dc.contributor.author | Pałuszyńska, Edyta | |
dc.contributor.author | Gaze, Mateusz | |
dc.date.accessioned | 2022-12-30T07:24:21Z | |
dc.date.available | 2022-12-30T07:24:21Z | |
dc.date.issued | 2022-12-29 | |
dc.identifier.issn | 0860-6587 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/44968 | |
dc.description.abstract | The article presents the assumptions, theses, concepts and stipulations discussed in the texts included in volume 29 of the „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców” scientific journal. The title of the volume is „Communication – language – culture. (Language) teaching inspirations”. The authors of the published works focus on issues such as: the improvement of teaching methods and techniques, genres, texts and teaching content, curricula and the organization of teaching, the development of multilingualism. They also review new Polish as a foreign language textbooks and a monograph on ethnic stereotypes. | en |
dc.description.abstract | W artykule zostały przedstawione założenia, tezy, koncepcje i postulaty prac zamieszczonych w 29. tomie czasopisma „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców” zatytułowanym Komunikacja – język – kultura. Inspiracje (glotto)dydaktyczne. Autorzy omawianych tekstów koncentrują się na takich kwestiach, jak: doskonalenie metod i technik nauczania, gatunki, teksty i treści kształcenia, programy i organizacja procesu nauczania, drogi do wielojęzyczności. Włączają się również jako recenzenci w dyskusję na temat nowych podręczników do nauki języka polskiego jako obcego oraz stereotypów etnicznych we współczesnej kulturze. | pl |
dc.language.iso | pl | |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl |
dc.relation.ispartofseries | Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców;29 | pl |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 | |
dc.subject | foreign language teaching | en |
dc.subject | teaching methodology | en |
dc.subject | language proficiency levels | en |
dc.subject | teaching language for specific purposes | en |
dc.subject | the use of text in teaching | en |
dc.subject | online teaching | en |
dc.subject | glottodydaktyka | pl |
dc.subject | metodyka nauczania | pl |
dc.subject | poziomy biegłości językowej | pl |
dc.subject | nauczanie specjalistyczne | pl |
dc.subject | tekst w nauczaniu | pl |
dc.subject | nauczanie zdalne | pl |
dc.title | Inspiracje (glotto)dydaktyczne w procesie kształcenia | pl |
dc.title.alternative | (Language) Teaching Inspirations In The Educational Process | en |
dc.type | Other | |
dc.page.number | 9-16 | |
dc.contributor.authorAffiliation | Pałuszyńska, Edyta - Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Zakład Lingwistyki Stosowanej i Kulturowej, Instytut Filologii Polskiej i Logopedii, ul. Pomorska 171/173, 90-236 Łódź | pl |
dc.contributor.authorAffiliation | Gaze, Mateusz - Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Zakład Lingwistyki Stosowanej i Kulturowej, Instytut Filologii Polskiej i Logopedii, ul. Pomorska 171/173, 90-236 Łódź | pl |
dc.identifier.eissn | 2449-6839 | |
dc.references | Dobek-Ostrowska B., 2006, Komunikowanie polityczne i publiczne, Warszawa. | pl |
dc.references | Janowska I., Lipińska E., Rabiej A., Seretny A., Turek P. (red.), 2011, Programy języka polskiego jako obcego. Poziomy A1–C2, Kraków. | pl |
dc.references | Langdon H. W., Gaweł K., Węsierska K., 2018, Diagnozowanie zaburzeń w komunikacji językowej u osób bilingwalnych – praca w zespole logopedy i tłumacza, w: E. Czaplewska (red.), Logopedia międzykulturowa, Gdańsk, s. 209 – 235. | pl |
dc.references | Lynch T., Maclean J., 2001, A case of exercising”: Effects of immediate task repetition on learners’ performance, w: M. Bygate, P. Skehan, M. Swain (red.), Researching pedagogic tasks. Second language learning, teaching and testing, Edinburgh, s. 141–162. | pl |
dc.references | Mańczak W., 2005, W sprawie rodzaju nijakiego w czasie przeszłym, „Język Polski” LXXXIV, s. 56. | pl |
dc.references | PACTE Group, Amparo Hurtado Albir, Anabel Galán-Mañas, Anna Kuznik, Christian Olalla-Soler, Patricia Rodríguez-Inés & Lupe Romero, 2018, Competence levels in translation: working towards a European framework, „The Interpreter and Translator Trainer”, 12:2, s. 111–131, DOI: 10.1080/1750399X.2018.1466093 | pl |
dc.references | Skoczek J., 2021, Nauczanie języka polskiego jako zadanie i narzędzie dyplomacji publicznej, w: A. Jasińska, P. Kajak, T. Wegner (red.), Język polski w Chinach. Z doświadczeń nauczania polszczyzny w Azji Wschodniej, Warszawa, s. 21–36. https://doi.org/10.31338/uw.9788323550143 | pl |
dc.references | Wierzbicka A., 1999, Akty i gatunki mowy w różnych językach i kulturach, przeł. T. Kornacki, w: A. Wierzbicka, Język, umysł, kultura, Warszawa, s. 228–269. | pl |
dc.contributor.authorEmail | Pałuszyńska, Edyta - edyta.paluszynska@uni.lodz.pl | |
dc.contributor.authorEmail | Gaze, Mateusz - mateusz.gaze@uni.lodz.pl | |
dc.identifier.doi | 10.18778/0860-6587.29.01 | |