Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorBroniewska, Grażyna
dc.contributor.editorStasiak, Andrzej
dc.date.accessioned2023-04-12T14:30:03Z
dc.date.available2023-04-12T14:30:03Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.citationBroniewska, G. (2004). Koncentracja na kliencie i zaangażowanie pracowników jako bazowe cechy zarządzania jakością w hotelach. Turystyka i Hotelarstwo, 5, 37-53.pl_PL
dc.identifier.issn1644-8871
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/46702
dc.description.abstractOne of key points of the effective system of quality management is focused on satisfying client’s needs. The notion ‘client’, usually, identified with an external client – a purchaser of offered products and services. Whereas, in the philosophy of Total Quality Management and in the concept of Relationship Marketing the key role of hotel personnel, referred to as an internal client, has been highlighted. Among many important principles of Quality Management, the principle of focusing on the client (external and internal) together with staff involvement principle seem to be of prime significance in accordance with the thesis: ‘The highest satisfaction of internal client’s needs is the basis for satisfaction of external client’s needs of the same standards’. Therefore, this paper has been devoted to the care of external and internal client and the staff involvement.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzipl_PL
dc.relation.ispartofseriesTurystyka i Hotelarstwo;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleKoncentracja na kliencie i zaangażowanie pracowników jako bazowe cechy zarządzania jakością w hotelachpl_PL
dc.title.alternativeFocus on the client and staff involvement as the basic features of quality management in hotelspl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number37-53pl_PL
dc.referencesBitner M.J., Booms B.H., Tetreault M.S., 1990, The service encounter: diagnosing favorable and unfavorable incidents, Journal of Marketing, 1.pl_PL
dc.referencesBroniewska G., 2000, Identyfikacja i zaspokajanie potrzeb klienta wewnętrznego, Problemy Jakości, 3.pl_PL
dc.referencesGarbarski L., 1998, Zachowanie nabywców, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGordon I.H., 2001, Relacje z klientem. Marketing partnerski, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKachniewska M., 2002, Zarządzanie jakością usług turystycznych, Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKaplan R.S., Norton D.P., 2001, Strategiczna karta wyników, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKleniewski A., 2003, Osiem zasad zarządzania jakością, Problemy Jakości, 1.pl_PL
dc.referencesKnowles T., 2001, Zarządzanie hotelarstwem i gastronomią, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKornak S., 1994, Jak kierować hotelami i innymi obiektami usługowymi? Management i marketing w praktyce, Wyd. Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości, Łódź.pl_PL
dc.referencesMateriały Hotelu Marriott w Warszawie, [w:] Kornak A.S., Jak kierować hotelami i innymi obiektami noclegowymi? Management i marketing w praktyce, 1994, Wyd. Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości, Łódź.pl_PL
dc.referencesMazur J., 2001, Zarządzanie marketingiem usług, Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesNakata N., Ikezawa T., 1992, Działalność w zakresie sterowania jakością w przemyśle hotelarskim i rekreacyjnym, [w:] Sterowanie jakością w przedsiębiorstwach japońskich, IOPM Orgmasz, Warszawa.pl_PL
dc.referencesParasuraman A., Zeithaml V.A., Berry L., 1985, A conceptual model of service qualityand its implications for future research, Journal of Marketing, 49.pl_PL
dc.referencesPląder D., 2000, Rynek usług hotelarskich a zadania personelu, Hotelarz, 6.pl_PL
dc.referencesRapacz A., 1996, Jakość usług strategicznym zagadnieniem współczesnego hotelarstwa, Prace Naukowe AE, 715, Wrocław.pl_PL
dc.relation.volume5pl_PL
dc.disciplinegeografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzennapl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe