Kreatywne nagłówki (na przykładzie czasopism „Pixel” i „Secret Service”)
Abstract
Artykuł ukazuje bogactwo zabiegów językowych, które wykorzystywane
są do tworzenia nagłówków w czasopismach „Pixel” oraz „Secret
Service”. Czasopisma te skierowane są do szeroko rozumianych graczy
wideo (zarówno „konsolowców”, jak i „komputerowców”). Redaktorzy,
aby pozyskać wybrednego czytelnika, jakim jest gracz, muszą tworzyć
atrakcyjne dla nich artykuły, a pomaga w tym stosownie ciekawych zabiegów
językowych w tekstach głównych, a także wzbogacanie ich kreatywnymi
nagłówkami. W tekście zostały zaprezentowane i omówione
kreatywne nagłówki, w których wykorzystano takie zabiegi językowe,
jak: nawiązania do różnych dzieł kultury, stosowanie neologizmów
lub wyszukanych związków frazeologiczny czy modyfikacje graficzne
pewnych wyrazów. The article shows a plenitude of figures of speech that are used to create
headlines in the magazines “Pixel” and “Secret Service”. These magazines
are directed at wide audience of video games players (console
and computer users). Editors have to create attractive articles in order
to reach out to gamers whose are picky readers. Interesting language
modifications in the main text as well as enriching articles with creative
headlines help in achieving this goal. This paper presents and discusses
creative headlines in which such language modification were used: references
to various cultural creations, usage of neologisms, sophisticated
idiomatic expressions or graphic modifications of certain words.
Collections
The following license files are associated with this item:

