Inspiracje (glotto)dydaktyczne w procesie kształcenia
Streszczenie
The article presents the assumptions, theses, concepts and stipulations discussed in the texts included in volume 29 of the „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców” scientific journal. The title of the volume is „Communication – language – culture. (Language) teaching inspirations”. The authors of the published works focus on issues such as: the improvement of teaching methods and techniques, genres, texts and teaching content, curricula and the organization of teaching, the development of multilingualism. They also review new Polish as a foreign language textbooks and a monograph on ethnic stereotypes. W artykule zostały przedstawione założenia, tezy, koncepcje i postulaty prac zamieszczonych w 29. tomie czasopisma „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców” zatytułowanym Komunikacja – język – kultura. Inspiracje (glotto)dydaktyczne. Autorzy omawianych tekstów koncentrują się na takich kwestiach, jak: doskonalenie metod i technik nauczania, gatunki, teksty i treści kształcenia, programy i organizacja procesu nauczania, drogi do wielojęzyczności. Włączają się również jako recenzenci w dyskusję na temat nowych podręczników do nauki języka polskiego jako obcego oraz stereotypów etnicznych we współczesnej kulturze.
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
Powiązane pozycje
Wyświetlanie pozycji powiązanych tytułem, autorstwem i tematem.
-
Praktyka (glotto)dydaktyczna z perspektywy naukowej: poszukiwanie nowych inspiracji, rozwiązań i metod w procesie kształcenia
Pałuszyńska, Edyta; Gaze, Mateusz (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2021-12-30)The article presents the assumptions, theses, concepts and postulates of the papers published in the 28th volume of the “Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców” journal under the title ... -
Zadaniowa koncepcja kształcenia językowego w materiałach do nauczania języka polskiego jako obcego
Janowska, Iwona (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-12-23)At the end of the last century, as part of the communicative methodology, there arose the need to adapt foreign language teaching system to the requirements of the changing reality. The Council of Europe’s Common European ... -
Theoretical Models of Teaching Creativity - Critical Review
Majewska-Owczarek, Anna; Szmidt, Krzysztof (Sciendo; Faculty of Education, University of Bialystok, 2020)This paper is an attempt to present selected classifications of models of teaching creativity, which may have been found in literature over the last years. Models of teaching creativity are understood by the authors as ...