Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorRogalska-Marasińska, Aneta
dc.date.accessioned2022-04-07T05:19:07Z
dc.date.available2022-04-07T05:19:07Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.citationRogalska-Marasińska A., Humanizm – Dialog – Tożsamość. Edukacja europejska na tle wyzwań globalnych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2010, https://doi.org/10.18778/7525-555-3pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7525-555-3
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/41504
dc.descriptionNiniejszą książkę można traktować jako pewną propozycję, podpowiedź wyboru podjęcia drogi ku przemianie, ku przywróceniu zasad naturalnego funkcjonowania człowieka w strukturach, które są jego udziałem. W koniecznym dziś światowym i międzykulturowym wymiarze aktywności ludzkiej niezbędne, zasadnicze i wręcz podstawowe jest posiadanie silnej tożsamości narodowej i kulturowej. Jedynie społeczeństwa i jednostki, które legitymizują się własną, codziennie artykułowaną tożsamością, mogą wchodzić w kreatywne relacje z „drugimi”, którzy także posiadają własne tożsamości. Wiedza o tym, kim się jest, daje możliwość otwarcia się na Innych, zaproponowania nowych jakości, tworzenia wspólnych, ciekawych i dla wszystkich uczestników wartościowych realizacji. Natomiast w sytuacji braku takiej świadomości łatwo i niepostrzeżenie można zgodzić się na uległość i uzależnienie. Jednak taka postawa przekreśla szanse na partnerstwo i szlachetny rozwój. Książka składa się z trzech rozdziałów: 1) Kształtowanie postawy humanistycznej współczesnego człowieka w oparciu o dziedzictwo kulturowe ludzkości, 2) Wdrażanie do prowadzenia dialogu i praktyki doświadczania Inności jako zadanie dla nowoczesnej edukacji, 3) Budowanie tożsamości kulturowej Polaków w obliczu szans i zagrożeń współczesnego świata. W każdej z nich Czytelnik znajdzie 5 podrozdziałów, w których autorka stara się podejmować tytułowy problem adekwatnie do swoich zainteresowań. Te, z kolei, są różnorodne. Wiążą się bezpośrednio z jej wykształceniem oraz z doświadczeniami pozaszkolnymi. Jako artysta–muzyk i pedagog proponuje realizowanie przesłania budowania wspólnej przyszłości poprzez sztukę. Stara się w różnorodny, a być może i atrakcyjny sposób przedstawić wielość form i korzyści płynących z odwoływania się do edukacji multikulturowej.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. Publikacja współfinansowana ze środków Polskiej Akademii Nauk Oddział w Łodzi i Komisji Badań nad Integracją Europy.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjecthumanizmpl_PL
dc.subjectdziedzictwo kulturowe ludzkościpl_PL
dc.subjectdialog międzykulturowypl_PL
dc.subjectInnypl_PL
dc.subjectmultikulturowość w muzycepl_PL
dc.subjectglobalizacjapl_PL
dc.subjectżycie rodzinnepl_PL
dc.titleHumanizm – Dialog – Tożsamość. Edukacja europejska na tle wyzwań globalnychpl_PL
dc.title.alternativeHumanism – Dialog – Identity. European Education on the Background of Global Challengespl_PL
dc.typeBookpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Aneta Rogalska-Marasińska, 2010pl_PL
dc.page.number238pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzkipl_PL
dc.referencesAbout UNESCO, http:/www.unesco.org/general/eng/about/history/sheet/back.htmlpl_PL
dc.references„Arena Journal”, www.arena.org.au/archives/Journal_Archive/journal_13/articles13.htmpl_PL
dc.referencesBakke M. (red.), Estetyka Aborygenów, Universitas, Kraków 2004pl_PL
dc.referencesBarber B., Dźihad kontra Mcświat, Warszawskie Wydawnictwo Literackie MUZA, Warszawa 2001pl_PL
dc.referencesBarrow R., The Erosion of Moral Education, „International Review of Education”, Oficyna Wydawnicza „Impuls”,Vol. 41, No. 1–2, January 1995pl_PL
dc.referencesBauman Z., O tarapatach tożsamości w ciasnym świecie, [w:] W. Kalaga (red.), Dylematy wielokulturowości, Universitas, Kraków 2004, s. 18–20pl_PL
dc.referencesBereźnicki F., Dydaktyka kształcenia ogólnego, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2001pl_PL
dc.referencesBettelheim B., Cudowne i pożyteczne. O znaczeniach i wartościach baśni, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa 1985pl_PL
dc.referencesBielawski J. (przekł. i tłum.), Koran, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa 1986pl_PL
dc.referencesBrzeźniak M., Flamenco, „Trybuna Śląska” 04.11.1991pl_PL
dc.referencesBurnett G., Lingam G. I., Reflective Teachers and Teacher Educator in the Pacific Region: Conversation with Us Not About Us, „International Review of Education”, Vol. 53, No. 3, May 2007pl_PL
dc.referencesButler G. C., Bali to Bahrain, Devin-Adler, New York 1969pl_PL
dc.referencesBystroń J. S., Dzieje obyczajów w dawnej Polsce. Wiek XVI–XVIII, t. 2, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa 1976pl_PL
dc.referencesBzowska M., Albeniz, PWM, Kraków 1964pl_PL
dc.referencesChwalba A. (red.), Obyczaje w Polsce – od średniowiecza do czasów współczesnych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004pl_PL
dc.referencesCiechanowicz J., Co wiemy o Cyganach?, „Żcie Literackie” 1985, vol. 35, nr 50pl_PL
dc.referencesCo warto wiedzieć o reformie programowej?, http://www2.reformaprogramowa.men.gov.pl/images/stories/reforma.pdfpl_PL
dc.referencesCzarnecki M., Artykulacyjne elementy gry flamenco w twórczości kompozytorów hiszpańskich, Akademia Muzyczna w Łodzi, Wydział Wokalno-Aktorski i Wykonawstwa Instrumentalnego (specjalność: gitara), Łódź 1994, praca magisterskapl_PL
dc.referencesCzekała-Mucha G., Królestwa na piasku, Krajowa Agencja Wydawnicza, Warszawa 1979pl_PL
dc.referencesCzerniewska K., Nic co ludzkie..., [w:] Świat człowieka, świat sztuki. Dedykowane Irenie Wojnar, Wydawnictwo „Żak”, Warszawa 1996pl_PL
dc.referencesDankowska J., Aksjologiczne aspekty edukacji muzycznej, [w:] Z. Konaszkiewicz (red.), Trwałe wartości edukacji muzycznej w zmieniającym się świecie, Akademia Muzyczna im. Fryderyka Chopina w Warszawie, Warszawa 2003pl_PL
dc.referencesDąbrowska G., Taniec w polskiej tradycji. Leksykon, Polskie Towarzystwo Etnochoreologiczne i MUZA, Warszawa 2005/2006pl_PL
dc.referencesDelors J., L’Education: Un tresor est cache dedans. Edukacja. Jest w niej ukryty skarb, Stowarzyszenie Oświatowców Polskich, Wydawnictwa UNESCO, Warszawa 1998pl_PL
dc.referencesDenek K., Wartości edukacji szkolnej, „Kwartalnik Edukacyjny”, zima 2006, Vol. 47, nr 4, Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie, Rzeszówpl_PL
dc.referencesDepta H., Półturzycki J., Ramy i obszary edukacji kulturalnej, [w:] H. Depta, J. Półturzycki, H. Stolarczyk (red.), Edukacja kulturalna dorosłych, Wydawnictwo Instytutu Technologii Eksploatacji w Radomiu, Warszawa–Płock 2004pl_PL
dc.referencesDrossler R., Mosty w przeszłość, Wydawnictwo „Śląsk”, Katowice 1980pl_PL
dc.referencesDubas E., Edukacja dorosłych w sytuacji samotności i osamotnienia, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2000pl_PL
dc.referencesDuraj-Nowakowa K., Integrowanie edukacji: źródła, tendencje i teorie, [w:] K. Duraj-Nowakowa (red.), Integrowanie komponentów dydaktyki szkoły wyższej i pedeutologii, „Studia Pedagogiczne Akademii Świętokrzyskiej”, t. 16, Wydawnictwo Akademii Świętokrzyskiej, Kielce 2006pl_PL
dc.referencesDuraj-Nowakowa K., Modelowanie systemowe w pedagogice, Wydawnictwo Naukowe WSP, Kraków 1997pl_PL
dc.referencesDuraj-Nowakowa K., Nauczyciel: kultura – osoba – zawód, Akademia Świętokrzyska im. Jana Kochanowskiego w Kielcach, Kielce 2002pl_PL
dc.referencesDuraj-Nowakowa K., Procedura modelowania systemowego w dydaktyce, Wydawnictwo Edukacyjne, Kraków 1996pl_PL
dc.referencesDuraj-Nowakowa K., Teoria systemów a pedagogika, Wydawnictwo Naukowe WSP, Kraków 1992pl_PL
dc.referencesDuraj-Nowakowa K. (red.), Tematy kompleksowe w przedszkolu, Wydawnictwo Naukowe WSP, Kraków 1990, 1991pl_PL
dc.referencesEast H. (red.), The Singing Sack. 28 song-stories from around the world, A&C Black (Publishers), London 1994pl_PL
dc.referencesEco U., Korzenie Europy, [w:] Rakiem. Gorąca wojna i populizm mediów, Wydawnictwo W.A.B., Warszawa 2007pl_PL
dc.referencesEco U., Krucyfiks, normy i obyczaje, [w:] Rakiem. Gorąca wojna i populizm mediów, Wydawnictwo W.A.B., Warszawa 2007pl_PL
dc.referencesEco U., Święte wojny, pasja i rozum, [w:] Rakiem. Gorąca wojna i populizm mediów, Wydawnictwo W.A.B., Warszawa 2007pl_PL
dc.referencesEkiert J., Bliżej muzyki – Encyklopedia, Wydawnictwo Wiedza Powszechna, Warszawa 1994pl_PL
dc.referencesEncyklopedia muzyki, A. Chodkowski (red.), Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1995pl_PL
dc.referencesEncyklopedia popularna PWN, PWN, Jan Kochman (red.), Warszawa 1991 (wydanie dwudzieste pierwsze zmienione i poprawione)pl_PL
dc.referencesEncyklopedia powszechna z ilustracjami i mapami, t. 5, Wydawnictwo Towarzystwa Akcyjnego Odlewni Czcionek i Drukarni S. Orgelbranda Synów, Warszawa 1899pl_PL
dc.referencesEncyklopedia powszechna, t. 8, Nakład Druk i Własność S. Orgelbranda, Księgarza i Typografa, Warszawa 1881pl_PL
dc.referencesEncyklopedia staropolska ilustrowana ze wstępem Juliana Krzyżanowskiego, t. 2, Zygmunt Gloger, Wiedza Powszechna, Warszawa 1985pl_PL
dc.referencesEncyklopedia staropolska Trzaski, Everta i Michalskiego, t. 1, Aleksander Bruckner (oprac.), materiałem ilustracyjnym uzupełnił Karol Estreicher, Drukarnia Narodowa w Krakowie, Warszawa 1938pl_PL
dc.referencesEncyklopedia staropolska, t. 2, A. Bruckner, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1990pl_PL
dc.referencesFromm E., Mieć czy być?, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2003pl_PL
dc.referencesGeremek B., Cyganie w Europie średniowiecznej i nowożytnej, „Przegląd Historyczny” 1984, t. 75, z. 3pl_PL
dc.referencesGłowacki S., Taniec w XIX i XX wieku, „Scena Polska” 1935, z. 4pl_PL
dc.referencesGnitecki J., Kompetencje nauczyciela w cywilizacji informacyjnej, [w:] H. Moroz (red.), Rozwój zawodowy nauczyciela, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2005pl_PL
dc.referencesGoban-Klas T., Media i komunikowanie masowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Kraków 2002pl_PL
dc.referencesGombrowicz W., Dziennik 1953–1956, Wydawnictwo Literackie, Kraków–Wrocław 1986pl_PL
dc.referencesHessen S., Filozofia – Kultura – Wychowanie, Polska Akademia Nauk, Komitet Nauk Pedagogicznych, Wrocław 1973pl_PL
dc.referencesHill I., Multicultural and International Education: Never the Twain Shall Meet?, „International Review of Education”, Vol. 53, No. 3, May 2007pl_PL
dc.referencesHuntington S., Zderzenie cywilizacji, Warszawskie Wydawnictwo Literackie MUZA, Warszawa 2005pl_PL
dc.referencesIlustrowana encyklopedia Trzaski, Everta i Michalskiego z wieloma mapami, tablicami i ilustracjami w tekście opracowana pod redakcją Stanisława Lama, t. 2, Nakładem Księgarni Trzaski, Everta i Michalskiego, Warszawa, Krakowskie – Przedmieście nr 13, Gmach Hotelu Europejskiego [b.r.w.]pl_PL
dc.referencesJan Paweł II, Pamięć i tożsamość. Rozmowy na przełomie tysiącleci, Wydawnictwo Znak, Kraków 2005pl_PL
dc.referencesJung C. G., Archetypy i symbole, Czytelnik, Warszawa 1993pl_PL
dc.referencesKalaga W. (red.), Dylematy wielokulturowości, Universitas, Kraków 2004.pl_PL
dc.referencesKapuściński R., Cesarz, Czytelnik, Warszawa 2007pl_PL
dc.referencesKapuściński R., Rwący nurt historii. Zapiski o XX i XXI wieku, Wydawnictwo Znak, Kraków 2007pl_PL
dc.referencesKapuściński R., Ten Inny, Wydawnictwo Znak, Kraków 2006pl_PL
dc.referencesKarłowicz K. J., Kryński A., Niedźwiedzki W., Słownik Języka Polskiego, Drukarnia „Gazety Handlowej”, Warszawa 1912 [tzw. Słownik Warszawski]pl_PL
dc.referencesKerckhove D. de, Powłoka kultury, Mikom, Warszawa 1996pl_PL
dc.referencesKidd R. J., The Implications of Continuous Learning Age, Gage, Toronto 1966pl_PL
dc.referencesKojs W., Przyczynek do rozważań nad programem rozwoju zawodowego nauczyciela, [w:] H. Moroz (red.), Rozwój zawodowy nauczyciela, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2005pl_PL
dc.referencesKomeński J. A., Wielka dydaktyka, Ossolineum, Wrocław 1956pl_PL
dc.referencesKrzyżanowski J., Bajki wam niosę, posłuchajcie, dzieci..., [w:] H. Skrobiszewska (red.), Baśń i dziecko, Ludowa Spółdzielnia Wydawnicza, Warszawa 1978pl_PL
dc.referencesLewandowski E., Pejzaż etniczny Europy, Warszawskie Wydawnictwo Literackie MUZA, Warszawa 2004pl_PL
dc.referencesLissa Z., Nowe szkice z estetyki muzycznej, PWM, Kraków 1975pl_PL
dc.referencesMalinowski B., Dzieła 1. Wierzenia pierwotne i formy ustroju społecznego. O zasadzie ekonomii myślenia, PWN, Warszawa 1984pl_PL
dc.referencesMalraux A., Przemiana Bogów. Ponadczasowe, Krajowa Agencja Wydawnicza, Warszawa 1985pl_PL
dc.referencesMała encyklopedia kultury antycznej, PWN [brak dalszych danych bibliograficznych]pl_PL
dc.referencesMała encyklopedia muzyki, S. Śledziński (red.), PWN, Warszawa 1974pl_PL
dc.referencesMały informator muzyki XX wieku, Bogusław Schaeffer, PWM, Warszawa 1987pl_PL
dc.referencesMańkowski M., Koncert na nogi, „Twój Styl”, wrzesień 1996pl_PL
dc.referencesMarasiński C., Edukacja estetyczna w poglądach Fryderyka Schillera i Josepha Beuysa, [w:] S. Kunikowski i A. Kryniecka-Piotrak (red.), Edukacja społeczeństwa w XXI wieku, Różnorodność i Wolność, Warszawa 2009pl_PL
dc.referencesMartin J., Flamenco, H-MG, Editions & Szkoła Flamenco, Łódźpl_PL
dc.referencesMathews G., Supermarket kultury, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa 2005pl_PL
dc.referencesMedrano S. C., Cortes P. A., The Teaching and Learning of Values through Television, „Review of Education”, Vol. 53, No. 1, January 2007pl_PL
dc.referencesMelosik Z., Uniwersytet i społeczeństwo. Dyskursy wolności, wiedzy i władzy, Wydawnictwo WOLUMIN, Poznań 2002pl_PL
dc.referencesMilewicz J., Kształcenie ustawiczne jako podstawowy element tworzenia gospodarki opartej na wiedzy, http://zduniak.com/ks2/148.pdfpl_PL
dc.referencesMorbitzer J., Edukacja wspierana komputerowo a humanistyczne wartości pedagogiki, Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków 2007pl_PL
dc.referencesNajciekawsze artykuły z prasy światowej, „Forum”, nr 19, 7.05–13.05.2007pl_PL
dc.referencesNikandrov N., Russian Education after Perestroika: The Search for New Values, „International Review of Education”, Vol. 41, No. 1–2, January 1995pl_PL
dc.referencesNikitorowicz J., Kreowanie tożsamości dziecka. Wyzwania edukacji międzykulturowej, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2005pl_PL
dc.referencesNikitorowicz J., Misiejuk D., Sobecki M. (red.), Region, tożsamość, edukacja, TRANS HUMANA, Białystok 2005pl_PL
dc.referencesNowa encyklopedia powszechna PWN, t. 2, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1995pl_PL
dc.referencesOdachowska-Zielińska E., Zieliński A. R., Porady babuni, czyli o urokach życia w dworku polskim, Wydawnictwo WATRA, Warszawa 1990pl_PL
dc.referencesOlszewska-Dyoniziak B., Bronisław Malinowski, Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. T. Kotarbińskiego w Zielonej Górze, Zielona Góra 1996pl_PL
dc.referencesOrtega y Gasset J., Bunt mas, Warszawskie Wydawnictwo Literackie MUZA, Warszawa 2002pl_PL
dc.referencesOstrowska U., Humanizm, [w:] T. Pilch (red.), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, t. 2, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 2003, s. 267–269pl_PL
dc.referencesPakiet szkoleniowy nr 4: „Uczenie się międzykulturowe”, Rada i Komisja Europejska, listopad 2000pl_PL
dc.referencesPakiet Szkoleniowy nr 7: „W budowie ... obywatelstwo, młodzież i Europa”, Rada i Komisja Europejska, maj 2003pl_PL
dc.referencesPawłowska R., Jundziłł E., Pedagogika człowieka samotnego, Wydawnictwo Gdańskiej Wyższej Szkoły Humanistycznej, Gdańsk 2003pl_PL
dc.referencesPerrault Ch., Czerwony kapturek, Wydawnictwo Podsiedlik-Raniowski i S-ka, Poznań 1995pl_PL
dc.referencesPiątkowski D., Fandango Tour, „Wprost”, 19.03.1995pl_PL
dc.referencesPiątkowski D., Flamenco, „Sukces” 1992, nr 5pl_PL
dc.referencesPiątkowski D., Flamenco znaczy dumny. Msza w hiszpańskim rytmie w FN, „Rzeczpospolita”, 08.05.1993pl_PL
dc.referencesPilch T. (red.), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 2005pl_PL
dc.referencesPotasiński L., Gitara w muzyce flamenco, Akademia Muzyczna im. F. Chopina w Warszawie, Wydział Instrumentów Orkiestrowych (sekcja: gitara), Warszawa 1984, praca magisterskapl_PL
dc.referencesPowroźniak J., Leksykon gitary, PWM, Kraków 1979pl_PL
dc.referencesPółturzycki J., Dydaktyka dla nauczycieli, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 1998pl_PL
dc.referencesPółturzycki J., Edukacja ustawiczna a rozwój i przemiany dydaktyki, [w:] Edukacyjne dyskursy, http://ip.univ.szczecin.pl/~edipppl_PL
dc.referencesPółturzycki J., Metody uczenia się, [w:] T. Pilch (red.), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, t. 3, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 2004pl_PL
dc.referencesPropp W., Morfologia bajki, Książka i Wiedza, Warszawa 1974pl_PL
dc.referencesProst A., Vincent G. (red.), Historia Życia prywatnego. Od I wojny światowej do naszych czasów, t. 5, Ossolineum, Wrocław 2006pl_PL
dc.referencesRogalska A., Flamenco – zjawisko społeczne i kulturowe, Uniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu (kierunek: wychowanie muzyczne), Łódź 1995, praca magisterskapl_PL
dc.referencesRogalska-Marasińska A., Magiczny świat flamenco, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 1998pl_PL
dc.referencesRogalska-Marasińska A., Szanse integrowania komponentów pedeutologii i dydaktyki szkoły wyższej, [w:] H. Gajdamowicz (red.), Nauczyciel wobec szans i zagrożeń edukacyjnych XXI wieku. Teoretyczne konteksty szans i zagrożeń edukacyjnych XXI wieku, t. 1, Oficyna Wydawnicza „Impuls, Łódź–Kraków 2008, s. 53–65pl_PL
dc.referencesRosset F., Trieire D., Jan Potocki, Wydawnictwo W.A.B., Warszawa 2006pl_PL
dc.referencesRozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 września 2004 r. w sprawie standardów kształcenia nauczycieli, www.INFOR.pl.htmpl_PL
dc.referencesRozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół, http://www2.reformaprogramowa.men.gov.pl/dla-nauczycieli/rozporzadzenie-opodstawie-programowej-w-caloscipl_PL
dc.referencesSitarska B., Kształcenie wyższe w systemie edukacji ustawicznej, [w:] Edukacyjne dyskursy, http://ip.univ.szczecin.pl/~edipppl_PL
dc.referencesSkarżyński M., Kto to jest Mayoyo?, „Ruch Muzyczny”, 10 grudnia 1995, nr 25pl_PL
dc.referencesSkorupka S., Słownik frazeologiczny języka polskiego, Wiedza Powszechna, Warszawa 1985pl_PL
dc.referencesSkrzypczak J., Popularna encyklopedia Mass Mediów, Wydawnictwo Kurpisz, Poznań 1999pl_PL
dc.referencesSłońska I., Dzieci i książki, Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych, Warszawa 1959pl_PL
dc.referencesSójka A. (red.), Podania, legendy, baśnie polskie, Wydawnictwo Podsiedlik-Raniowski i S-ka, Poznań 1997pl_PL
dc.referencesStandardy kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela, projekt z 15 lutego 2007 r.pl_PL
dc.referencesStandardy przygotowania nauczycieli w zakresie technologii informacyjnej i informatyki, dokument przygotowany przez Radę ds. Edukacji Informatycznej i Medialnej – sierpień 2003 r., www.men.gov.pl/edu_infor/dokumenty/standardy1.phppl_PL
dc.referencesStrawa T. (red.), Złożoność edukacji humanistycznej jako przedmiot badań i analiz naukowych, „Pedagogium” Wydawnictwo OR TWP w Szczecinie, Szczecin 2003pl_PL
dc.referencesSuchodolski B., Wychowanie mimo wszystko. Na spotkanie wieku XXI – nowe zadania wychowania, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1990pl_PL
dc.referencesSzahaj A., Zniewalająca moc kultury, Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2004pl_PL
dc.referencesSzczepańska M., Edukacja kulturalna dziecka w wieku wczesnoszkolnym, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2000pl_PL
dc.referencesSzczepański J., Szkoła w społeczeństwie, [w:] K. Konarzewski (red.), Sztuka nauczania. Szkoła, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004pl_PL
dc.referencesSzczucka E., Flamenco jak wiatr, „Gazeta Robotnicza”, 11.03.1995pl_PL
dc.referencesSzymczak M. (red.), Słownik języka polskiego, t. 3, PWN, Warszawa 1981pl_PL
dc.referencesSzymczak M., Słownik języka polskiego, PWN, Warszawa 1992pl_PL
dc.referencesŚwiat i Życie. Zarys encyklopedyczny współczesnej wiedzy i kultury, t. 2, A. Chorowiczowa (red.), Książnica–Atlas, Lwów–Warszawa [b.r.w.]pl_PL
dc.referencesŚwirko-Pilipczuk J., Wiedza potoczna jako kategoria myślenia o integracji w edukacji, [w:] F. Bereźnicki, J. Świrko-Pilipczuk (red.), Integracja nauczania i wychowania, ZAPOL, Szczecin 2007pl_PL
dc.referencesTazbir J., Kultura szlachecka w Polsce. Rozkwit – upadek – relikty, Wiedza Powszechna, Warszawa 1983pl_PL
dc.referencesTyburski W., Wachowiak A., Wiśniewski R., Historia filozofii i etyki do współczesności, Wydawnictwo „Dom organizatora”, Toruń 2002pl_PL
dc.referencesUzupełnienie do Wielkiej ilustrowanej encyklopedii powszechnej Wydawnictwa „Gutenberg”, t. 1, Wydawnictwo J. Przeworskiego, Warszawa 1938pl_PL
dc.referencesWallis M., Auta i muły, drapacze nieba i katedry, „Wiedza i Życie” 1931, nr 3pl_PL
dc.referencesWielka encyklopedia powszechna PWN, t. 11, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1968pl_PL
dc.referencesWielka encyklopedia powszechna PWN, t. 27, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005pl_PL
dc.referencesWielka encyklopedia powszechna PWN, t. 3, PWN, Warszawa 1964pl_PL
dc.referencesWielka encyklopedia PWN, J. Wojnowski (red.), t. 9, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002pl_PL
dc.referencesWielka Ilustrowana encyklopedia powszechna, t. 5, Wydawnictwo Gutenberga, Krakówpl_PL
dc.referencesWilkoszewska K., Słowo wstępne, [w:] M. Bakke (red.), Estetyka Aborygenów, Universitas, Kraków 2004, s. 9–10pl_PL
dc.referencesWolter, Traktat o tolerancji, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa 1988pl_PL
dc.referencesWprost, nr 19, 13 maja 2007pl_PL
dc.referencesZaniewicz R., Demoniczny rytuał w magicznej sztuce tańca, „Życie Warszawy”, 29.10.1995pl_PL
dc.referencesZawada P., Oblicza flamenco, „Music Globe” 1992, nr 3pl_PL
dc.referencesZgraja K. P., Flamenco, PSJ, Warszawa 1987pl_PL
dc.referencesŻerańska-Kominek S., Muzyka w kulturze. Wprowadzenie do etnomuzykologii, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 1995pl_PL
dc.referencesOferty dla potencjalnych studentów uniwersytetów wirtualnych, http://216.109.117.135/search/cache?vp=virtual+university+student&vp_vt=any&vst=0&vd=all&fl=0... Entrepreneur Game, http://www.thevirtual-university.org/faq.htmpl_PL
dc.referencesInformacje o wyspach seszelskich: CITYNET. Programme, http://city.net/countries/seychelles/?page=factsheet, CITYNET. Programme, http://city.net/countries/seychelles/?page=what_to_do&content=mo, CIA – The Word Factbook, http://www.odci.gov/cia/publications/factbook/se.htmlpl_PL
dc.referencesBauman Z., Rozmowy na nowy wiek: O odpowiedzialności za świat, TVP 1, Modular Cafe, październik, Warszawa 2001, rozmowa 30.pl_PL
dc.referencesBahrein et Shardja. Pecheurs de Perles et Musiciens du Golfe Persique, Ocora, Paris 1984pl_PL
dc.referencesDirect from West Africa, Jali Musa Jawara, Go! Records, London 1988pl_PL
dc.referencesLaos – Musique pour le khene/Lam Saravane, Ocora, Radio France 1978pl_PL
dc.referencesSacred Guitar & Violin Music of Modern Aztecs, Ethnic Folkways Records, USA 1977pl_PL
dc.referencesSeychelles 1. Danses et Romances de l'Ancienne France (Kamtole des Iles Seychelles), Ocora, Paris 1985pl_PL
dc.referencesSeychelles 2. Musiques oubliées „des Îles”, Ocora, Paris 1985pl_PL
dc.referencesBaloutchistan – Musiques d’extase et de guerison, Ocora, Radio France 1992pl_PL
dc.referencesKenia & Tanzania – Witchcraft & Ritual Music, Elektra Entertaiment, USA 1991pl_PL
dc.referencesZimbabwe – the Ndebele People, Jecklin Musikhaus, Zurich, Szwajcaria 1991pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7525-555-3
dc.disciplinepedagogikapl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe