dc.contributor.author | Rogalska-Marasińska, Aneta | |
dc.date.accessioned | 2022-04-07T05:19:07Z | |
dc.date.available | 2022-04-07T05:19:07Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.citation | Rogalska-Marasińska A., Humanizm – Dialog – Tożsamość. Edukacja europejska na tle wyzwań globalnych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2010, https://doi.org/10.18778/7525-555-3 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7525-555-3 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/41504 | |
dc.description | Niniejszą książkę można traktować jako pewną propozycję, podpowiedź wyboru podjęcia drogi ku przemianie, ku przywróceniu zasad naturalnego funkcjonowania człowieka w strukturach, które są jego udziałem. W koniecznym dziś światowym i międzykulturowym wymiarze aktywności ludzkiej niezbędne, zasadnicze i wręcz podstawowe jest posiadanie silnej tożsamości narodowej i kulturowej. Jedynie społeczeństwa i jednostki, które legitymizują się własną, codziennie artykułowaną tożsamością, mogą wchodzić w kreatywne relacje z „drugimi”, którzy także posiadają własne tożsamości. Wiedza o tym, kim się jest, daje możliwość otwarcia się na Innych, zaproponowania nowych jakości, tworzenia wspólnych, ciekawych i dla wszystkich uczestników wartościowych realizacji. Natomiast w sytuacji braku takiej świadomości łatwo i niepostrzeżenie można zgodzić się na uległość i uzależnienie. Jednak taka postawa przekreśla szanse na partnerstwo i szlachetny rozwój. Książka składa się z trzech rozdziałów: 1) Kształtowanie postawy humanistycznej współczesnego człowieka w oparciu o dziedzictwo kulturowe ludzkości, 2) Wdrażanie do prowadzenia dialogu i praktyki doświadczania Inności jako zadanie dla nowoczesnej edukacji, 3) Budowanie tożsamości kulturowej Polaków w obliczu szans i zagrożeń współczesnego świata. W każdej z nich Czytelnik znajdzie 5 podrozdziałów, w których autorka stara się podejmować tytułowy problem adekwatnie do swoich zainteresowań. Te, z kolei, są różnorodne. Wiążą się bezpośrednio z jej wykształceniem oraz z doświadczeniami pozaszkolnymi. Jako artysta–muzyk i pedagog proponuje realizowanie przesłania budowania wspólnej przyszłości poprzez sztukę. Stara się w różnorodny, a być może i atrakcyjny sposób przedstawić wielość form i korzyści płynących z odwoływania się do edukacji multikulturowej. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.
Publikacja współfinansowana ze środków Polskiej Akademii Nauk Oddział w Łodzi i Komisji Badań nad Integracją Europy. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | humanizm | pl_PL |
dc.subject | dziedzictwo kulturowe ludzkości | pl_PL |
dc.subject | dialog międzykulturowy | pl_PL |
dc.subject | Inny | pl_PL |
dc.subject | multikulturowość w muzyce | pl_PL |
dc.subject | globalizacja | pl_PL |
dc.subject | życie rodzinne | pl_PL |
dc.title | Humanizm – Dialog – Tożsamość. Edukacja europejska na tle wyzwań globalnych | pl_PL |
dc.title.alternative | Humanism – Dialog – Identity. European Education on the Background of Global Challenges | pl_PL |
dc.type | Book | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Aneta Rogalska-Marasińska, 2010 | pl_PL |
dc.page.number | 238 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki | pl_PL |
dc.references | About UNESCO, http:/www.unesco.org/general/eng/about/history/sheet/back.html | pl_PL |
dc.references | „Arena Journal”, www.arena.org.au/archives/Journal_Archive/journal_13/articles13.htm | pl_PL |
dc.references | Bakke M. (red.), Estetyka Aborygenów, Universitas, Kraków 2004 | pl_PL |
dc.references | Barber B., Dźihad kontra Mcświat, Warszawskie Wydawnictwo Literackie MUZA, Warszawa 2001 | pl_PL |
dc.references | Barrow R., The Erosion of Moral Education, „International Review of Education”, Oficyna Wydawnicza „Impuls”,Vol. 41, No. 1–2, January 1995 | pl_PL |
dc.references | Bauman Z., O tarapatach tożsamości w ciasnym świecie, [w:] W. Kalaga (red.), Dylematy wielokulturowości, Universitas, Kraków 2004, s. 18–20 | pl_PL |
dc.references | Bereźnicki F., Dydaktyka kształcenia ogólnego, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2001 | pl_PL |
dc.references | Bettelheim B., Cudowne i pożyteczne. O znaczeniach i wartościach baśni, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa 1985 | pl_PL |
dc.references | Bielawski J. (przekł. i tłum.), Koran, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa 1986 | pl_PL |
dc.references | Brzeźniak M., Flamenco, „Trybuna Śląska” 04.11.1991 | pl_PL |
dc.references | Burnett G., Lingam G. I., Reflective Teachers and Teacher Educator in the Pacific Region: Conversation with Us Not About Us, „International Review of Education”, Vol. 53, No. 3, May 2007 | pl_PL |
dc.references | Butler G. C., Bali to Bahrain, Devin-Adler, New York 1969 | pl_PL |
dc.references | Bystroń J. S., Dzieje obyczajów w dawnej Polsce. Wiek XVI–XVIII, t. 2, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa 1976 | pl_PL |
dc.references | Bzowska M., Albeniz, PWM, Kraków 1964 | pl_PL |
dc.references | Chwalba A. (red.), Obyczaje w Polsce – od średniowiecza do czasów współczesnych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004 | pl_PL |
dc.references | Ciechanowicz J., Co wiemy o Cyganach?, „Żcie Literackie” 1985, vol. 35, nr 50 | pl_PL |
dc.references | Co warto wiedzieć o reformie programowej?, http://www2.reformaprogramowa.men.gov.pl/images/stories/reforma.pdf | pl_PL |
dc.references | Czarnecki M., Artykulacyjne elementy gry flamenco w twórczości kompozytorów hiszpańskich, Akademia Muzyczna w Łodzi, Wydział Wokalno-Aktorski i Wykonawstwa Instrumentalnego (specjalność: gitara), Łódź 1994, praca magisterska | pl_PL |
dc.references | Czekała-Mucha G., Królestwa na piasku, Krajowa Agencja Wydawnicza, Warszawa 1979 | pl_PL |
dc.references | Czerniewska K., Nic co ludzkie..., [w:] Świat człowieka, świat sztuki. Dedykowane Irenie Wojnar, Wydawnictwo „Żak”, Warszawa 1996 | pl_PL |
dc.references | Dankowska J., Aksjologiczne aspekty edukacji muzycznej, [w:] Z. Konaszkiewicz (red.), Trwałe wartości edukacji muzycznej w zmieniającym się świecie, Akademia Muzyczna im. Fryderyka Chopina w Warszawie, Warszawa 2003 | pl_PL |
dc.references | Dąbrowska G., Taniec w polskiej tradycji. Leksykon, Polskie Towarzystwo Etnochoreologiczne i MUZA, Warszawa 2005/2006 | pl_PL |
dc.references | Delors J., L’Education: Un tresor est cache dedans. Edukacja. Jest w niej ukryty skarb, Stowarzyszenie Oświatowców Polskich, Wydawnictwa UNESCO, Warszawa 1998 | pl_PL |
dc.references | Denek K., Wartości edukacji szkolnej, „Kwartalnik Edukacyjny”, zima 2006, Vol. 47, nr 4, Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie, Rzeszów | pl_PL |
dc.references | Depta H., Półturzycki J., Ramy i obszary edukacji kulturalnej, [w:] H. Depta, J. Półturzycki, H. Stolarczyk (red.), Edukacja kulturalna dorosłych, Wydawnictwo Instytutu Technologii Eksploatacji w Radomiu, Warszawa–Płock 2004 | pl_PL |
dc.references | Drossler R., Mosty w przeszłość, Wydawnictwo „Śląsk”, Katowice 1980 | pl_PL |
dc.references | Dubas E., Edukacja dorosłych w sytuacji samotności i osamotnienia, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2000 | pl_PL |
dc.references | Duraj-Nowakowa K., Integrowanie edukacji: źródła, tendencje i teorie, [w:] K. Duraj-Nowakowa (red.), Integrowanie komponentów dydaktyki szkoły wyższej i pedeutologii, „Studia Pedagogiczne Akademii Świętokrzyskiej”, t. 16, Wydawnictwo Akademii Świętokrzyskiej, Kielce 2006 | pl_PL |
dc.references | Duraj-Nowakowa K., Modelowanie systemowe w pedagogice, Wydawnictwo Naukowe WSP, Kraków 1997 | pl_PL |
dc.references | Duraj-Nowakowa K., Nauczyciel: kultura – osoba – zawód, Akademia Świętokrzyska im. Jana Kochanowskiego w Kielcach, Kielce 2002 | pl_PL |
dc.references | Duraj-Nowakowa K., Procedura modelowania systemowego w dydaktyce, Wydawnictwo Edukacyjne, Kraków 1996 | pl_PL |
dc.references | Duraj-Nowakowa K., Teoria systemów a pedagogika, Wydawnictwo Naukowe WSP, Kraków 1992 | pl_PL |
dc.references | Duraj-Nowakowa K. (red.), Tematy kompleksowe w przedszkolu, Wydawnictwo Naukowe WSP, Kraków 1990, 1991 | pl_PL |
dc.references | East H. (red.), The Singing Sack. 28 song-stories from around the world, A&C Black (Publishers), London 1994 | pl_PL |
dc.references | Eco U., Korzenie Europy, [w:] Rakiem. Gorąca wojna i populizm mediów, Wydawnictwo W.A.B., Warszawa 2007 | pl_PL |
dc.references | Eco U., Krucyfiks, normy i obyczaje, [w:] Rakiem. Gorąca wojna i populizm mediów, Wydawnictwo W.A.B., Warszawa 2007 | pl_PL |
dc.references | Eco U., Święte wojny, pasja i rozum, [w:] Rakiem. Gorąca wojna i populizm mediów, Wydawnictwo W.A.B., Warszawa 2007 | pl_PL |
dc.references | Ekiert J., Bliżej muzyki – Encyklopedia, Wydawnictwo Wiedza Powszechna, Warszawa 1994 | pl_PL |
dc.references | Encyklopedia muzyki, A. Chodkowski (red.), Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1995 | pl_PL |
dc.references | Encyklopedia popularna PWN, PWN, Jan Kochman (red.), Warszawa 1991 (wydanie dwudzieste pierwsze zmienione i poprawione) | pl_PL |
dc.references | Encyklopedia powszechna z ilustracjami i mapami, t. 5, Wydawnictwo Towarzystwa Akcyjnego Odlewni Czcionek i Drukarni S. Orgelbranda Synów, Warszawa 1899 | pl_PL |
dc.references | Encyklopedia powszechna, t. 8, Nakład Druk i Własność S. Orgelbranda, Księgarza i Typografa, Warszawa 1881 | pl_PL |
dc.references | Encyklopedia staropolska ilustrowana ze wstępem Juliana Krzyżanowskiego, t. 2, Zygmunt Gloger, Wiedza Powszechna, Warszawa 1985 | pl_PL |
dc.references | Encyklopedia staropolska Trzaski, Everta i Michalskiego, t. 1, Aleksander Bruckner (oprac.), materiałem ilustracyjnym uzupełnił Karol Estreicher, Drukarnia Narodowa w Krakowie, Warszawa 1938 | pl_PL |
dc.references | Encyklopedia staropolska, t. 2, A. Bruckner, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1990 | pl_PL |
dc.references | Fromm E., Mieć czy być?, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2003 | pl_PL |
dc.references | Geremek B., Cyganie w Europie średniowiecznej i nowożytnej, „Przegląd Historyczny” 1984, t. 75, z. 3 | pl_PL |
dc.references | Głowacki S., Taniec w XIX i XX wieku, „Scena Polska” 1935, z. 4 | pl_PL |
dc.references | Gnitecki J., Kompetencje nauczyciela w cywilizacji informacyjnej, [w:] H. Moroz (red.), Rozwój zawodowy nauczyciela, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2005 | pl_PL |
dc.references | Goban-Klas T., Media i komunikowanie masowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Kraków 2002 | pl_PL |
dc.references | Gombrowicz W., Dziennik 1953–1956, Wydawnictwo Literackie, Kraków–Wrocław 1986 | pl_PL |
dc.references | Hessen S., Filozofia – Kultura – Wychowanie, Polska Akademia Nauk, Komitet Nauk Pedagogicznych, Wrocław 1973 | pl_PL |
dc.references | Hill I., Multicultural and International Education: Never the Twain Shall Meet?, „International Review of Education”, Vol. 53, No. 3, May 2007 | pl_PL |
dc.references | Huntington S., Zderzenie cywilizacji, Warszawskie Wydawnictwo Literackie MUZA, Warszawa 2005 | pl_PL |
dc.references | Ilustrowana encyklopedia Trzaski, Everta i Michalskiego z wieloma mapami, tablicami i ilustracjami w tekście opracowana pod redakcją Stanisława Lama, t. 2, Nakładem Księgarni Trzaski, Everta i Michalskiego, Warszawa, Krakowskie – Przedmieście nr 13, Gmach Hotelu Europejskiego [b.r.w.] | pl_PL |
dc.references | Jan Paweł II, Pamięć i tożsamość. Rozmowy na przełomie tysiącleci, Wydawnictwo Znak, Kraków 2005 | pl_PL |
dc.references | Jung C. G., Archetypy i symbole, Czytelnik, Warszawa 1993 | pl_PL |
dc.references | Kalaga W. (red.), Dylematy wielokulturowości, Universitas, Kraków 2004. | pl_PL |
dc.references | Kapuściński R., Cesarz, Czytelnik, Warszawa 2007 | pl_PL |
dc.references | Kapuściński R., Rwący nurt historii. Zapiski o XX i XXI wieku, Wydawnictwo Znak, Kraków 2007 | pl_PL |
dc.references | Kapuściński R., Ten Inny, Wydawnictwo Znak, Kraków 2006 | pl_PL |
dc.references | Karłowicz K. J., Kryński A., Niedźwiedzki W., Słownik Języka Polskiego, Drukarnia „Gazety Handlowej”, Warszawa 1912 [tzw. Słownik Warszawski] | pl_PL |
dc.references | Kerckhove D. de, Powłoka kultury, Mikom, Warszawa 1996 | pl_PL |
dc.references | Kidd R. J., The Implications of Continuous Learning Age, Gage, Toronto 1966 | pl_PL |
dc.references | Kojs W., Przyczynek do rozważań nad programem rozwoju zawodowego nauczyciela, [w:] H. Moroz (red.), Rozwój zawodowy nauczyciela, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2005 | pl_PL |
dc.references | Komeński J. A., Wielka dydaktyka, Ossolineum, Wrocław 1956 | pl_PL |
dc.references | Krzyżanowski J., Bajki wam niosę, posłuchajcie, dzieci..., [w:] H. Skrobiszewska (red.), Baśń i dziecko, Ludowa Spółdzielnia Wydawnicza, Warszawa 1978 | pl_PL |
dc.references | Lewandowski E., Pejzaż etniczny Europy, Warszawskie Wydawnictwo Literackie MUZA, Warszawa 2004 | pl_PL |
dc.references | Lissa Z., Nowe szkice z estetyki muzycznej, PWM, Kraków 1975 | pl_PL |
dc.references | Malinowski B., Dzieła 1. Wierzenia pierwotne i formy ustroju społecznego. O zasadzie ekonomii myślenia, PWN, Warszawa 1984 | pl_PL |
dc.references | Malraux A., Przemiana Bogów. Ponadczasowe, Krajowa Agencja Wydawnicza, Warszawa 1985 | pl_PL |
dc.references | Mała encyklopedia kultury antycznej, PWN [brak dalszych danych bibliograficznych] | pl_PL |
dc.references | Mała encyklopedia muzyki, S. Śledziński (red.), PWN, Warszawa 1974 | pl_PL |
dc.references | Mały informator muzyki XX wieku, Bogusław Schaeffer, PWM, Warszawa 1987 | pl_PL |
dc.references | Mańkowski M., Koncert na nogi, „Twój Styl”, wrzesień 1996 | pl_PL |
dc.references | Marasiński C., Edukacja estetyczna w poglądach Fryderyka Schillera i Josepha Beuysa, [w:] S. Kunikowski i A. Kryniecka-Piotrak (red.), Edukacja społeczeństwa w XXI wieku, Różnorodność i Wolność, Warszawa 2009 | pl_PL |
dc.references | Martin J., Flamenco, H-MG, Editions & Szkoła Flamenco, Łódź | pl_PL |
dc.references | Mathews G., Supermarket kultury, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa 2005 | pl_PL |
dc.references | Medrano S. C., Cortes P. A., The Teaching and Learning of Values through Television, „Review of Education”, Vol. 53, No. 1, January 2007 | pl_PL |
dc.references | Melosik Z., Uniwersytet i społeczeństwo. Dyskursy wolności, wiedzy i władzy, Wydawnictwo WOLUMIN, Poznań 2002 | pl_PL |
dc.references | Milewicz J., Kształcenie ustawiczne jako podstawowy element tworzenia gospodarki opartej na wiedzy, http://zduniak.com/ks2/148.pdf | pl_PL |
dc.references | Morbitzer J., Edukacja wspierana komputerowo a humanistyczne wartości pedagogiki, Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków 2007 | pl_PL |
dc.references | Najciekawsze artykuły z prasy światowej, „Forum”, nr 19, 7.05–13.05.2007 | pl_PL |
dc.references | Nikandrov N., Russian Education after Perestroika: The Search for New Values, „International Review of Education”, Vol. 41, No. 1–2, January 1995 | pl_PL |
dc.references | Nikitorowicz J., Kreowanie tożsamości dziecka. Wyzwania edukacji międzykulturowej, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2005 | pl_PL |
dc.references | Nikitorowicz J., Misiejuk D., Sobecki M. (red.), Region, tożsamość, edukacja, TRANS HUMANA, Białystok 2005 | pl_PL |
dc.references | Nowa encyklopedia powszechna PWN, t. 2, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1995 | pl_PL |
dc.references | Odachowska-Zielińska E., Zieliński A. R., Porady babuni, czyli o urokach życia w dworku polskim, Wydawnictwo WATRA, Warszawa 1990 | pl_PL |
dc.references | Olszewska-Dyoniziak B., Bronisław Malinowski, Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. T. Kotarbińskiego w Zielonej Górze, Zielona Góra 1996 | pl_PL |
dc.references | Ortega y Gasset J., Bunt mas, Warszawskie Wydawnictwo Literackie MUZA, Warszawa 2002 | pl_PL |
dc.references | Ostrowska U., Humanizm, [w:] T. Pilch (red.), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, t. 2, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 2003, s. 267–269 | pl_PL |
dc.references | Pakiet szkoleniowy nr 4: „Uczenie się międzykulturowe”, Rada i Komisja Europejska, listopad 2000 | pl_PL |
dc.references | Pakiet Szkoleniowy nr 7: „W budowie ... obywatelstwo, młodzież i Europa”, Rada i Komisja Europejska, maj 2003 | pl_PL |
dc.references | Pawłowska R., Jundziłł E., Pedagogika człowieka samotnego, Wydawnictwo Gdańskiej Wyższej Szkoły Humanistycznej, Gdańsk 2003 | pl_PL |
dc.references | Perrault Ch., Czerwony kapturek, Wydawnictwo Podsiedlik-Raniowski i S-ka, Poznań 1995 | pl_PL |
dc.references | Piątkowski D., Fandango Tour, „Wprost”, 19.03.1995 | pl_PL |
dc.references | Piątkowski D., Flamenco, „Sukces” 1992, nr 5 | pl_PL |
dc.references | Piątkowski D., Flamenco znaczy dumny. Msza w hiszpańskim rytmie w FN, „Rzeczpospolita”, 08.05.1993 | pl_PL |
dc.references | Pilch T. (red.), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 2005 | pl_PL |
dc.references | Potasiński L., Gitara w muzyce flamenco, Akademia Muzyczna im. F. Chopina w Warszawie, Wydział Instrumentów Orkiestrowych (sekcja: gitara), Warszawa 1984, praca magisterska | pl_PL |
dc.references | Powroźniak J., Leksykon gitary, PWM, Kraków 1979 | pl_PL |
dc.references | Półturzycki J., Dydaktyka dla nauczycieli, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 1998 | pl_PL |
dc.references | Półturzycki J., Edukacja ustawiczna a rozwój i przemiany dydaktyki, [w:] Edukacyjne dyskursy, http://ip.univ.szczecin.pl/~edipp | pl_PL |
dc.references | Półturzycki J., Metody uczenia się, [w:] T. Pilch (red.), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, t. 3, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 2004 | pl_PL |
dc.references | Propp W., Morfologia bajki, Książka i Wiedza, Warszawa 1974 | pl_PL |
dc.references | Prost A., Vincent G. (red.), Historia Życia prywatnego. Od I wojny światowej do naszych czasów, t. 5, Ossolineum, Wrocław 2006 | pl_PL |
dc.references | Rogalska A., Flamenco – zjawisko społeczne i kulturowe, Uniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu (kierunek: wychowanie muzyczne), Łódź 1995, praca magisterska | pl_PL |
dc.references | Rogalska-Marasińska A., Magiczny świat flamenco, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 1998 | pl_PL |
dc.references | Rogalska-Marasińska A., Szanse integrowania komponentów pedeutologii i dydaktyki szkoły wyższej, [w:] H. Gajdamowicz (red.), Nauczyciel wobec szans i zagrożeń edukacyjnych XXI wieku. Teoretyczne konteksty szans i zagrożeń edukacyjnych XXI wieku, t. 1, Oficyna Wydawnicza „Impuls, Łódź–Kraków 2008, s. 53–65 | pl_PL |
dc.references | Rosset F., Trieire D., Jan Potocki, Wydawnictwo W.A.B., Warszawa 2006 | pl_PL |
dc.references | Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 września 2004 r. w sprawie standardów kształcenia nauczycieli, www.INFOR.pl.htm | pl_PL |
dc.references | Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół, http://www2.reformaprogramowa.men.gov.pl/dla-nauczycieli/rozporzadzenie-opodstawie-programowej-w-calosci | pl_PL |
dc.references | Sitarska B., Kształcenie wyższe w systemie edukacji ustawicznej, [w:] Edukacyjne dyskursy, http://ip.univ.szczecin.pl/~edipp | pl_PL |
dc.references | Skarżyński M., Kto to jest Mayoyo?, „Ruch Muzyczny”, 10 grudnia 1995, nr 25 | pl_PL |
dc.references | Skorupka S., Słownik frazeologiczny języka polskiego, Wiedza Powszechna, Warszawa 1985 | pl_PL |
dc.references | Skrzypczak J., Popularna encyklopedia Mass Mediów, Wydawnictwo Kurpisz, Poznań 1999 | pl_PL |
dc.references | Słońska I., Dzieci i książki, Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych, Warszawa 1959 | pl_PL |
dc.references | Sójka A. (red.), Podania, legendy, baśnie polskie, Wydawnictwo Podsiedlik-Raniowski i S-ka, Poznań 1997 | pl_PL |
dc.references | Standardy kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela, projekt z 15 lutego 2007 r. | pl_PL |
dc.references | Standardy przygotowania nauczycieli w zakresie technologii informacyjnej i informatyki, dokument przygotowany przez Radę ds. Edukacji Informatycznej i Medialnej – sierpień 2003 r., www.men.gov.pl/edu_infor/dokumenty/standardy1.php | pl_PL |
dc.references | Strawa T. (red.), Złożoność edukacji humanistycznej jako przedmiot badań i analiz naukowych, „Pedagogium” Wydawnictwo OR TWP w Szczecinie, Szczecin 2003 | pl_PL |
dc.references | Suchodolski B., Wychowanie mimo wszystko. Na spotkanie wieku XXI – nowe zadania wychowania, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1990 | pl_PL |
dc.references | Szahaj A., Zniewalająca moc kultury, Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2004 | pl_PL |
dc.references | Szczepańska M., Edukacja kulturalna dziecka w wieku wczesnoszkolnym, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2000 | pl_PL |
dc.references | Szczepański J., Szkoła w społeczeństwie, [w:] K. Konarzewski (red.), Sztuka nauczania. Szkoła, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004 | pl_PL |
dc.references | Szczucka E., Flamenco jak wiatr, „Gazeta Robotnicza”, 11.03.1995 | pl_PL |
dc.references | Szymczak M. (red.), Słownik języka polskiego, t. 3, PWN, Warszawa 1981 | pl_PL |
dc.references | Szymczak M., Słownik języka polskiego, PWN, Warszawa 1992 | pl_PL |
dc.references | Świat i Życie. Zarys encyklopedyczny współczesnej wiedzy i kultury, t. 2, A. Chorowiczowa (red.), Książnica–Atlas, Lwów–Warszawa [b.r.w.] | pl_PL |
dc.references | Świrko-Pilipczuk J., Wiedza potoczna jako kategoria myślenia o integracji w edukacji, [w:] F. Bereźnicki, J. Świrko-Pilipczuk (red.), Integracja nauczania i wychowania, ZAPOL, Szczecin 2007 | pl_PL |
dc.references | Tazbir J., Kultura szlachecka w Polsce. Rozkwit – upadek – relikty, Wiedza Powszechna, Warszawa 1983 | pl_PL |
dc.references | Tyburski W., Wachowiak A., Wiśniewski R., Historia filozofii i etyki do współczesności, Wydawnictwo „Dom organizatora”, Toruń 2002 | pl_PL |
dc.references | Uzupełnienie do Wielkiej ilustrowanej encyklopedii powszechnej Wydawnictwa „Gutenberg”, t. 1, Wydawnictwo J. Przeworskiego, Warszawa 1938 | pl_PL |
dc.references | Wallis M., Auta i muły, drapacze nieba i katedry, „Wiedza i Życie” 1931, nr 3 | pl_PL |
dc.references | Wielka encyklopedia powszechna PWN, t. 11, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1968 | pl_PL |
dc.references | Wielka encyklopedia powszechna PWN, t. 27, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005 | pl_PL |
dc.references | Wielka encyklopedia powszechna PWN, t. 3, PWN, Warszawa 1964 | pl_PL |
dc.references | Wielka encyklopedia PWN, J. Wojnowski (red.), t. 9, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002 | pl_PL |
dc.references | Wielka Ilustrowana encyklopedia powszechna, t. 5, Wydawnictwo Gutenberga, Kraków | pl_PL |
dc.references | Wilkoszewska K., Słowo wstępne, [w:] M. Bakke (red.), Estetyka Aborygenów, Universitas, Kraków 2004, s. 9–10 | pl_PL |
dc.references | Wolter, Traktat o tolerancji, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa 1988 | pl_PL |
dc.references | Wprost, nr 19, 13 maja 2007 | pl_PL |
dc.references | Zaniewicz R., Demoniczny rytuał w magicznej sztuce tańca, „Życie Warszawy”, 29.10.1995 | pl_PL |
dc.references | Zawada P., Oblicza flamenco, „Music Globe” 1992, nr 3 | pl_PL |
dc.references | Zgraja K. P., Flamenco, PSJ, Warszawa 1987 | pl_PL |
dc.references | Żerańska-Kominek S., Muzyka w kulturze. Wprowadzenie do etnomuzykologii, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 1995 | pl_PL |
dc.references | Oferty dla potencjalnych studentów uniwersytetów wirtualnych, http://216.109.117.135/search/cache?vp=virtual+university+student&vp_vt=any&vst=0&vd=all&fl=0... Entrepreneur Game, http://www.thevirtual-university.org/faq.htm | pl_PL |
dc.references | Informacje o wyspach seszelskich: CITYNET. Programme, http://city.net/countries/seychelles/?page=factsheet, CITYNET. Programme, http://city.net/countries/seychelles/?page=what_to_do&content=mo, CIA – The Word Factbook, http://www.odci.gov/cia/publications/factbook/se.html | pl_PL |
dc.references | Bauman Z., Rozmowy na nowy wiek: O odpowiedzialności za świat, TVP 1, Modular Cafe, październik, Warszawa 2001, rozmowa 30. | pl_PL |
dc.references | Bahrein et Shardja. Pecheurs de Perles et Musiciens du Golfe Persique, Ocora, Paris 1984 | pl_PL |
dc.references | Direct from West Africa, Jali Musa Jawara, Go! Records, London 1988 | pl_PL |
dc.references | Laos – Musique pour le khene/Lam Saravane, Ocora, Radio France 1978 | pl_PL |
dc.references | Sacred Guitar & Violin Music of Modern Aztecs, Ethnic Folkways Records, USA 1977 | pl_PL |
dc.references | Seychelles 1. Danses et Romances de l'Ancienne France (Kamtole des Iles Seychelles), Ocora, Paris 1985 | pl_PL |
dc.references | Seychelles 2. Musiques oubliées „des Îles”, Ocora, Paris 1985 | pl_PL |
dc.references | Baloutchistan – Musiques d’extase et de guerison, Ocora, Radio France 1992 | pl_PL |
dc.references | Kenia & Tanzania – Witchcraft & Ritual Music, Elektra Entertaiment, USA 1991 | pl_PL |
dc.references | Zimbabwe – the Ndebele People, Jecklin Musikhaus, Zurich, Szwajcaria 1991 | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/7525-555-3 | |
dc.discipline | pedagogika | pl_PL |