Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorUlrych, Wojciech
dc.date.accessioned2023-05-31T10:04:01Z
dc.date.available2023-05-31T10:04:01Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationUlrych W., Praktyki performance management w kontekście wymogów koncepcji lean w środowisku usług, WUŁ, Łódź 2018, https://doi.org/10.18778/8142-215-4pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8142-215-4
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/47171
dc.description.abstractKoncepcja szczupłego zarządzania (lean management) prowadzi do ograniczania marnotrawstwa i tworzenia wartości dla klienta. Sprawdziła się ona w produkcji, ale czy taki sam sukces może osiągnąć w środowisku usług? Cechy usług wskazują bowiem na trudności w ich standaryzacji oraz na wymóg jednoczesnego świadczenia usług i ich konsumpcji przez klienta. Tymczasem lean podkreśla wagę zespołowego działania i postuluje ograniczanie istotnych indywidualnych praktyk zarządzania efektywnością pracownika (performance management), takich jak opis stanowiska pracy, wynagradzanie indywidualnej efektywności, zrezygnowanie z oceny okresowej. Czy zatem w świecie zespołowego, szczupłego zarządzania nadal jest miejsce dla systemowego zarządzania indywidualną efektywnością pracy? W publikacji omówiono wpływ praktyk performance management na realizację wymogów lean w środowisku usług (lean service). Wynikiem po-wiązania obydwu koncepcji było opracowanie globalnego modelu PM-LS. Wskazuje on, że istnieje zestaw praktyk performance management, który ogranicza bariery wdrażania lean w usługach i wpływa na ograniczanie marnotrawstwa w badanych działach funkcjonujących w środowisku usług.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectperformance managementpl_PL
dc.subjectleanpl_PL
dc.subjectefektywność pracypl_PL
dc.subjectśrodowisko usługpl_PL
dc.subjectbudowanie jakościpl_PL
dc.titlePraktyki performance management w kontekście wymogów koncepcji lean w środowisku usługpl_PL
dc.typeBookpl_PL
dc.page.number260pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Zarządzania Zasobami Ludzkimipl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8142-216-1
dc.contributor.authorBiographicalnoteDoktor Wojciech Ulrych jest pracownikiem naukowo-dydaktycznym w Katedrze Zarządzania Zasobami Ludzkimi Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. W 2006 roku, na podstawie rozprawy doktorskiej Wartościowanie pracy i ocena pracownicza jako narzędzia różnicowania wynagrodzeń na przykładzie wybranych przedsiębiorstw regionu łódzkiego, napisanej pod kierunkiem prof. zw. dr hab. Zdzisławy Janowskiej, uzyskał stopień doktora nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Jest autorem i współautorem wielu artykułów oraz jednej monografii. Otrzymał nagrodę zespołową III stopnia Rektora Uniwersytetu Łódzkiego za działalność badawczą oraz monografię. Był także promotorem kilkudziesięciu prac dyplomowych i magisterskich. Bierze udział w konferencjach krajowych i międzynarodowych. W ramach programu Erasmus współpracuje z Uniwersytetem w Walencji (Hiszpania), na którym prowadzi zajęcia dydaktyczne dla studentów i doktorantów na Wydziale Ekonomicznym. Był dwukrotnie współorganizatorem konferencji Katedry. Od kilku lat jest także koordynatorem praktyk zawodowych na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego.pl_PL
dc.referencesAaker D.A., Bogozzi R.P. (1979), Unobservable Variables in Structural Equation Models with an Application in Industrial Selling, „Journal of Marketing Research”, vol. 16, s. 147–158.pl_PL
dc.referencesAbdi F., Shavarini S., Hoseini S. (2006), Glean Lean: How to Use Lean Approach in Services Industries?, „Journal of Services Research”, vol. 6, Special Issue, July, s. 191–206.pl_PL
dc.referencesAdamska K. (2011), Kontrakt psychologiczny w organizacji – Kwestionariusz Kontraktu Psychologicznego, „Psychologia Społeczna”, t. 6, nr 3 (18), s. 267–283.pl_PL
dc.referencesAguinis H. (2009), Performance Management, 2 ed., Pearson/Prentice Hall International, Harlow.pl_PL
dc.referencesÅhlström P. (2004), Lean Service Operations: Translating Lean Production Principles to Service Operations, „International Journal of Services Technology and Management”, vol. 5, no. 5–6, s. 545–564.pl_PL
dc.referencesAllway M., Corbett S. (2002), Shifting to Lean Service: Stealing a Page from Manufacturers’ Playbooks, „Journal of Organizational Excellence”, vol. 21, no. 2, s. 45–54.pl_PL
dc.referencesAlsmadi M., Almani A., Jerisat R. (2012), A Comparative Analysis of Lean Practices and Performance in the UK Manufacturing and Service Sector Firms, „Total Quality Management & Business Excellence”, vol. 23, no. 4, s. 381–396.pl_PL
dc.referencesAmbrose M.L., Kulik C.T. (1999), Old Friends, New Faces: Motivation Research in the 1990s, „Journal of Management”, vol. 25, s. 213–292.pl_PL
dc.referencesAndrés-López E., González-Requena I., Sanz-Lobera A. (2015), Lean Service: Reassessment of Lean Manufacturing for Service Activities, The Authors. Published by Elsevier Ltd. This is an open access article under the CC BY-NC-ND license (http://creativecommons.org/licenses/ by-nc-nd/4.0/). Peer-review under responsibility of the Scientific Committee of MESIC 2015, (dostęp 1.02.2017).pl_PL
dc.referencesApanowicz J. (2000), Metodologiczne elementy procesu poznania naukowego w teorii organizacji i zarządzania, WSAiB, Gdynia.pl_PL
dc.referencesArmstrong K., Ward A. (2005), What Makes for Effective Performance Management?, The Work Foundation, London.pl_PL
dc.referencesArmstrong M. (2009), Armstrong’s Handbook of Performance Management. An Evidence-based Guide to Delivering High Performance, Kogan Page, New York.pl_PL
dc.referencesArmstrong M. (2010), Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi, tł. zbiorowe, Oficyna a Wolters Kluwer Business, Warszawa.pl_PL
dc.referencesArmstrong M. (2012), Armstrong’s Handbook of Human Resource Management Practice, Kogan Page, New York.pl_PL
dc.referencesArmstrong M. (2015), Armstrong’s Handbook of Performance Management. An Evidence-based Guide to Delivering High Performance, Kogan Page, New York.pl_PL
dc.referencesArmstrong M., Baron A. (2005), Managing Performance: Performance Management in Action, CIPD, London.pl_PL
dc.referencesAtkinson C., Hall L. (2011), Flexible Working and Happiness in the NHS, „Employee Relations”, vol. 33, no. 2, s. 88–105.pl_PL
dc.referencesAtkinson C., Shaw S. (2006), Managing Performance, [w:] R. Lucas, B. Lupton, H. Mathieson (eds.), Human Resource Management in an International Context, Chartered Institute of Personnel and Development, London.pl_PL
dc.referencesBabbie E. (2007), Badania społeczne w praktyce, tł. A. Kloskowska-Dudzińska, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawapl_PL
dc.referencesBandura A. (1993), Perceived Self-efficacy in Cognitive Development and Functioning, „Educational Psychology”, vol. 28, s. 117–148.pl_PL
dc.referencesBarabasz A., Chwalibóg E. (2013), Refleksje nad konsekwencjami zachowań obywatelskich w organizacji, „Acta Universitatis Lodziensis”. Folia Oeconomica, nr 282, s. 23–32.pl_PL
dc.referencesBarlow S., Parry S., Faulkner M. (2005), Sense and Respond. The Journey to Customer Purpose, Palgrave MacMillan, Basingstoke.pl_PL
dc.referencesBaron A., Armstrong M. (2008), Zarządzanie kapitałem ludzkim. Uzyskiwanie wartości dodanej dzięki ludziom, Oficyna a Wolters Kluwer business, Kraków.pl_PL
dc.referencesBarraza M.F.S., Smith T., Dahlgaard-Park S.M. (2009), Lean-Kaizen Public Service: An Empirical Approach in Spanish Local Governments, „The TQM Journal”, vol. 21, no. 2, s. 143–167.pl_PL
dc.referencesBecker B.E., Huselid M.A, Pickus P.S., Spratt M.F. (1997), HR as a Source of Share Shareholder Value: Research and Recommendations, „Human Resource Management Journal”, vol. 31, no. 1, s. 39–47.pl_PL
dc.referencesBecker K, Antuar N., Everett Ch. (2011), Implementing an Employee Performance Management System in a Nonprofit Organization, „Nonprofit Management & Leadership”, vol. 21, no. 3, s. 255–271.pl_PL
dc.referencesBenjamin C.T. (2013), A Study of Behaviours That Retard the Implementation of Lean Operations. „The Journal of the Association of Professional Engineers of Trinidad and Tobago”, vol. 41 (1), s. 43–48.pl_PL
dc.referencesBernardin H.J. (2010), Human Resource Management: An Experiential Approach, 4 ed., McGrow Hill International Edition, Boston.pl_PL
dc.referencesBevan S., Thompson M. (1991), Performance Management at the Crossroads, „Personel Management”, November, s. 36–39.pl_PL
dc.referencesBezdogan K. (2010), Evolution of the Lean Enterprise System: A Crucial Synthesis and Agenda for the Future, Working paper, Center for Technology, Policy and Industrial Development, Massachusetts Institute of Technology, Cambridge, MA.pl_PL
dc.referencesBhasin S., Burcher P. (2006), Lean Viewed as a Philosophy, „Journal of Manufacturing Technology Management”, vol. 17, iss. 1, s. 56–72.pl_PL
dc.referencesBicheno J. (2008), The Lean Box for Service Systems, PICSIE Books, Buckingham.pl_PL
dc.referencesBiron M., Farndale E., Paauwe J. (2011), Performance Management Effectiveness: Lessons from World-leading Firms, „International Journal of Human Resource Management”, vol. 22, no. 6, s. 1294–1311.pl_PL
dc.referencesBititci U., Cocca P., Aylin A. (2016), Impact of Visual Performance Management Systems on the Performance Management Practices of Organisations, „International Journal of Production Research”, vol. 54, no. 6, s. 1571–1593.pl_PL
dc.referencesBlau P. (1967), Exchange and Power in Social Life, John Wiley & Sons, New York.pl_PL
dc.referencesBorkowska S. (2001), Strategie wynagrodzeń, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.pl_PL
dc.referencesBoselie P. (2010), Strategic Human Resource Management: A Balanced Approach, McGraw-Hill, London–Columbus, OH.pl_PL
dc.referencesBoselie P., Dietz G., Boon C. (2005), Commonalties and Contradictions in Research on Human Resource Management nad Performance, „Human Resource Management Journal”, vol. 15, no. 3, s. 67–94.pl_PL
dc.referencesBowen D., Ostroff C. (2004), Understanding HRM-firm Performance Linkages: The Role of the „Strengh” of the HRM System, „Academy of Management Review”, vol. 29, no. 2, s. 203–21.pl_PL
dc.referencesBowen D., Youngdahl W. (1998), Lean Service: In Defense of a Production-Line Approach, „International Journal of Service Industry Management”, vol. 9, no. 3, s. 207–225.pl_PL
dc.referencesBowling A. (2002), Research Methods in Health: Investigating Health and Health Services, Open University Press, Buckingham–Philadelphia, PA.pl_PL
dc.referencesBoxall P., Purcell J. (2011), Strategy and Human Resource Management, 3rd ed., Palgrave Macmillan, Basingstoke.pl_PL
dc.referencesBoxall P., Macky K. (2009), Research and Theory in High-Performance Work Systems: Progressing the High-Involvement Stream, „Human Resource Management Journal”, vol. 19, no. 1, s. 3–23.pl_PL
dc.referencesBrandão de Souza L. (2009), Trends and Approaches in Lean Healthcare, „Leadership in Health Services”, vol. 22, no. 2, s. 121–139.pl_PL
dc.referencesBrender-Ilan Y., Shultz T. (2005), Perceived Fairness of the Mystery Customer Method: Comparing Two Employee Evaluation Practices, „Employee Responsibilities and Rights Journal”, vol. 17, no. 4, s. 231–243.pl_PL
dc.referencesBrinkerhoff R.O. (2006), Increasing Impact of Training Investments: An Evaluation Strategy for Building Organisational Learning Capability, „Industrial and Commercial Training”, vol. 38, no. 6, s. 302–307.pl_PL
dc.referencesBriscoe D.R., Claus L.M. (2008), Employee Performance Management, Policies and Practices in Multinational Enterprises, [w:] P.W. Budwah, A.S. DeNisi (eds.), Performance Management Systems: A Global Perspective, Routledge, Abingdon.pl_PL
dc.referencesBrowne M., Cudeck R. (1992), Alternative Ways of Assessing Model Fit, „Sociological Methods and Research”, vol. 21, no. 2, s. 230–259.pl_PL
dc.referencesBrumback G.B. (1988), Some Ideas, Issues and Predictions About Performance Management, „Public Personnel Management”, Winter, s. 387–402.pl_PL
dc.referencesBrumback G.B. (2003), Blending the „We/Me’’ in Performance Management, „Team Performance Management: An International Journal”, vol. 9, no. 7/8, s. 167–173.pl_PL
dc.referencesBrzezińska J. (2014), Modelowe metody analizy danych wielowymiarowych tablic kontyngencji w badaniach opinii publicznej, „Studia Ekonomiczne”, nr 195, s. 11–20.pl_PL
dc.referencesBrzeziński J. (2005), Metodologia badań psychologicznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBuchelt B. (2015), Performance Management in Polish Companies Internationalizing Their Market Activities, „The International Journal of Human Resource Management”, vol. 26, no. 15, s. 1965–1982.pl_PL
dc.referencesBuchner T.W. (2007), Performance Management Theory: A Look from the Performer’s Perspective with Implications for HRD, „Human Resource Development International”, vol. 10, no. 1, s. 59–73.pl_PL
dc.referencesBucklin B.R., Dickinson A.M. (2001), Individual Monetary Incentives: A Review of Different Types of Arrangements between Performance and Pay, „Journal of Organizational Behavior Management”, vol. 21 (3), s. 45–137.pl_PL
dc.referencesBurgess N., Radnor Z. (2013), Evaluating Lean in Healthcare, „International Journal of Health Care Quality Assurance”, vol. 26, no. 3, s. 220–235.pl_PL
dc.referencesCallendar G., Reid K.P. (1996), Australian Sales Management, MacMillan Education, South Melbourne.pl_PL
dc.referencesCampbell J.P., McCloy R.A., Oppler S.H., Sager C.E. (1993), A Theory of Performance, [w:] C.W. Schmitt, W.C.A. Borman (eds.), Personnel Selection in Organizations, Jossey-Bass, San Francisco, s. 35–70.pl_PL
dc.referencesCarmines E.G., Zeller R.A. (1980), Reliability and Validity Assessment, Sage Publications, Beverly Hills, CA.pl_PL
dc.referencesCarter B., Danford A., Howcroft D., Richardson H., Smith A., Taylor Ph. (2011), ‛All They Lack is a Chainʼ: Lean and the New Performance Management in the British Civil Service, „New Technology, Work and Employment”, vol. 26, iss. 2, s. 83–97.pl_PL
dc.referencesCawley B., Keeping L., Levy P. (1998), Participation in the Performance Appraisal Process and Employee Reactions: A Meta-analytic Review of Field Investigations, „Journal of Applied Psychology”, vol. 83, no. 4, s. 615–633.pl_PL
dc.referencesCharron R., Harrington H. J., Voehl F., Wiggin H. (2015), The Lean Management Systems Handbook, CRC Press, Boca Raton, FL.pl_PL
dc.referencesChen J.C., Cox R.A. (2012), Value Stream Management for Lean Office – A Case Study, „American Journal of Industrial and Business Management”, 2012, vol. 2, s. 17–29.pl_PL
dc.referencesChen Z., Lam W., Zhong J.A. (2007), Leader-Member Exchange and Member Performance: a New Look at Individual-Level Negative Feedback-Seeking Behavior, „Journal of Applied Psychology”, vol. 92, no. 1, s. 202–212.pl_PL
dc.referencesChiarini A. (2013), Lean Organization: From the Tools of the Toyota Production System to Lean Office, Springer-Verlag Italia, Milan–Heidelberg–New York–Dordrecht–London.pl_PL
dc.referencesChrobocińska K. (2013), Charakterystyka funkcjonowania systemu produkcyjnego, [w:] Z. Nasalski, K. Romaniuk, A. Wichowska, K. Chrobocińska, G. Szczubełek (red.), Zintegrowane systemy wytwarzania, Wydawnictwo EXPOL, Olsztyn, s. 25–42.pl_PL
dc.referencesChurchill G. A. (2002), Badania marketingowe, tł. M. Rusiński, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesChybalski F. (2017), O uogólnianiu wyników analiz ilościowych w naukach o zarządzaniu, „Zeszyty Naukowe Politechniki Łódzkiej”, nr 1214, „Organizacja i Zarządzanie”, z. 67, s. 5–18.pl_PL
dc.referencesCIPD (2009), Performance Management in Action. Current Trends and Practice, CIPD survey, London.pl_PL
dc.referencesCIPD (2011), Performance Appraisal, Revised May, CIPD survey, London.pl_PL
dc.referencesCIPD (2012), Coaching: The Evidence Base, Research report, September, CIPD survey, London.pl_PL
dc.referencesCIPD (2015), Learning and Development, Annual survey report. CIPD survey, London.pl_PL
dc.referencesCIPD (2016), Rapid Evidence Assessment of the Research Literature on the Effect of Performance Appraisal on Workplace Performance, Technical report, December, CIPD survey, London.pl_PL
dc.referencesCizkowicz B. (2014), Zastosowanie modelowania równań strukturalnych w badaniu związków przyczynowych na przykładzie danych PISA 2012, [w:] B. Niemierko, M.K. Szmigel (red.), Diagnozy edukacyjne: dorobek i nowe zadania, XX Krajowa Konferencja Diagnostyki Edukacyjnej, Gdańsk, 18–20 września 2014 r., Kraków, s. 107–118.pl_PL
dc.referencesClardy A. (2013), A general framework for performance management systems: Structure, design, and analysis, „Performance Improvement”, vol. 52, s. 5–15.pl_PL
dc.referencesClark G. (2005), Performance Management Strategies, [w:] G. Salaman, J. Storey and J. Billsberry (eds.), Strategic Human Resource Management: Theory and Practice, The Open University in association with Sage, London.pl_PL
dc.referencesClutterbuck D. (2009), Coaching zespołowy, tł. J. Środa, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań.pl_PL
dc.referencesCombs C., Liu Y., Hall A., Kitchen D. (2006), How Much Do High-Performance Work Systems Matter? A Meta-Analysis of Their Effects on Organisational Performance, „Personnel Psychology”, vol. 59, no. 3, s. 501–528.pl_PL
dc.referencesComm L.C., Mathaisel F.D. (2005), A Case Study in Applying Lean Sustainability Concepts io Universities, „International Journal of Sustainability in Higher Education”, vol. 6, no. 2, s. 134–146.pl_PL
dc.referencesCooney R. (2002), Is Lean a Universal Production System? Batch Production in the Automotive, „International Journal of Operations and Production Management”, vol. 22, no. 10, s. 1130– 1147.pl_PL
dc.referencesCooper-Thomas H, Anderson N., Cash M.L. (2012), Investigating Organizational Socialization: A Fresh Look at Newcomer Adjustment Strategies, „Personnel Review”, vol. 41, no. 1, s. 41–55.pl_PL
dc.referencesCox A., Higgins T., Speckesser S. (2011), Management Practices and Sustainable Organisational Performance: An Analysis of the European Company Survey 2009, European Fundation for the Improvement of Living and Working Conditions, Dublin.pl_PL
dc.referencesCronbach L.J. (1951), Coefficient Alpha and the Internal Structure of Tests, „Psychometrika”, vol. 16, no. 3, s. 297–334.pl_PL
dc.referencesCulbert S.A., Rout L. (2012), Skończ z okresową oceną pracowników!, MT Biznes sp. z o.o., Warszawa.pl_PL
dc.referencesCummings T.G., Worley Ch.G. (2008), Organization Development and Change, South-Western Cengage Learning, Mason, OH.pl_PL
dc.referencesĆwiklicki M., Przebinda G. (2016), Dobre praktyki lean government, „Przegląd Organizacji”, nr 8, s. 41–46.pl_PL
dc.referencesCzakon W. (red.) (2013), Podstawy metodologii badań w naukach o zarządzaniu, wyd. 2 rozszerzone i aktualnione, Wolters Kluwer SA, Warszawa.pl_PL
dc.referencesCzarnecki J.S., Sikorski Cz. (2013), Lean Management, [w:] I. Sobańska (red.), Lean accounting: integralny element lean management. Szczupła rachunkowość w zarządzaniu, Oficyna a Wolters Kluwer Business, Warszawa, s. 11–32.pl_PL
dc.referencesCzekaj J. (2010), Koncepcja lean administration, „Acta Universitatis Lodziensis”, Folia Oeconomica, nr 234, s. 13–21.pl_PL
dc.referencesCzekaj J., Ziębicki B. (2015), Metodyczne aspekty lean administration, „Przegląd Organizacji”, nr 9, s. 61–68.pl_PL
dc.referencesCzerska J. (2009), Doskonalenie strumienia wartości, Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesCzerska J. (2002), Więcej niż odchudzanie, czyli istota koncepcji zarządzania lean, „Personel”, nr 24, s. 28–30.pl_PL
dc.referencesCzyż-Gwiazda E. (2015), Koncepcja lean management w zarządzaniu organizacją, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach”, nr 233, s. 11–23.pl_PL
dc.referencesDahlgaard J.J., Dahlgaard-Park S.M. (2006), Lean Production, Six Sigma Quality, TQM and Company Culture, „The TQM Magazine”, vol. 18, iss. 3, s. 263–281.pl_PL
dc.referencesDahlgaard-Park S.M., Dahlgaard J.J. (2006), In Search of Excellence – Past, Present and Future, „In Kreativ und Konsequent”, s. 57–84, http://lup.lub.lu.se/record/931524 (dostęp 30.11.2017).pl_PL
dc.referencesDanielsson Ch.B. (2013), An Explorative Review of the Lean Office Cconcept, „Journal of Corporate Real Estate”, vol. 15, no. 3/4, s. 167–180.pl_PL
dc.referencesDaszkowska M. (1998), Usługi. Produkcja, rynek, marketing, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesde Gruitjer P.N.M., van der Kamp L.J.T. (eds.) (1976), Advances in Psychological and Educational Measurement, Wiley, New York.pl_PL
dc.referencesDelery J., Doty D. (1996), Modes of Theorizing in Strategic Human Resource Management: Tests of Universalistic, Contingency and Configurational Performance Predictions, „Academy of Management Journal”, vol. 39, no. 4, s. 802–835.pl_PL
dc.referencesDeMatteo J.S., Eby L.T., Sundstrom E. (1998), Team-Based Rewards: Current Empirical Evidence and Directions for Future Research, „Research in Organizational Behavior”, vol. 20, s. 141–183.pl_PL
dc.referencesDeming W.E. (1993), The New Economics – for Industry, Government, Education, Massachusetts Institute of Technology, Center for Advanced Engineering Study, Cambridge, MApl_PL
dc.referencesDeming, W.E. (1986), Out of the Crisis, Massachusetts Institute of Technology, Center for Advanced Engineering Study, Cambridge, MA.pl_PL
dc.referencesDen Hartog D.N., Boselie P., Paauwe J. (2004), Performance Management; a Model and Research Agenda, „Applied Psychology: An International Review”, vol. 53, no. 4, s. 556–569.pl_PL
dc.referencesDeNisi A.S. (2000), Performance Appraisal and Performance Management: a Multilevel Analysis, [w:] K.J. Klein, S.W.J. Kozlowski (eds.), Multilevel Theory, Research and Methods in Organizations, Jossey-Bass, San Francisco, s. 121–156.pl_PL
dc.referencesDeNisi A.S., Pritchard R.D. (2006), Performance Appraisal, Performance Management and Improving Individual Performance: A Motivational Framework, „Management and Organization Review”, vol. 2, no. 2, s. 253–277.pl_PL
dc.referencesDobroszek J. (2016), Rachunkowość zarządcza w zarządzaniu łańcuchem dostaw w świetle wyników badań literaturowych i ankietowych, „Zeszyty Teoretyczne Rachunkowości”, t. 89 (145), s. 29–54.pl_PL
dc.referencesDominiak J., Hauke J. (2015), Sektor usług i jego zmiany w Polsce i innych krajach UE w latach 1995–2012, „Rozwój Regionalny i Polityka Regionalna”, nr 32, s. 31–43.pl_PL
dc.referencesdos Leite H.R., Vieira G.E. (2015), Lean Philosophy and its Applications in the Service Industry: a Review of the Current Knowledge, „Production”, vol. 25, no. 3, s. 529–541.pl_PL
dc.referencesDurlik I. (2007), Inżynieria zarządzania. Strategia i projektowanie systemów produkcyjnych, cz. I, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa.pl_PL
dc.referencesEmery Y. (2004), Rewarding Civil Service Performance through Team Bonuses: Findings, Analysis and Recommendations, „International Review of Administrative Sciences”, vol. 70, no. 1, s. 157–168.pl_PL
dc.referencesEndsley S., Magill M.K., Godfrey,M.M. (2006), Creating a Lean Practice, „Family Practice Management”, vol. 13, no. 4, s. 34–38.pl_PL
dc.referencese-reward (2014), raport, http://www.e-reward.co.uk/research/surveys/performance-management-part-2-survey (dostęp 1.02.2017).pl_PL
dc.referencesFitz-enz J. (2001), Rentowność inwestycji w kapitał ludzki, tł. G. Łuczkiewicz, Oficyna Ekonomiczna, Dom Wydawniczy ABC, Kraków.pl_PL
dc.referencesForslund H. (2010), Performance Management in Lean Production – a Case Study, Linnaeus University, Växjö–Kalmar (praca magisterska).pl_PL
dc.referencesForza C. (2010), Surveys, [w:] C. Karlsson (ed.), Researching operations management, Routledge, New York, rozdz. 4.pl_PL
dc.referencesFoss M.L., Stubbs J.R., Jones G. (2011), Integrating Quality, Education, Lean, and Performance Management into a Culture of Continuous Improvement, „JBSM”, vol. 51, July, s. 1598–1603.pl_PL
dc.referencesFuchs S. (2010), Critical Issues in People Resourcing (1): Reconceptualising Employee Performance, [w:] I. Roper, R. Prouska, U.C. Na Ayudhya (eds.), Critical Issues in Human Resource Management, CIPD, London, rozdz. 9.pl_PL
dc.referencesFujimoto T. (1999), The Evolution of a Manufacturing System at Toyota, Oxford University Press, Oxford.pl_PL
dc.referencesFullerton R.R., Wempe W.F. (2009), Lean Manufacturing, Non-Financial Performance Measures, and Financial Performance, „International Journal of Operations and Production Management”, vol. 29, no. 3, s. 214–240.pl_PL
dc.referencesFurnham A. (2004), Performance Management Systems, „European Business Journal”, vol. 16, no. 2, s. 83–94.pl_PL
dc.referencesGeorge S. (1992), The Baldrige Quality System, Wiley, New York.pl_PL
dc.referencesGiangreco A., Sebastiano A., Peccei R. (2009), Trainees Reaction to Training: An Analysis of the Factors Affecting Overall Satisfaction with Training, „International Journal of Human Resource Management”, vol. 20, no. 1, s. 96–111.pl_PL
dc.referencesGonçalves M.T., Salonitis K. (2017), Lean Assessment Tool for Workstation Design of Assembly Lines, Published by Elsevier B.V. This is an open access article under the CC BY-NC-ND license, http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ (dostęp 1.03.2017).pl_PL
dc.referencesGoodman P.S., Lerch F.J., Mukhopadhyay T. (1994), Individual and Organizational Productivity: Linkages and Processes, [w:] D.H. Harris (eds.), Organizational Linkages. Understanding the Productivity Paradox, National Academy Press, Washington DC., s. 54–80.pl_PL
dc.referencesGórecki T. (2011), Podstawy statystyki z przykładami w R, Wydawnictwo BTC, Legionowo.pl_PL
dc.referencesGovernment of South Australia (2007), Managing People, Managing Performance, Good Practice Guide, s. 1–24, https://publicsector.sa.gov.au/documents/20070101-good-practice-guide-managing-people-managing-performance/ (dostęp 1.02.2017).pl_PL
dc.referencesGriffin R., Ebert R.J. (2004), Business Essentials, Prentice Hall, London.pl_PL
dc.referencesGrint K. (1993), What’s wrong with Performance Appraisals? A Critique and a Suggestion, „Human Resource Management Journal”, vol. 3, no. 3, s. 61–77.pl_PL
dc.referencesGrobelna A. (2014), Autonomia w procesie pracy i jej znaczenie dla doskonalenia relacji usługowych w hotelarstwie, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego”, nr 807, Ekonomiczne Problemy Turystyki, nr 3 (27), s. 183–207.pl_PL
dc.referencesGronroos C. (1990), Service Management and Marketing: Managing the Moments of Truth in Service Competition, Free Press, Lexington, MA.pl_PL
dc.referencesGuest D.E. (2007), Human Resource Management and the Worker: Towards a New Psychological Contract?, [w:] P. Boxall, J. Purcell, P. Wright (eds.), The Oxford Handbook of Human Resource Management, Oxford University Press, Oxford, s. 128–146.pl_PL
dc.referencesGuest D.E. (1997), Human Resources Management and Performance: A Review and Research Agenda, „The International Journal of Human Resources Management”, vol. 8, iss. 3, s. 263–275.pl_PL
dc.referencesGuest D.E. (2011), Human Resources Management and Performance: Still Searching for Some Answers, „Human Resources Management Journal”, vol. 21, iss. 1, s. 3–13.pl_PL
dc.referencesGuest D.E., Conway N. (2011), The Impact of HR Practices, HR Effectiveness and a “Strong” HR System on Organisational Outcomes: A Stakeholder Perspective, „International Journal of Human Resource Management”, vol. 22, no. 8, s. 1686–1702.pl_PL
dc.referencesGuest D.E., Michie J., Conway N., Sheehan M. (2003), Human Resource Management and Corporate Performance in the UK, „British Journal of Industrial Relations”, vol. 41, s. 291–314.pl_PL
dc.referencesGuillemin F., Bombardier C., Beaton D. (1993), Cross-Cultural Adaptation of Health-Related Quality of Life Measures: Literature Review and Proposed Guidelines, „Journal of Clinical Epidemiology”, vol. 46, no. 12, s. 1417–1432.pl_PL
dc.referencesGupta S., Sharma M. (2015), Lean Services: A Systematic Review, „International Journal of Productivity and Performance Management”, vol. 65, iss. 8, s. 1025–1056.pl_PL
dc.referencesHadid W., Mansouri S.A. (2014), The Lean-Performance Relationship in Services: A Theoretical Model, „International Journal of Operations & Production Management”, vol. 34, no. 6, s. 750–785.pl_PL
dc.referencesHallgren M., Olhager J. (2009), Lean and Agile Manufacturing: External and Internal Drivers and Performance Outcomes, „International Journal of Operations and Production Management”, vol. 29, no. 10, s. 976–999.pl_PL
dc.referencesHamrol A. (2015), Strategie i praktyki sprawnego działania. Lean, Six Sigma i inne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesHanna J. (2007), Bringing Lean Principles to Service Industries, Harvard Business School Working Knowledge, https://hbswk.hbs.edu/item/bringing-lean-principles-to-service-industries (dostęp 1.02.2017).pl_PL
dc.referencesHarrison R. (2009), Learning and Development, CIPD, London.pl_PL
dc.referencesHasle P. (2014), Lean Production – an Evaluation of the Possibilities for an Employee Supportive Lean Practice, „Hum Factors Ergon Manuf.”, vol. 24, no. 1, s. 40–53.pl_PL
dc.referencesHasle P., Bojesen A., Jensen P.L., Bramming P. (2012), Lean and the Working Environment: A Review of the Literature, „International Journal of Operations and Production Management”, vol. 32, no. 7, s. 829–849.pl_PL
dc.referencesHeneman R.L. (1992), Merit Pay: Linking Pay Increases to Performance Ratings, Addison-Wesley, New York.pl_PL
dc.referencesHerzberg F. (1987), One More Time: How Do You Motivate Your Employees?, „Harvard Business Review”, vol. 65, no. 5, s. 109–120.pl_PL
dc.referencesHines P., Holweg M, Rich N. (2004), Learning to Evolve: A Review of Contemporary Lean Thinking, „Int J Oper Prod Manage”, vol. 24, s. 994–1011.pl_PL
dc.referencesHolbeche L, Mayo A. (1998), Motivating People in Lean Organizations, Butterworth-Heinemann Linacre House, Oxford.pl_PL
dc.referencesHolweg M. (2007), The Genealogy of Lean Production, „Journal of Operations Management”, vol. 25, no. 2, s. 420–437; https://pl.scribd.com/document/279273468/The-Genealogy-of-Lean-Production (dostęp 1.02.2017).pl_PL
dc.referencesHoneywell-Johnson J.A., Dickinson A.M. (1999), Small Group Incentives: A Review of the Literature, „Journal of Organizational Behavior Management”, vol. 19, no. 2, s. 89–120.pl_PL
dc.referencesHopp W., Spearman M. (2004), To Pull or Not to Pull: What is the Question?, „Manufacturing and Service Operations Management”, vol. 6, no. 2, s. 133–148.pl_PL
dc.referencesHouldsworth E., Jirasinghe D. (2006), Managing and Measuring Employee Performance, Kogan- Page, New York.pl_PL
dc.referencesHu L., Bentler P., Kano Y. (1992), Can Test Statistics in Covariance Structure Analysis Be Trusted?, „Psychological Bulletin”, vol. 112, no. 2, s. 351–362.pl_PL
dc.referencesHutchinson S. (2013), Performance Management. Theory and Practice, Chartered Institute of Personnel & Development, London.pl_PL
dc.referencesIncentives, Motivation and Workplace Performance: Research & Best Practices (2002), Spring. Research Sponsored by The International Society for Performance Improvement, Silver Spring, MD.pl_PL
dc.referencesJackson S.E., Schuler R.S. (1995), Understanding Human Resource Management in the Context of Organizations and Their Environments, „Annual Review of Psychology”, vol. 46, no. 2, s. 237–264.pl_PL
dc.referencesJansen P., Vloeberghs D. (1999), Multi-Rater Feedback Methods: Personal and Organisational Implications, „Journal of Managerial Psychology”, vol. 14, no. 6, s. 455–476.pl_PL
dc.referencesJanuszewski A. (2011), Modele równań strukturalnych w metodologii badań psychologicznych. Problematyka przyczynowości w modelach strukturalnych i dopuszczalność modeli, „Studia z Psychologii w KUL”, t. 17, s. 213–245.pl_PL
dc.referencesJekiel Ch. (2016), Do Your Performance Management Reviews Help or Hinder Your Team?, http:// www.ame.org/target/articles/2016/do-your-performance-management-reviews-help-or-hinder-your-team (dostęp 1.2.2017).pl_PL
dc.referencesJenkins G. D., Mitra A. Jr., Gupta N., Shaw J.D. (1998), Are Financial Incentives Related to Performance?, A Meta-Analytic Review of Empirical Research, „Journal of Applied Psychology”, vol. 83, no. 5, s. 777–787.pl_PL
dc.referencesJones C., Medlen N., Merlo C., Robertson M., Shepherdson J. (1999), The Lean Enterprise, „BT Technology Journal”, vol. 17, no. 4, s. 15–22.pl_PL
dc.referencesJöreskog K.G., Sorbom D. (1979), Advances in Factor Analysis and Structural Equation Models, Abt Books, Cambrige, MA.pl_PL
dc.referencesJuchnowicz M. (2011), Istota najlepszej praktyki – dylematy definicyjne, [w:] M. Juchnowicz (red.), Najlepsze praktyki w zarządzania kapitałem ludzkim. Metodyka badania, opisy przypadków, OW SGH w Warszawie, Warszawa, s. 13–19.pl_PL
dc.referencesJudge T.A., Thoresen C.J., Bono J.E., Patton G.K. (2001), The Job Satisfaction – Job Performance Relationship: a Qualitative and Quantitative Review, „Psychological Bulletin”, no. 127, s. 376–407.pl_PL
dc.referencesKaltenbrunner M., Bengtsson L., Mathiassen S.E., Engström M. (2017), A Questionnaire Measuring Staff Perceptions of Lean Adoption in Healthcare: Development and Psychometric Testing, „BMC Health Services Research”, vol. 17, no. 235, s. 1–11.pl_PL
dc.referencesKaplan R.S., Norton D.P. (2006), Strategiczna karta wyników. Jak przełożyć strategię na działanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKarlsson C., Åhlström P. (1996), Assessing Changes towards Lean Production, „International Journal of Operations & Production Management”, vol. 16, no. 2, s. 24–41.pl_PL
dc.referencesKarmarkar U. (2004), Will You Survive the Services Revolution?, „Harvard Business Review”, vol. 82, no. 6, s. 100–107.pl_PL
dc.referencesKhilji S.E., Wang X. (2006), Intended znd Implemented HRM: The Missing Linchpin in Strategic International Human Resource Management Research, „International Journal of Human Resource Management”, vol. 17, no. 7, s. 1171–1189.pl_PL
dc.referencesKinnie N., Purcell J., Hutchinson S., Rayton B., Swart J. (2005), Satisfaction with HR Practicies and Commitment in the Organisation: Why One Size Does Not Fit All, „Human Resource Management Journal”, vol. 15, no. 4, s. 9–29.pl_PL
dc.referencesKline P. (1986), A Handbook of Test Construction, Methuen, New York.pl_PL
dc.referencesKline P. (1979), Psychometrics and Psychology, Academic Press., London.pl_PL
dc.referencesKline R.B. (2005), Principles and Practice of Structural Equation Modeling, The Guilford Press, New York– London.pl_PL
dc.referencesKluger A.N., DeNisi A. (1996), The Efects of Feedback Intervention on Performance: a historical review, a meta-analysis, „Psychological Bulletin”, vol. 119, no. 2, s. 254–284.pl_PL
dc.referencesKoch T., Horbal R., Sobczyk T., Kagan R., Bielewski A., Eisler M., Kanikuła T., Hojka A., Misiurek B. (2008), Lean w obszarach pozaprodukcyjnych, Materiały VIII Konferencji Lean Manufacturing, Lean Enterprise Institute Polska, Wrocław, s. 31–63.pl_PL
dc.referencesKohn A. (1993), Why Incentive Plans Cannot Work?, „Harvard Business Review”, vol. 71, no. 5, s. 54–63.pl_PL
dc.referencesKonarski R. (2009), Modele równań strukturalnych. Teoria i praktyka, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKosuge R., Modig N., Åhlström P. (2010), Standardization in Lean Service: Exploring the Contradiction, Proceedings of the 17th International Annual EurOMA Conference, June, Porto, Portugal, s. 1–10.pl_PL
dc.referencesKotler P. (1994), Marketing Management. Analysis, Planning, Implementation and Control, Prentice Hall, Englewood Cliffs, New York.pl_PL
dc.referencesKozlowski S.W.J., Gully S.M., Nason E.R., Smith E.M. (1999), Developing Adaptive Teams: A Theory of Compilation and Performance Across Levels and Time, [w:] D.R. Ilgen, E.D. Pulakos (eds.), The Changing Nature of Work Performance: Implications for Staffing, Personnel Actions, and Development, Jossey-Bass, San Francisco, s. 240–292.pl_PL
dc.referencesKrasiński M. (2016), Wybrane błędy uniemożliwiające sukces we wprowadzaniu lean management, [w:] H. Czubasiewicz, P. Grajewski, J. Waśniewski (red.), Perspektywy spojrzenia na czynniki sukcesu organizacji XXI wieku, Wydział Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, Sopot, s. 517–24.pl_PL
dc.referencesKreitner R., Kinicki A. (2007), Organizational Behavior, 7th edition, McGraw-Hill International Edition, New York.pl_PL
dc.referencesKristensen T.B., Israelsen P. (2014), Performance Effects of Multiple Control Forms in a Lean Organization: A Quantitative Case Study in a Systems Fit Approach, „Manag Account Res.”, vol. 25, no. 1, s. 45–62.pl_PL
dc.referencesKról H. (2007), Podstawy funkcji zarządzania zasobami ludzkimi, [w:] H. Król, A. Ludwiczyński (red.), Zarządzanie zasobami ludzkimi. Tworzenie kapitału ludzkiego organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 50–91.pl_PL
dc.referencesKról T. (2018), Lean management po polsku. O dobrych i złych praktykach, Wydawnictwo Helion, Gliwice.pl_PL
dc.referencesKrupski R. (2004), Podstawy organizacji i zarządzania, Prace Naukowe nr 1, Seria: Zarządzanie i Marketing, Wydawnictwi I-BiS, Wałbrzych.pl_PL
dc.referencesKrupski R. (2017), Zarządzanie strategiczne: powrót do koncepcji systemowych, http://wiedzainfo. ue.wroc.pl/wyklady/106/zarzadzanie_strategiczne_powrot_do_koncepcji_systemowych.html (dostęp 5.01.2017).pl_PL
dc.referencesLam W., Huang X., Snape E. (2007), Feedback-Seeking Behavior and Leader-Member Exchange: Do Supervisor-Attributed Motives Matter?, „Academy of Management Journal”, vol. 50, s. 348–363.pl_PL
dc.referencesLarsen H.H., Brewster C. (2003), Line Management Responsibility of HRM: What Is Happening in Europe?, „Employee Relations”, vol. 25, no. 3, s. 228–244.pl_PL
dc.referencesLatham G., Sulsky L.M. Macdonald H. (2007), Performance Management, Oxford Handbook of Human Resource Management, eds. P. Boxall, J. Purcell, P. Wright, Oxford University Press, Oxford.pl_PL
dc.referencesLawler E.E. III, McDermott M. (2003), Current Performance Management Practices: Examining the Varying Impacts, „WoldatWork Journal”, vol. 12, no. 2, s. 49–60.pl_PL
dc.referencesLee C.H. (2005), Rethinking the Goals of Your Performance-Management System, „Employment Relations Today”, vol. 32, no. 3, s. 53–60.pl_PL
dc.referencesLepak D., Snell S. (1999), The Human Resource Architecture: Toward a Theory of Human Capital Allocation and Development, „Academy of Management Review”, vol. 24, no. 1, s. 31–48.pl_PL
dc.referencesLiker J.K. (2004), The Toyota Way, McGraw-Hill, New York.pl_PL
dc.referencesLiker J.K. (2005), Droga Toyoty. 14 zasad zarządzania wiodącej firmy produkcyjnej świata, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa.pl_PL
dc.referencesLisiecka K., Burka I. (2016a), Lean Service Implementation Success Factors in Polish District Heating Companies, „Quality Innovation Prosperity”, no. 20/1, s. 72–94.pl_PL
dc.referencesLisiecka K., Burka I. (2016b), Lean Service w teorii i praktyce, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice.pl_PL
dc.referencesLisiński M., Ostrowski B. (2006), Lean management w restrukturyzacji przedsiębiorstwa, Antykwa, Kraków–Kluczbork.pl_PL
dc.referencesLissowski G., Haman J., Jasiński M. (2008), Podstawy statystyki dla socjologów, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa.pl_PL
dc.referencesLocher D. (2008), Lean Thinking in the Office. Organize Administrative and Office Processes by Value Stream Rather than Function, „Retail Environments”, March/April, http://cma4results.com/wp-content/uploads/2013/04/AREArticle.pdf (dostęp 1.02.2017).pl_PL
dc.referencesLocher D. (2012), Lean w biurze i usługach, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa.pl_PL
dc.referencesLocke E.A., Latham G.P. (2004), What Should We Do about Motivation Theory?, Six Recommendations for the Twenty First Century, „Academy of Management Review”, vol. 29, no. 3, s. 388–403.pl_PL
dc.referencesLowry D. (2002), Performance Management, [w:] J. Leopold (ed.), Human Resources in Organisations, FT Prentice Hall, Harlow.pl_PL
dc.referencesLunenburg F.C. (2010), Leader – Member Exchange Theory: Another Perspective on the Leadership Process, „International Journal of Management, Business and Administration”, vol. 13, no. 1, s. 1–5.pl_PL
dc.referencesMaciąg J. (2016), Uwarunkowania wdrożenia koncepcji lean service w polskich szkołach wyższych, „Zarządzanie Publiczne”, nr 1 (33), s. 51–64.pl_PL
dc.referencesMalmbrandt M., Åhlström P. (2013), An Instrument for Assessing Lean Service Adoption, „Int J Oper Prod Man.”, vol. 33, no. 9, s. 1131–1165.pl_PL
dc.referencesManas T.M., Graham M.D. (2003), Creating a Total Rewards Strategy: A Toolkit for Designing Business- Based Plans, AMACOM, New York.pl_PL
dc.referencesMarchington M., Wilkinson A. (2012), Human Resource Management at Work, Chartered Institute of Personnel and Development, London.pl_PL
dc.referencesMartyniak Z. (2002), Nowe metody i koncepcje zarządzania, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Krakówpl_PL
dc.referencesMaskell B.H., Kennedy F.A. (2007), Why Do We Need Lean Accounting and How Does it Work?, „Journal of Corporate Accounting and Finance”, vol. 18, no. 3, s. 59–73.pl_PL
dc.referencesMaslow A.H. (1943), A Teory of Human Motivation, „Psychological Review”, vol. 50, s. 370–396.pl_PL
dc.referencesMaurer R. (2016), Filozofia kaizen. Małymi krokami ku doskonałości, Wydawnictwo Helion, Gliwice.pl_PL
dc.referencesMaxwell G.A., Watson S. (2006), Perspectives on Line Managers in HRM: Hilton International’s UK Hotels, „International Journal of Human Resource Management”, vol. 17, no. 6, s. 1152–1170.pl_PL
dc.referencesMazzocato P., Savage C., Brommels M., Aronsson H., Thor J. (2010), Lean Thinking in Healthcare: A Realist Review of the Literature, „British Medical Journal Quality and Safety”, vol. 19, no. 5, s. 376–382.pl_PL
dc.referencesMcCarthy S., Sharma S. (2010), Are Team-Based Incentive Measures Right for Your Sales Organization?, http://www.worldatwork.org/waw/adimComment?id=36014 (dostęp 1.02.2017).pl_PL
dc.referencesMcGregor D. (1960), The Human Side of Enterprise, McGraw-Hill, New York.pl_PL
dc.referencesMichalak J. (2013), Pomiar dokonań w szczupłym przedsiębiorstwie, [w:] I. Sobańska (red.), Lean accounting: integralny element lean management. Szczupła rachunkowość w zarządzaniu, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa, s. 81–112.pl_PL
dc.referencesMiller J., Wroblewski M., Villafuerte J. (2014), Kultura kaizen, Budowanie i utrzymanie kultury ciągłego doskonalenia, MT Biznes sp. z o.o., Warszawa.pl_PL
dc.referencesModig N., Åhlström P. (2012), This is Lean: Resolving the Efficiency Paradox, Rheologica Publishing, Stockholm.pl_PL
dc.referencesMohrman A.M., Mohrman S.A. (1995), Performance Management is Running the Business, „Compensation and Benefits Review”, July–August, s. 69–75.pl_PL
dc.referencesMontgomery D. (2005), Introduction to Statistical Quality Control. Hoboken, John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, NJ.pl_PL
dc.referencesMotowidlo S.J., Borman W.C., Schmit M.J. (1997), A Theory of Individual Differences in Task and Contextual Performance, „Human Performance”, vol. 10, no. 2, s. 71–83.pl_PL
dc.referencesMotowidlo S.J., Van Scotter J.R. (1994), Evidence That Task Performance Should be Distinguished from Contextual Performance, „Journal of Appllied Psychology, vol. 79, no. 4, s. 475–80.pl_PL
dc.referencesMurphy K.R. (2008), Explaining the Weak Relationship between Job Performance and Ratings of Job Performance, „Industrial and Organizational Psychology”, vol. 1, s. 148–160.pl_PL
dc.referencesMurphy K.R., Cleveland J.N. (1995), Understanding Performance Appraisal. Social, Organizational and Goal-based Perspectives, Sage Publications, Inc., Thousand Oaks, CA.pl_PL
dc.referencesNaftanaila I., Mocanu M.D. (2014), Lean Office. Value Stream Mapping, „Quality, Access to success”, vol.15, no. 141, August, s. 75–79.pl_PL
dc.referencesNehles A.C., van Riemsdijk M., Kok I., Looise J.C. (2006), Implementing Human Resource Management Successfully: A First Line Management Challenge, „Management Review”, vol.17, no. 3, s. 256–273.pl_PL
dc.referencesNie W., Kellogg D.L. (1999), How Professors of Operations Management View Service Operations?, „Production and Operations Management”, vol. 8, no. 3, s. 339–355.pl_PL
dc.referencesNightingale D.J., Mize J.H. (2002), Development of a Lean Enterprise Transformation Maturity Model, „Inf Knowl Syst Manage”, vol. 3, no. 1, s. 15–30.pl_PL
dc.referencesNishii L., Lepak D., Schneider B. (2008), Employee Atributions of the Why of HR Practices: Their Effect on Employee Attitudes and Behaviours, and Customer Satisfaction, „Personnel Psychology”, vol. 61, no. 3, s. 503–545.pl_PL
dc.referencesNIST (2000), Principles of Lean Manufacturing with Live Simulation, Manufacturing Extension Partnership and National Institute of Standards and Technology, Gaithersburg, MD.pl_PL
dc.referencesNogalski B., Czerska J., Klimek A. (2010), Wykorzystanie metod teorii masowej obsługi i lean management w usprawnianiu procesów w zarządzaniu organizacją publiczną, „Współczesne Zarządzanie”, nr 1, s. 58–68.pl_PL
dc.referencesNogalski B., Walentynowicz P. (2004), Wymiary wdrażania Lean management jako koncepcji rozwoju polskich organizacji gospodarczych, „Zeszyty Naukowe Wydziału Zarządzania UG”, nr 2, s. 181–191.pl_PL
dc.referencesNogalski B., Walentynowicz P. (2007), Lean management jako koncepcja podwyższania bezpieczeństwa ekonomiczno-finansowego firmy, [w:] M. Grzybowski, J. Tomaszewski (red.), Bezpieczeństwo w administracji i biznesie, Wyższa Szkoła Administracji i Biznesu, Gdynia, s. 279–286.pl_PL
dc.referencesNosewicz K. (2016), Japońskie metody i techniki zarządzania oraz ich zastosowanie w polskim przedsiębiorstwie, „Journal of Modern Management Process”, iss. 2, no. 1, s. 8–23.pl_PL
dc.referencesNunally J.C. (1970), Introduction to Psychological Measurement, McGraw-Hill, New York.pl_PL
dc.referencesNunnaly J.C., Bernstein I.H. (1994), Psychometric Theory, McGraw-Hill, New York.pl_PL
dc.referencesOuchi W.G. (1979), A Conceptual Framework for the Design of Organizational Control Mechanisms, „Management Science”, vol. 25, no. 9, s. 833–848.pl_PL
dc.referencesPaauwe J., Boselie P. (2003), Challenging Strategic HRM and the Relevance of the Institutional Setting, „Human Resource Management Journal”, vol. 13, no. 3, s. 56–70.pl_PL
dc.referencesPająk E. (2013), Zarządzanie produkcją. Produkt, technologia, organizacja, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPałucha K. (2008), Współczesne metody wspomagające zarządzanie produkcją, „Organizacja i Zarządzanie”, nr 2, s. 69–82.pl_PL
dc.referencesPanasiuk A. (red.) (2006), Marketing usług turystycznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesParsloe E. (1995), Coaching, Mentoring, and Assesing: A Practical Guide to Developing Competence, Kogan Page, New York.pl_PL
dc.referencesPernstal J., Feldt R., Gorschek T. (2013), The Lean Gap: A Review of Lean Approaches to Large-Scale Software Systems Development, „Journal of Systems and Software”, vol. 86, no. 11, s. 2797–2821.pl_PL
dc.referencesPerry E.L., Kulik C.T. (2008), The Devolution of HR to the Line: Implication of Perceptions of People Management Effectiveness, „International Journal of Human Resource Management”, vol. 19, no. 2, s. 262–273.pl_PL
dc.referencesPerry J.L., Mesch D., Paarlberg L. (2006), Motivating Employees in a New Governance Era: The Performance Paradigm Revisited, „Public Administration Review”, vol. 66, no. 4.pl_PL
dc.referencesPiasecka-Głuszak A. (2014), Lean management w polskich przedsiębiorstwach przy wykorzystanu wybranych narzedzi rozwiązywania problemów – wyniki badań, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu”, nr 369.pl_PL
dc.referencesPocztowski A. (2005), Zarządzanie przez efekty jako integralna część funkcji personalnej, „Zeszyty Naukowe AE w Krakowie”, nr 679, s. 5–18.pl_PL
dc.referencesPocztowski A. (2008), Zarządzanie zasobami ludzkimi. Strategie, procesy, metody, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPocztowski A., Buchelt B. (2008), Trends and Issues in Human Resource Management in Polish Companies, „Zarządzanie Zasobami Ludzkimi”, nr 1(60), s. 51–66.pl_PL
dc.referencesPorter M. (1994), Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesProkopowicz P., Żmuda G., Król M. (2014), Kompetencyjne testy sytuacyjne w rekrutacji, selekcji i ocenie pracowników. Teoria i zastosowanie, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPulakos E.D. (2009), Performance Management. A New Approach for Driving Business Results, Wiley-Blackwell, Malden, MA.pl_PL
dc.referencesPulakos E.D., O’Leary R.S. (2011), Why Is Performance Management Broken?, „Industrial and Organisational Psychology”, vol. 4, no. 2, s. 146–164.pl_PL
dc.referencesPurcell J., Hutchinson S. (2007), Front-Line Managers as Agents in the HRM-Performance Casual Chain: Theory, Analysis and Evidence, „Human Resource Management Journal”, vol. 17, no. 1, s. 3–20.pl_PL
dc.referencesPurcell J., Kinnie N., Hutchinson S. (2003), Open-minded: Inside the Black Box: An Overview, „People Management”, vol. 9, no. 10, s. 30–33.pl_PL
dc.referencesPurcell J., Kinnie N., Hutchinson S., Rayton B., Swart J. (2003a), People and Performance: How People Management Impacts on Organizational Performance, CIPD, London.pl_PL
dc.referencesRadnor Z. (2010), Transferring Lean into Government, „Journal of Manufacturing Technology Management”, vol. 21, no. 3, s. 411–428.pl_PL
dc.referencesRay C.D., Zuo X., Michael J.H., Wiedenbeck J.K. (2006), The Lean Index: Operational “Lean” Metrics for the Wood Products Industry, „Wood and Fiber Science”, vol. 38, no. 2, s. 238–255.pl_PL
dc.referencesRewers P., Trojanowska J., Chabowski P. (2015), Analiza wykorzystania narzędzi Lean Manufacturing – wyniki badań, „Logistyka”, nr 3, s. 5788–5791.pl_PL
dc.referencesRich N., Bateman N., Esain A., Massey L., Samuel D. (2006), Lean Evolution. Lessons from the Workplace, Cambridge University Press, New York.pl_PL
dc.referencesRisher H. (2003), Refocusing Performance Management for High Performance, „Compensation and Benefits Review”, vol. 35, s. 20–30.pl_PL
dc.referencesRoszell S.S. (2013), Measuring Lean Management Penetration on the Hospital Nursing Frontline: Instrument Development, Doctoral thesis, http://pqdtopen.proquest.com/doc/1440538893. html?FMT=AI (dostęp 16.03.2017).pl_PL
dc.referencesRother M., Shook J. (2009), Learning to See. Value Stream Mapping to Create Value and Eliminate Muda, Lean Enterprise Institute, Inc., Cambridge, MA.pl_PL
dc.referencesRothwell W.J., Graber J., McCormick N. (2012), Lean But Agile: Rethink Workforce Planning and Gain a True Competitive Edge, Amacom, American Management Association, New York.pl_PL
dc.referencesRousseau D.M. (1995), Psychological Contracts in Organizations: Understanding Written and Unwritten Agreements, Sage Publications, London.pl_PL
dc.referencesRynes S.L., Gerhart B., Minette K.A. (2004), The Importance of Pay in Employee Motivation: Discrepanties Between What People Say and What They Do, „Human Resouece Management”, vol. 43, s. 381–394.pl_PL
dc.referencesSagan A. (2003), Model pomiarowy satysfakcji i lojalności, Statsoft Polska, Kraków.pl_PL
dc.referencesSagan A., Łapczyński M. (2017), Modelowanie w badaniach marketingowych i rynkowych, Statsof Polska, Kraków.pl_PL
dc.referencesSánchez A., Pérez M. (2004), The Use of Lean Indicators for Operations Management in Services, „International Journal of Services Technology and Management”, vol. 5, no. 5, s. 465–478.pl_PL
dc.referencesSayer N.J., Williams B. (2015), Lean dla bystrzaków, Wydawnictwo Helion, Gliwice.pl_PL
dc.referencesSchneider B., Klein K.J. (1994), What Is Enough? A System Perspective on Individual – Organizational Performance Linkages, [in:] D.H. Harris (ed.), Organizational Linkages. Understanding The Productivity Paradox, National Academy Press, Washington DC, s. 81–104.pl_PL
dc.referencesSchonberger R.J. (1986), World Class Manufacturing: The Lessons of Simplicity Applied, The Free Press, New York.pl_PL
dc.referencesSchuler R.E., Jackson S. (1987), Linking Competitive Strategies with Human Resource Management Practices, „The Academy of Management Executive”, vol. 1, no. 3, s. 207–219.pl_PL
dc.referencesSchuler R.E., Jackson S. (2014), Human Resource Management And Organizational Effectiveness: Yesterday And Today, „Journal of Organizational Effectiveness: People and Performance”, vol. 1, no. 1, s. 35–55.pl_PL
dc.referencesSenge P. (1990), The Fifth Discipline, Currency Doubleday New York.pl_PL
dc.referencesShah R., Ward P.T. (2007), Defining and Developing Measures of Lean Production, „Journal of Operations Management”, vol. 25, s. 785–805.pl_PL
dc.referencesShields J. (2007), Managing Employee Performance and Reward. Concepts, Practices, Strategies, Cambridge University Press, Cambridge.pl_PL
dc.referencesSidor-Rządkowska M. (2012), Profesjonalny coaching. Zasady i dylematy etyczne w pracy coacha, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSingh B., Garg S.K., Sharma S.K. (2010), Development of Index for Measuring Leanness: Study of an Indian Auto Component Industry, „Meas Bus Excell”, vol. 14, no. 2, s. 46–53.pl_PL
dc.referencesSkinner B.F. (1969), Contingencies of Rreinforcement: A Theoretical Analysis, appleton-century-crofts, New York.pl_PL
dc.referencesSkowron-Mielnik B. (2012), Nowe obszary badawcze w zarządzaniu zasobami ludzkimi – nauka i praktyka, „Współczesne Zarządzanie”, nr 3, s. 97–105.pl_PL
dc.referencesSłownik języka polskiego (2007a), red. M. Bańko, t. 1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSłownik języka polskiego (2007b), red. M. Bańko, t. 2, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSobańska I. (2013), Lean accounting – geneza, zasady, metody, [w:] I. Sobańska (red.), Lean accounting: integralny element lean management. Szczupła rachunkowość w zarządzaniu, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa, s. 54–80.pl_PL
dc.referencesSonnentag S., Volmer J., Spychala A. (2008), Job Performance, Sage handbook of organizational behavior, red. J. Barling, C.L. Cooper, Sage Publications, London.pl_PL
dc.referencesSoriano-Meier H., Forrester P.L. (2002), A Model for Evaluating the Degree of Leanness of Manufacturing Firms, „Integrated Manufacturing Systems”, vol. 13, iss. 2, s. 104–109.pl_PL
dc.referencesSparrow P. (2008), Performance Management in the UK, [w:] A. Varma, P.S. Budhwar, A. DeNisi (eds.), Performance Management Systems: A Global Perspective, Routledge, Abingdon, s. 131–146.pl_PL
dc.referencesSpear S., Bowen H.K. (1999), Decoding the DNA of the Toyota Production System, „Harvard Business Review”, iss. 77, no. 5, s. 96–106.pl_PL
dc.referencesSroka W. (2009), Wykorzystanie modelu równań strukturalnych do oceny wpływu kapitału ludzkiego na sukces ekonomiczny przodujących gospodarstw Karpackich, „Roczniki Nauk Rolniczych”, seria G, t. 96, z. 4, s. 194–203.pl_PL
dc.referencesStaats B.R., Brunner D.J., Upton D.M. (2011), Lean Principles, Learning, and Knowledge Work: Evidence from Software Services Provider, „Journal of Operations Management”, vol. 29, no. 5, s. 376–390.pl_PL
dc.referencesStajkovic A.D., Luthans F. (2003), Behavioral Management and Task Performance in Organizations: Conceptual Background, Meta-Analysis, and Test of Alternative Models, „Personnel Psychology”, vol. 56, s. 155–194.pl_PL
dc.referencesStarzyńska W. (red.) (2011), Podręcznik podstawy statystyki, Difin sp. z o.o., Warszawa.pl_PL
dc.referencesStorey J., Wright P.M., Ulrich D. (2009), Introduction, [w:] J. Storey, P.M. Wright, D. Ulrich (red.), The Routledge Companion to Strategic Human Resource Management, Abingdon, Routledge, s. 3–13.pl_PL
dc.referencesStrake D. (2004), Value Stream Management for The Lean Office, „Quality Progress”, vol. 37, no. 8, s. 97.pl_PL
dc.referencesStroińska E. (2014), Elastyczne formy zatrudnienia. Telepraca. Zarządzanie pracą zdalną, Wydawnictwo Poltext, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSuárez-Barraza M.F., Ramis-Pujol J. (2010), Implementation of Lean-Kaizen in the Human Resource Service Process: A Case Study in a Mexican Public Service Organization, „Journal of Manufacturing Technology Management”, vol. 21, no. 3, s. 388–410.pl_PL
dc.referencesSudoł S. (2007), Nauki o zarządzaniu. Węzłowe problemy i kontrowersje, TNOiK Dom Organizatora, Toruń.pl_PL
dc.referencesSułkowski Ł. (2016), Teorie, paradygmaty, metafory i ideologie zarządzania – kontrowersje wokół współczesnego dyskursu organizacji i zarządzania, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu”, nr 422, s. 122–131.pl_PL
dc.referencesSzreder M. (2010), Losowe i nielosowe próby w badaniach statystycznych, „Przegląd Statystyczny”, t. LVII, nr 4, s. 168–174.pl_PL
dc.referencesTague N.R. (2005), Seven Basic Quality Tools, The Quality Toolbox, 2 ed., American Society for Quality, Milwaukee, WI, http://asq.org/learn-about-quality/seven-basic-quality-tools/overview/overview.html (dostęp 1.02.2017).pl_PL
dc.referencesTapping D. (2005), The Lean Office Pocket Guide. Tools for the Elimination of Waste in the Administrative Areas, MCS Media Inc. Chelsea, MI.pl_PL
dc.referencesTaylor Ph. (2013), Performance Management and the New Workplace Tyranny. A Report for the Scottish Trades Union Congress, Executive Summary, http://www.stuc.org.uk/files/Document% 20download/Workplace%20tyranny/STUC%20Performance%20Management%20 Executive%20Summary%20final.pdf (dostęp 1.02.2017).pl_PL
dc.referencesThompson M., Heron P. (2005), Management Capability and High Performance Work Organization, „International Journal of Human Resource Management”, vol. 16, no. 6, s. 1029–1048.pl_PL
dc.referencesThorndike R.L., Hagen E.P. (1977), Measurement and Evaluation in Psychology and Education, Wiley, New York.pl_PL
dc.referencesTolchinsky P.D., King D.C. (1980), Do Goals Mediate the Effects of Incentives on Performance?, „Academy of Management Review”, vol. 5, s. 455–467.pl_PL
dc.referencesTorrington D., Hall L., Taylor S. (2008), Employee Performance Management, [w:] Human Resource Management, Pearson Education Limited, London, rozdz. 13.pl_PL
dc.referencesToussaint J.S., Berry L.L. (2013), The Promise of Lean in Health Care, „Mayo Clinic Proceedings”, vol. 88, no. 1, s. 74–82.pl_PL
dc.referencesTrendy HR 2017 (2017), Zmiana zasad w erze cyfryzacji. Raport, Deloitte University Press.pl_PL
dc.referencesTruss C., Gratton L., Hope-Hailey V., McGovern P., Stiles P. (1997), Soft and Hard Models of Human Resource Management: A Reappraisal, „Journal of Management Studies”, vol. 34, no. 1, s. 53–73.pl_PL
dc.referencesÚbeda-García M. (2005), Training and Business Performance: The Spanish Case, „International Journal of Human Resource Management”, vol. 16, no. 9, s. 1691–1710.pl_PL
dc.referencesUlrich D., Allen J., Brockbank W., Younger J., Nyman M. (2010), Nowoczesne zarządzanie zasobami ludzkimi. Transformacja zgodna z oczekiwaniami klientów i inwestorów, tł. J. Dąbrowski, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa.pl_PL
dc.referencesUlrich D., Brockbank W. (2008), Tworzenie wartości przez dział HR, tł. J. Borowska, Oficyna a Wolters Kluwer business, Kraków.pl_PL
dc.referencesUlrych W. (2010), Potencjalne obszary dysfunkcji w procesie zarządzania efektywnością pracownika, [w:] Z. Janowska (red.), Dysfunkcje i patologie w sferze zarządzania zasobami ludzkimi, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 357–366.pl_PL
dc.referencesUlrych W. (2010), Potencjalne obszary dysfunkcji w procesie zarządzania efektywnością pracownika, [w:] Z. Janowska (red.), Dysfunkcje i patologie w sferze zarządzania zasobami ludzkimi, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 357–366.pl_PL
dc.referencesUlrych W. (2014), Zarządzanie efektywnością pracownika – perspektywa strategiczna, „Acta Universitatis Lodziensis”. Folia Oeconomica, nr 4 (305), s. 121–133.pl_PL
dc.referencesUrban W. (2017), Zasady Lean Management w działalności usługowej, „Handel Wewnętrzny”, nr 4 (369), s. 229–239.pl_PL
dc.referencesUrbaniak B. (2010), Tendencje zmian w zarządzaniu zasobami ludzkimi w świetle doświadczeń konkursu Lider ZZL, „Zarządzanie Zasobami Ludzkimi”, nr 3–4, s. 81–88.pl_PL
dc.referencesUrbaniak M. (2004), Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka, Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesvan Biema M., Greenwald B. (1997), Managing Our Way to Higher Service-Sector Productivity, „Harvard Business Review”, vol. 75, no. 4, s. 87–95.pl_PL
dc.referencesVandenberg R.J., Richardson H.A., Eastman L.J. (1999), The Impact of High Work Processes on Organisational Effectiveness: A Second-Order Latent Variable Approach, „Group and Organisational Management”, vol. 24, no. 1, s. 300–339.pl_PL
dc.referencesVarma A., Pichler S., Srinivas E.S. (2005), The Role of Interpersonal Affect in Performance Appraisal: Evidence From Two Samples – the US and India, „The International Journal of Human Resource Management”, vol. 16, no. 11, s. 2029–2044.pl_PL
dc.referencesVarma A., Stroh L.K. (2001), The Impact of Same-Sex Lmxdyads on Performance Evaluations, „Human Resource Management”, vol. 40, s. 309–320.pl_PL
dc.referencesWalentynowicz P. (2013), Uwarunkowania skuteczności wdrażania Lean Management w przedsiębiorstwach produkcyjnych w Polsce, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesWard P. (2005), Ocena pracownicza 360 stopni. Metoda sprzężenia zwrotnego, tł. M. Justyna, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.pl_PL
dc.referencesWasilewska E. (2008), Statystyka opisowa nie tylko dla socjologów, Wydawnictwo SGGW, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWeick K.E. (2016), Tworzenie sensu w organizacjach, tł. B. Czarniawska, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.pl_PL
dc.referencesWhiddett S., Hollyforde S. (2003), A Practical Guide to Competences: How to Enhance Individual and Organizational Performance, CIPD, London.pl_PL
dc.referencesWhitmore J. (1992), Coaching for Performance, Nicholas Brealey, Londonpl_PL
dc.referencesWilliams R.S. (2006), Managing Employee Performance. Design and Implementation in Organizations, Psychology@Work, EMEA, UKpl_PL
dc.referencesWinstanley D., Stuart-Smith K. (1996), Policing Performance: The Ethics of Performance Management, „Personnel Review”, vol. 25, no. 5, s. 66–84.pl_PL
dc.referencesWoehrle S.L., Abou-Shady L. (2010), Using Dynamic Value Stream Mapping and Lean Accounting Box Scores to Support Lean Implementation, „American Journal of Business Education”, vol. 3, no. 8, s. 67–76.pl_PL
dc.referencesWolak M., Kinastowski A. (2017), Office samurai. Lean w biurze, MT Biznes Ltd., Warszawa.pl_PL
dc.referencesWomack J.P. (2015), Why Are Rewards Tired to Individual Performance So Dangerous? http:// planet-lean.com/why-are-rewards-tied-to-individual-performance-so-dangerous (dostęp 1.02.2017).pl_PL
dc.referencesWomack J.P., Jones D.T. (1996), Lean Thinking: Banish Waste and Create Wealth in Your Corporation, Simon & Schuster, New York.pl_PL
dc.referencesWomack J.P., Jones D.T. (2008), Lean Thinking – szczupłe myślenie, ProdPress, Wrocław.pl_PL
dc.referencesWomack J.P., Jones D.T., Roos D. (1990), The Machine That Changed the World, Rawson Associates, New Yorkpl_PL
dc.referencesWood N. (2004), Lean Thinking: What it Is and What it Is Not?, „Management Services”, February, s. 8–11.pl_PL
dc.referencesWood S., Wall T. (2007), Work Enrichment and Employee Voice in Human Resource Management-Performance Studies, „International Journal of Human Resource Management”, vol. 18, no. 7, s. 1335–1372.pl_PL
dc.referencesWright T.A., Cropanzano R. (2007), The Happy/Productive Worker Thesis Revisited, [w:] J.J. Martocchio (ed.), Research in Personnel and Human Resources Management, Elsevier, Amsterdam, s. 269–307pl_PL
dc.referencesZakrzewska-Bielawska A. (2009), Wybrane aspekty zastosowania koncepcji lean management w procesach administracyjnych przedsiębiorstwa, „Studia i Prace Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie”, nr 5, s. 83–92.pl_PL
dc.referencesZiębicki B. (2013), Performance management jako holistyczna koncepcja zarządzania organizacją, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie”. Zarządzanie, nr 905, s. 55–68.pl_PL
dc.referencesZimniewicz K. (1999), Współczesne koncepcje i metody zarządzania, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesZimniewicz K. (2003), Współczesne koncepcje i metody zarządzania, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8142-215-4


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe