Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorŁucarz, Anna
dc.contributor.editorKudra, Barbara
dc.contributor.editorSzkudlarek-Śmiechowicz, Ewa
dc.date.accessioned2022-08-09T12:39:27Z
dc.date.available2022-08-09T12:39:27Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationŁucarz A., „Must have sezonu”. Refleksje na temat języka w czasopismach shoppingowych, [w:] Kicz w języku i komunikacji, Kudra B., Szkudlarek-Śmiechowicz E. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, s. 301-313, https://doi.org/10.18778/8088-032-0.31pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8088-032-0
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/42733
dc.descriptionTematem zawartych w artykule rozważań jest obecność kiczu w języku czasopism shoppingowych i postów blogerek modowych, w którym nie tylko uwidaczniają się współczesne tendencje języka polskiego, jak potocyzacja, ekonomizacja dyskursu, ale przede wszystkim stylizacja na język młodzieżowy, pełen zapożyczeń, hybryd językowych, hiperbol, ekspresywności i emocjonalności. To język reklamy, zachęcający nas do nabycia określonych produktów, propagujący opisany wyżej model życia.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofKudra B., Szkudlarek-Śmiechowicz E. (red.), Kicz w języku i komunikacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectczasopisma shoppingowepl_PL
dc.subjectkicz językowypl_PL
dc.subjectjęzyk reklamypl_PL
dc.subjectblogi modowepl_PL
dc.subjectmagazyn dla kobietpl_PL
dc.title„Must have sezonu”. Refleksje na temat języka w czasopismach shoppingowychpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016pl_PL
dc.page.number301-313pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczypl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-033-7
dc.referencesAdorno T. W. [1994], Teoria estetyczna, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBanach A. [1968], O kiczu, Wyd. Literackie, Warszawa, s. 70−75.pl_PL
dc.referencesBaudrillard J. [2006], Społeczeństwo konsumpcyjne. Jego mity i struktury, wyd. Sic!, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBaumann Z. [2007], Płynne życie, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBąba S. [1989], Innowacje frazeologiczne współczesnej polszczyzny, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań, s. 47−66.pl_PL
dc.referencesBroch H.[1998], Kilka uwag o kiczu i inne eseje, Czytelnik, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBurnetko K., Nawrocki M. [2003], Łatwość kiczu – rozmowa z Jerzym Pilchem, „Tygodnik Powszechny”, nr 5 http://www.tygodnik.com.pl/numer/279505/pilch.html [dostęp 03.02.2015].pl_PL
dc.referencesGreenberg C. [1939], Awangarda i kicz, „Partisan Review”, t. 6 (5), s. 34−49.pl_PL
dc.referencesGundorova T. [2010], Kicz − nowy metajęzyk kultury. O czym mówi współczesny ukraiński kicz w dobie globalizacji, Rocznik „Porównianie”, No. 7, s. 165−177.pl_PL
dc.referencesJaworski P. [2013], Kicz w trzech odsłonach, „Kultura i Społeczeństwo”, nr 1, Wyd. PAN.pl_PL
dc.referencesKudzin A. [2008], Postać anioła w kulturze popularnej, [w:] Kiczosfery współczesności, Burtsza W., Sekuła E. (red.), Wyd. Academica, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMoles A. [1978], Kicz, czyli sztuka szczęścia, PIW, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPisarek W. [2011], Wolne media są takie, jakich chcą odbiorcy!, [w:] Rzecznik prasowy http://www.rzecznikprasowy.pl/media/walery-pisarek-wolne-media-sa-takie-jakich-chca-odbiorcy,tekst,688.htm [dostęp 03.02.2015].pl_PL
dc.referencesSekuła E. A., Kangur [2008], Kicz jako źródełko radości, [w:] Kiczosfery współczesności, Burtsza W., Sekuła E. (red.), Wyd. Academica, Warszawa.pl_PL
dc.referencesStachówna G. (red.) [1997], Niedyskretny urok kiczu, Univeristas, Kraków.pl_PL
dc.referencesŚwitała A. [2008], Gra w autentyczność. Rola indywidualności we współczesnej kulturze masowej, [w:] Kiczosfery współczesności, Burtsza W., Sekuła E. (red.), Wyd. Academica, Warszawa.pl_PL
dc.referencesZdunkiewicz-Jedynak [2013], Wykłady ze stylistyki, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-032-0.31
dc.disciplinenauki o kulturze i religiipl_PL
dc.disciplinenauki socjologicznepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe