SPIS TREŚCI

1. Inspiracje (glotto)dydaktyczne w procesie kształcenia
Edyta Pałuszyńska, Mateusz Gaze
2. Nauczanie kultury oraz języka przez obrazy i słowa (na przykładzie multimodalnego projektu „Lubimy Lublin”)
Bartłomiej Maliszewski
3. Learning Polish with Duolingo: A case study in Taiwanese academic setting
Natalia Tsai
4. „Karuzela plakatowa” jako technika rozwijania działań językowych
Marzena Wawrzeń
5. Glottodydaktyczna „podróż” online do Gruzji
Tomasz Wegner
6. Fenomen kłamstwa jako inspiracja do stworzenia zadań na zajęcia jpjo
Anna Rabczuk
7. Tłumaczenie jako prymarne narzędzie glottodydaktyczne w kształceniu translatologicznym. Uwagi wstępne
Kamil Szafraniec
8. Reportaż jako gatunek wypowiedzi w glottodydaktyce (na przykładzie reportaży Ryszarda Kapuścińskiego)
Anna Dunin-Dudkowska
9. Wykorzystanie biografii lokalnych na lekcjach jpjo na przykładzie biografii Ludwika Zamenhofa
Patrycja Kownacka
10. Tekst publicystyczny w rozwijaniu kompetencji komunikacyjnej na poziomie C2. Elementy systemu komunikowania publicznego
Edyta Pałuszyńska
11. Klasyka polskiej powieści w działaniach językowych na lekcjach języka polskiego jako obcego
Magdalena Rumińska
12. Wzorce gatunkowe a kształcenie w zakresie form wypowiedzi pisemnych w wybranych pomocach dydaktycznych przygotowujących do egzaminu certyfikatowego na poziomie B1
Beata Grochala
13. Glottodydaktyczne spotkania z Olgą Tokarczuk i jej twórczością. Opis wybranych form włączania treści literackich do nauczania języka polskiego jako obcego studentów zagranicznych na kierunkach humanistycznych
Grażyna Zarzycka
14. Interkomprehensja w nauczaniu języka polskiego jako obcego (jpjo) Słowian wschodnich
Jacopo Saturno, Przemysław E. Gębal
15. Komunikacyjny start. O zależności występowania form adresatywnych w podręcznikach do języka polskiego jako obcego od ich koncepcji metodycznej
Ewa Badyda
16. Miejsce słowotwórstwa w nauczaniu języka polskiego jako obcego – głos w dyskusji
Mateusz Gaze
17. Studium porównawcze testów biegłości językowej w części Rozumienia ze słuchu (poziom B1)
Adriana Prizel-Kania
18. Ustne strategie komunikacyjne stosowane przez Anglika uczącego się języka polskiego jako obcego. Studium przypadku
Edyta Wojtczak
19. Analiza potrzeb językowych a dydaktyka polszczyzny zawodowej i specjalistycznej z perspektywy języka medycznego. Badanie pilotażowe
Anna Kijoch
20. Uwagi o (nie)istniejących formach rodzajowych czasownika i ich miejscu w nauczaniu jpjo
Maria Magdalena Nowakowska
21. Czy polszczyzna odziedziczona jest językiem zagrożonym?
Ewa Lipińska
22. Tematyka mniejszości etnicznych w ujęciu glottodydaktycznym – rozważania teoretyczne i badanie ankietowe
Barbara Łukaszewicz
23. Po co amerykańskiemu logopedzie język i kultura polska? Kilka refleksji na marginesie projektu „Polska brzmi znajomo”
Beata Terka, Rafał Młyński
24. Stereotypy etniczne we współczesnej kulturze. Uwagi po lekturze książki „O Polakach i Słoweńcach – w kręgu językowo-kulturowych stereotypów” autorstwa Marii Wacławek i Marii Wtorkowskiej (Lublana 2022)
Edyta Pałuszyńska
25. Gramatyka w praktyce i teorii. O serii podręczników do nauki języka polskiego jako obcego Gramatyka dla praktyka. Funkcjonalne ćwiczenia gramatyczne z języka polskiego jako obcego dla obcokrajowców na poziomie A1, A2, B1
Iwona Dembowska-Wosik

Recent Submissions

View more