Komunikologia – nauka otwarta. Zagrożenia i możliwości poznawcze
Streszczenie
Autorka w artykule zatytułowanym Komunikologia – nauka otwarta. Zagrożenia i możliwości poznawcze, dowodzi, że komunikologia jako nauka została zaakceptowana przez naukowców, jest jednak nadal w fazie epistemologizacji. Wątpliwości może budzić brak jednolitej metodologii, w konsekwencji brak koniecznego zasobu pojęć. Według autorki wypracowanie adekwatnej metody opisu dla tak szerokiej problematyki i zakresu badań jest trudne. Słuszniejsza wydaje się teza, że komunikologia jest nauką otwartą, interdyscyplinarną, coraz częściej transdyscyplinarną, której problematyka analizowana jest z różnych perspektyw badawczych. Według autorki, wbrew obowiązującej dotychczas teorii nauki, nie wypracowując jednego systemu pojęć i własnej metodologii, przekraczając granice dyscyplin i dziedzin, otwiera swoim badaczom znacznie szersze możliwości poznawcze, odpowiadające na wyzwania współczesnego świata. Przez swoją złożoność i kompleksowość zadań badawczych, odzwierciedla szybkość i zakres zachodzących przemian, sprawnie reaguje na nowe problemy i wyzwania.
Collections
Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne: