dc.contributor.author | Jakubowicz-Bryx, Anna | |
dc.contributor.editor | Bonar, Jolanta | |
dc.date.accessioned | 2022-02-25T11:34:09Z | |
dc.date.available | 2022-02-25T11:34:09Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.citation | Jakubowicz-Bryx A., Poradniki metodyczne jako źródło wiedzy nauczycieli w edukacji wczesnoszkolnej, [w:] Nauczyciel wczesnej edukacji. Oczekiwania społeczne i praktyka edukacyjna, Bonar J. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011, s. 166-184, https://doi.org/10.18778/7525-559-1.13 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7525-559-1 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/40814 | |
dc.description.abstract | The last few years were a time when a number of publications and methodological guides for early school education teachers were launched on the Polish market. This paper presents a debate on the technical and methodological quality of such publications. The considerations are based on empirical surveys carried out among early school education teachers, assuming that a methodological guide is the right tool in a teacher’s hands, whose task is to create conditions suitable for individual education of students and initiating various types of children’s activity as far as integrated education is concerned. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Bonar J. (red.), Nauczyciel wczesnej edukacji. Oczekiwania społeczne i praktyka edukacyjna, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | handbooks for teachers of early school education | pl_PL |
dc.subject | early school education teacher | pl_PL |
dc.subject | integrated education | pl_PL |
dc.subject | individual pupil education | pl_PL |
dc.title | Poradniki metodyczne jako źródło wiedzy nauczycieli w edukacji wczesnoszkolnej | pl_PL |
dc.title.alternative | Methodological guides as a source of knowledge for teachers in early school education | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011 | pl_PL |
dc.page.number | 166-184 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet im. Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/7525-559-1.13 | |
dc.discipline | pedagogika | pl_PL |