Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorStawasz, Edward
dc.contributor.authorGłodek, Paweł
dc.contributor.authorŁobacz, Katarzyna
dc.contributor.authorNiedzielski, Piotr
dc.date.accessioned2022-12-22T16:04:25Z
dc.date.available2022-12-22T16:04:25Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationStawasz E., Głodek P., Socha L., Łobacz K., Niedzielski P., Kształtowanie konkurencyjności małej firmy. Rola doradztwa biznesowego, „Zarządzanie”, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2018, https://doi.org/10.18778/8088-960-6pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8088-960-6
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/44827
dc.descriptionDla małych przedsiębiorstw doradztwo biznesowe to jedno ze źródeł wiedzy zewnętrznej ułatwiającej prowadzenie działalności. Jest szczególnie istotne dla firm innowacyjnych, które wykorzystują nowe informacje do poszukiwania okazji rynkowych oraz wprowadzają nowe rozwiązania w swoich produktach, procesach czy modelach biznesowych. W prezentowanej monografii poddano gruntownej analizie szereg czynników wiążących doradztwo biznesowe z konkurencyjnością małych firm innowacyjnych. Wnioski z badań jakościowych i ilościowych wskazują na istotne powiązanie doradztwa biznesowego z konkurencyjnością firm. Na szczególną uwagę zasługuje sformułowany model opisujący pośrednią rolę oddziaływania doradztwa na działalność firmy. Publikacja jest adresowana do przedstawicieli świata nauki, którzy zajmują się szeroko rozumianym zarządzaniem małą firmą. Stanowi też wartościowy materiał dla studentów przedmiotów biznesowych i ekonomicznych oraz praktyków z sektora doradztwa biznesowego.pl_PL
dc.description.sponsorshipPublikacja finansowana ze środków Narodowego Centrum Nauki przyznanych na podstawie decyzji numer 2012/07/B/HS4/03019pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseries„Zarządzanie”;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectmała firmapl_PL
dc.subjectkonkurencyjność firmpl_PL
dc.subjectinnowacyjność firmpl_PL
dc.subjectwiedza biznesowapl_PL
dc.subjectdoradztwo biznesowepl_PL
dc.subjectmodel procesowypl_PL
dc.titleKształtowanie konkurencyjności małej firmy. Rola doradztwa biznesowegopl_PL
dc.typeBookpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2018; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2018pl_PL
dc.page.number248pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Przedsiębiorczości i Polityki Przemysłowej, 90-237 Łódź, ul. Matejki 22/26pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Przedsiębiorczości i Polityki Przemysłowej, 90-237 Łódź, ul. Matejki 22/26pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Szczeciński, Wydział Zarządzania i Ekonomiki Usług, 71-004 Szczecin, ul. Cukrowa 8pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Szczeciński, Wydział Zarządzania i Ekonomiki Usług, 71-004 Szczecin, ul. Cukrowa 8pl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-961-3
dc.referencesAcs Z.J., Audretsch D.B. (1993), Small Firms and Entrepreneurship: An East-West Perspective, Cambridge University Press, Cambridge.pl_PL
dc.referencesAdamik A. (2011), Konkurencyjność i przewaga konkurencyjna MSP w teorii i praktyce, [w:] A. Adamik (red.), Kształtowanie konkurencyjności i przewagi konkurencyjnej małych i średnich przedsiębiorstw, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa, s. 16–30.pl_PL
dc.referencesAdamson I. (2000), Management consultant meets a potential client for the first time: the pre-entry phase of consultancy in SMEs and the issues of qualitative research methodology, „Qualitative Market Research: An International Journal”, vol. 3, no. 1, s. 17–26.pl_PL
dc.referencesAmbrosini V., Bowman C., Collier N. (2009), Dynamic capabilities: an exploration of how firms renew their resource base, „British Journal of Management”, vol. 20, no. 1, s. 19–24, DOI: 10.1111/j.1467–8551.2008.00610.xpl_PL
dc.referencesAudretsch D.B., Walshok M.L. (2013), Creating competitiveness: introduction and overview, [in:] D.B. Audretsch, M.L. Walshok (eds), Creating Competitiveness. Entrepreneurship and Innovation Policies for Growth, Edward Elgar, Cheltenham, s. 1–5.pl_PL
dc.referencesAutio E., Klofsten M. (1998), A comparative study of two European business incubators, „Journal of Small Business Management”, vol. 36, no. 1, s. 30–43.pl_PL
dc.referencesBarney J.B. (1991), Firm resources and sustained competitive advantage, „Journal of Management”, vol. 17, no. 1, s. 99–120.pl_PL
dc.referencesBartelsman E., Scarpetta S., Schivardi F. (2003), Comparative Analysis of Firm Demographics and Survival Micro-level Evidence for the OECD Countries, „Working Papers”, no. 384, OECD, s. 365–391.pl_PL
dc.referencesBartlett W., Buković B. (2001), Barriers of SME growth in Slovenia, „Economic Policy in Transition Economies”, vol. 11, no. 2 s. 177–195.pl_PL
dc.referencesBeaver G., Jennings P. (2005), Competitive advantage and entrepreneurial Power. The dark side of entrepreneurship, „Journal of Small Business and Enterprise Development”, vol. 12, no. 1, s. 9–23.pl_PL
dc.referencesBednarz J. (2011), Klasyczne a nowe teorie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw, [w:] H. Treder (red.), Problemy współczesnej gospodarki światowej, „Prace i Materiały Instytutu Handlu Zagranicznego Uniwersytetu Gdańskiego”, nr 30, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk, s. 112–123.pl_PL
dc.referencesBennett R.J. (2007), Expectations-based evaluation of SME advice and consultancy: an example of business link services, „Journal of Small Business and Enterprise Development”, vol. 14, no. 3, s. 435–457.pl_PL
dc.referencesBennett R.J., Robson P.J.A. (1999), The use of external business advice by SMEs in Britain, „Entrepreneurship and Regional Development”, vol. 11, no. 2, s. 155–180.pl_PL
dc.referencesBennett R., Robson P. (2003), Business link: use, satisfaction and influence of local governance regime, „Policy Studies”, vol. 24, no. 4, s. 163–186.pl_PL
dc.referencesBennett R., Robson P. (2004), The role of trust and contract in the supply of business advice, „Cambridge Journal of Economics”, vol. 28, s. 471–488.pl_PL
dc.referencesBerry A.J., Sweeting R. (2006), The effect of business advisers on the performance of SMEs, „Journal of Small Business and Enterprise Development”, vol. 13, no. 1, s. 33–47.pl_PL
dc.referencesBlackburn R., Jarvis R. (2010), The role of small and medium practices in providing business support to small-and medium-sized enterprises, Project Report, International Federation of Accountants, New York.pl_PL
dc.referencesBlackburn R.A., Hart M., Wainwright T. (2013), Small business performance: business, strategy and owner-manager characteristics, „Journal of Small Business and Enterprise Development”, vol. 20, no. 1, s. 8–27, DOI 10.1108/14626001311298394pl_PL
dc.referencesBlock J.H., Kohn K., Miller D., Ullrich K. (2015), Necessity entrepreneurship and competitive strategy, „Small Business Economics”, vol. 44, s. 37–54.pl_PL
dc.referencesBogdanienko J. (2007), Możliwości zwiększania innowacyjności małych firm w warunkach globalnej konkurencji, „Problemy Zarządzania”, nr 4, s. 74–94.pl_PL
dc.referencesBoter H., Lundstrom A. (2006), SME perspectives on business support services The role of company size, industry and location, „Journal of Small Business and Enterprise Development”, vol. 12, no. 2, s. 244–258.pl_PL
dc.referencesBraunerhjelm P., Acs Z.J., Audretsch D.B., Carlsson B. (2010), The missing link: knowledge diffusion and entrepreneurship in endogenous growth, „Small Business Economy”, no. 34, s. 105–125.pl_PL
dc.referencesCagliano R., Blackmon K., Voss Ch. (2001) Small firms under MICROSCOPE: international differences in production/operations management practices and performance, „Integrated Manufacturing Systems”, vol. 12, no. 7, s. 469–482.pl_PL
dc.referencesCaloghirou Y., Kastelli I., Tsakanikas A. (2004), Internal capabilities and external knowledge sources: complements or substitutes for innovative performance?, „Technovation”, vol. 24, issue 1, s. 29–39.pl_PL
dc.referencesCarland J.W., Hoy F., Boulton W.R., Carland J.A. (1984), Differentiating entrepreneurs from small business owners: a conceptualization, „The Academy of Management Review”, vol. 9, no. 2, s. 354–359.pl_PL
dc.referencesChaston I. (2010), Entrepreneurial Management Small Firms, Sage, London.pl_PL
dc.referencesChetty S. (1996), The case study method for research in small and medium-sized firms, „International Small Business Journal”, vol. 15, no. 1, s. 73–85.pl_PL
dc.referencesChrisman J.J., McMullan E., Hall J. (2005), The influence of guided preparation on the long-term performance of new ventures, „Journal of Business Venturing”, vol. 20, no. 6, s. 769–791.pl_PL
dc.referencesChristensen P.R., Klyver K. (2006), Management consultancy in small firms: how does interaction work?, „Journal of Small Business and Enterprise Development”, vol. 13, no. 3, s. 299–313.pl_PL
dc.referencesCieślik J. (2014), Iluzje innowacyjnej przedsiębiorczości, „Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie”, nr 3, s. 4–16.pl_PL
dc.referencesCollins C.Ch., Hanges P.J. Locke E.A. (2004), The relationship of achievement motivation to entrepreneurial behavior: a meta-analysis, „Human Performance”, vol. 17, no. 1, s. 95–117.pl_PL
dc.referencesConway S., Steward F. (2009), Managing and Shaping Innovation, Oxford University Press, Oxford.pl_PL
dc.referencesCurran J., Jarvis R., Blackburn R., Black S. (1993), Networks and small firms: construct, methodological strategies and some findings, „International Small Business Journal”, vol. 11, no. 2, s. 13–25.pl_PL
dc.referencesCygler J. (2009), Kooperencja przedsiębiorstw. Czynniki sektorowe i korporacyjne, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa.pl_PL
dc.referencesCzapla T. (2013), Kompetencyjne podejście do budowania efektywności realizacji projektów innowacyjnych w firmie, „Zarządzanie i Finanse. Journal of Management and Finance.”, no. 3–4, s. 86–93.pl_PL
dc.referencesDalley J., Hamilton B. (2000), Knowledge, Context and Learning in the Small Business, „International Small Business Journal”, vol. 18, no. 3, s. 51–59.pl_PL
dc.referencesDavenport T.H. (1993), Process Innovation: Re-engineering Work Through Information Technology, Harvard Business School Press, Boston, MA.pl_PL
dc.referencesDavenport T.H., Short J.E. (1990), The new industrial engineering: information, technology and business process redesign, „Sloan Management Review”, Summer, s. 11–27.pl_PL
dc.referencesde Jong J.P., Marsili O. (2006), The fruit flies of innovations: a taxonomy of innovative small firms, „Research Policy”, no. 35, s. 213–229.pl_PL
dc.referencesDominiak P. (2005), Sektor MSP we współczesnej gospodarce, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesDownar W. (2006), System transportowy. Kształtowanie wartości dla interesariusza, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.pl_PL
dc.referencesDyer L.M., Ross C.A. (2007), Advising the small business client, „International Small Business Journal”, vol. 25, no. 2, s. 130–151.pl_PL
dc.referencesDzikowska M., Gorynia M. (2012), Teoretyczne aspekty konkurencyjności przedsiębiorstwa – w kierunku koncepcji eklektycznej, „Gospodarka Narodowa”, nr 4, s. 1–30.pl_PL
dc.referencesEdwards T., Delbridge R., Munday M. (2005), Understanding innovation in small and medium-sized entreprises: a process manifest, „Technovation”, vol. 25, no. 10, s. 1119–1127, DOI: org/10.1016/j.technovation.2004.04.005.pl_PL
dc.referencesEisenhardt K.M., Martin J.A. (2000), Dynamic capabilities: what are they?, „Strategic Management Journal”, vol. 21, nos 10–11, s. 1105–1121.pl_PL
dc.referencesForsman H. (2009), Improving innovation capabilities of small enterprises: cluster strategy as a tool, „International Journal of Innovation Management”, vol. 13, no. 2, s. 221–243.pl_PL
dc.referencesForsman H., Rantanen H. (2011), Small manufacturing and service enterprises as innovators: a comparison by size, „European Journal of Innovation Management”, vol. 14, no. 1, s. 27–50.pl_PL
dc.referencesFreiling J. (2004), A competence-based theory of the firm, „The International Review of Management Studies”, vol. 15, no. 1, s. 27–52.pl_PL
dc.referencesFreiling J, Gersch M., Goeke C. (2008), On the path towards a Competence-based Theory of the Firm, „Organization Studies”, vol. 29, nos 8–9, s. 1143–1164.pl_PL
dc.referencesGajewski J., Paprocki J., Pieriegud J. (red.) (2016), Cyfryzacja gospodarki i społeczeństwa – szanse i wyzwania dla sektorów infrastrukturalnych, Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową – Gdańska Akademia Bankowa, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesGambetta D. (1988), Can we trust trust?, [in:] D. Gambetta (ed.), Trust. Making and Breaking Cooperative Relations, Blackwell, Oxford, s. 213–237.pl_PL
dc.referencesGartner W.B. Carland J.W., Hoy J.A. 1988), Who is the entrepreneur? Is the wrong question, „American Journal of Small Business”, vol. 12, no. 4, s. 11–23.pl_PL
dc.referencesGibb A. (1993), The enterprise culture and education. Understanding enterprise culture and its links with small business, entrepreneurship and wider educational goals, „International Small Business Journal”, vol. 11, no. 3, s. 11–34.pl_PL
dc.referencesGibb A. (2000), SME policy, academic research and the growth of ignorance, mythical concepts, myths, assumptions. rituals and confusions, „International Small Business Journal”, vol. 18, no. 3, s. 13–35.pl_PL
dc.referencesGłodek P. (2005), Powstanie i finansowanie nowej firmy technologicznej, [w:] P. Głodek, J. Kornecki, J. Ropęga, Funkcjonowanie małych i średnich przedsiębiorstw we współczesnej gospodarce, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 11–13.pl_PL
dc.referencesGłodek P., Łobacz K. (2013), Model ryzyka w decyzjach strategicznych małych firm innowacyjnych, [w:] E. Urbanowska-Sojkin, P. Bartkowiak (red.), Ryzyko w zarządzaniu strategicznym, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań, s. 245–262.pl_PL
dc.referencesGłodek P., Łobacz K. (2015), Use and Utilisation of Business Advice, University-Industry Interaction Conference 24–26 June, Berlin.pl_PL
dc.referencesGorynia M. (red.) (2002), Luka konkurencyjna na poziomie przedsiębiorstwa a przystąpienie Polski do Unii Europejskiej, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.pl_PL
dc.referencesGrudzewski W., Hejduk I. (2001), Projektowanie systemów zarządzania, Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGruszecki T. (2002), Współczesne teorie firmy, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesHofer Ch.W, Charan R. (1984), The transition to professional management: mission impossible?, „American Journal of Small Business”, vol. IX, no. 1, s. 1–11.pl_PL
dc.referencesHurmerinta-Peltomäki L., Nummela N. (2004), From temporary support to systematic resource development: expert services from an SME perspective, „Journal of Small Business and Enterprise Development”, vol. 11, no. 2, s. 233–243.pl_PL
dc.referencesHutchinson V., Quintas P. (2008), Do SMEs do knowledge management? Or simply manage what they know?, „International Small Business Journal”, vol. 26, no. 2, s. 131–154, DOI: 10.1177/0266242607086571pl_PL
dc.referencesIDC (2007), Study on Innovative ICT SMEs in Europe, DC EMEA, October.pl_PL
dc.referencesJaques M., Povey B. (2007), Assessing the changing role, attitudes and knowledge of UK business advisors to the benefits of benchmarking and benchmarking tools, „Benchmarking: An International Journal”, vol. 14, no. 5, s. 639–661.pl_PL
dc.referencesJasiński A. (2014), Innowacyjność w gospodarce Polski. Modele, bariery, instrumenty wsparcia. Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2014.pl_PL
dc.referencesJewtuchowicz A. (2005), Terytorium i współczesne dylematy jego rozwoju, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesJeżak J., Popczyk W., Popczyk A. (2002), Firma rodzinne. Funkcjonowanie i rozwój, Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesJohnson S., Webber D.J., Thomas W. (2007), Which SMEs use external business advice? A multivariate subregional study, „Environment and Planning”, vol. 39, no. 8, s. 1981–1997.pl_PL
dc.referencesKabaj M. (2000), Promowanie zatrudnienia przez rozwój małych i średnich firm, [w:] J. Klich (red.), Małe i średnie firmy w gospodarce, Instytut Spraw Publicznych, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKang K.H., Kang J. (2009), How do firms source external knowledge for innovation? Analysing effects of different knowledge sourcing methods, „International Journal of Innovation Management”, vol. 13, no. 1, s. 1–17.pl_PL
dc.referencesKarpacz J. (2011), Determinanty odnowy strategicznej potencjału małych i średnich firm, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKautonen T., Zolin R., Kuckertz A., Viljamaa A. (2010), Ties that blind? How strong ties affect small business owner-managers’ perceived trustworthiness of their advisors, „Entrepreneurship and Regional Development”, vol. 22, no. 2, s. 189–209.pl_PL
dc.referencesKay J. (1996), Podstawy sukcesu firmy, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKazanjian R.K., Drazin R. (1989), An empirical test of a stage of growth progression model, „Management Science”, vol. 35, no. 12, s. 1489–1503.pl_PL
dc.referencesKelley D., Marram E. (2004), Managing a growing business, [in:] W.D. Bygrave, A. Zacharakis (eds), The Portable MBA in Entrepreneurship, Wiley and Sons, Hoboken, NJ.pl_PL
dc.referencesKirchhoff B.A. (1994), Entrepreneurship and Dynamic Capitalism. The Economics of Business Firm Formation and Growth, Praeger, Westport, London.pl_PL
dc.referencesKoszałka J. (2011), Doradztwo dla strategii rozwoju innowacyjnego w MSP, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKrupski R. (2011), Orientacja zasobowa w badaniach empirycznych. Identyfikacja horyzontu planowania rynkowych i zasobowych wielkości strategicznych, Wydawnictwo Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości, Wałbrzych.pl_PL
dc.referencesKrzakiewicz K., Cyfert Sz. (2016), Inovation in shaping dynamic capabilities of organisations, „Management”, vol. 20, no. 2, s. 8–22.pl_PL
dc.referencesKunasz M. (2006), Zasoby przedsiębiorstwa w teorii ekonomii, „Gospodarka Narodowa”, nr 10, s. 33–48.pl_PL
dc.referencesKuratko D., Hodgetts R. (2004), Entrepreneurship. Theory, Process, Practice, 6th edition, Thomson South-Western, Mason, Ohio.pl_PL
dc.referencesLabas A., Courvisanos J., Henson S. (2015), Business Advisor Knowledge and Knowledge Transference: A Conceptual Framework, Small Entreprise Association of Australia and New Zeland, 28th Annual SEAANZ Conference Proceedings, 1–3 July, Melbourne.pl_PL
dc.referencesLawson B., Samson P. (2001), Developing innovation capability in organizations: a dynamic capabilities approach, „International Journal of Innovation Management”, vol. 5, no. 3, s. 377–400.pl_PL
dc.referencesLee R.G., Dale B.G. (1998), Business process management: a review and evaluation, „Business Process Management”, vol. 4, no. 3, s. 214–225.pl_PL
dc.referencesLevitt T. (1991), Marketing Imagination, Free Press, New York.pl_PL
dc.referencesLiao S.-H., Fei W.-C., Chen C.-C. (2007), Knowledge sharing, absorptive capacity, and innovation capability: an empirical study of Taiwan’s knowledge-intensive industries, „Journal of Information Science”, vol. 33, no. 3, s. 340–359.pl_PL
dc.referencesLiao T.-S., Rice J., Lu I.-Ch. (2015), The vicissitudes of competitive advantage: empirical evidence from Australian manufacturing SMEs, „Journal of Small Business Management”, vol. 53, no. 2, s. 469–481, DOI: 10.1111/jsbm.12078pl_PL
dc.referencesLisowska R. (2015), External determinants of the development of small and medium-sized enterprises – empirical analysis, „Journal of Entrepreneurship, Management and Innovation (JEMI)”, vol. 11, no. 4, s. 115–138.pl_PL
dc.referencesŁobacz K. (2011), A Competence Based Model for Business Advisors Development Training Needs Analysis. Summary Report, raport badawczy przygotowany w ramach projektu VETBA (maszynopis powielony).pl_PL
dc.referencesŁobacz K. (2012), Koncepcja oceny procesu komercjalizacji przedsięwzięć gospodarczych w akademickich inkubatorach przedsiębiorczości, rozprawa doktorska, Szczecin.pl_PL
dc.referencesŁobacz K., Głodek P. (2011), The impact of business advisors on the strategic decisions of innovative SMEs – a case study approach, RENT XXV Conference. Research in Entrepreneurship and Small Business, Bodo, Norway, November.pl_PL
dc.referencesŁobacz K., Głodek P. (2012), Wpływ doradców biznesowych na decyzje w zakresie realizacji projektów innowacyjnych w MSP – perspektywa europejska, [w:] J. Buko, W. Downar, P. Głodek (red.), Kształtowanie procesów innowacyjnych w nowoczesnych organizacjach, „Ekonomiczne Problemy Usług”, nr 90, Szczecin, s. 11–29.pl_PL
dc.referencesŁobacz K., Głodek P. (2015), Development of competitive advantage of small innovative firm – how to model business advice influence within the process?, „Procedia Economics and Finance”, vol. 23, s. 487–494.pl_PL
dc.referencesŁobacz K., Głodek P. (2015), Małe innowacyjne firmy w procesie budowania przewagi konkurencyjnej z udziałem doradcy biznesowego, „Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach”, nr 229, s. 104–119.pl_PL
dc.referencesMahoney J.T., Pandian J.R. (1992), The resource-based view within the conversation of strategic management, „Strategic Management Journal”, vol. 13, s. 363–380.pl_PL
dc.referencesMajewska-Bator M., Bator P. (2011), Źródła wiedzy zewnętrznej wykorzystywane przez przedsiębiorstwa w działalności gospodarczej, „Współczesne Zarządzanie”, vol. 3, nr 11, s. 136–146.pl_PL
dc.referencesMartinez-Roman J.A., Gamero J., Tamayo J.A. (2011), Analysis of innovation in SMEs using an innovative capability-based non-linear model: a study in the province of Seville (Spain), „Technovation”, vol. 31, no. 9, s. 459–475.pl_PL
dc.referencesMatejun M. (2008), Barriers to Development of High-technology Small and Medium Enterprises, A Series of Monographs, Technical University of Lodz, Łódź.pl_PL
dc.referencesMatejun M. (2015), Absorpcja wsparcia w zarządzaniu rozwojem mikro, małych i średnich przedsiębiorstw – podejście strategiczne, „Zeszyty Naukowe”, nr 1194, Politechnika Łódzka, Łódź.pl_PL
dc.referencesMatusiak K.B. (2010), Budowa powiązań nauki z biznesem w gospodarce opartej na wiedzy. Rola i miejsce uniwersytetu w procesach innowacyjnych, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMatusiak K.B. (red.) (2011), Innowacje i transfer technologii. Słownik pojęć, wydanie trzecie zaktualizowane, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMazzarol T. (2011), Entrepreneurship and Innovation. Readings and Cases, 2nd edition, Tilde University Press.pl_PL
dc.referencesMazzarol T., Reboud S. (2009), Strategic innovation in small firms: an introduction, [in:] T. Mazzarol, S. Reboud (eds), Strategic Innovation in Small Firms. An International Analysis of Innovation and Strategic Decision Making in Small and Medium Sized Enterprises, Edward Elgar, Cheltenham, Northampton, s. 1–36.pl_PL
dc.referencesMcAdam M., Galbraith B., McAdam R., Humphreys P. (2006), Business processes and networks in university incubators: a review and research agendas, „The Journal of Technology Analysis and Strategic Management”, vol. 18, no. 5, s. 451–472.pl_PL
dc.referencesMcMahon R.P.G. (2001), Business growth and performance and the financial reporting practices of Australian manufacturing SMEs, „Journal of Small Business Management”, vol. 39, no. 2, s. 152–164.pl_PL
dc.referencesMellahi K., Wilkinson A. (2008), A study of the association between downsizing and innovation determinants, „International Journal of Innovation Management”, vol. 12, no. 4, s. 677–698.pl_PL
dc.referencesMeyer D.G. (2010), The reinvention of academic entrepreneurship, „Journal of Small Business Management”, vol. 49, issue 1, s. 1–8.pl_PL
dc.referencesMole K., Baldock R., North D. (2013), Who Takes Advice? Firm Size Threshold, Competence, Concerns and Informality in a Contingency Approach, „ERC Research Paper”, no. 9, s. 1–37.pl_PL
dc.referencesMonkiewicz J. (1981), Międzynarodowy transfer wiedzy technicznej. Elementy teorii i polityki, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMughan T., Lloyd-Reason L., Zimmerman C. (2004), Management consulting and international business support for SMEs: need and obstacles, „Education + Training”, vol. 46, nos 8–9, s. 424–432.pl_PL
dc.referencesNiedzielski P. (2013), Kreatywność i procesy innowacyjne na rynku usług transportowych. Ujęcie modelowe, PTE, Szczecin.pl_PL
dc.referencesNiedzielski P., Rychlik K. (2006), Innowacje i kreatywność, Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.pl_PL
dc.referencesNonaka I., Takeuchi H. (1995), The Knowledge Creating Company: How Japanese Companies create the Dynamics of Innovation, Oxford University Press, New York.pl_PL
dc.referencesNorth D., Baldock R., Mole K., Wiseman J., Binnie C. (2011), Research to Understand the Barriers to Take up and Use of Business Support, the Department for Business Innovation and Skills, London.pl_PL
dc.referencesNowakowski K. (2008), Wymiary zaufania i problem zaufania negatywnego w Polsce, „Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny”, rok LXX, z. 1, s. 213–233.pl_PL
dc.referencesOECD (2000), Knowledge Management in the Learning Society, Paris.pl_PL
dc.referencesOlszański M., Piech K. (red.) (2012), E-biznes – innowacje w usługach. Teoria, praktyka, przykłady, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPall G.A. (1987), Quality Process Management, Prentice-Hall, Englewood Cliffs.pl_PL
dc.referencesPatterson W., Ambrosini V. (2015), Configuring absorptive capacity as a key process for research intensive firms, „Technovation”, vol. 36–37, s. 77–89.pl_PL
dc.referencesPenrose E.T. (1959), The Theory of the Growth of the Firm, Wiley and Sons, New York.pl_PL
dc.referencesPerechuda K. (1999), Metody zarządzania przedsiębiorstwem, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław.pl_PL
dc.referencesPiasecki B. (1998), Przedsiębiorczość i mała firma. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesPierścionek Z. (2003), Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa. Plawgo B. (2004), Zachowania małych i średnich przedsiębiorstw w procesie internacjonalizacji, Orgmasz, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPolanyi M. (2002), Personal Knowledge: Towards a Post-critical Philosophy, Routledge, London.pl_PL
dc.referencesPorter M.E. (1998), Clusters and new economics of competition, „Harvard Business Review”, November–December, s. 77–90.pl_PL
dc.referencesPorter M.E. (2006), Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, Wydawnictwo MTBiznes, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPoznańska K. (2014), Sieci współpracy a innowacyjność przedsiębiorstw, [w:] A. Sopińska, S. Gregorczyk (red.), Granice strukturalnej złożoności organizacji, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRamsden M., Bennett R.J. (2005), The benefits of external support to SMEs: “hard” versus “soft” outcomes and satisfaction levels, „Journal of Small Business and Enterprise Development”, vol. 12, no. 2, s. 227–243.pl_PL
dc.referencesReynolds P.D., Bygrave W.D., Autio E., Cox L., Hay M. (2002), Global Entrepreneurship Monitor: 2002 Executive Report, Kauffman Center for Entrepreneurial Leadership, Kansas City, MO.pl_PL
dc.referencesRopęga J. (2013), Ścieżki niepowodzeń gospodarczych. Redukcja zagrożenia niepowodzeniem jako element strategii małej firmy, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesRóżański J. (1998), Inwestycje rzeczowe w procesach rozwojowych przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesRugraff E., Hansen M.W. (2011), Multinational corporations and local firms in emerging economies. An introduction, [in:] E. Rugraff, M.W. Hansen (eds), Multinational Corporations and Local Firms in Emerging Economies, Amsterdam University Press, Amsterdam.pl_PL
dc.referencesSciascia S., D’Oria L., Bruni M., Larraneta B. (2014), Entrepreneurial orientation in low- and mediumtech industries: the need for absorptive capacity to increase performance, „European Management Journal”, vol. 32, vol. 5, s. 761–769.pl_PL
dc.referencesShane S. (2004), Academic Entrepreneurship. University Spin-offs and Wealth Creation, Edward Elgar, Cheltenham.pl_PL
dc.referencesSimon H., Dietl M. (2009), Tajemniczy mistrzowie XXI wieku. Strategie sukcesu nieznanych liderów na światowych rynkach, Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSipa M. (2008), Rola innowacji w kształtowaniu konkurencyjności małych firm w województwie śląskim, rozprawa doktorska, Politechnika Częstochowska, Częstochowa.pl_PL
dc.referencesSkuteczne działanie (2007), PricewaterhouseCoopers, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSmallbone D., Leigh R., North D. (1995), The characteristics and strategies of high growth SMEs, „International Journal of Entrepreneurship Behavior and Research”, vol. 1, issue 3, s. 44–62.pl_PL
dc.referencesSoriano D.R. (2003), The impact of consulting service on Spanish firms, „Journal of Small Business Management”, vol. 41, no. 4, s. 409–416.pl_PL
dc.referencesSoriano D.R., Castrogiovanni G.J. (2012), The impact of education, experience and inner circle advisors on SME performance: insights from a study of public development centers, „Small Business Economics”, vol. 38, s. 333–349.pl_PL
dc.referencesStanisławski R. (2017), Open innovation a rozwój innowacyjny małych i średnich przedsiębiorstw, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź.pl_PL
dc.referencesStankiewicz M.J. (2002), Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Budowanie konkurencyjności przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji, Dom Organizatora, Toruń.pl_PL
dc.referencesStawasz E. (1999), Innowacja i mała firma, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesStawasz E. (2005), Potrzeby innowacyjne małych i średnich firm w Polsce, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica”, nr 195, s. 85–95.pl_PL
dc.referencesStawasz E. (2008), Wybrane problemy funkcjonowania i zarządzania wzrostem przedsiębiorstw z sektora MSP, [w:] E. Stawasz (red.) Zarządzanie wzrostem małych i średnich przedsiębiorstw w kontekście szarej strefy, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesStawasz E. (2013), Innowacje a konkurencyjność małych przedsiębiorstw, „Organizacja i Zarządzanie”, nr 53, Politechnika Łódzka, Łódź, s. 17–28.pl_PL
dc.referencesSteczkowski J. (1995), Metoda reprezentatywna w badaniach zjawisk ekonomiczno-społecznych, PWN Warszawa, Kraków.pl_PL
dc.referencesStoner J.A.F., Freeman R.E., Gilbert D.R. (1999), Kierowanie, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesStorey D.J. (1990), Firm performance and size, [in:] Z.J. Acs, D.B. Audretsch, (eds), The Economics of Small Firms. A European Challenge, Kluwer Academic Publishers, Dordrecht, Boston, London, s. 43–52.pl_PL
dc.referencesStorey D.J. (1994), Understanding Small Business Sector, Routledge, London.pl_PL
dc.referencesStrike V.M. (2012), Advising the family firm: reviewing the past to build the future, „Family Business Review”, vol. 25, no. 2, s. 156–177.pl_PL
dc.referencesStrojny M. (2000), Zarządzanie wiedzą, „Przegląd Organizacji”, nr 2, s. 20–25.pl_PL
dc.referencesSupyuenyong V., Islam N., Kulkarni U. (2009), Influence of SME characteristics on knowledge management processes: the case study of enterprise resource planning service providers, „Journal of Enterprise Information Management”, vol. 22, no. 1, s. 63–143, doi.org/10.1108/17410390910922831pl_PL
dc.referencesTann J., Laforet S. (1998), Assuring consultant quality for SMEs – the role of business links, „Journal of Small Business and Enterprise Development”, vol. 5, no. 1, s. 7–18.pl_PL
dc.referencesTargalski J. (2003), Przedsiębiorczość i zarządzanie, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTarnawa A., Węcławska D., Zadura-Lichota P., Zbierowski P. (2016), Global Entrepreneurship Monitor. Polska, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTechnology and Economy. The Key Relationships (1995), OECD, Paris.pl_PL
dc.referencesTechnology, Productivity and Job Creation (1998), vol. 2. Analytical Report, The OECD Jobs Strategy, OECD, Paris.pl_PL
dc.referencesTeece D.J. (2007), Explicating dynamic capabilities: the nature and microfundations of (sustainable) enterprise performance, „Strategic Management Journal”, vol. 28, no. 13, s. 1319–1350, DOI: 10.1002/smj.640pl_PL
dc.referencesTeece D.J. (2012), Dynamic capabilities: routines versus entrepreneurial action, „Journal of Management Studies”, vol. 49, no. 8, s. 1395–1401, DOI: 10.1111/j.1467–6486.2012.01080.xpl_PL
dc.referencesTerziovsky M. (ed.) (2007), Building Innovation Capability in Organizations. An International Cross-Case Perspective, Imperial College Press, London.pl_PL
dc.referencesThornton G. (2004), Biznes rodzinny, OnePress, Gliwice.pl_PL
dc.referencesThorpe R., Holt R., Macpherson A., Pittaway L. (2005), Using knowledge within small and mediumsized firms: a systematic review of the evidence, „International Journal of Management Reviews”, vol. 7, no. 4, s. 257–281.pl_PL
dc.referencesTidd J., Bessant J., Pavitt K. (2005), Managing Innovation. Integrating Technological, Market and Organizational Change, Wiley & Sons, Hoboken, NJ.pl_PL
dc.referencesTimmons J. (1999), New Venture Creation: Entrepreneurship for the 21st Century, 5th edition, McGraw-Hill International Editions.pl_PL
dc.referencesTodorova G., Durisin B. (2007), Absorptive capacity: valuing a reconceptualization, „Academy of Management Review”, vol. 32, no. 3, s. 774–786.pl_PL
dc.referencesTodorovic Z.W., Suntornpithug N. (2008), The multi-dimensional nature of university incubators: capability/resource emphasis phases, „Journal Of Enterprising Culture”, vol. 16, no. 4, s. 385–410.pl_PL
dc.referencesToffler A. (1985), Trzecia fala, PIW, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTuszyński J. (2013), Doradztwo gospodarcze dla małych i mikrofirm w Polsce na przykładzie województwa śląskiego, maszynopis powielony, Wydział Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesVahter P., Love J. H., Roper S. (2014), Openess and innovation performance: are small firms different?, „Industry and Innovation”, vol. 21, nos 7–8, s. 553–573, DOI: dx.doi.org/10.1080/13662716.2015.1012825pl_PL
dc.referencesVan de Ven A.H. (1992), Suggestions for studying strategy process: a research note, „Strategic Management Journal”, no. 13, s. 169–188.pl_PL
dc.referencesVohora A., Wright M., Lockett A. (2004), Critical junctures in the development of university high-tech spinout companies, „Research Policy” 2004, vol. 33, no. 1, s. 147–176.pl_PL
dc.referencesVolberda H.W., Foss N.J., Lyles M.A. (2010), Absorbing the concept of absorptive capacity: how to realize its potential in the organization field, „Organization Science”, vol. 21, no. 4, s. 931–951, DOI: 10.1287/orsc.1090.0503pl_PL
dc.referencesWach K. (2008), Empiryczna analiza konkurencyjności małopolskich przedsiębiorstw w procesie integracji europejskiej, [w:] R. Borowiecki, A. Jaki (red.), Zarządzanie restrukturyzacją w procesach integracji i rozwoju nowej gospodarki, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Kraków.pl_PL
dc.referencesWalter F., Smallbone D. (2006), Exploring the role of trust in entrepreneurial activity, „Entrepreneurship Theory and Practice”, vol. 30, no. 4, s. 465–475.pl_PL
dc.referencesWang C.L., Ahmed P.K. (2007), Dynamic capabilities: a review and research agenda, „International Journal of Management Reviews”, vol. 9, no. 1, s. 31–51, DOI: 10.1111/j.1468–2370.2007.00201.xpl_PL
dc.referencesWasilczuk J. (2005), Wzrost małych i średnich przedsiębiorstw. Aspekty teoretyczne i badania empiryczne, Politechnika Gdańska, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesWebber D.J., Johnson S., Fargher S. (2010), Sector variations in SMEs’ use of external business advice, „Local Economy”, vol. 25, no. 4, s. 339–355.pl_PL
dc.referencesWiklund J., Patzelt H., Shepherd D.A. (2009), Building an integrative model of small business growth, „Small Business Economics”, vol. 32, s. 351–374, DOI 10.1007/s11187–007–9084–8.pl_PL
dc.referencesWilliamson O. (1993), Calculativeness, trust, and economic organization, „Journal of Law and Economics”, vol. 36, no. 2, s. 453–486.pl_PL
dc.referencesWoods A., Joyce P. (2003), Owner-managers and the practice of strategic management, „International Small Business Journal”, vol. 21, no. 2, s. 181–195.pl_PL
dc.referencesWoolgar S., Vaux J., Gomes P., Ezingeard J.-N., Grieve R. (1998), Abilities and competencies required, particularly by small firms, to identify and acquire new technology, „Technovation”, vol. 18, no. 8–9, s. 575–584.pl_PL
dc.referencesWren C., Storey D. (2002), Evaluating the effect of soft business support upon small firm performance, „Oxford Economic Papers”, vol. 54, no. 2, s. 334–365.pl_PL
dc.referencesWright M., Clarysse B., Mustar P., Locket A. (2007), Academic Entrepreneurship in Europe, Edward Elgar Publishing, Cheltenham, Northampton.pl_PL
dc.referencesWujec B. (2012), Geneza i definicje coachingu, „Coaching Review”, no. 1, s. 4–28.pl_PL
dc.referencesXu Q., Shou Y., Liu J. (2012), Leverage Innovation Capability. Application of Total Innovation Management in China’s SME’s Study, World Scientific, Singapore.pl_PL
dc.referencesYin R.K. (1982), Studying phenomenon and context across sites, „The American Behavioral Scientist”, vol. 26, no. 1, s. 84–101.pl_PL
dc.referencesYusuf J.-E. (2010), Meeting entrepreneurs’ support needs: are assistance programs effective?, „Journal of Small Business and Enterprise Development”, vol. 17, no. 2, s. 294–307pl_PL
dc.referencesZahra S., George G. (2002), Absorptive capacity: a review, reconceptualization, and extension, „Academy of Management Review”, vol. 27, no. 2, s. 185–203.pl_PL
dc.referencesZakrzewska-Bielawska A. (2011), Relacje między strategią a strukturą organizacyjną w przedsiębiorstwach sektora wysokich technologii, „Zeszyty Naukowe Politechniki Łódzkiej”, nr 1095, Łódź.pl_PL
dc.referencesZastempowski M. (2013), Potencjał innowacyjny małych i średnich firm na tle liderów polskiej gospodarki w świetle badań empirycznych, „Współczesne Zarządzanie”, nr 2, s. 68–75.pl_PL
dc.referencesZaufanie społeczne. Komunikat z badań (2012), CBOS, Warszawa.pl_PL
dc.referencesZelek A. (2003), Zarządzanie kryzysem w przedsiębiorstwie perspektywa strategiczna, Wydawnictwo Instytutu Organizacji i Zarządzania w Przemyśle Orgmasz, Warszawa.pl_PL
dc.referencesZimniewicz K. (1999), Współczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesCommission Recommendation (2003/361/EC), Agreement on New SME Definition, „Entreprise Europe”.pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie gospodarczej, Dz. U. 2004, nr 173, poz. 1807 (z późn. zm.).pl_PL
dc.referencesKapitał społeczny i zaufanie w polskim biznesie 2015, raport Krajowego Rejestru Długów i Rzetelnej Firmy, https://krd.pl/getattachment/d31be7a8–50b9–47b7-aeb5–3ff09ce60c71/Kapita%C5%82-spo%C5%82eczny-i-zaufanie-w-polskim-biznesie-20.aspx?disposition=attachment (dostęp 07.04.2017).pl_PL
dc.referencesMaterska K. (2006), Wiedza w organizacjach. Prolegomena do zarządzania wiedzą, [w:] B. Sosińska-Kalata, E. Chuchro, W. Daszewski (red.), Informacja w sieci. Problemy, metody, technologie, SBP, Warszawa, http://bbc.uw.edu.pl/Content/3/03.pdf (dostęp 20.06.2013).pl_PL
dc.referencesRaport KRDiRF (2015), Kapitał społeczny i zaufanie w polskim biznesie 2015, raport Krajowego Rejestru Długów i Rzetelnej Firmy, https://krd.pl/getattachment/d31be7a8–50b9–47b7-aeb5–3ff09ce60c71/Kapita%C5%82-spo%C5%82eczny-i-zaufanie-w-polskim-biznesie-20.aspx?disposition=attachment (dostęp 07.04.2017).pl_PL
dc.referencesSzulc A. (2017), Prosumpcja jako aktywność współczesnych konsumentów – uwarunkowania i przejawy, file:///C:/Users/PN/Downloads/29.pdf (dostęp 01.03.2017).pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-960-6
dc.disciplinenauki o zarządzaniu i jakościpl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe