Wyświetlanie pozycji 21-25 z 25

    • Glottodydaktyczna „podróż” online do Gruzji 

      Wegner, Tomasz (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-12-29)
      The subject of the article is the analysis of an online didactic project – promotional and educational – conducted thanks to the cooperation of the Embassy of the Republic of Poland in Georgia, the Polish Institute in ...
    • „Karuzela plakatowa” jako technika rozwijania działań językowych 

      Wawrzeń, Marzena (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-12-29)
      The „poster carousel” is an interesting didactic technique. It is a task-based form of work inspired by poster sessions, i.e. discussions held at posters. Tony Lynch and Joan Maclean in the article A case of exercising: ...
    • Learning Polish with Duolingo: A case study in Taiwanese academic setting 

      Tsai, Natalia (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-12-29)
      Duolingo is one of the most popular applications used for learning foreign languages and, as such, has attracted attention of numerous scholars around the world. Majority of them, however, have focused on how the app ...
    • Nauczanie kultury oraz języka przez obrazy i słowa (na przykładzie multimodalnego projektu „Lubimy Lublin”) 

      Maliszewski, Bartłomiej (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-12-29)
      In modern Polish language courses, integrated teaching of both language and culture is quite a popular option. This fact is backed up by numerous publications which serve that purpose. In the following article, we are ...
    • Inspiracje (glotto)dydaktyczne w procesie kształcenia 

      Pałuszyńska, Edyta; Gaze, Mateusz (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-12-29)
      The article presents the assumptions, theses, concepts and stipulations discussed in the texts included in volume 29 of the „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców” scientific journal. The ...