Turystyka i Hotelarstwo 2004, nr 5
Przeglądaj według
Najnowsze pozycje
-
Sprawozdanie z IV warsztatów tematycznych z zakresu dydaktyki hotelarstwa nt. „Metodyka prowadzenia zajęć z przedmiotów hotelarskich”
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2004) -
Cykl obsługi gościa w recepcji
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2004) -
Mierniki jako ważny element nauczania hotelarstwa
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2004)In teaching hotel trade the ability of using, calculating and interpreting different kinds of measures plays a vital role, although it is sometimes underestimated .The authors present in an orderly way the basic and most ... -
Baza hotelowa Słupska i jej rola w obsłudze ruchu turystycznego
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2004)Słupsk is an important centre in the area of Polish seaside. The town plays a vital role as a transit centre for tourists coming on holiday to the Bałtyk seaside resorts such as: Ustka, Rowy, Orzechowo, Poddąbie, Jarosławiec ... -
Historia hotelarstwa w Łodzi
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2004)Łódź has been described in numerous historical publications, yet none of them was entirely devoted to the history of hotel industry in Łódź. Therefore, the need to present this issue has arisen even if it is only for tourism ... -
Ekonomiczne znaczenie lokalizacji hotelu w przestrzeni miasta
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2004)Location of hotel services brings about certain advantages and dis-advantages which have to be taken into consideration by a subject rendering services. The significant role of location as an important factor determining ... -
Koncentracja na kliencie i zaangażowanie pracowników jako bazowe cechy zarządzania jakością w hotelach
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2004)One of key points of the effective system of quality management is focused on satisfying client’s needs. The notion ‘client’, usually, identified with an external client – a purchaser of offered products and services. ... -
Hotele jako element przestrzeni miejskiej
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2004)In many European cities and town first examples of hotel concentration on particular areas was observed in 17th and 18th centuries. In 19th and 20th centuries in almost every large city in Europe and North America (later ...