Show simple item record

dc.contributor.authorŁaszkiewicz, Anna
dc.date.accessioned2023-01-25T12:39:53Z
dc.date.available2023-01-25T12:39:53Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationŁaszkiewicz A., Współtworzenie wartości z konsumentami w środowisku wirtualnym, WUŁ, Łódź 2018, http://dx.doi.org/10.18778/8142-083-9pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8142-083-9
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/45600
dc.description.abstractWspółtworzenie wartości z konsumentami w środowisku wirtualnym to oryginalna na polskim rynku wydawniczym monografia na temat konkurencyjności przedsiębiorstw w kontekście zagadnienia kreowania wartości. Autorka omawia kwestie związane z tworzeniem przez przedsiębiorstwo wartości wspólnie z konsumentami, uwarunkowane specyfiką i potencjałem środowiska wirtualnego. Książka jest cennym źródłem wiedzy o wirtualnych społecznościach oraz ich znaczeniu w zakresie budowania oferty przedsiębiorstwa i poprawy innowacyjności biznesu. Zawiera zagadnienia dotyczące współpracy z konsumentami w takich płaszczyznach, jak tworzenie unikalnych, odpowiadających na potrzeby klientów produktów, wdrażanie procesów dostosowanych do specyfiki poszczególnych branż i rynków czy wreszcie zapewnienie komunikacji z rynkiem poprzez tworzenie i dystrybucję treści oraz propagowanie idei i wartości organizacji.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectkonsumentpl_PL
dc.subjectwirtualna społecznośćpl_PL
dc.subjectkonkurencjapl_PL
dc.subjectprzedsiębiorstwo a klientpl_PL
dc.titleWspółtworzenie wartości z konsumentami w środowisku wirtualnympl_PL
dc.typeBookpl_PL
dc.page.number216pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Marketingupl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8142-084-6
dc.referencesAgrawal A.K., Rahman Z., Roles and Resource Contributions of Customers in Value Co-Creation, „International Strategic Management Review” 2015, nr 3.pl_PL
dc.referencesAlavi S., Ahuja V., Medury Y., Metcalfe’s Law and Operational, Analytical and Collaborative CRM-Using Online Business Communities for Co-Creation, „Journal of Targeting, Measurement and Analysis for Marketing” 2012, vol. 20, nr 1.pl_PL
dc.referencesArnould E.J., Thompson C.J., Consumer Culture Theory (CCT): Twenty Years of Research, „Journal of Consumer Research” 2005, vol. 31, nr 4.pl_PL
dc.referencesBagozzi R.P., On the Concept of International Social Action in Consumer Behavior, „Journal of Consumer Research” 2000.pl_PL
dc.referencesBeckwith H., Sprzedać niewidzialne, Prószyński i S-ka, Warszawa 2000.pl_PL
dc.referencesBencher Y., The Unselfish Gene, „Harvard Business Review” 2011, vol. 77.pl_PL
dc.referencesBhalla G., Collaboration and Co-Creation: New Platforms for Marketing and Innovation, Springer, New York 2010.pl_PL
dc.referencesBiesaga-Słomczewska E.J., Iwińska-Knop K., Postawy konsumenckie wobec promocji on-line, „Handel Wewnętrzny” 2015, vol. 61, nr 6(359).pl_PL
dc.referencesBradley A.J., McDonald M.P., The Social Organization – How to Use Social Media to Tap the Collective Genius of Your Customers and Employees, Gartner Inc., Harvard Business Review Press, Boston 2011.pl_PL
dc.referencesBrandenburger A.M., Nalebuff B.J., Co-Operation, Currency Doubleday, New York 1996.pl_PL
dc.referencesBrandenburger A.M., Stuart H.W., Value-Based Business Strategies, „Journal of Economics and Management” 1996, vol. 5, nr 1.pl_PL
dc.referencesBrodie R., Hollebeek L., Juric B., Ilic A., Customer Engagement: Conceptual Do- main, Fundamental Propositions, and Implications for Research, „Journal of Service Research” 2011, vol. 14.pl_PL
dc.referencesBrzoskowski B., Procter and Gamble: ambasadorki z social mediów, „Marketing w Praktyce” 2010, nr 11.pl_PL
dc.referencesBughin J., Chui M., Manyika J., Capturing Business Value with Social Technologies, „The McKinsey Quarterly” 2012, nr 4.pl_PL
dc.referencesBurgiel A., Wspólna konsumpcja (collaborative consumption) jako alternatywna opcja dla konsumenta XXI wieku, „Marketing i Rynek” 2014, vol. 8.pl_PL
dc.referencesCastles M., The Rise of the Network Society, Blackwell Publishers, Oxford 2000.pl_PL
dc.referencesChesbrough H.W., Open Business Models: How to Thrive in the New Innovation Landscape, Harvard Business School Press, Boston 2006.pl_PL
dc.referencesChesbrough H.W., Open Innovation: The New Imperative for Creating and Profiting from Technology, Harvard Business School Press, Boston 2003.pl_PL
dc.referencesCochran W.G., The chi-Square Goodness-of-Fit Test, „Annals of Mathematical Statistics” 1952, vol. 23.pl_PL
dc.referencesCook S., The Contribution Revolution, Letting Volunteers Build Your Business, „Harvard Business Review” 2008, nr 10.pl_PL
dc.referencesCothrel J., Williams R.L., On-Line Communities: Helping them Form and Grow, „Journal of Knowledge Management” 1999, vol. 3, nr 1.pl_PL
dc.referencesCova B., Salle R., Marketing Solutions in Accordance with the S-D Logic: Co-Creating Value with Customer Network Actors, „Industrial Marketing Management” 2008, vol. 37, nr 3.pl_PL
dc.referencesDamkuviene M., Tijunaitiene R., Petukiene E., Bersenaite J., Customer Perceived Co-Creation Value: Synthesis of the Extant Literature, „Social Research” 2012, vol. 4(29).pl_PL
dc.referencesDeFillippi R., Roser T., Aligning the Co-Creation Project Portfolio with Company Strategy, „Strategy and Leadership” 2014, vol. 42, nr 1.pl_PL
dc.referencesDeng Z., Lu Y., Wei K.K., Zhang J., Understanding Customer Satisfaction and Loyalty: An Empirical Study of Mobile Instant Messages in China, „International Journal of Information Management” 2010, vol. 30(4).pl_PL
dc.referencesDietl J., Marketing u progu XXI wieku, „Marketing i Rynek” 2000, nr 2.pl_PL
dc.referencesDoligalski T., Współtworzenie wartości z klientami zorientowane na innych klientów, „e-Mentor” 2011, nr 1(38), http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/38/id/814 (dostęp: 11 kwietnia 2016).pl_PL
dc.referencesDong B., Evans K.R., Zou S., The Effects of Customer Participation in Co-Created Service Recovery, „Journal of the Academy of Marketing Science” 2008, vol. 36(1).pl_PL
dc.referencesDoorn J. van, Lemon K.N., Mittal V., Nass S., Pick D. i in., Customer Engagement Behavior: Theoretical Foundations and Research Directions, „Journal of Service Research” 2010, vol. 13, nr 3.pl_PL
dc.referencesDoyle P., Marketing wartości, Felberg SJA, Warszawa 2003.pl_PL
dc.referencesDziewanowska K., Współtworzenie wartości w edukacji wyższej w świetle badań jakościowych, „Marketing i Rynek” 2014, vol. 8.pl_PL
dc.referencesEiglier P., Langeard E., Lovelock C.H., Bateson J.E.G., Young R.F., Marketing Consumer Services: New Insights, Marketing Science Institute, Cambridge 1977.pl_PL
dc.referencesFelson M., Spaeth J.L., Community Structure and Collaborative Consumption: A Routine Activity Approach, „American Behavioral Scientist” 1978, vol. 21.pl_PL
dc.referencesFernandes T., Remelhe P., How to Engage Customers in Co-Creation: Customers’ Motivations for Collaborative Innovation, „Journal of Strategic Marketing” 2015, vol. 24, nr 3/4.pl_PL
dc.referencesFisher R.A., Statistical Methods for Research Workers, Oliver and Boyd, Edinburg 1934.pl_PL
dc.referencesForty J., Michael Dell „Friends” his Customers, „Fortune” 4.08.2008.pl_PL
dc.referencesFreeman G.H., Halton J.H., Note on an Exact Treatment of Contingency, Goodness of Fit and Other Problems of Significance, „Biometrika” 1951, nr 38.pl_PL
dc.referencesFuchs C., Prandelli E., Schreier M., The Psychological Effects of Empowerment Strategies on Consumers’ Product Demand, „Journal of Marketing” 2010, vol. 74(1).pl_PL
dc.referencesFüller J., Hutter K., Faullant R., Why Co-Creation Experience Matters? Creative Experience and its Impact on the Quantity and Quality of Creative Contributions, „R and D Management” 2011, vol. 41(3).pl_PL
dc.referencesGalvagno M., Dalli D., Theory of Value Co-Creation: A Systematic Literature Review, „Managing Service Quality” 2014, vol. 24, nr 6.pl_PL
dc.referencesGentile C., Spiller N., Noci G., How to Sustain the Customer Experience: An Overview of Experience Components that Co-Create Value with the Customer, „European Management Journal” 2007, vol. 25, nr 5.pl_PL
dc.referencesGeunhee L., Modeling Consumers’ Co-Creation in Tourism Innovation (doctoral dissertation), Temple University, Philadelphia 2012, https://search.proquest.com/docview/1022045617 (dostęp: 10 lipca 2016).pl_PL
dc.referencesGoldsmith R.E., The Personalized Marketplace: Beyond the 4Ps, „Marketing Intelligence and Planning” 1999, vol. 17, nr 4.pl_PL
dc.referencesGregor B., Gotwald-Feja B., Łaszkiewicz A., e-Commerce a zachowania konsumentów, [w:] M. Bartosik-Purgał (red.), Zachowania konsumentów. Globalizacja, nowe technologie, aktualne trendy, otoczenie społeczno-kulturowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2017.pl_PL
dc.referencesGregor B., Stawiszyński M., e-Commerce, Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz 2002.pl_PL
dc.referencesGregor B., Kalińska-Kula M., Badania marketingowe na użytek decyzji menedżerskich, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014.pl_PL
dc.referencesGregor B., Kalińska-Kula M., Badania marketingowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem handlowym, „Problemy Zarządzania” 2016, vol. 14, nr 1(57).pl_PL
dc.referencesGrzegorczyk M., Zaangażowanie jako determinanta siły relacji w środowisku wirtualnym, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług” 2016, nr 763.pl_PL
dc.referencesHaksever C., Chaganti R., Cook R.G., A Model of Value Creation: Strategic View, „Journal of Business Ethics” 2004, nr 49(3).pl_PL
dc.referencesHartman A., Sifonis J., Kador J., e-Biznes, strategie sukcesu w gospodarce internetowej, Liber, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesHippel E. von, Democratizing Innovation, MIT Press, Cambridge 2005.pl_PL
dc.referencesHippel E. von, Lead Users: A Source of Novel Product Concepts, „Management Science” 1986, vol. 32, nr 7.pl_PL
dc.referencesHolland C., Naude P., The Metamorphosos of Marketing into an Information-Handling Problem, „Journal of Business and Industrial Marketing” 2004, vol. 19, nr 3.pl_PL
dc.referencesHollebeek L.D., Exploring Customer Brand Engagement: Definition and Themes, „Journal of Strategic Marketing” 2011, vol. 19, nr 7.pl_PL
dc.referencesHolt D., Branding in the Age of Social Media, „Harvard Business Review” 2016, nr 3.pl_PL
dc.referencesHowe J., The Rise of Crowdsourcing, „Wired Magazine” 2006, vol. 14, nr 6.pl_PL
dc.referencesHoyer W.D., Chandy R., Dorotic M., Krafft M., Singh S.S., Consumer Cocreation in New Product Development, „Journal of Service Research” 2010, vol. 13, nr 3.pl_PL
dc.referencesInd N., Füller C., Trevail Ch., Brand Together. How Co-Creation Generates Innovation and Re-Energizes Brands, Kogan Page, London 2012.pl_PL
dc.referencesIwińska-Knop K., Szymańska K., Zmiany w zakresie zarządzania wartością dla klienta na rynku kultury niszowej na przykładzie polskich kin studyjnych, „Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach” 2016, nr 256.pl_PL
dc.referencesJaakkola E., Alexander M., The Role of Customer Engagement Behavior in Value Co-Creation: A Service System Perspective, „Journal of Service Research” 2014, vol. 17(3), http://dx.doi.org/10.1177/1094670514529187 (dostęp: 20 marca 2016).pl_PL
dc.referencesJarvis J., Hey, Starbucks, How About Coffee Cubes?, „BusinessWeek” 15.04.2008.pl_PL
dc.referencesJonsson K., Westergren U., Holmstrom J., Technologies for Value Creation: An Exploration of Remote Diagnostics Systems in the Manufacturing Industry, „Information Systems Journal” 2008, vol. 18, nr 3.pl_PL
dc.referencesKambil A., Ginsberg A., Bloch M., Re-Inventing Value Propositions, Information System Working Papers Series, New York 1996, http://ssrn.com/abstract=1284822 (dostęp: 11 maja 2016).pl_PL
dc.referencesKatila R., Ahuja G., Something Old, Something New: A Longitudinal Study of Search Behavior and New Product Introduction, „Academy of Management Journal” 2002, vol. 45, nr 6.pl_PL
dc.referencesKerpen D., Likeable Social Media: How to Delight Your Customers, Create an Irresistible Brand, and Be Generally Amazing on Facebook (and Other Social Networks), McGraw-Hill, New York 2011.pl_PL
dc.referencesKotler P., Kartajaya H., Setiavan I., Marketing 4.0. Moving from Traditionat to Digital, Wiley, Hoboken 2017.pl_PL
dc.referencesKotler P., Armstrong G., Saunders J., Wong V., Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesKotler P., Trias de Bess F., Marketing lateralny, PWE, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesKozielski R., Zróżnicowanie źródeł sukcesu – analiza porównawcza firm funkcjonujących w tradycyjnym i internetowym modelu działania, „Marketing i Rynek” 2017, nr 4.pl_PL
dc.referencesKozielski R. (red.), Wskaźniki marketingowe, Wolters Kluwer, Kraków 2016.pl_PL
dc.referencesKrólewski J., Sala P., E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy, PWN, Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesKrzyżanowska M., Sieciowe kreowanie i podział wartości a marketing, „Marketing i Rynek” 2014, nr 8.pl_PL
dc.referencesKuan H., Bock G., Trust Transference in Brick and Click Retailers: An Investigation of the Before-Online-Visit Phase, „Information and Management” 2007, nr 44(2).pl_PL
dc.referencesKumar V., Aksoy L., Donkers B., Venkatesan R., Wiesel T. i in., Undervalued or Overvalued Customers: Capturing Total Customer Engagement Value, „Journal of Service Research” 2010, nr 13(3).pl_PL
dc.referencesKumar V., Petersen J.A., Leone R.P., How Valuable Is Word of Mouth?, „Harvard Business Review” 2007, nr 10.pl_PL
dc.referencesLaczniak R.N., DeCarlo T.E., Ramaswami S.N., Consumers’ Responses to Negative Word-of-Mouth Communication: An Attribution Theory Perspective, „Journal of Consumer Psychology” 2001, nr 11(1).pl_PL
dc.referencesLengnick-Hall C.A., Customer Contributions to Quality: A Different View of the Customer-Oriented Firm, „Academy of Management Review” 1996, nr 21(3).pl_PL
dc.referencesLevine R., Locke Ch., Searls D., Weinberger D., The Cluetrain Manifesto. The End of Business as Usual, Basics Books, New York 2000.pl_PL
dc.referencesLi Ch., Solis B., Webber A., Szymanski J., The Evolution of Social Business, Six Stages of Social Business Transformation, Altimeter, San Mateo 2013.pl_PL
dc.referencesLiu H.A., Customer Value and Switching Costs in Business Services: Developing Exit Barriers through Strategic Value Management, „Journal of Business and Industrial Marketing” 2006, vol. 21, nr 1.pl_PL
dc.referencesŁaszkiewicz A., Konsument w dobie mediów społecznościowych – wyzwania i ograniczenia dla organizacji, „Handel Wewnętrzny” 2015, vol. 4, nr 357.pl_PL
dc.referencesŁaszkiewicz A., Wolontariat konsumencki w dobie mediów społecznościowych, „Marketing i Rynek” 2014, nr 8.pl_PL
dc.referencesMaklan S., Knox S., Ryals L., New Trends in Innovation and Customer Relationship Management: A Challenge for Market Researchers, „International Journal of Market Research” 2008, vol. 50, nr 2.pl_PL
dc.referencesMazurek G., Blogi i wirtualne społeczności – wykorzystanie w marketingu, Wolters Kluwer, Kraków 2008.pl_PL
dc.referencesMazurek G., Sieciowe kreowanie wartości a organizacja działalności marketingowej, „Marketing i Rynek” 2014, vol. 8.pl_PL
dc.referencesMazurek-Łopacińska K., Marketing 3.0 w kontekście rozwoju kreatywności, „Marketing i Rynek” 2014, vol. 8, nr 22.pl_PL
dc.referencesMazurek-Łopacińska K., Marketing – nowy wymiar orientacji na klienta, [w:] S. Figiel (red.), Marketing w realiach współczesnego rynku – strategie i działania marketingowe, PWE, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesMcAlexander J.H., Schouten J.W., Koenig H.F., Building Brand Community, „Journal of Marketing” 2002.pl_PL
dc.referencesMcCluskey M., The Nike Experiment: How the Shoe Giant Unleashed the Power of Personal Metrics, „Wired” 22.06.2009.pl_PL
dc.referencesMcGrath R.G., The End of Competitive Advantage. How to Keep Your Strategy Moving as Fast as Your Business, Harvard Business Review Press, Boston 2013.pl_PL
dc.referencesMcLuhan M., Nevitt B., Take Today: The Executive as Dropout, Harcourt, Brace Jovanovich, New York 1972.pl_PL
dc.referencesMehta C.R., Patel N.R., Algorithm 643. FEXACT: A Fortran Subroutine for Fisher’s Exact Test on Unordered r*c Contingency Tables, „ACM Transactions on Mathematical Software” 1986, nr 12.pl_PL
dc.referencesMerchant N., 11 Rules for Creating Value in the Social Era, Harvard Business Review Press, Boston 2012.pl_PL
dc.referencesMerz M.A., He Y., Vargo S.L., The Evolving Brand Logic: A Service-Dominant Logic Perspective, „Journal of the Academy of Marketing Science” 2009, vol. 37, nr 3.pl_PL
dc.referencesMiladian H., Sarvestani A.K., A Customer Value Perspective Motivates People to Purchase Digital Items in Virtual Communities, „International Proceedings of Economics Development and Research” 2012, vol. 29.pl_PL
dc.referencesMróz B., Nowe trendy konsumenckie – implikacje dla strategii biznesowych firm, „Marketing i Rynek” 2014, vol. 8.pl_PL
dc.referencesMruk H., Marketing. Satysfakcja klienta i rozwój przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesMruk H., Wartość dla klienta a pozycja konkurencyjna przedsiębiorstwa, [w:] B. Dobiegała- Korona, T. Doligalski (red.), Zarządzanie wartością klienta. Pomiar i strategie, Poltext, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesMruk H., Zachowania konsumentów w świetle ekonomii behawioralnej, „Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach” 2017, nr 312.pl_PL
dc.referencesMruk H. (red.), Marketing – zagadnienia współczesne, Forum Naukowe, Poznań 2008.pl_PL
dc.referencesMruk H., Kaczmarek-Jankowiak A., Wiedza o konsumentach z perspektywy ekonomii behawioralnej, [w:] M. Bartosik-Purgat (red.), Zachowania konsumentów. Globalizacja, nowe technologie, aktualne trendy, otoczenie społeczno-kulturowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2017.pl_PL
dc.referencesMruk H., Stępień B., Tworzenie wartości dla klienta z perspektywy konsumentów i przedsiębiorstw, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesMuniz A.M., O’Guinn T.C., Brand Community, „Journal of Consumer Research” 2001, nr 3.pl_PL
dc.referencesMuniz A.M., Schau H.J., How to Inspire Value-Laden Collaborative Consumer ‒ Generated Content, „Business Horizons” 2011, vol. 54, nr 3.pl_PL
dc.referencesNambisan S., Baron R.A., Interactions in Virtual Customer Environments: Implications for Product Support and Customer Relationship Management, „Journal of Interactive Marketing” 2007, vol. 21, nr 2.pl_PL
dc.referencesNambisan S., Baron R.A., Virtual Customer Environments: Testing a Model of Voluntary Participation in Value Co-Creation Activities, „Journal of Product Innovation Management” 2009, vol. 26, nr 4.pl_PL
dc.referencesNaylor R.W., Lamberton C.P., West P.M., Beyond the „Like” Button: The Impact of Mere Virtual Presence on Brand Evaluations and Purchase Intentions in Social Media Settings, „Journal of Marketing” 2012, vol. 76, nr 6.pl_PL
dc.referencesNishikawa H., Schreier M., Ogawa S., User-Generated versus Designer-Generated Products: A Performance Assessment at Muji, „International Journal of Research in Marketing” 2013, nr 30.pl_PL
dc.referencesNowodziński P., Tomski P., Obecność przedsiębiorstw handlowych w mediach społecznościowych jako wyzwanie przyszłości, „Marketing i Rynek” 2014, vol. 8.pl_PL
dc.referencesOstrom A.L., Bitner M.J., Brown S.W., Burkhard K.A., Goul M. i in., Moving Forward and Making a Difference: Research Priorities for the Science of Service, „Journal of Service Research” 2010, vol. 13, nr 1.pl_PL
dc.referencesOtto J., Marketing relacji, [w:] J. Otto, Ł. Sułkowski, Metody zarządzania marketingowego, Difin, Warszawa 2014.pl_PL
dc.referencesPayne A.F., Storbacka K., Frow P., Managing the Co-Creation of Value, „Journal of the Academy of Marketing Science” 2008, vol. 36, nr 1.pl_PL
dc.referencesPayne A.F., Storbacka K., Frow P., Knox S., Co-Creating Brands: Diagnosing and Designing the Relationship Experience, „Journal of Business Research” 2009, vol. 62, nr 3.pl_PL
dc.referencesPee L.G., Customer Co-Creation in B2C e-Commerce: Does It Lead to Better New Products?, „Electronic Commerce Research” 2016, vol. 16, nr 2.pl_PL
dc.referencesPichur A., Pichur M., Internet jako źródło szans i zagrożeń dla rozwoju przedsiębiorczości, [w:] W. Waszkielewicz (red.), Zarządzanie firmą ‒ teoria i praktyka. Wybrane zagadnienia, Wydawnictwo Akademii Górniczo-Hutniczej, Kraków 2001.pl_PL
dc.referencesPiligrimiene Z., Dovaliene A., Virvilaite R., Consumer Engagement in Value Co- Creation: What Kind of Value it Creates for Company?, „Engineering Economics” 2015, vol. 26(4).pl_PL
dc.referencesPiskorski M.J., Social Strategies that Work, „Harvard Business Review” 2011, vol. 11.pl_PL
dc.referencesPlata-Alf D., Zarządzanie wiedzą konsumenta w wirtualnym środowisku, „Marketing i Rynek” 2014, vol. 8.pl_PL
dc.referencesPoetz M.K., Schreier M., The Value of Crowdsourcing: Can Users Really Compete with Professionals in Generating New Product Ideas?, „Product Innovation Management” 2012, vol. 29, nr 2.pl_PL
dc.referencesPorter C.E., Devaraj S., Sun D., A Test of Two Models of Value Creation in Virtual Communities, „Journal of Management Information System” 2013, vol. 30, nr 1.pl_PL
dc.referencesPorter M.E., What is Strategy, „Harvard Business Review” 1996, vol. 11/12.pl_PL
dc.referencesPotwora W., Orientacja marketingowa – mit czy konieczność, [w:] M. Skurczyński (red.), Innowacje w marketingu, Uniwersytet Gdański, Sopot 2001.pl_PL
dc.referencesPrahalad C.K., Ramaswamy V., Co-Creation Experiences: The Next Practice in Value Creation, „Journal of Interactive Marketing” 2004, vol. 18, nr 3.pl_PL
dc.referencesPrahalad C.K., Ramaswamy V., Co-Creating Unique Value with Customers, „Strategy and Leadership” 2004, vol. 32, nr 3.pl_PL
dc.referencesPrahalad C.K., Ramaswamy V., Co-Opting Customer Competence, „Harvard Business Review” 2000, vol. 78, nr 1.pl_PL
dc.referencesPrahalad C.K., Ramaswamy V., The New Frontier of Experience Innovation, „MIT Sloan Management Review” 2004, vol. 44, nr 4.pl_PL
dc.referencesPricewaterhouseCoopers, (Współ)dziel i rządź! Twój nowy model biznesowy jeszcze nie istnieje!, Raport PwC, 2016, https://www.pwc.pl/pl/pdf/ekonomia-wspoldzielenia-1-raport-pwc.pdf (dostęp: 18 maja 2017).pl_PL
dc.referencesRamaswamy V., Co-Creating Value Through Customers’ Experiences: The Nike Case, „Strategy & Leadership” 2008, vol. 36, nr 5.pl_PL
dc.referencesRamaswamy V., Gouillart F., The Power of Co-Creation, Build It with Them to Boost Growth, Productivity, and Profits, Free Press, New York–Toronto–Sydney 2010.pl_PL
dc.referencesRamaswamy V., Ozcan K., The Co-Creation Paradigm, Stanford University Press, Stanford, California 2014.pl_PL
dc.referencesRanjan K.R., Read S., Value Co-Creation: Concept and Measurement, „Journal of the Academic Marketing Science” 2014, vol. 44(3).pl_PL
dc.referencesReichheld F.F., Teal T., Efekt lojalności – ukryta siła rozwojowa Twojej firmy, Helion, Gliwice 2007.pl_PL
dc.referencesRoggeveen A.L., Tiros M., Grewal D., Understanding the Co-Creation Effect: When Does Collaborating with Customers Provide a Lift to Service Recovery?, „Journal of the Academy of Marketing Science” 2011, vol. 40, nr 6.pl_PL
dc.referencesRuiz-Molina M.E., Gil-Saura I., Perceived Value, Customer Attitude and Loyalty in Retailing, „Journal of Retail and Leisure Property” 2008, vol. 7, nr 4.pl_PL
dc.referencesRusso-Spena T., Mele C., „Five Co-s” in Innovating: A Practice-Based View, „Journal of Service Management” 2012, vol. 23, nr 4.pl_PL
dc.referencesRutkowski I., Marketingowe koncepcje wartości, „Marketing i Rynek” 2006, vol. 2.pl_PL
dc.referencesSchiller Z., Stalking the New Customer, „Business Week” 28.08.1989.pl_PL
dc.referencesSchwarz B., The Paradox of Choice: Why More Is Less by Barry Schwartz, Harper Perennial, New York 2005.pl_PL
dc.referencesShapiro B., What the Hell is „Marketing-Oriented”?, „Harvard Business Review” 1988, vol. 11/12.pl_PL
dc.referencesSheth J.N., Newman B.I., Gross B.L., Why We Buy what We Buy: A Theory of Consumption Values, „Journal of Business Research” 1991, vol. 22, nr 2.pl_PL
dc.referencesSkorek M., Budowa grup konsumenckich wokół marki, „Marketing i Rynek” 2014, vol. 8.pl_PL
dc.referencesSławińska M., Marketing jako koncepcja zarządzania, „Marketing i Rynek” 2014, vol. 8.pl_PL
dc.referencesSolomon M.R., Surprenant C., Czepiel J.A., Gutman E.G., A Role Theory Perspective on Dyadic Interactions: The Service Encounter, „Journal of Marketing” 1985, vol. 49, nr 1.pl_PL
dc.referencesSowa I., Nowe trendy w zachowaniach konsumpcyjnych współczesnej młodzieży, „Marketing i Rynek” 2014, vol. 8.pl_PL
dc.referencesStratten S., Bez Marketing. Przestań kusić klientów, zacznij z nimi rozmawiać!, Wydawnictwo Onepress, Gliwice 2012.pl_PL
dc.referencesSułkowski Ł., Alternatywne paradygmaty współczesnego marketingu, [w:] J. Otto, Ł. Sułkowski, Metody zarządzania marketingowego, Difin, Warszawa 2014.pl_PL
dc.referencesSweeney J.C., Moving Towards the Service-Dominant Logic ‒ A Comment, „Australian Marketing Journal” 2007, vol. 15, nr 1.pl_PL
dc.referencesSweeney J.C., Soutar G.N., Consumer Perceived Value: The Development of a Multiple Item Scale, „Journal of Retailing” 2001, vol. 77, nr 2.pl_PL
dc.referencesSzymura-Tyc M., Marketing we współczesnych procesach tworzenia wartości dla klienta i przedsiębiorstwa, Akademia Ekonomiczna, Katowice 2006.pl_PL
dc.referencesTapscott D., Williams A.D., Wikinomia. O globalnej współpracy, która zmienia wszystko, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesTerwiesch C., Ulrich K.T., Innovation Tournaments: Creating and Selecting Exceptional Opportunities, Harvard Business School Press, Boston 2009.pl_PL
dc.referencesToffler A., Trzecia fala, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesTroianovski A., Cellphones Are Eating the Family Budget, „Wall Street Journal” 28.09.2012.pl_PL
dc.referencesTrzmielak D., Krawiec W., Promocja wynalazku w technologicznym cyklu życia na przykładzie aktywnego lusterka dla motocyklistów, [w:] W. Grzegorczyk (red.), Kreowanie i realizacja strategii marketingowych przedsiębiorstwa. Studia przypadków, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016.pl_PL
dc.referencesUlrich K.T., Eppinger S.D., Product Design and Development, McGraw-Hill, New York 2008.pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 2.07.2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz.U. Nr 173 z 2004 r.).pl_PL
dc.referencesVargo S.L., Lusch R.F., Evolving to a New Dominant Logic for Marketing, „Journal of Marketing” 2004, nr 68.pl_PL
dc.referencesVargo S.L., Lusch R.F., Service-Dominant Logic: Continuing the Evolution, „Journal of the Academy of Marketing Science” 2008, vol. 36, nr 1.pl_PL
dc.referencesWang H.Y., Liao C., Yang L.H., What Affects Mobile Application Use? The Roles of Consumption Values, „International Journal of Marketing Studies” 2013, vol. 5, nr 2.pl_PL
dc.referencesWestergren U.H., Opening up Innovation: The Impact of Contextual Factors on the Co-Creation of IT-Enabled Value Adding Services within the Manufacturing Industry, „Information Systems and e-Business Management” 2011, vol. 9, nr 2.pl_PL
dc.referencesWójcik J., Prosument – współczesny mit marketingowy, [w:] L. Garbarski, J. Tkaczyk (red.), Kontrowersje wokół marketingu w Polsce, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesYang K., Jolly L.D., The Effects of Consumer Perceived Value and Subjective Norm on Mobile Data Service Adoption between American and Korean Consumers, „Journal of Retailing and Consumer Services” 2009, vol. 16, nr 6.pl_PL
dc.referencesZwass V., Co-Creation: Toward a Taxonomy and an Integrated Research Perspective, „International Journal of Electronic Commerce” 2010, vol. 15, nr 1.pl_PL
dc.referenceshttp://authorearnings.com/report/february-2017/ (dostęp: 10 lipca 2017).pl_PL
dc.referenceshttp://blogs.starbucks.com/blogs/customer/default.aspx (dostęp: 5 czerwca 2016).pl_PL
dc.referenceshttp://files.shareholder.com/downloads/NFLX/4811225975x0x947026/ F7AA8690-45B2-468A-8662-30D508F48D8B/Netflix2Q17ConferenceCallAnnouncement.pdf (dostęp: 10 lipca 2017).pl_PL
dc.referenceshttp://newsroom.fb.com/company-info/ (dostęp: 23 maja 2016).pl_PL
dc.referenceshttp://pclab.pl/news66125.html (dostęp: 4 maja 2016).pl_PL
dc.referenceshttp://pbi.org.pl/badanie-gemius-pbi/polski-internet-lutym-2017/ (dostęp: 10 maja 2017).pl_PL
dc.referenceshttp://rossdawsonblog.com/weblog/archives/2012/10/the-future-of-marketing-7-critical-applications-of-crowdsourcing.html (dostęp: 12 sierpnia 2016).pl_PL
dc.referenceshttp://warszawa.naszemiasto.pl/artykul/foodsharing-w-warszawie-jadlodzielnia-stanela-na-wydziale,3732482,artgal,t,id,tm.html (dostęp: 12 maja 2016).pl_PL
dc.referenceshttp://wizaz.pl/O-nas (dostęp: 14 maja 2016).pl_PL
dc.referenceshttp://www.internetworldstats.com/stats.htm (dostęp: 4 kwietnia 2017).pl_PL
dc.referenceshttp://www.marketingpower.com/AboutAMA/Pages/DefinitionofMarketing.aspx (dostęp: 5 maja 2013).pl_PL
dc.referenceshttp://www.rp.pl/Media-i-internet/309269872-Wplywy-ze-sprzedazy-ksiazek-w-Polsce-coraz-nizsze-Nie-pomoga-coraz-popularniejsze-e-booki.html (dostęp: 10 lipca 2017).pl_PL
dc.referenceshttp://www.theguardian.com/best-awards/co-creation-is-the-new-crowdsourcing (dostęp: 17 maja 2016).pl_PL
dc.referenceshttp://www.topspeed.com/cars/porsche/2014-porsche-911-carrera-4s-5-million-facebook-fans-edition-ar159917.html (dostęp: 10 maja 2016).pl_PL
dc.referenceshttp://www.wired.com/2006/06/crowds/ (dostęp: 11 maja 2016).pl_PL
dc.referenceshttp://www.wirtualnemedia.pl/artykul/3-miliardy-internautow-w-2015-r-polska-w-top-25 (dostęp: 4 maja 2016).pl_PL
dc.referenceshttp://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/pl/Documents/Reports/pl_Deloitte_Digital_Cyfrowa_transformacja_raport%20(1).pdf (dostęp: 13 czerwca 2016).pl_PL
dc.referenceshttps://lodzkirowerpubliczny.pl/lrp-jak-to-dziala/ (dostęp: 12 sierpnia 2016).pl_PL
dc.referenceshttps://pl.wikipedia.org/wiki/Lista_państw_świata_według_liczby_ludności (dostęp: 5 czerwca 2017).pl_PL
dc.referenceshttps://socialpress.pl/2017/02/ilu-uzytkownikow-na-swiecie-korzysta-z-mediow-spolecznosciowych (dostęp: 11 lutego 2017).pl_PL
dc.referenceshttps://www.mindtools.com/pages/article/value-net-model.htm (dostęp: 29 maja 2016).pl_PL
dc.referenceshttps://www.siliconrepublic.com/companies/2009/02/01/kotler-on-the-new-marketing-of-co-creation (dostęp: 29 maja 2016).pl_PL
dc.referenceshttps://www.slideshare.net/wearesocialsg/digital-in-2017-global-overview?ref=http://wearesocial.com/uk/blog/2017/01/digital-in-2017-global-overview (dostęp: 5 czerwca 2017).pl_PL
dc.referenceshttp://www.ideastorm.com (dostęp: 4 czerwca 2016).pl_PL
dc.referenceshttp://nowymarketing.pl/a/8843,social-media-engagement-crowdsourcing-23-inspirujace-przyklady-marketingu-opartego-na-spolecznosciach (dostęp: 15 czerwca 2016).pl_PL
dc.referenceshttp://www.wired.com/2006/06/crowds/ (dostęp: 11 maja 2016).pl_PL
dc.referenceshttps://www.weforum.org/agenda/2016/01/the-fourth-industrial-revolution-what-it-means-and-how-to-respond (dostęp: 13 czerwca 2016).pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8142-083-9


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe