Show simple item record

dc.contributor.authorCzapla, Tomasz
dc.date.accessioned2023-09-15T15:07:13Z
dc.date.available2023-09-15T15:07:13Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationCzapla T., Funkcjonowanie pracowników w sytuacji zmiany. Perspektywa kompetencyjna, WUŁ, Łódź 2020, https://doi.org/10.18778/8142-964-1pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8142-964-1
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/47934
dc.description.abstractJak pokazują badania Europejskiego Centrum Rozwoju Kształcenia Zawodowego (CEDEFOP), po przeanalizowaniu 70 min internetowych ofert pracy zamieszczonych we wszystkich państwach członkowskich Unii Europejskiej i we wszystkich językach, najbardziej poszukiwaną przez pracodawców umiejętnością jest przystosowywanie się do zmian. Taki wynik stanowi odpowiedź na coraz bardziej burzliwe i nieprzewidywalne otoczenie, w którym funkcjonują współczesne organizacje. W odróżnieniu od większości opracowań skupiających się na różnych aspektach zarządzania zmianami, autor prezentowanej monografii wychodzi naprzeciw opisanemu wyżej trendowi, koncentrując się na perspektywie pracowników i ich funkcjonowaniu w sytuacji zmiany. W książce Czytelnik znajdzie nie tylko ocenę poziomu gotowości do zmian, jaki prezentują badani pracownicy, lecz także pogłębioną analizę źródeł takiego stanu rzeczy. Przyjęcie perspektywy kompetencyjnej jako elementu metodyki badania pozwoliło na wskazanie mocnych stron i obszarów rozwoju, a te elementy mogą stanowić inspirację dla bezpośrednich przełożonych i menedżerów odpowiadających za rozwój organizacji.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectzarządzanie zmianami w organizacjipl_PL
dc.subjectkompetencje pracownikapl_PL
dc.subjectglobalizacjapl_PL
dc.subjectwspółczesne organizacjepl_PL
dc.titleFunkcjonowanie pracowników w sytuacji zmiany. Perspektywa kompetencyjnapl_PL
dc.typeBookpl_PL
dc.page.number156pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Zarządzaniapl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8142-965-8
dc.referencesAgor W.H. (red.), Intuicja w organizacji. Jak twórczo przewodzić i zarządzać, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1998.pl_PL
dc.referencesAhmed P.K., Shepherd C.D., Innovation Management. Context, Strategies, Systems and Processes, Pearson Prentice Hall, New York 2010.pl_PL
dc.referencesAmit R., Schoemaker P.J.H., Strategic Assets and Organizational Rent, „Strategic Management Journal” 1993, vol. 14, no. 1, January, s. 33–46.pl_PL
dc.referencesAnsoff I.H., Corporate Strategy: An Analytic Approach to Business Policy for Growth and Expansion, McGraw-Hill, New York 1965.pl_PL
dc.referencesArmstrong M., A Handbook of Human Resource Management Practice, 10th ed., Kogan Page, London–Philadelphia 2006.pl_PL
dc.referencesAshkenas R., Urlich D., Jick T., Kerr S., The Boundaryless Organization. Breaking the Chains of Organizational Structure, Jossey-Bass Publishers, San Francisco 1996.pl_PL
dc.referencesBain & Company, Labor 2030: The Collision of Demographics, Automation and Inequality, report by: K. Harris, A. Kimson, A. Schwedel, 7.02.2018, https://www.bain.com/insights/labor-2030-the-collision-of-demographics-automation-and-inequality (dostęp: 23.03.2020).pl_PL
dc.referencesBartnicki M., Kompetencje przedsiębiorstwa. Od określenia kompetencji do zbudowania strategii, Wydawnictwo Placet, Warszawa 2000.pl_PL
dc.referencesBerg G. van den, Pietersman P., Key Management Models. The 75+ Models Every Manager Needs to Know, FT Publishing International/Pearson, Harlow 2015.pl_PL
dc.referencesBielski M., Organizacje. Istota, struktury, procesy, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 1992.pl_PL
dc.referencesBielski M., Podstawy teorii organizacji i zarządzania, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesBieniok H., Rokita J., Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1984.pl_PL
dc.referencesBlanchard K., Spencer J., Jednominutowy menedżer, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1992.pl_PL
dc.referencesBorowiecki R., Restrukturyzacja przedsiębiorstw w obliczu procesów transformacji, integracji i globalizacji, [w:] R. Borowiecki, A. Jaki (red.), Globalizacja i integracja gospodarcza a procesy restrukturyzacji i rozwoju przedsiębiorstw, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa, Europejskie Stowarzyszenie Zarządzania „Cecios”, Warszawa–Kraków 2003, s. 22–25.pl_PL
dc.referencesBoyatzis R.E., The Competent Manager. A Model for Effective Performance, Wiley, New York 1982.pl_PL
dc.referencesBratnicki M., Zarządzanie zmianami w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice 1998.pl_PL
dc.referencesBreckler S.J., Empirical Validation of Affect, Behavior, and Cognition as Distinct Components of Attitude, „Journal of Personality and Social Psychology” 1984, vol. 47, no. 6, December, s. 1191–1205.pl_PL
dc.referencesBrewster Ch., Harris H., Sparrow P., On the Top of the World, „People Management” 2001, no. 10, October, s. 37–42.pl_PL
dc.referencesBridges W., Zarządzanie zmianami. Jak maksymalnie skorzystać na procesach przejściowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2008.pl_PL
dc.referencesBrilman J., Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesBrush C.G., Greene P.G., Hart M.M., Haller H.S., From Initial Idea to Unique Advantage: The Entrepreneurial Challenge of Constructing a Resource Base [and Executive Commentary], „The Academy of Management Executive” 2001, vol. 15, no. 1, Creating Wealth in Organizations, February, s. 64–80.pl_PL
dc.referencesBrzezińska E., Paszkowska-Rogacz A., Kształtowanie relacji pracowniczych, Wydawnictwo Polsko-Amerykańskie Centrum Zarządzania, Łódź 2000.pl_PL
dc.referencesCentre for the New Economy and Society, The Future of Jobs Report 2018, World Economic Forum, Switzerland 2018.pl_PL
dc.referencesClarke L., Zarządzanie zmianą, Wydawnictwo Gebethner i Ska, Warszawa 1997.pl_PL
dc.referencesCollis D.J., Research Note: How Valuable Are Organizational Capabilities?, „Strategic Management Journal” 1994, vol. 15. Winter, s. 143–152.pl_PL
dc.referencesCrites S.L. Jr., Fabrigar L.R., Petty R.E., Measuring the Affective and Cognitive Properties of Attitudes: Conceptual and Methodological Issues, „Personality and Social Psychology Bulletin” 1994, vo. 20, no. 6, December, s. 619–634.pl_PL
dc.referencesCummings T.G., Worley C.G., Organization Development and Change, 9th ed., South-Western College Publishing, Mason, OH 2005.pl_PL
dc.referencesCzapla T., Kompetencje pracowników jako czynnik przewagi konkurencyjnej współczesnej organizacji, [w:] J.L. Czarnota, M. Moszkowicz (red.), W poszukiwaniu strategicznych przewag konkurencyjnych, Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2003, s. 26–31.pl_PL
dc.referencesCzapla T., Modelowanie kompetencji pracowniczych w organizacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012.pl_PL
dc.referencesCzapla T., Malarski M., Zarządzanie pozyskiwaniem i rozwojem wiedzy w organizacji, [w:] W. Błaszczyk (red.), Metody organizacji i zarządzania. Kształtowanie relacji organizacyjnych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005, s. 209–225.pl_PL
dc.referencesCzermiński A., Czerska M., Nogalski B., Rutka R., Organizacja i zarządzanie, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 1993.pl_PL
dc.referencesCzerska M., Organizacja przedsiębiorstw. Metodologia zmian organizacyjnych, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 1996.pl_PL
dc.referencesCzop K., Zdolność organizacji do zmian i jej wpływ na proces zarządzania zmianą, „Zeszyty Naukowe Politechniki Częstochowskiej. Zarządzanie” 2016, nr 24, t. 2, s. 69–81.pl_PL
dc.referencesDaugherty P.J., Chen H., Mattioda D.D., Grawe S.J., Marketing/Logistics Relationships: Influence on Capabilities and Performance, „Journal of Business Logistics” 2009, vol. 30, no. 1, Spring, s. 1–18.pl_PL
dc.referencesDay G.S., The Capabilities of Market-Driven Organizations, „Journal of Marketing” 1994, vol. 58, no. 4, October, s. 37–52.pl_PL
dc.referencesDosi G., Teece D.J., Organizational Competencies and the Boundaries of the Firm, [w:] R. Arena , C. Longhi (eds.), Markets and Organization, Springer-Verlag, New York 1998, s. 281–302.pl_PL
dc.referencesDubisz S. (red.), Uniwersalny słownik języka polskiego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003.pl_PL
dc.referencesEscrig-Tena A.B., Bou-Llusar J.C., A Model for Evaluating Organizational Competencies: An Application in Context of a Quality Management Initiative, „Decision Science” 2005, vol. 36, no. 2, s. 221–255.pl_PL
dc.referencesEvans-Greenwood P., Marshall A., Ambrose M., Reconstructing Jobs: Creating Good Jobs in the Age of Artificial Intelligence, Deloitte, 18.07.2018, https://www2.deloitte.com/global/en/insights/focus/technology-and-the-future-of-work/creating-good-jobs-age-of-artifi-intelligence.html (dostęp: 23.03.2020).pl_PL
dc.referencesFlanagan J.C., The Critical Incident Technique, „Psychological Bulletin” 1954, no. 51, July, s. 327–358.pl_PL
dc.referencesGantz J., Reinsel D., The Digital Universe in 2020: Big Data, Bigger Digital Shadows, and Biggest Growth in the Far East, December 2012, https://www.emc.com/leadership/digital-universe/2012iview/index.htm (dostęp: 23.03.2020).pl_PL
dc.referencesGauck J., wystąpienie z okazji nadania tytułu doktora honoris causa Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, 24.5.2019 r.pl_PL
dc.referencesGerrig R.J., Zimbardo P.G., Psychologia i życie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2008.pl_PL
dc.referencesGierszewska G., Wawrzyniak B., Globalizacja. Wyzwania dla zarządzania strategicznego, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesGoodwin T., Digital Darwinism. Survival of the Fittest in the Age of Business Disruption, Kogan Page, London–New York–New Delhi 2018.pl_PL
dc.referencesGrant R.M., Prospering in Dynamically-Competitive Environments: Organizational Capability as Knowledge Integration, „Organization Science” 1996, vol. 7, no. 4, July–August, s. 375–387.pl_PL
dc.referencesGrant R.M., The Resource-Based Theory of Competitive Advantage: Implications for Strategy Formulation, „California Management Review” 1991, vol. 33, no. 3, s. 114–135.pl_PL
dc.referencesGronbeck B., German K., Ehninger D., Monroe A.H., Zasady komunikacji werbalnej, Zysk i S-ka, Poznań 2001.pl_PL
dc.referencesGrouard B., Meston F., Kierowanie zmianami w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 1997.pl_PL
dc.referencesHagel J., Schwartz J., Bersin J., Navigating the Future of Work. Can We Point Business, Workers, and Social Institutions in the Same Direction?, „Deloitte Review” 2017, Issue 21, July, s. 26–45.pl_PL
dc.referencesHampden-Turner Ch., Trompenaars F., Building Cross-Cultural Competence. How to Create Wealth form Conflicting Values, Wiley, New York 2004.pl_PL
dc.referencesHampden-Turner Ch., Trompenaars F., Siedem kultur kapitalizmu. USA, Japonia, Niemcy, Francja, Wielka Brytania, Szwecja, Holandia, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.pl_PL
dc.referencesHampden-Turner Ch., Trompenaars F., Siedem wymiarów kultury. Znaczenie różnic kulturowych w działalności gospodarczej, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2000.pl_PL
dc.referencesHarvey D.F., Brown D.R., An Experimental Approach to Organization Development, 8th ed., Pearson Education, New Delhi 2010.pl_PL
dc.referencesHarwas-Napierała B., Trempała J., Psychologia rozwoju człowieka. Charakterystyka okresów życia człowieka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesHarwas-Napierała B., Trempała J., Psychologia rozwoju człowieka. Rozwój funkcji psychicznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.pl_PL
dc.referencesHenderson R., Cockburn I., Measuring Competence? Exploring Firm Effects in Pharmaceutical Research, „Strategic Management Journal” 1994, vol. 15, Special Issue: Competitive Organizational Behavior, Winter, s. 63–84.pl_PL
dc.referencesHofstede G., Hofstede G.J., Kultury i organizacje, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesHubbard G., Zubac A., Johnson L., Linking Learning, Customer Value, and Resource Investment Decisions: Developing Dynamic Capabilities, [w:] A. Heene, R. Martens, R. Sanchez (eds.), Competence Perspectives on Learning and Dynamic Capabilities, Advances in Applied Business Strategy, vol. 10, Emerald Group Publishing Limited, Oxford 2008, s. 9–28.pl_PL
dc.referencesJemielniak D., Koźmiński A.K. (red.), Zarządzanie wiedzą, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesJohansen B., Leaders Make the Future: Ten New Leadership Skills for an Uncertain World, Berrett-Koehler, San Francisco 2017.pl_PL
dc.referencesKlemp G.O. (ed.), The Assessment of Occupational Competence. Report to the National Institute of Education, National Institute of Education, Washington 1980.pl_PL
dc.referencesKnight S., NLP w biznesie. Techniki skutecznego przekonywania, Helion, Gliwice 2006.pl_PL
dc.referencesKopaliński W., Słownik wyrazów obcych i zwrotów obcojęzycznych, Wiedza Powszechna, Warszawa 1983.pl_PL
dc.referencesKotter J.P., Jak przeprowadzić transformację firmy, Helion, Gliwice 2007.pl_PL
dc.referencesKriegel R., Brandt D., Sacred Cows Make the Best Burgers: Developing Change-Driving People and Organizations, Warner Books, New York 1997.pl_PL
dc.referencesKrzakiewicz K. (red.), Teoretyczne podstawy organizacji i zarządzania, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2008.pl_PL
dc.referencesLaPiere R.T., Attitudes versus Action, „ Social Forces” 1934, vol. 13, no. 1, December, s. 230–237.pl_PL
dc.referencesLearned E.P., Christensen C.R., Andrews K.R., Guth W.D., Business Policy, RD Irwin, Homewood 1969.pl_PL
dc.referencesLehtonen T.J., Building Strategic HRM Practices within the Competence-Based View: Introducing a CBM-Based Strategic HRM Framework, [w:] R. Sanchez, A. Heene (eds.), Competence Perspectives on Resources, Stakeholders and Renewal, Advances in Applied Business Strategy, vol. 9, Emerald Group Publishing Limited, Bingley 2005, s. 129–145.pl_PL
dc.referencesLevitt T., The Globalization of Markets, „Harvard Business Review” 1983, May–June, s. 92–102.pl_PL
dc.referencesLewis R.D., When Cultures Collide. Leading Across Cultures, 3rd ed., Nicholas Brealey Publishing , Boston–London 2006.pl_PL
dc.referencesLjungquist U., How Do Core Competencies Discriminate? Identification of Influencing Similarities and Differences, „Knowledge and Process Management” 2007, vol. 14, no. 4, October–December, s. 237–247.pl_PL
dc.referencesLubrańska A., Człowiek wobec zmian w organizacji, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Psychologica” 2004, nr 8, s. 171–182.pl_PL
dc.referencesŁaszkiewicz A., Współtworzenie wartości z konsumentami w środowisku wirtualnym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2018.pl_PL
dc.referencesMachaczka J., Zarządzanie rozwojem organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa–Kraków 1998.pl_PL
dc.referencesMasłyk-Musiał E., Organizacje w ruchu, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.pl_PL
dc.referencesMatarazzo J.D., Wechsler’s Measurement and Appraisal of Adult Intelligence, 5th ed., Oxford University Press, New York 1972.pl_PL
dc.referencesMatwiejczuk R., Kompetencje logistyki w tworzeniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole 2014.pl_PL
dc.referencesMatwiejczuk R., Koncepcja dynamicznych zdolności jako podstawa rozwoju kompetencji przedsiębiorstwa, „Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej. Organizacja i Zarządzanie” 2016, z. 93, s. 355–364.pl_PL
dc.referencesMcClelland D.C., Testing for Competence Rather than for ‘Intelligence’, „American Psychologist” 1973, no. 28, January, s. 1–14.pl_PL
dc.referencesMcKinsey Global Institute, Disruptive Technologies: Advances that Will Transform Life, Business , and the Global Economy, report by: J. Manyika, M. Chui, J. Bughin, R. Dobbs, P. Bisson , A. Marrs, May 2013, https://www.mckinsey.com/business-functions/mckinsey-digital/our-insights/disruptive-technologies (dostęp: 23.03.2020).pl_PL
dc.referencesMcKinsey Global Institute, Jobs Lost, Jobs gained: Workforce Transitions in a Time of Automation, report by: J. Manyika, S. Lund, M. Chui, J. Bughin, J. Woetzel, . Batra, R. Ko, S. Sanghvi, December 2017, https://www.mckinsey.com/featured-insights/future-of-work/jobs-lost-jobs-gained-what-the-future-of-work-will-mean-for-jobs-skills-and-wages (dostęp: 23.03.2020).pl_PL
dc.referencesMcLagan P.A., Models for HRD Practice: The Models, vol. 3, American Society for Training and Development, Alexandria 1989.pl_PL
dc.referencesMcLuhan H.M., The Gutenberg Galaxy: The Making of Typographic Man, University of Toronto Press, Toronto–Buffalo–London 1962.pl_PL
dc.referencesMerlevede P.E., Bridoux D., Vandamme R., Rozwój inteligencji emocjonalnej, Helion, Gliwice 2008.pl_PL
dc.referencesMikołajczyk Z., Zarządzanie procesem zmian w organizacjach, Wydawnictwo Górnośląskiej Wyższej Szkoły Handlowej, Katowice 2003.pl_PL
dc.referencesNash L.L., Etyka biznesu, [w:] J. Woleński, J. Hartman, Wiedza o etyce, Wydawnictwo Szkolne PWN, Warszawa–Bielsko-Biała 2008, s. 399–404.pl_PL
dc.referencesNęcka E., Inteligencja, [w:] J. Strelau (red.), Psychologia. Podręcznik Akademicki. Psychologia ogólna, t. 2, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2007, s. 721–760.pl_PL
dc.referencesNiedzielski P., Kreatywność i procesy innowacyjne na rynku usług transportowych. Ujęcie modelowe, Polskie Towarzystwo Ekonomiczne, Szczecin 2013.pl_PL
dc.referencesNizard G., Metamorfozy przedsiębiorstwa. Zarządzanie w zmiennym otoczeniu organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.pl_PL
dc.referencesObłój K., Tworzywo skutecznych strategii. Na styku starych i nowych reguł konkurencji, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesOleksyn T., Zarządzanie kompetencjami. Teoria i praktyka, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006.pl_PL
dc.referencesOsbert-Pociecha G., Zdolność do zmian jako siła sprawcza elastyczności organizacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2011.pl_PL
dc.referencesPaszkowska-Rogacz A., Kulturowe i osobowościowe determinanty radzenia sobie pracowników banków ze zmianami organizacyjnymi, „Przegląd Psychologiczny” 2004, t. 47, nr 4, s. 395–409.pl_PL
dc.referencesPenc J., Kreowanie zachowań w organizacji. Konflikty i stresy pracownicze. Zmiany i rozwój organizacji, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesPiercy N., Market-led Strategic Change, Butterworth-Heinemann, Oxford 1993.pl_PL
dc.referencesPytkowski W., Organizacja badań i ocena prac naukowych, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1981.pl_PL
dc.referencesRay S., Ramakrishnan K., Resources, Competences and Capabilities Conundrum: A Back-To-Basics Call, „Decision” 2006, vol. 33, no. 2, July–December, s. 1–24.pl_PL
dc.referencesRobbins S.P., Judge T.A., Organizational Behavior, 12th ed., Pearson, Prentice Hall, New Jersey 2007.pl_PL
dc.referencesRobbins S.P., Zasady zachowania w organizacji, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 2001.pl_PL
dc.referencesRokeach M., The Nature of Human Values, Free Press, New York 1973.pl_PL
dc.referencesRothwell W., Hohne C., King S., Human Performance Improvement: Building Practitioner Competence, Gulf Publishing, Houston 2000.pl_PL
dc.referencesRuigrok W., Tulder R. van, The Ideology of Interdependence, Doctoral Dissertation, University of Amsterdam, Amsterdam 1993, [w:] Grupa Lizbońska, Granice konkurencji, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 1996, s.43–51.pl_PL
dc.referencesSalovey P., Mayer J.D., Emotional Intelligence, „Imagination, Cognition and Personality” 1990, vol. 9, no. 3, March, s. 185–211.pl_PL
dc.referencesSanghi S., The Handbook of Competency Mapping. Understanding, Designing and Implementing Competency Models in Organizations, 2nd ed., Response Business Books form SAGE, New Delhi 2008.pl_PL
dc.referencesSchein E., Process Consultation: Its Role in Organization Development, Addison-Wesley Publishing Company, Reading, MA 1969.pl_PL
dc.referencesSchlesinger P.F., Sathe V., Schlesinger L.A., Kotter J., Projektowanie organizacyjne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.pl_PL
dc.referencesSchoonover S.C., Schoonover H., Nemerov D., Ehly C., Competency-based HR Applications: Results of a Comprehensive Survey, Schoonover, Arthur Andersen, SHRM, Falmouth 2000.pl_PL
dc.referencesScott W.E. Jr., Cummings L.L (red.), Zachowanie człowieka w organizacji, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1983.pl_PL
dc.referencesSharma S., Vredenburg H., Proactive Corporate Environmental Strategy and the Development of Competitively Valuable Organizational Capabilities, „Strategic Management Journal” 1998, vol. 19, no. 8, August, s. 729–753.pl_PL
dc.referencesSilberman M., Auerbach C., Metody aktywizujące w szkoleniach, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006.pl_PL
dc.referencesSłownik języka PWN, https://sjp.pwn.pl/ (dostęp: 23.03.2020).pl_PL
dc.referencesSpencer L.M., Spencer S.M., Competence at Work, Wiley, New York 1993. Stabryła A., Zarządzanie rozwojem firmy, Księgarnia Akademicka, Kraków 1996.pl_PL
dc.referencesStachak S., Wstęp do metodologii nauk ekonomicznych, Książka i Wiedza, Warszawa 1997.pl_PL
dc.referencesStalk G., Evans P., Shulman L.E., Competing on Capabilities: The New Rules of Corporate Strategy , „Harvard Business Review” 1992, March–April, https://hbr.org/1992/03/competing-on-capabilities-the-new-rules-of-corporate-strategy (dostęp: 23.03.2020).pl_PL
dc.referencesStefański A., Godlewska-Werner D., Gotowość menedżerów do zmiany i podejmowania działań rozwojowych, „Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HRM)” 2016, nr 3–4 (110–111), s. 95–107.pl_PL
dc.referencesStonehouse G., Hamill J., Campbell D., Purdie T., Globalizacja. Strategia i zarządzanie, Felberg SJA, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesSzerląg A., Ku międzykulturowej tożsamości. Dylematy tożsamości uwikłanej w wielokulturowość, [w:] W. Jakubowski (red.), Kultura i edukacja (konteksty i kontrowersje), Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2008, s. 27–40.pl_PL
dc.referencesSztompka P., Socjologia. Analiza społeczeństwa, Znak, Kraków 2002.pl_PL
dc.referencesTeece D.J., Economic Analysis and Strategic Management, [w:] J.M. Pennings (ed.), Strategy for Decision Making in Complex Organizations, Jossey-Bass, San Francisco, CA 1984, s. 78–101.pl_PL
dc.referencesUlrich D., Lake D.G., Organizational Capability – Competing from the Inside Out, John Wiley and Sons, New York 1990.pl_PL
dc.referencesUrbanowska-Sojkin E., Banaszyk P., Witczak H., Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesWang C.L., Ahmed P.K., Dynamic Capabilities: A Review and Research Agenda, „International Journal of Management Reviews” 2007, vol. 9, no. 1, s. 31–51.pl_PL
dc.referencesWhiddett S., Hollyforde S., Modele kompetencyjne w zarządzaniu zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.pl_PL
dc.referencesWhite R., Motivation Reconsidered: the Concept of Competence, „Psychological Review” 1959, no. 66, s. 297–333.pl_PL
dc.referencesWinter S.G., The Satisficing Principle in Capability Learning, „Strategic Management Journal” 2000, vol. 21, no. 10/11, Special Issue: The Evolution of Firm Capabilities, October–November, s. 981–996.pl_PL
dc.referencesZemke R., Job Competencies: Can They Help You Design Better Training?, „Training” 1982, no. 19(5), s. 28–31.pl_PL
dc.referencesZeynep T., Kalloch S., Transforming Today’s Bad Jobs into Tomorrow’s Good Jobs, „Harvard Business Review” 2017, June 12, https://hbr.org/2017/06/transforming-todays-bad-jobs-into-tomorrows-good-jobs (dostęp: 23.03.2020).pl_PL
dc.contributor.authorEmailtomasz.czapla@uni.lodz.plpl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8142-964-1
dc.disciplinenauki o zarządzaniu i jakościpl_PL


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe