_files/TechnicalReport/2010_005_001_15287.pdf (dostęp: 5.01.2018).pl_PL
dc.referencesSoftware Engineering Institute/Carnegie Mellon University, People Capability Maturity Model, Version 2.0, 2009, https://www.sei.cmu.edu/reports/09tr003.pdf (dostęp: 5.01.2018)pl_PL
dc.referencesSoftware Engineering Institute/Carnegie Mellon University, Software Acquisition Capability Maturity Model, Version 1.03, 2002, https://resources.sei.cmu.edu/asset_files/TechnicalReport/2002_005_001_14036.pdf (dostęp: 5.01.2018).pl_PL
dc.referencesSpanyi A., Beyond Process Maturity to Process Competence, 2004, http://ww.bptrends.com/publicationfiles/06–04%20ART%20Dev%20Business%20Process%20Competence%20-%20Spanyi.pdf (dostęp: 18.01.2018)pl_PL
dc.referencesSroka W., Wykorzystanie modelu równań strukturalnych do oceny wpływu kapitału ludzkiego na sukces ekonomiczny przodujących gospodarstw karpackich, „Roczniki Nauk Rolniczych” 2009, seria G, vol. 96(4), s. 194–203.pl_PL
dc.referencesSteers R.M., Problems in the measurement of organizational effectiveness, „Administrative Science Quarterly” 1975, vol. 20(1), s. 546–558.pl_PL
dc.referencesSteiger J.H., Point estimation, hypothesis testing, and interval estimation using the RMSEA: Some comments and a reply to Hayduk and Glaser, „Structural Equation Modeling” 2000, vol. 7(2), s. 149–162.pl_PL
dc.referencesStewart T.A., Intellectual Capital: The New Wealth of Organizations, Doubleday, New York 1997.pl_PL
dc.referencesStewart T.A., The Wealth of Knowledge – Intellectual Capital and the Twenty – First Century Organization, Nicholas Brealey Publishing, London 2001.pl_PL
dc.referencesStraub D., Boudreau M.C., Gefen D., Validation guidelines for IS positivist research, „The Communications of the Association for Information Systems” 2004, vol. 13(24), s. 380–427.pl_PL
dc.referencesStrąk T., Modele dokonań jednostek sektora finansów publicznych, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesSveiby K.E., The New Organizational Wealth: Managing and Measuring Knowledge-Based Assets, Barrett-Kohler, San Francisco 1997.pl_PL
dc.referencesSysko-Romańczuk S., Rozwój przedsiębiorstwa jako rezultat jego wzrostu i sprawności procesów zarządzania, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2005.pl_PL
dc.referencesŠkrinjar R., Bosilj-Vukšić V., Indihar-Štemberger M., The impact of business process orientation on financial and non-financial performance, „Business Process Management Journal” 2008, vol. 14(5), s. 738–754.pl_PL
dc.referencesŠkrinjar R., Indihar-Štemberger M., Improving organizational performance by raising the level of business process orientation maturity: empirical test and case study. Information Systems Development, Springer, Boston 2009.pl_PL
dc.referencesŠkrinjar R., Indihar-Štemberger M., Hernaus T., The impact of business process orientation on organizational performance, Proceedings of the 2007 Informing Science and IT Education Joint Conference, Montreal 2007.pl_PL
dc.referencesTanaka J.S., Multifaceted Conception of Fit in Structural Equation Models, Sage, Newbury Park 1993.pl_PL
dc.referencesTang J., Pee L.G., Iijima J., Investigating the effects of business process orientation on organizational innovation performance, „Information & Management” 2013, vol. 50(8), s. 650–660.pl_PL
dc.referencesTangen S., An overview of frequently used performance measures, „Work Study” 2003, vol. 52(7), s. 347–354.pl_PL
dc.referencesTarasewicz R., Jak mierzyć efektywność łańcuchów dostaw?, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 2014.pl_PL
dc.referencesTarhan A., Turetken O., Ilisulu F., Business process maturity assessment: state of the art and key characteristics, Software Engineering and Advanced Applications, Funchal 2015.pl_PL
dc.referencesTarhan A., Turetken O., Reijers H.A., Business process maturity models: A systematic literature review, „Information and Software Technology” 2016, vol. 75, s. 122–134.pl_PL
dc.referencesTarhan A., Turetken O., Reijers H.A., Do mature business processes lead to improved performance? A review of literature for empirical evidence, Proceedings of the 23rd European Conference on Information Systems, Münster 2015.pl_PL
dc.referencesTeece D., Pisano G., The dynamic capabilities of firms: an introduction, „Industrial and Corporate Change” 1994, vol. 3(3), s. 537–556.pl_PL
dc.referencesTeece D.J., Pisano G., Shuen A., Dynamic capabilities and strategic management, „Strategic Management Journal” 1997, vol. 18(7), s. 509–533.pl_PL
dc.referencesTeo T.S., King W.R., Integration between business planning and information systems planning: an evolutionary-contingency perspective, „Journal of Management Information Systems” 1997, vol. 14(1), s. 185–214.pl_PL
dc.referencesThe Free Dictionary, http://www.thefreedictionary.com (dostęp: 26.01.2018).pl_PL
dc.referencesThorndike R.L., Hagen E.P., Measurement and evaluation in psychology and education, Wiley, New York 1977.pl_PL
dc.referencesTinsley H.E., Tinsley D.J., Uses of factor analysis in counseling psychology research, „Journal of Counseling Psychology” 1987, vol. 34(4), s. 414–425.pl_PL
dc.referencesTranfield D.R., Denyer D., Smart P., Towards a methodology for developing evidence-informed management knowledge by means of systematic review, „British Journal of Management” 2003, vol. 14(1), s. 207–222.pl_PL
dc.referencesTrkman P., The critical success factors of business process management, „International Journal of Information Management” 2010, vol. 30(2), s. 125–134.pl_PL
dc.referencesTrocki M., Nowoczesne zarządzanie projektami, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesTrzcieniecki J., Projektowanie systemów zarządzania, PWN, Warszawa 1980.pl_PL
dc.referencesUkko J., Managing through measurement: A framework for successful operative level performance measurement, PhD thesis at the Lappeenranta University of Technology, Lappeenranta 2009.pl_PL
dc.referencesUrbaniak M., Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesUrbanowska-Sojkin E., Ryzyko w wyborach strategicznych w przedsiębiorstwach, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesVan de Ven A.H., Poole M.S., Explaining development and change in organizations. „Academy of Management Review” 1995, vol. 20(3), s. 510–540.pl_PL
dc.referencesVan Loon H., Process assessment and improvement. A practical guide for managers, quality professionals and assessors, Springer, New York 2004.pl_PL
dc.referencesVan Looy A., Does IT matter for business process maturity? A comparative study on business process maturity models. On the Move to Meaningful Internet Systems, Springer, Berlin 2010.pl_PL
dc.referencesVan Looy A., Looking for a Fit for Purpose: Business Process Maturity Models from a User’s Perspective, [w:] G. Poels (eds.), Enterprise Information Systems of the Future, Springer, Berlin–Heidelberg 2013.pl_PL
dc.referencesVan Looy A., De Backer M., Poels G., A conceptual framework and classification of capability areas for business process maturity, „Enterprise Information Systems” 2014, vol. 8(2), s. 188–224.pl_PL
dc.referencesVan Looy A., De Backer M., Poels G., BPMM Smart-Selector, http://smart-selector.amyvanlooy.eu/ (dostęp: 15.02.2018).pl_PL
dc.referencesVan Looy A., De Backer M., Poels G., Defining business process maturity: A journey towards excellence, „Total Quality Management & Business Excellence” 2011, vol. 22(11), s. 1119–1137.pl_PL
dc.referencesVan Looy A., De Backer M., Poels G., Which maturity is being measured? A classification of business process maturity models, 5th SIKS/BENAIS Conference on Enterprise Information Systems (EIS 2010), Eindhoven 2010.pl_PL
dc.referencesVan Looy A., De Backer M., Poels G., Snoeck M., Case Studies in research: Choosing the right business process maturity model, „Information & Management” 2013, vol. 50, s. 466–488.pl_PL
dc.referencesVan Looy A., De Backer M., Poels G., Snoeck M., Choosing the right business process maturity model, „Information & Management” 2013, vol. 50(7), s. 466–488.pl_PL
dc.referencesVan Looy A., Poels G., Snoeck M., Evaluating business process maturity models, „Journal of the Association for Information Systems” 2017, vol. 18(6), s. 461–500.pl_PL
dc.referencesVeleva V., Ellenbecker M., Indicators of sustainable production: framework and methodology, „Journal of Cleaner Production” 2001, vol. 9(6), s. 519–549.pl_PL
dc.referencesVenkatraman N., Grant J.H., Construct measurement in organizational strategy research: A critique and proposal, „Academy of Management Review” 1986, vol. 11(1), s. 71–87.pl_PL
dc.referencesVlahovic N., Milanovic L., Skrinjar R., Turning points in Business Process Orientation maturity model: an East European survey, „WSEAS Transactions on Business and Economics” 2010, vol. 7(1), s. 22–32pl_PL
dc.referencesVukšić V.B., Štemberger M.I., Vugec D.S., Insights into BPM maturity in Croatian and Slovenian companies, IEEE Information and Communication Technology, Electronics and Microelectronics, MIPRO, Opatija 2017.pl_PL
dc.referencesWade M., Hulland J., The resource-based view and information systems research: Review, extension, and suggestions for future research, „MIS Quarterly” 2004, vol. 28(1), s. 107–142.pl_PL
dc.referencesWalanus A., Zdolność procesu, https://media.statsoft.pl/_old_dnn/downloads/zdolnosc_procesu.pdf (dostęp: 24.01.2018).pl_PL
dc.referencesWalesiak M., Metody analizy danych marketingowych, PWN, Warszawa 1996.pl_PL
dc.referencesWaśniewski P., Pomiar dokonań w małych i średnich przedsiębiorstwach w Polsce, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu” 2015, nr 389, s. 316–328.pl_PL
dc.referencesWawak T., Dojrzałość organizacyjna szkół wyższych, [w:] E. Skrzypek (red.), Dojrzałość procesowa organizacji i dojrzałość w zakresie wiedzy, UMCS, Lublin 2013.pl_PL
dc.referencesWeber C., Curtis B., Gardiner T., Business Process Maturity Model (BPMM) Version 1.0, 2008, www.omg.org/spec/BPMM/1.0/PDF/ (dostęp: 11.01.2018).pl_PL
dc.referencesWebster J., Watson R.T., Analyzing the past to prepare for the future: writing a literature review, „MIS Quarterly” 2002, vol. 26(2), s. 13–23.pl_PL
dc.referencesWendler R., The maturity of maturity model research: A systematic mapping study, „Information and Software Technology” 2012, vol. 54(12), s. 1317–1339.pl_PL
dc.referencesWernerfelt B., A resource-based view of the firm, „Strategic Management Journal” 1984, vol. 5(2), s. 171–180.pl_PL
dc.referencesWeske M., Business process management: concepts, languages and architectures, Springer, Berlin 2007.pl_PL
dc.referencesWęziak-Białowolska D., Operacjonalizacja i skalowanie w ilościowych badaniach społecznych, „Zeszyty Naukowe Instytutu Statystyki i Demografii SGH” 2011, nr 16, s. 22–71.pl_PL
dc.referencesWieder B., Booth P., Matolcsy Z.P., The Impact of ERP Systems on Firm and Business Process Performance, „Journal of Enterprise Information Management” 2006, vol. 19(1), s. 13–29.pl_PL
dc.referencesWinter S.G., Understanding dynamic capabilities, „Strategic Management Journal” 2003, vol. 24(10), s. 991–995.pl_PL
dc.referencesWojtysiak-Kotlarski M., Teoria przedsiębiorstwa a koncepcje zarządzania i praktyka biznesu, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesWyrozębski P., Juchniewicz M., Metelski W., Wiedza, dojrzałość, ryzyko w zarządzaniu projektami: wyniki badań, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesZairi M., Business process management: a boundaryless approach to modern competitiveness, „Business Process Management Journal” 1997, vol. 3(1), s. 64–80.pl_PL
dc.referencesZairi M., Sinclair D., Business process re-engineering and process management: a survey of current practice and future trends in integrated management, „Management Decision” 1995, vol. 33(3), s. 3–16.pl_PL
dc.referencesZieleniewski J., Organizacja i zarządzanie, PWN, Warszawa 1979.pl_PL
dc.referencesZieleniewski J., Organizacja zespołów ludzkich: wstęp do teorii organizacji i kierowania, PWN, Warszawa 1964.pl_PL
dc.referencesZieleniewski J., Organizacja zespołów ludzkich: wstęp do teorii organizacji i kierowania, PWN, Warszawa 1967.pl_PL
dc.referencesZieleniewski J., Organizacja zespołów ludzkich. Wstęp do teorii organizacji i kierowania, PWN, Warszawa 1982.pl_PL
dc.referencesZingales F., Hockerts K., Balanced Scorecard and Sustainability: Examples from Literature and Practice, INSEAD working paper 30, Fontainebleau 2003.pl_PL
dc.referencesZollo M., Winter S., Deliberate learning and the evolution of dynamic capabilities, „Organizational Science” 2002, vol. 13(3), s. 339–351.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8142-344-1


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe