Show simple item record

dc.contributor.authorJakubowicz-Bryx, Anna
dc.contributor.editorBonar, Jolanta
dc.date.accessioned2022-02-25T11:34:09Z
dc.date.available2022-02-25T11:34:09Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationJakubowicz-Bryx A., Poradniki metodyczne jako źródło wiedzy nauczycieli w edukacji wczesnoszkolnej, [w:] Nauczyciel wczesnej edukacji. Oczekiwania społeczne i praktyka edukacyjna, Bonar J. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011, s. 166-184, https://doi.org/10.18778/7525-559-1.13pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7525-559-1
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/40814
dc.description.abstractThe last few years were a time when a number of publications and methodological guides for early school education teachers were launched on the Polish market. This paper presents a debate on the technical and methodological quality of such publications. The considerations are based on empirical surveys carried out among early school education teachers, assuming that a methodological guide is the right tool in a teacher’s hands, whose task is to create conditions suitable for individual education of students and initiating various types of children’s activity as far as integrated education is concerned.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofBonar J. (red.), Nauczyciel wczesnej edukacji. Oczekiwania społeczne i praktyka edukacyjna, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjecthandbooks for teachers of early school educationpl_PL
dc.subjectearly school education teacherpl_PL
dc.subjectintegrated educationpl_PL
dc.subjectindividual pupil educationpl_PL
dc.titlePoradniki metodyczne jako źródło wiedzy nauczycieli w edukacji wczesnoszkolnejpl_PL
dc.title.alternativeMethodological guides as a source of knowledge for teachers in early school educationpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011pl_PL
dc.page.number166-184pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet im. Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczypl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7525-559-1.13
dc.disciplinepedagogikapl_PL


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe