Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorFeder, Karolina
dc.contributor.editorKudra, Barbara
dc.contributor.editorSzkudlarek-Śmiechowicz, Ewa
dc.date.accessioned2022-08-09T12:36:16Z
dc.date.available2022-08-09T12:36:16Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationFeder K., Kicz religijny a promocja obiektów sakralnych, [w:] Kicz w języku i komunikacji, Kudra B., Szkudlarek-Śmiechowicz E. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, s. 249-257, https://doi.org/10.18778/8088-032-0.26pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8088-032-0
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/42728
dc.descriptionArtykuł przedstawia zagadnienie kiczu religijnego. Na ten zarzut najczęściej narażone są produkty religijne. Kicz rozpatrywany jest tutaj w dwu aspektach: pierwszy dotyczy produkcji masowej- produkty źle wykonane lub wytworzone ze złej jakości materiałów, drugi zaś wymiar kiczu wiąże się z nieprawidłowym wykorzystaniem symboli czy uczuć religijnych, np. w przedmiotach o charakterze świeckim, czyli ze złym wykorzystaniem funkcji religijnej.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofKudra B., Szkudlarek-Śmiechowicz E. (red.), Kicz w języku i komunikacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectprodukty religijnepl_PL
dc.subjectpamiątki religijnepl_PL
dc.subjectkiczpl_PL
dc.subjectsymbole religijnepl_PL
dc.subjectpromocja obiektów sakralnychpl_PL
dc.subjectprodukcja masowapl_PL
dc.subjectkicz religijnypl_PL
dc.titleKicz religijny a promocja obiektów sakralnychpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016pl_PL
dc.page.number249-257pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzkipl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-033-7
dc.referencesBanach A. [1968], O kiczu, Wydawnictwo Literackie, Kraków.pl_PL
dc.referencesBiałobok J. [2005], Błogosławiona Karolina Kózkówna, Poligrafia Wyższego Seminarium Duchownego w Rzeszowie, Rzeszów.pl_PL
dc.referencesBroch H. [1998], Kilka uwag o kiczu, [w:] tenże, Kilka uwag o kiczu i inne eseje, Wydawnictwo Czytelnik, Warszawa.pl_PL
dc.referencesJachimowska K. [2008], Marketing religijny, [w:] Język w marketingu, Michalewski K. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesJanicka-Krzywda U. [1993], Patron – atrybut – symbol, Pallottinum Wydawnictwo Stowarzyszenia Apostolstwa Katolickiego, Poznań.pl_PL
dc.referencesJankowska T. [2008], Bardzo niemodna święta. Błogosławiona Karolina Kózkówna, Wydawnictwo FIDEI, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKania W. [1987], Kwiat naszych łąk, Kuria Diecezjalna, Tarnów.pl_PL
dc.referencesKowalewski S., Krukowska-Miler A. [2012], Zastosowanie marketingu na rynku usług. Medycyna. Ratownictwo. Turystyka, Wydawnictwo Naukowe Śląsk, Katowice.pl_PL
dc.referencesKról M. [2011], Miejsca Święte. Kalwaria Zebrzydowska i Łagiewniki, Wydawnictwo MEDIAPROFIT, AGORA S.A., Warszawa.pl_PL
dc.referencesMoles A. [1978], Kicz, czyli sztuka szczęścia. Studium o psychologii kiczu, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSeweryn R. [2008], Zastosowanie marketingu mix na rynku turystycznym, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków.pl_PL
dc.referencesSłownik wyrazów bliskoznacznych [1991], Skorupka S. (red.), Wiedza Powszechna, Warszawa.pl_PL
dc.referencesZagajowski A. [2011], Skarb wielki Wojewodztwa Sieradzkiego Ná Roli Gidelskiey znaleziony; káżdemu potrzebującemu wspomożenia otwarty, to iest: obrazu gidelskiego Nayswiętszey Panny Maryi w Woiewodztwie Sierádzkim ná roli Gidelskiey znalezionego, cuda wielkie y łaski, przez podánie do druku ogłoszone, przez Xiędzá Ambrozego Zagaiowskiego, Zakonu Káznodźieyskiego, Pismá Swiętego Doktoá, Ná záchęcenie każdego w iákieykolwiek potrzebie będącego do żebránia rátunku od Panny Nayświętszey, Roku Pańskiego 1724, Polskie Towarzystwo Historyczne Oddział Radomsko, Gidle.pl_PL
dc.referencesŻukiewicz K. M. [1929], Matka Boska Gidelska, Miejsce – Piastowe: Tłocznia – Michalineum, Gidle.pl_PL
dc.referenceshttp://gidle.dominikanie.pl [dostęp 14.03. 2015]pl_PL
dc.referenceshttp://sanktuariumzabawa.pl [dostęp 13.02.2015]pl_PL
dc.referenceshttp://sjp.pwn.pl [dostęp 20.02.2015]pl_PL
dc.referenceshttp://www.dziennikpolski24.pl [dostęp 20.02.2015]pl_PL
dc.referenceshttp://www.dziennikpolski24.pl [dostęp 20.02.2015]pl_PL
dc.referenceshttp://www.milosierdzie.pl [dostęp 20.02.2015]pl_PL
dc.referenceshttps://www.synonimy.pl [dostęp 20.02.2015]pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-032-0.26
dc.disciplinenauki o kulturze i religiipl_PL
dc.disciplinenauki o sztucepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe