Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorPałuszyńska, Edyta
dc.contributor.authorGaze, Mateusz
dc.date.accessioned2022-12-30T07:24:21Z
dc.date.available2022-12-30T07:24:21Z
dc.date.issued2022-12-29
dc.identifier.issn0860-6587
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/44968
dc.description.abstractThe article presents the assumptions, theses, concepts and stipulations discussed in the texts included in volume 29 of the „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców” scientific journal. The title of the volume is „Communication – language – culture. (Language) teaching inspirations”. The authors of the published works focus on issues such as: the improvement of teaching methods and techniques, genres, texts and teaching content, curricula and the organization of teaching, the development of multilingualism. They also review new Polish as a foreign language textbooks and a monograph on ethnic stereotypes.en
dc.description.abstractW artykule zostały przedstawione założenia, tezy, koncepcje i postulaty prac zamieszczonych w 29. tomie czasopisma „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców” zatytułowanym Komunikacja – język – kultura. Inspiracje (glotto)dydaktyczne. Autorzy omawianych tekstów koncentrują się na takich kwestiach, jak: doskonalenie metod i technik nauczania, gatunki, teksty i treści kształcenia, programy i organizacja procesu nauczania, drogi do wielojęzyczności. Włączają się również jako recenzenci w dyskusję na temat nowych podręczników do nauki języka polskiego jako obcego oraz stereotypów etnicznych we współczesnej kulturze.pl
dc.language.isopl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców;29pl
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
dc.subjectforeign language teachingen
dc.subjectteaching methodologyen
dc.subjectlanguage proficiency levelsen
dc.subjectteaching language for specific purposesen
dc.subjectthe use of text in teachingen
dc.subjectonline teachingen
dc.subjectglottodydaktykapl
dc.subjectmetodyka nauczaniapl
dc.subjectpoziomy biegłości językowejpl
dc.subjectnauczanie specjalistycznepl
dc.subjecttekst w nauczaniupl
dc.subjectnauczanie zdalnepl
dc.titleInspiracje (glotto)dydaktyczne w procesie kształceniapl
dc.title.alternative(Language) Teaching Inspirations In The Educational Processen
dc.typeOther
dc.page.number9-16
dc.contributor.authorAffiliationPałuszyńska, Edyta - Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Zakład Lingwistyki Stosowanej i Kulturowej, Instytut Filologii Polskiej i Logopedii, ul. Pomorska 171/173, 90-236 Łódźpl
dc.contributor.authorAffiliationGaze, Mateusz - Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Zakład Lingwistyki Stosowanej i Kulturowej, Instytut Filologii Polskiej i Logopedii, ul. Pomorska 171/173, 90-236 Łódźpl
dc.identifier.eissn2449-6839
dc.referencesDobek-Ostrowska B., 2006, Komunikowanie polityczne i publiczne, Warszawa.pl
dc.referencesJanowska I., Lipińska E., Rabiej A., Seretny A., Turek P. (red.), 2011, Programy języka polskiego jako obcego. Poziomy A1–C2, Kraków.pl
dc.referencesLangdon H. W., Gaweł K., Węsierska K., 2018, Diagnozowanie zaburzeń w komunikacji językowej u osób bilingwalnych – praca w zespole logopedy i tłumacza, w: E. Czaplewska (red.), Logopedia międzykulturowa, Gdańsk, s. 209 – 235.pl
dc.referencesLynch T., Maclean J., 2001, A case of exercising”: Effects of immediate task repetition on learners’ performance, w: M. Bygate, P. Skehan, M. Swain (red.), Researching pedagogic tasks. Second language learning, teaching and testing, Edinburgh, s. 141–162.pl
dc.referencesMańczak W., 2005, W sprawie rodzaju nijakiego w czasie przeszłym, „Język Polski” LXXXIV, s. 56.pl
dc.referencesPACTE Group, Amparo Hurtado Albir, Anabel Galán-Mañas, Anna Kuznik, Christian Olalla-Soler, Patricia Rodríguez-Inés & Lupe Romero, 2018, Competence levels in translation: working towards a European framework, „The Interpreter and Translator Trainer”, 12:2, s. 111–131, DOI: 10.1080/1750399X.2018.1466093pl
dc.referencesSkoczek J., 2021, Nauczanie języka polskiego jako zadanie i narzędzie dyplomacji publicznej, w: A. Jasińska, P. Kajak, T. Wegner (red.), Język polski w Chinach. Z doświadczeń nauczania polszczyzny w Azji Wschodniej, Warszawa, s. 21–36. https://doi.org/10.31338/uw.9788323550143pl
dc.referencesWierzbicka A., 1999, Akty i gatunki mowy w różnych językach i kulturach, przeł. T. Kornacki, w: A. Wierzbicka, Język, umysł, kultura, Warszawa, s. 228–269.pl
dc.contributor.authorEmailPałuszyńska, Edyta - edyta.paluszynska@uni.lodz.pl
dc.contributor.authorEmailGaze, Mateusz - mateusz.gaze@uni.lodz.pl
dc.identifier.doi10.18778/0860-6587.29.01


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0